
רשת רמי לוי מתכננת להגדיל רווחים - הנה התוכנית
הדוחות הכספיים של רשת רמי לוי ברבעון השני היו פושרים בשעה שהדוחות של המתחרות היו מצוינים. ברמי לוי אמרו שזה בגלל שהם להבדיל מהאחרות לא מעלים מחירים ומספקים את מחירים הטובים ביותר ללקוחות. נכון, יש רשתות נוספות עם מחירים נמוכים וכשמדברים על מחירים נמוכים השאלה גם של איזה מוצרים ומה איכותם, ועדיין - הרשת זולה והאסטרטגיה הזו הוכחה כמשתלמת לאורך עשרות השנים שבהן הרשת צמחה. זה לא עומד להשתנות, אבל הרשת מכוונת להגדלת הרווחים. איך היא תעשה זאת?
פתיחת סניפים חדשים
החברה הציגה אתמול את השאיפות שלה לשנים הבאות. חלק מרכזי מהצמיחה הצפויה יגיע בעזרת פתיחת סניפים חדשים שיביאו גם להגדלת נתח השוק. לאחר תקופה בה התמקדה החברה בשימור לקוחות ולא בהתרחבות, רמי לוי מתכננת להגביר את קצב פתיחת החנויות כדי לסגור את הפער מול מתחרותיה בשוק המזון.החברה צפויה לפתוח בין חמישה לתשעה סניפים בשנה, כדי לעמוד ביעד של תוספת של כ-25 סניפים חדשים בסך הכל. בין הסניפים המתוכננים ניתן למצוא חנויות באזורים כבית שמש, כרמי גת ומגדל העמק בשנה הנוכחית, וחנויות נוספות בחריש, קריית אתא ונתניה בשנה הבאה.
שיפור הרווחיות הגולמית - בלי העלאות מחירים
הרווחיות הגולמית של רמי לוי נמוכה ביחס למתחרות הגדולות, אבל הכוונה להגדילה. איך זה יקרה? לרוב זה קורה דרך העלאת מחירים, אבל, יפית אטיאס, מנכ"לית משותפת של החברה, ציינה כי החברה שואפת לשפר את הרווחיות הגולמית ב-1%-2% דרך התייעלות, ולא באמצעות העלאת מחירי המוצרים. החברה מתמקדת בשיפור תהליכים כמו מערך האונליין, שימוש במרכזים רובוטיים, והרחבת קו המותג הפרטי שמספק מרווח גבוה יותר.חיזוק המותג הפרטי ושיפור הרווחיות
המותג הפרטי של רמי לוי מהווה כיום כ-26% מהמכירות של החברה, עם יעד להגדלת נתח המותג ל-30% בשנתיים הקרובות. הרווחיות של מוצרי המותג הפרטי עולה על הרווחיות הגולמית הכללית של החברה, ולכן הגדלת המכירות של מותג זה צפויה לשפר את רווחיות הרשת. המותג הפרטי מאפשר גם להתחרות טוב יותר במחירים מול המתחרות ולמשוך לקוחות המחפשים מוצרים איכותיים בעלויות נמוכות.
הרחבת הפעילות באונליין והתייעלות רובוטית
אחת ההשקעות המרכזיות של הרשת היא במרכז שילוח רובוטי חדש בקיבוץ אפק, המיועד לייעל את מערך האונליין. המרכז הרובוטי מסייע להתמודד עם מחסור בידיים עובדות ובכך מגביר את התפוקה ואת רמת הדיוק בליקוט הזמנות. התוכנית היא להרחיב את מערך האונליין ולהגדיל את נתח השוק של מכירות באינטרנט לכ-15% מסך המחזור, על ידי פתיחת עוד כעשרה מרכזים רובוטיים ברחבי הארץ.הרחבת השוק המוסדי והקמעונאות
רמי לוי מזהה את השוק המוסדי כאפיק צמיחה נוסף ועתידה לפתוח ארבעה מרכזים נוספים לצורך מיקוד מכירות למוסדות, כדי לנצל את כוח הרכש של החברה בתור סיטונאית, מה שיסייע בנגיסת נתח שוק מיצרני המזון הגדולים.
