רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רשת רמי לוי מתכננת להגדיל רווחים - הנה התוכנית

פתיחת סניפים, שיפור והתייעלות, הישענות וחיזוק המותג הפרטי,  הרחבת פעילות אונליין ומרכז שילוח רובוטי - ככה מתכננת הרשת להישאר זולה ובכל זאת להרוויח יותר
איציק יצחקי | (19)

הדוחות הכספיים של רשת רמי לוי ברבעון השני היו פושרים בשעה שהדוחות של המתחרות היו מצוינים. ברמי לוי אמרו שזה בגלל שהם להבדיל מהאחרות לא מעלים מחירים ומספקים את מחירים הטובים ביותר ללקוחות. נכון, יש רשתות נוספות עם מחירים נמוכים וכשמדברים על מחירים נמוכים השאלה גם של איזה מוצרים ומה איכותם, ועדיין - הרשת זולה והאסטרטגיה הזו הוכחה כמשתלמת לאורך עשרות השנים שבהן הרשת צמחה. זה לא עומד להשתנות, אבל הרשת מכוונת להגדלת הרווחים. איך היא תעשה זאת?

 

פתיחת סניפים חדשים

החברה הציגה אתמול את השאיפות שלה לשנים הבאות. חלק מרכזי מהצמיחה הצפויה יגיע בעזרת פתיחת סניפים חדשים שיביאו גם להגדלת נתח השוק. לאחר תקופה בה התמקדה החברה בשימור לקוחות ולא בהתרחבות, רמי לוי מתכננת להגביר את קצב פתיחת החנויות כדי לסגור את הפער מול מתחרותיה בשוק המזון.

החברה צפויה לפתוח בין חמישה לתשעה סניפים בשנה, כדי לעמוד ביעד של תוספת של כ-25 סניפים חדשים בסך הכל. בין הסניפים המתוכננים ניתן למצוא חנויות באזורים כבית שמש, כרמי גת ומגדל העמק בשנה הנוכחית, וחנויות נוספות בחריש, קריית אתא ונתניה בשנה הבאה.

 יפית אטיאס, מנכ"לית משותפת - שיפור עתידי ברווחיות במקביל להתרחבות בסניפים חדשים   (רן יחזקאל)

 

שיפור הרווחיות הגולמית - בלי העלאות מחירים

הרווחיות הגולמית של רמי לוי נמוכה ביחס למתחרות  הגדולות, אבל הכוונה להגדילה. איך זה יקרה? לרוב זה קורה דרך העלאת מחירים, אבל, יפית אטיאס, מנכ"לית משותפת של החברה, ציינה כי החברה שואפת לשפר את הרווחיות הגולמית ב-1%-2% דרך התייעלות, ולא באמצעות העלאת מחירי המוצרים. החברה מתמקדת בשיפור תהליכים כמו מערך האונליין, שימוש במרכזים רובוטיים, והרחבת קו המותג הפרטי שמספק מרווח גבוה יותר.

 

חיזוק המותג הפרטי ושיפור הרווחיות

המותג הפרטי של רמי לוי מהווה כיום כ-26% מהמכירות של החברה, עם יעד להגדלת נתח המותג ל-30% בשנתיים הקרובות. הרווחיות של מוצרי המותג הפרטי עולה על הרווחיות הגולמית הכללית של החברה, ולכן הגדלת המכירות של מותג זה צפויה לשפר את רווחיות הרשת. המותג הפרטי מאפשר גם להתחרות טוב יותר במחירים מול המתחרות ולמשוך לקוחות המחפשים מוצרים איכותיים בעלויות נמוכות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרחבת הפעילות באונליין והתייעלות רובוטית

אחת ההשקעות המרכזיות של הרשת היא במרכז שילוח רובוטי חדש בקיבוץ אפק, המיועד לייעל את מערך האונליין. המרכז הרובוטי מסייע להתמודד עם מחסור בידיים עובדות ובכך מגביר את התפוקה ואת רמת הדיוק בליקוט הזמנות. התוכנית היא להרחיב את מערך האונליין ולהגדיל את נתח השוק של מכירות באינטרנט לכ-15% מסך המחזור, על ידי פתיחת עוד כעשרה מרכזים רובוטיים ברחבי הארץ.

