נייס מעלה את תחזית הרווח, אבל המניה נופלת - הנה הסיבה
נייס נייס -2.37% העוסקת בפיתוח וייצור תוכנות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים בגופים פיננסיים וביטחוניים מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי. ההכנסות ברבעון גדלו ב-15% ל-690 מיליון דולר, לעומת 601.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה להכנסות של 683 מיליון דולר. הרווח (Non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון גדל ב-27% ל-2.88 דולר, לעומת 2.27 דולר למניה ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה לרווח של 2.68 דולר למניה.
בצד התחזית, החברה אישררה את תחזית ההכנסות שלה לשנה של בין 2.71-2.73 מיליארד דולר, והעלתה את התחזית שלה לרווח: נייס צופה כעת רווח של בין 10.95-11.15 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת של 10.6-10.8 דולר למניה. לכאורה זו בשורה טובה. אבל המניה זינקה ב-15% בחודש והשוק ציפה ליותר. הוא גם רגיל ליותר, נייס העלתה מספר פעמים את תחזית ההכנסות בשנה האחרונה. ההכנסות זה הבסיס לכל הדוח והם הבסיס להצלחה של העסק, הרבה יותר מהרווח. לכן השוק רוצה לראות עלייה בהכנסות, יותר מעלייה ברווח. ברגע שהוא התאכזב משורת ההכנסות, המניה נפלה.
ברק עילם, מנכ"ל נייס; קרדיט: אתר החברה
החברה דיווחה כי ה-ARR במגזר הענן חצה את ה-2 מיליארד דולר וכי הכנסות המגזר ברבעון הסתכמו ב-500 מיליון דולר, עלייה של 24% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות במגזר השירותים הסתכמו ב-149.9 מיליון דולר, ירידה של 6.5% לעומת 160.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- אחרי שירדה ביותר מ-40%: האם יש אפסייד בנייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי הסתכם ב-460.3 מיליון דולר לעומת 410.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, והיווה 66.7% מסך ההכנסות לעומת 68.2% מההכנסות ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-141.4 מיליון דולר, עלייה של 24% לעומת 113.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 159 מיליון דולר, כאשר החברה ציינה כי במהלך הרבעון רכשה החברה מניות ב-86.4 מיליון דולר. נכון לתום הרבעון, לחברה מזומנים, שווי מזומנים ופקדונות לטווח קצר בסך 1.53 מיליארד דולר, לצד חוב של 458.4 מיליון דולר.
"אנו שמחים לדווח על רבעון חזק נוסף בו הביצועים הפיננסיים והחדשנות המובילה שלנו ממצבים את נייס כמובילת השוק וכבחירה המועדפת על ידי ארגונים ברחבי העולם", אמר ברק עילם, מנכ"ל נייס. "סך הכנסות של 690 מיליון דולר המשקפות גידול של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, רווחיות איתנה המשתקפת בעלייה של 140 נקודות בסיס בשיעור הרווח התפעולי לשיא של 32%, זינוק של 27% ברווח למניה ל-2.88 דולר, ורבעון יוצא דופן נוסף עם תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 159 מיליון דולר, מציבים רף חדש בתעשייה שלנו".
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
עילם המשיך: "התוצאות המרשימות הללו הושגו בזכות החדשנות המתקדמת שלנו בתחום ה-AI. ברבעון השלישי נר שמה האצה משמעותית בעסקאות והזמנות עבור פתרונות הבינה המלאכותית שלנו Autopilot ,Copilot ו-Autosummary, המהווים את ליבת ה- AI של הפלטפורמה הייחודית שלנו CXone. ההובלה המתמשכת שלנו בתחום פתרונות שירות לקוחות מבוססי AI, מעצבת מחדש את התעשייה כאשר עוד ועוד ארגונים בוחרים בנייס כדי להחליף ספקי תשתיות מהדור הקודם".
נייס נסחרת בתל אביב לפי שווי של 46.9 מיליארד שקל אחרי עלייה של 2.5% מתחילת השנה ושל 15% בשנה האחרונה.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.