החנויות השכונתיות
תחום נוסף בו הרשת צפויה לעשות מהלכים משמעותיים הוא חנויות קופיקס והמכירות במרכזי הערים. קופיקס מנהלת את "רמי לוי בשכונה" שהם סניפים קטנים במרכזי הערים והפעילות לא מתרוממת. הרווחיות נמוכה במיוחד בגלל דמי השכירות והארנונה הגבוהים, כשרמי לוי מנתפסת כמותג זול והיא לא יכולה להרים דרמטית את המחיירם במרכזי הערים.התוכנית הזו אמורה לשפר משמעותית את הרווחיות והרווחים, זה צפוי להיות תהליך שעד שיתבטא בדוחות יעברו שניים-שלושה רבעונים לפחות. בינתיים כאמור הדוחות פושרים.
רמי לוי דיווחה ברבעון השני על צמיחה של 2.2% בלבד בהכנסות שהסתכמו ב-1.83 מיליארד שקל ברבעון לעומת 1.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל, זאת לצד ירידה של 18% ברווח הנקי שהסתכם ב-70 מיליון שקל לעומת 85 מיליון שקל ברבעון המקביל.
את הצמיחה היחסית מאכזבת בהכנסות רמי לוי מייחסת לירידה יזומה בפעילות האינטרנט של החברה עקב מחסור זמני בכוח אדם המלקט ומפיץ את הזמנות האינטרנט. לפיכך, הפדיון בחנויות זהות בנטרול פעילות האינטרנט עלה ברבעון בשיעור של כ-2.7%, לעומת עלייה כוללת בפדיון חנויות זהות של 0.7%. את הירידה ברווחים, החברה מייחסת להעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח ומעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני ובשנה שעברה חל ברבעון הראשון.
- השווי של אורבניקה נחתך - מה המכפיל שלה עכשיו?
- חלל תקשורת חתמה על עסקה של 4.4 מיליון דולר הגישה הצעה להסדרת החוב
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הרווח התפעולי שהוא מדד חשוב להבנת מצבה של החברה, הסתכם בכ-94 מיליון שקל, בהשוואה לכ-121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 22.5%. ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-173 מיליון שקל (כ-9.5% מההכנסות).
נכון לתום הרבעון לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-988 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום של כ-13 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף פיננסי נטו בסך של כ-974 מיליון שקל. בנוסף, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-60 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-322 מיליון שקל מתחילת שנת 2023. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.7 מיליארד שקל.
רמי לוי מפעילה כיום 58 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות). החברה ציינה כי היא בוחנת הקמה של כ-30 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים. החברה ציינה כי בכוונתה לפתוח לפחות 5 סניפי דיסקאונט נוספים עד לסוף השנה הבאה (2 מהם יפתחו עוד השנה).
- 16.מריה 02/11/2024 01:15הגב לתגובה זוישפר את רווחיות הרשת. יותר טעים, יותר בריא ויותר זול.
- 15.אתם לא הכי זולים. תתפלא. 01/11/2024 13:17הגב לתגובה זואתם לא הכי זולים. תתפלא.
- 14.בטיטו 31/10/2024 17:02הגב לתגובה זוחווית הקניה ברמי לוי פח, המקום נראה כמו בית תמחו רק שכאן אתה משלם עהור המצרכים. בקיצורי אני עברתי ליוחננוף
- 13.צרכן נבון 31/10/2024 13:55הגב לתגובה זומזה שנים שהאסטרטגיה רק להתחרות במחירי סניפים סמוכים, לא ליזום. המחירים עלו, אין כמעט מבצעים וכשיש המוצר לא על המדף, איכות ירודה, חנויות צפופות, עובדים לא שרותיים, אווירה של שוק.
- 12.חיים 31/10/2024 09:54הגב לתגובה זותפקידו של כל עסק הוא להיות רווחי ושל הבעלים להגדיל רווחים. יש דרכים שונות להגדלת רווחים חלקן טובות יותר, חלקן פחות. לכל דרך יש מעלות וחסרונות. אין דרך מושלמת או דרך אחת נכונה וטובה. לכן תמוה בעייני שהרצון של רמי לוי להגדיל את רווחי החברות שלו הן לצנינים בעיניכם. מי שזה לא מתאים לו יכול ללכת לקנות ברשתות אחרות, בחנויות אחרות, להזמין מחו"ל או ישירות מיבואנים. רמי לוי הוא לא קרטל והוא לא מונופול. אז מה מפריע לכם שהוא רוצה להרוויח יותר?