 

הרחבת השוק המוסדי והקמעונאות

רמי לוי מזהה את השוק המוסדי כאפיק צמיחה נוסף ועתידה לפתוח ארבעה מרכזים נוספים לצורך מיקוד מכירות למוסדות, כדי לנצל את כוח הרכש של החברה בתור סיטונאית, מה שיסייע בנגיסת נתח שוק מיצרני המזון הגדולים.

 

החנויות השכונתיות

תחום נוסף בו הרשת צפויה לעשות מהלכים משמעותיים הוא חנויות קופיקס והמכירות במרכזי הערים. קופיקס מנהלת את "רמי לוי בשכונה" שהם סניפים קטנים במרכזי הערים והפעילות לא מתרוממת. הרווחיות נמוכה במיוחד בגלל  דמי השכירות והארנונה הגבוהים, כשרמי לוי מנתפסת כמותג זול והיא לא יכולה להרים דרמטית את המחיירם במרכזי הערים.

התוכנית הזו אמורה לשפר משמעותית את הרווחיות והרווחים, זה צפוי להיות תהליך שעד שיתבטא בדוחות יעברו שניים-שלושה רבעונים לפחות. בינתיים כאמור הדוחות פושרים. רמי לוי דיווחה ברבעון השני על צמיחה של 2.2% בלבד בהכנסות שהסתכמו ב-1.83 מיליארד שקל ברבעון לעומת 1.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל, זאת לצד ירידה של 18% ברווח הנקי שהסתכם ב-70 מיליון שקל לעומת 85 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רמי לוי; קרדיט: לשכת עורכי הדין

רמי לוי; קרדיט: לשכת עורכי הדין

את הצמיחה היחסית מאכזבת בהכנסות רמי לוי מייחסת לירידה יזומה בפעילות האינטרנט של החברה עקב מחסור זמני בכוח אדם המלקט ומפיץ את הזמנות האינטרנט. לפיכך, הפדיון בחנויות זהות בנטרול פעילות האינטרנט עלה ברבעון בשיעור של כ-2.7%, לעומת עלייה כוללת בפדיון חנויות זהות של 0.7%. את הירידה ברווחים, החברה מייחסת להעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח ומעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני ובשנה שעברה חל ברבעון הראשון.

הרווח התפעולי שהוא מדד חשוב להבנת מצבה של החברה, הסתכם בכ-94 מיליון שקל, בהשוואה לכ-121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 22.5%. ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-173 מיליון שקל (כ-9.5% מההכנסות).

