דוחות

בריל: צמיחה של 7% בהכנסות לצד הפסד נקי של 5.8 מיליון שקל

החברה דיווחה על הכנסות של 130.5 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 121.8 מיליון שקל, ההפסד הנקי צומצם מ-11 מיליון שקל ל-5.8 מיליון שקל
אביחי טדסה | (2)

קמעונאית האופנה וההנעלה בריל בריל 1.47%  מדווחת ברבעון השלישי על צמיחה של כ-7% בהכנסות שעמדו על כ-130.5 מיליון שקל לעומת 121.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-5.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. השינוי נבע בעיקר הודות להשפעות הגידול במכירות, וכן מעליה בשיעור הרווח הגולמי כתוצאה מצמצום הפחתות מלאי עקב רכש מלאי מדויק יותר בהתאם לתוכנית החברה לצמצום המלאי.

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם לסך של כ-4.8 מיליון שקל, (שיעור של כ-1.1% מהמכירות), לעומת הפסד של כ-10.4 מיליון שקל (שיעור של כ-2.7% מהמכירות) בתקופה המקבילה בשנת 2023 השינוי נבע בעיקר עקב השפעות הגידול במכירות כפי שפורט לעיל, וזאת למרות ירידה בשיעור הרווח הגולמי במכירות קולקציית חורף אשתקד במהלך הרבעון הראשון של 2024 הירידה נבעה ממדיניות החברה להקטין מלאים אשר גדלו, בין היתר, עקב המלחמה ברבעון הרביעי של 2023 דבר שיצר צורך לממש מלאי בהנחות עמוקות. 

חנות לי קופר בדיזינגוף סנטר. צילום: אסף לב 

הרווח הגולמי ברבעון השלישי מהווה שיעור של 50.9% מהמכירות, לעומת שיעור של 49.9% מהמכירות ברבעון השלישי אשתקד, השינוי נבע בעיקר ממדיניות החברה להקטין מלאים אשר גדלו, בין היתר, עקב המלחמה ברבעון הרביעי של 2023 והצורך לממש מלאי בהנחות עמוקות בעיקר ברבעון הראשון בשנת 2024. 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בסך של 25 אלף שקל, המהווה 0% מהמכירות, לעומת הפסד תפעולי בסך של 5.4 מיליון שקל המהווה 4.4% מהמכירות ברבעון השלישי בשנת 2023 השינוי נבע בעיקר עקב השפעות הגידול במכירות.

הוצאות המכירות והשיווק ברבעון השלישי הסתכמו בסך של 66.7 מיליון שקל, המהווה 51.1% מהמכירות, לעומת 63.8 מיליון שקל המהווה 52.4% מהמכירות ברבעון השלישי אשתקד. עיקר השינוי הינו עקב העלייה בעמלות הפעלת החנויות אותן מקבלים מפעילי החנויות (הזכיינים) כנגזרת של המכירות אשר עלו בין התקופות בהתאם, עקב העלייה באינפלציה אשר הובילה לגידול בעלויות התפעוליות ובעיקר בעלויות דמי השכירות ודמי הניהול בסניפים שהקבוצה שוכרת, ועקב הגידול בפחת כתוצאה מהשקעות בחנויות שבוצעו בתקופה .

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי מצביע על תזרים חיובי של 6.5 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 14.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי נובע מעליה ברווח ומהשפעת השינויים במלאי ובלקוחות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה ציינה כי חברת הבת, אס.בי.אן, אינה עומדת באחד מהתנאים הפיננסיים שנקבעו להלוואותיה, הנוגע ליחס רווח (EBITDA) לשירות חוב. אי העמידה נובעת בעיקר מהשפעות עליית הריבית מאז 2022 ומההפסד שנרשם ברבעון הרביעי של 2023 כתוצאה מהמלחמה. היחס הנדרש הוא 1.7, אך נכון למועד הדוח החברה עומדת ביחס של 1.0, שיפור לעומת 0.6 בסוף 2023 ו-0.89 באמצע 2024. למרות אי העמידה בתנאי זה, לא חל שינוי בהתנהלות הבנקים כלפיה, והנהלת אס.בי.אן צופה שתוכל לעמוד בתנאים בעתיד בזכות ירידה ברמות האשראי הבנקאי.

בשל אי העמידה, מוינו התחייבויות החברה בסך 8.8 מיליון שקל כהתחייבויות שוטפות במקום כהתחייבויות שאינן שוטפות. 

קבוצת בריל פועל בתחום האופנה וההנעלה, באמצעות הפעלת הרשתות גלי, לי קופר, ניין ווסט, נאוטיקה, טימברלנד, show/off ואימפוריום. שווי השוק של בריל עומד על 106 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-76%, ו-146% ב-12 החודשים האחרונים.

מניית החברה בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזו חברה עלובה 24/11/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
    מוכרת דברים של זקנים
  • הריצו אז את המניה כעת אין סיכוי שתעלה 20% פשוט ביזיון (ל"ת)
    בשיא היתה בשער 5000 02/03/2025 18:18
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?