- 11.מבין עניין 31/10/2024 09:48הגב לתגובה זוכנסו לאתר הבורסה שהחברות מפרסמות את הרווחים ותבינו. אחד מרוויח ברבעון הכי פחות דוגמא רמי לוי. אז מה זה פחות 300 מיליון שח. הבנתם זה אחרי כל ההוצאות זה הרווח. עכשיו מהרווח לוקחים דיבידנט שמן וזה בנוסף למשכורות העתק שהם לוקחים עם כל ההטבות מסביב. אז למה להיות כאלה חזירים ולא רק רמי לוי כולם כל הרשתות מזון מרוויחות. אז שלא יעבדו עליכם שהם מסכנים
- 10.Kokolp 30/10/2024 21:29הגב לתגובה זומישהו עוד מאמין לרמאי לוי שמעסיק מחבלים עושק חקלאים ועוקץ לקוחות בסחורה שלא ראויה למאכל אדם וסניפים מטונפים. האיש גאון עובד על כולם וגוזר קופונים שמנים ומשחק אותנ עממיקו עוד זרע עמלק שיהיה בהצלחה בעושק
- 9.רק לעקוץ את הצרכן זה הדרך היחידה להרוויח. (ל"ת)שי.ע 30/10/2024 12:45הגב לתגובה זו
- 8.למה 30/10/2024 11:32הגב לתגובה זורשת יקרה מאוד. המוצרים ה"זולים" נכנסים תמיד לסל ההשוואה אינם בנמצא....... וככה יש מיתוג בלופפון
- 7.כלכלן 30/10/2024 11:24הגב לתגובה זוהכסף מדבר במיוחד בתקופה של מלחמה שהצרכנים מחפשים מחיר זול ולא שואו וחווית קנייה
- 6.דוד 30/10/2024 09:42הגב לתגובה זוהטעות שלו הייתה שהוא הנפיק. כחברה ציבורית הוא נתון ללחץ אדיר של משקיעים להעלות מחירים לצרכן כדי להציג צמיחה, כי הרי צמיחה זה הדבר היחידי שמעניין חברה ציבורית. במקום זה, הוא היה יכול וצריך להישאר פרטי, לצפצף על הלחץ הציבורי ולהמשיך לצמוח אורגנית מתוך המכירות שלו ולא בנפקות אג"ח או מניות. בצורה הזאת הוא היה יכול להתמקד במה שהוא טוב בו, שזה קמעונאות, ולא להתבוסס במדמנה של הבורסה. קופת המזומנים שלו עצומה, השקעות נדל"ן אדירות, אלוהים יודע שיש לו מספיק לכל מיזם שהוא ירצה להיכנס אליו. אני מציע לך רמי היקר, תאסוף חזרה את המניות ותמחק את החברה מהבורסה. זה יעלה לך הון קטן, אבל אחר כך תצא לחופשי באמת.
- אורי 30/10/2024 11:01הגב לתגובה זורמי לוי משחק במגרש של הגדולים , זו חברה ענקית מהגדולות במשק והוא חייב להיות בבורסה , מה רציתה שהוא ימשיך להחזיק חנות במחנה יהודה
- 5.עניים גדולת...למה? הכל מתייקר (ל"ת)חיישיין 30/10/2024 09:32הגב לתגובה זו
- 4.לוין 30/10/2024 09:31הגב לתגובה זומצב הטטה
- 3.אורי 30/10/2024 09:06הגב לתגובה זומניית רמי לוי נותת תשואה נאה ויציבה לאורך השנים וגם מחלקת תמיד דיוודנד. השנה האחרונה היא עלתה מעט , לדעתי היא תשלים פערים מול המתחרות ותתן תשואה עודפת מול המתחרים , בקיצור ממליץ להחזיק ואף להגדיל .
- 2.מחזיק . מה כדאי לי לעשות (ל"ת)דן 30/10/2024 08:11הגב לתגובה זו
- משקיע 30/10/2024 11:20הגב לתגובה זומחלקת כל רבעון
- למכור 30/10/2024 09:27הגב לתגובה זומותג מעפן במחיר של מותג ידוע.
- 1.קופיקס 30/10/2024 07:56הגב לתגובה זוקופיקס ה. רכש ? שער ? מתי ? הערכות ??.