נכון לתום הרבעון לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-988 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום של כ-13 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף פיננסי נטו בסך של כ-974 מיליון שקל. בנוסף, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-60 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-322 מיליון שקל מתחילת שנת 2023. מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.7 מיליארד שקל.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    מריה 02/11/2024 01:15
    הגב לתגובה זו
    ישפר את רווחיות הרשת. יותר טעים, יותר בריא ויותר זול.
  • 15.
    אתם לא הכי זולים. תתפלא. 01/11/2024 13:17
    הגב לתגובה זו
    אתם לא הכי זולים. תתפלא.
  • 14.
    בטיטו 31/10/2024 17:02
    הגב לתגובה זו
    חווית הקניה ברמי לוי פח, המקום נראה כמו בית תמחו רק שכאן אתה משלם עהור המצרכים. בקיצורי אני עברתי ליוחננוף
  • 13.
    צרכן נבון 31/10/2024 13:55
    הגב לתגובה זו
    מזה שנים שהאסטרטגיה רק להתחרות במחירי סניפים סמוכים, לא ליזום. המחירים עלו, אין כמעט מבצעים וכשיש המוצר לא על המדף, איכות ירודה, חנויות צפופות, עובדים לא שרותיים, אווירה של שוק.
  • 12.
    חיים 31/10/2024 09:54
    הגב לתגובה זו
    תפקידו של כל עסק הוא להיות רווחי ושל הבעלים להגדיל רווחים. יש דרכים שונות להגדלת רווחים חלקן טובות יותר, חלקן פחות. לכל דרך יש מעלות וחסרונות. אין דרך מושלמת או דרך אחת נכונה וטובה. לכן תמוה בעייני שהרצון של רמי לוי להגדיל את רווחי החברות שלו הן לצנינים בעיניכם. מי שזה לא מתאים לו יכול ללכת לקנות ברשתות אחרות, בחנויות אחרות, להזמין מחו"ל או ישירות מיבואנים. רמי לוי הוא לא קרטל והוא לא מונופול. אז מה מפריע לכם שהוא רוצה להרוויח יותר?
  • 11.
    מבין עניין 31/10/2024 09:48
    הגב לתגובה זו
    כנסו לאתר הבורסה שהחברות מפרסמות את הרווחים ותבינו. אחד מרוויח ברבעון הכי פחות דוגמא רמי לוי. אז מה זה פחות 300 מיליון שח. הבנתם זה אחרי כל ההוצאות זה הרווח. עכשיו מהרווח לוקחים דיבידנט שמן וזה בנוסף למשכורות העתק שהם לוקחים עם כל ההטבות מסביב. אז למה להיות כאלה חזירים ולא רק רמי לוי כולם כל הרשתות מזון מרוויחות. אז שלא יעבדו עליכם שהם מסכנים
  • 10.
    Kokolp 30/10/2024 21:29
    הגב לתגובה זו
    מישהו עוד מאמין לרמאי לוי שמעסיק מחבלים עושק חקלאים ועוקץ לקוחות בסחורה שלא ראויה למאכל אדם וסניפים מטונפים. האיש גאון עובד על כולם וגוזר קופונים שמנים ומשחק אותנ עממיקו עוד זרע עמלק שיהיה בהצלחה בעושק
  • 9.
    רק לעקוץ את הצרכן זה הדרך היחידה להרוויח. (ל"ת)
    שי.ע 30/10/2024 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    למה 30/10/2024 11:32
    הגב לתגובה זו
    רשת יקרה מאוד. המוצרים ה"זולים" נכנסים תמיד לסל ההשוואה אינם בנמצא....... וככה יש מיתוג בלופפון
  • 7.
    כלכלן 30/10/2024 11:24
    הגב לתגובה זו
    הכסף מדבר במיוחד בתקופה של מלחמה שהצרכנים מחפשים מחיר זול ולא שואו וחווית קנייה
  • 6.
    דוד 30/10/2024 09:42
    הגב לתגובה זו
    הטעות שלו הייתה שהוא הנפיק. כחברה ציבורית הוא נתון ללחץ אדיר של משקיעים להעלות מחירים לצרכן כדי להציג צמיחה, כי הרי צמיחה זה הדבר היחידי שמעניין חברה ציבורית. במקום זה, הוא היה יכול וצריך להישאר פרטי, לצפצף על הלחץ הציבורי ולהמשיך לצמוח אורגנית מתוך המכירות שלו ולא בנפקות אג"ח או מניות. בצורה הזאת הוא היה יכול להתמקד במה שהוא טוב בו, שזה קמעונאות, ולא להתבוסס במדמנה של הבורסה. קופת המזומנים שלו עצומה, השקעות נדל"ן אדירות, אלוהים יודע שיש לו מספיק לכל מיזם שהוא ירצה להיכנס אליו. אני מציע לך רמי היקר, תאסוף חזרה את המניות ותמחק את החברה מהבורסה. זה יעלה לך הון קטן, אבל אחר כך תצא לחופשי באמת.
  • אורי 30/10/2024 11:01
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי משחק במגרש של הגדולים , זו חברה ענקית מהגדולות במשק והוא חייב להיות בבורסה , מה רציתה שהוא ימשיך להחזיק חנות במחנה יהודה
  • 5.
    עניים גדולת...למה? הכל מתייקר (ל"ת)
    חיישיין 30/10/2024 09:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לוין 30/10/2024 09:31
    הגב לתגובה זו
    מצב הטטה
  • 3.
    אורי 30/10/2024 09:06
    הגב לתגובה זו
    מניית רמי לוי נותת תשואה נאה ויציבה לאורך השנים וגם מחלקת תמיד דיוודנד. השנה האחרונה היא עלתה מעט , לדעתי היא תשלים פערים מול המתחרות ותתן תשואה עודפת מול המתחרים , בקיצור ממליץ להחזיק ואף להגדיל .
  • 2.
    מחזיק . מה כדאי לי לעשות (ל"ת)
    דן 30/10/2024 08:11
    הגב לתגובה זו
  • משקיע 30/10/2024 11:20
    הגב לתגובה זו
    מחלקת כל רבעון
  • למכור 30/10/2024 09:27
    הגב לתגובה זו
    מותג מעפן במחיר של מותג ידוע.
  • 1.
    קופיקס 30/10/2024 07:56
    הגב לתגובה זו
    קופיקס ה. רכש ? שער ? מתי ? הערכות ??.
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

עמיר לונדון מנכל קמהדע
צילום: אפי שמח

קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה קמהדע

חברת קמהדע קמהדע 4.55% , שבשליטת קרן פימי ועוסקת בטיפול במחלות חמורות ונדירות מודיעה היום כי זכתה בהארכת המכרז של שירותי הדם הקנדיים (CBS) להמשך האספקה של ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלה WINRHO®,CYTOGAM®, HEPAGAM® ו-VARIZIG® לשנתיים נוספות. הזכייה במכרז, שהיקפו מוערך בין 10 ל-14 מיליון דולר, מבטיחה המשך מכירות שוטפות של מוצרים אלו בשוק הקנדי במהלך התקופה שבין הרבעון השני של שנת 2026 לרבעון הראשון של שנת 2028. 

ארבעת המוצרים המסחריים מאושרים על ידי משרד הבריאות הקנדי ועל ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). CBS מנהלת את אספקת מוצרי הדם הקנדיים לכל הפרובינציות והטריטוריות הקנדיות, למעט קוויבק.

"הארכת הסכם אספקת ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלנו, בהמשך לאספקת מוצר האימונוגלובולין נגד כלבת שלנו, KAMRAB®, המופץ בקנדה, ו-GLASSIA®, מוצר ה-AAT שלנו המופץ בקנדה על ידי חברת Takeda במסגרת הסכם רישיון, מוכיחים את מעמדנו כספקית המובילה בקנדה של מוצרי פלסמה ייחודיים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנו בטוחים בפוטנציאל המסחרי המשמעותי למוצר ה-AAT ולפורטפוליו מוצרי האימונוגלובולינים הייחודיים שלנו בשווקים הבינלאומיים, ואנו מתכוונים להמשיך לקדם הסכמי אספקה נוספים במדינות מפתח אסטרטגיות".

"כפי שפירסמנו לאחרונה, בהתבסס על הביצועים העקביים והחזקים שלנו במהלך 2025, אנו מאשררים את תחזית ההכנסות לשנת 2025 בטווח של 178 מיליון דולר עד 182 מיליון דולר ותחזית ה-EBITDA המתואם בטווח של 40 מיליון דולר עד 44 מיליון דולר. בנוסף, אנו צופים גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחיות בשנת 2026 בהתבסס על פורטפוליו המוצרים המסחריים החזק שלנו, מוצרי הביוסימלר הצומחים בישראל, והרחבת מכירות הפלסמה של החברה. במקביל אנו ממשיכים בקידום הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי של מוצרים בשלב מסחרי, תוך ניצול יתרת המזומנים החזקה שלנו, כדי לתמוך בצמיחה ארוכת טווח", סיכם לונדון.

הרבעון האחרון של קמהדע

ברבעון השלישי של 2025, דיווחה קמהדע על הכנסות של 47 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התחזית לכל השנה היתה ללא שינוי, עם הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר.