
פולקסווגן ID.Buzz - וואן חשמלי, עיצוב מסובב ראשים
הפולקסווגן ID.Buzz היא מוביל הנוסעים החשמלי המעוצב של פולקסווגן.
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, טעינת DC בפועל
פחות אהבנו: מתלים, צריכת חשמל בפועל, מחיר
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
עם הצגתה של ה ID. Buzz בחודש מרץ 2022 היה ברור שפולקסווגן עלו על משהו. הנוסחה לא סודית, ויצרנים שונים כבר עשו בה שימוש. קחו עיצוב רכב אייקוני של שנות ה 60' אולי שנות ה 70', קחו פלטפורמה מודרנית שנמצאת בשימוש (במקרה של ה ID. Buss מדובר ב MEB Pletform עליה מבוססים דגמים נהדרים של הקונצרן כמו אודי Q4 ו Q5, קופרה בורן וטוואסקן, סקודה אניאק וסקודה אלרוק, וכמובן מגוון דגמים של פולקסווגן ID.3, ID4, ID5, ID6, ID7 ותתי דגמים ו-ווריאציות של רכבים אלו), הלבישו אותם יחד, עצבו מרכב סופר מגניב שכולם, אבל כולם רוצים להיראות בו, הכניסו כל מיני פיצ'רים 'מגניבים', ויש לכם הצלחה מובטחת. גם כותב שורות אלו נפל שדוד אל מול התמונות של ה ID. Buzz ורק חיכיתי לשים את היד על אחת כזו למבחן אמיתי.
תעודת חובה קטגוריה וואן. תצורת נוסעים או מסחרי סגור מימדים (מטר) דגם ארוך אורך 4.962 /רוחב 1.985 /גובה 1.907 /בסיס גלגלים 3.239 מספר מושבים שבעה הנעה חשמלית כפולה (מבחן) או חשמלית אחורית הספק ומומנט 340 כ"ס ו 57.1 קג"מ (מבחן) / 285 כ"ס ו 57. קג"מ (ארוך, הנעה אחורית) סוללה וטעינה 91.0 Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 200Kw טווח ותקן 452 ק"מ.(מבחן) תקן יצרן. בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 452.0 אש"ח ל GTX (מבחן), 335.0 (למסחרי סגור), 385.0 אש"ח ל PRO קצר, 395.0 אש"ח ל PRO ארוך.
עיצוב, עיצוב, עיצוב - חיוצוני ופנימי
ה ID. Buzz מכה בך עם העיצוב המהמם שלה, גם אם תנסו להתעלם. גם אם היא עוברת לידכם ואתם אומרים לעצמכם "אני לא אסובב את הראש אחריה" זה לא יעזור. אנשים נוסעים לידכם, מגיבים, מחייכים, וסכימת הצביעה האדומה / כסופה בהחלט תורמת לאווירה הכללית המשמחת.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- קבוצת פולקסווגן שמה את סדנת איטלדיזיין על המדף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית המחייכת של ה ID. Buzz סמל פולקסווגן גדול, (תעיפו מבט בפולקסווגן Buss T2) יחידות תאורה ראשיות משולבות לד העוטף אותן ומחבר ביניהן לרוחב כל הרכב. גם מבט מהצד, שלרוב בכלי רכב מסחריים בגודל הזה מורכב ממשטחים ישרים ומשעממים, הצליחו בפולקסווגן לעצב משהו 'אחר'. צביעת המרכב האדומה, פס כסוף המפריד בין האדום לחלונות, והמון חלונות מושחרים, כשהקורה האחורית של הרכב כסופה עם שלושה פסים שחורים למראה דינמי, מעיין 'כונסי אוויר'. גם מאחור ה ID. Buzz אינו שגרתי. הדלת החשמלית האנכית צבועה באותה סכימת צביעה – חצי אדום, פס כסוף וחלון מושחר. יחידות תאורה צרות, משולבות לד, סמל פולקסווגן גדול, וזה נראה נהדר.
פנים הרכב לא שגרתי גם הוא. אם לרוב אני מתמקד בסביבת הנהג, ב ID. Buzz הנהג הוא 'כינור שני' לנוסעים שעימו. ובכל זאת, סביבת הנהג נעימה ושימושית. מי שעוד זוכר את ההגה האופקי של הטרנספורטרים לדורותיהם, אז ב ID. Buzz זה כבר לא ככה. ההגה כמובן מתכוונן לעומק ולגובה, ויחד עם מושב הנהג החשמלי אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מי שרגיל לנהוג עם מושב נמוך, חצי בשכיבה, לרבות כובע מצחיה + קופצ'ון, לא כאן. ב ID. Buzz אתם יושבים זקוף וגבוה מאוד, הרבה בזכות קו חלונות נמוך המאפשר שדה ראיה נהדר לכל כיוון. צג מולטימדיה בגודל ''12.9 כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד דבר נהדר מפולקסווגן הוא שורה עליונה של קיצורי דרך במולטימדיה. קיצור דרך לשיקוף, קיצור דרך למערכות הבטיחות האקטיביות, קיצור דרך לתפריט מצבי נהיגה. קל, שימושי, פשוט. זה בדיוק מה שצריך.
- "הבייבי" של ארדואן - Togg מתכננת לכבוש את אירופה עם רכבים חשמליים
- הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
כמו שאמרנו, הנהג הוא 'כינור שני ב ID. Buzz, הנוסעים הם הדבר החשוב. אז כמובן שתי דלתות הזזה חשמליות, מושבים גדולים ומרווחים, גם עבור אלו שמאחור, מושבים 6+7. רצפה נמוכה המאפשרת גם למבוגרים לשבת שם ללא קושי. הילדים התלוננו כי המרחב הגדול מונע מהם להציק אחד לשני, וגם הבת שניסתה להציק לאחיה שישב במושב ליד הנהג התלוננה שהוא רחוק ממנה מדי והיא לא מגיעה אליו. ככה מרווח. אבל הפינוק לא נגמר כאן. לדלתות ההזזה הגדולות גם חלונות חשמליים הנפתחים הצידה (ולא למטה כמו רכב רגיל), פיקוד אישי למיזוג, שקעי טעינה ועוד. ואחרי שהושבנו את כולם, נשאר תא מטען בנפח 306 ליטר, רחב וגבוה, שאפשר הטענת תיקים, צידנית ומזוודות לסופ"ש משפחתי שלם. (בקיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח הטענה של 1340 ליטר בדגמים הארוכים ו 1121 ליטר בקצר. בקיפול כל שורות המושבים מתקבל נפח הטענה של 2469 ליטר בארוכים ו – 2123 ליטר בקצר). לחובת תא הנוסעים ניתן לציין כי ברכב המבחן שעבר מעל 11,000 ק"מ נשמעו רעשים שונים מהפלסטיקה כתלות באיכות הסלילה, לא משהו שהייתי מצפה מייצרן כמו פולקסווגן.
מנוע, סוללה, טווח
הצד הטכני של ה ID. Buzz משתנה בין רמות הגימור השונות. דגמי ה PRO קצר או ארוך מצוידים במנוע יחיד בעל הספק של 285 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ, והנעה אחורית. לקצר סוללה בקיבולת 84Kwh ולארוך סוללה בקיבולת 91Kwh. הטווחים המוצהרים 450 ק"מ ו 464 ק"מ בהתאמה. רכב המבחן ברמת גימור GTX מצויד בשני מנועים והנעה כפולה כמובן. ההספק הכולל 340 כ"ס והמומנט 57.1 קג"מ. הסוללה בקיבולת 91Kwh והטווח המוצהר 452 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק עד 11Kw וטעינה מהירה בהספק של עד 200Kw. (PRO קצר טעינה מהירה עד 185Kw). הביצועים בהתאם. דגמי ההנעה האחורית עם תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, ודגם ההנעה הכפולה עם תאוצה מ-0 ל- 100 קמ"ש ב 6.4 שניות. מהירות מירבית בכל הדגמים 160 קמ"ש.
התנהגות כביש ומתלים
ואחרי הקדמה הארוכה הזו, צריך גם לנסוע ב ID. Buzz, זה כשאתם מבינים שכולם מסתכלים עליכם, אז נדרש להתנהג בהתאם. באופן מפתיע משהו, נראה שאחרי ההצלחה הגדולה בעיצוב המרכב הגדול, החליטו בפולקסווגן להשאיר את תכנון המתלים לצוות המעצבים, כי הפער בין הנראות לביצוע על הכביש גדול מדי. המתלים מתקשים לרסן את הנעשה על הכביש מהמרכב הגדול, בעיקר בחלק האחורי. זה לא שהרכב קשיח או חובט בנוסעים זה לא קורה. מה שכן קורה זה בולמים שלא מצליחים לרסן את המרכב הגדול, ומעבירים גלים של מהמורות לתא הנוסעים, ברמה שפוגעת בנוחות. כל עוד המהירות נמוכה, ניחא. זה עוד סביר, אבל ברגע שהמהירות עולה, והכבישים לא מושלמים, התחושה היא לא נעימה. המתלים ממש מחייבים מקצה שיפורים כדי למצות את הפוטנציאל העצום שיש ל ID. Buzz. למרות התאוצה המרשימה, ה ID. Buzz אינו מכוון לנהיגה ספורטיבית, ואל תנסו לקחת אותו למקומות האלה. הוא גדול מדי וההגה לא אתכם במשימה הספורטיבית. מילא אם אתם לבד ברכב, תוכלו לפתח מהירות נאה גם בכבישים מפותלים, אבל אם בת הזוג שלכם יושבת בשורת המושבים השלישית, והילדים השתלטו על כל המרחב הפנימי שנותר, אתם לא רוצים לבדוק את הסבלנות של היושבת מאחור.
עוד לחובת ה ID.Buzz זו דוושת הבלמים שמרגישה ספוגית מדי, לפחות כך הרגישה ברכב המבחן.
צריכת חשמל והפתעה בטעינה המהירה
צריכת החשמל הרשמית של ה ID. Buzz עומדת על בין 19.5Kw ל 21.1Kw ל – 100 ק"מ. בפועל זה לא קורה והטווח נמוך משמעותית ממה שהיצרן מצהיר עליו. בפועל הטווח ל GTX יעמוד על בין 350 ק"מ ל 380 ק"מ במקסימום. צריכת החשמל נבחנה הן במצטבר לאורך מעל ל 500 ק"מ, והן באינטרוולים קצרים יותר של כ 200 ק"מ. טעינה מלאה הביאה את הרכב להציג טווח של 365 ק"מ בפעם הראשונה ו – 381 ק"מ בפעם השניה. ההבדל בין שתי הטעינות היה סגנון הנהיגה המתון יחסית שלי, שהרכב למד וידע לחשב את הצפי. דרך של 179 ק"מ הורידה מהסוללה 201 ק"מ, וזה כשהרכב מציג טווח של 381 ק"מ מקסימלי. גם חישוב צריכת החשמל לק"מ מביא אותי לאותם הטווחים של כ- 370 ק"מ עד 380 ק"מ.
לזכות ה ID. Buzz ניתן למנות בנוסף את יכולת הטעינה המהירה, שנותרת בקצבים גבוהים גם כשהסוללה מתמלאת. הרכב הוטען שלוש פעמים בעמדות מהירות של אפקון, והגיע לטעינה מלאה מהר משמעותית ממה שציפיתי.
בטיחות, מחיר ומתחרים
בתחום הבטיחות מצויד ה ID. Buzz במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המוכרים. ציון איבזור הבטיחות של ה GTX (רכב המבחן) עומד על 7. (דגמי ה PRO – ציון 6), וכמובן חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap.
ה ID. Buzz משווק כאמור בארבע רמות איבזור ותצורות. דגם הקארגו המסחרי משווק במחיר של 335 אש"ח. ה PRO הקצר עולה 385.0 אש"ח, ה PRO הארוך עולה 395.0 אש"ח ואילו ה GTX (רכב המבחן) עולה 452.0 אש"ח.
התחרות של ה ID. Buzz מגיעה לדעתי משני כיוונים. ראשית הקיה EV9 הנפלאה שמחירה בין 400.0 אש"ח ל 490.0 אש"ח. העיצוב משדר משהו אחר לחלוטין, עם זאת היא מכונית משובחת ועולה על ה ID. Buzz בהיבטי התנהגות כביש. כמובן אף אחד לא יתסכל עליכם או יצלם את הקיה. מהצד השני של ההנעה, בנזין או דיזל, יש מובילי נוסעים מצויינים דוגמת הסנטה-פה של יונדאי ( 320.0 אש"ח עד 400.0 אש"ח) או הקרניבל של קיה ( 299.0 אש"ח עד 340.0 אש"ח).
ציון מסכם:
פולקסווגן ID.Buzz GTX נוחות 4.0 דינמיות 3.5 צריכת חשמל / טווח חשמלי 4.0 אבזור 4.0 בטיחות 4.5 עיצוב 5 תמורה למחיר / VFM 4 ציון מסכם 4.1

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

"הבייבי" של ארדואן - Togg מתכננת לכבוש את אירופה עם רכבים חשמליים
טורקיה מסתמנת כשחקנית פוטנציאלית חשובה בשוק הרכב החשמלי עם השקות חדשות שמיועדות לתפוס נתח שוק משמעותי; הסיכויים והסיכונים
טורקיה מנסה בשנים האחרונות להפוך ליצרנית עצמאית ומשפיעה בשוק הרכב העולמי במיוחד בתחום הרכב החשמלי. במרכז המהפכה הזו עומדת Togg, החברה הלאומית לרכב חשמלי, שמגובה בתמיכה ממשלתית נרחבת ומשלבת שאיפות פוליטיות, כלכליות וטכנולוגיות. עם השקת דגמים חדשים בתערוכת IAA Mobility במינכן, Togg מציבה את עצמה כמתחרה פוטנציאלית בשוק האירופי התחרותי.
בשביל רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה, מדובר בניסיון להוכיח את עוצמתה של טורקיה. הוא רוצה בהצלחה כדי להגביר את כוחו בתוך טורקיה וגם לקבל את הכבוד מבחוץ. Togg היא הבייבי שלו. אך הדרך מלאה באתגרים.
Togg, או בשמה המלא Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu, הוקמה ב-2018 כמיזם משותף של חמש חברות טורקיות פרטיות, בהובלת הממשלה תחת ארדואן. החברה אינה רק יצרנית רכב, אלא פרויקט לאומי שמטרתו לבנות תעשייה מקומית מקיפה: מפיתוח טכנולוגיות רכב חכם, דרך ייצור סוללות ועד מערכות עזר נהיגה מתקדמות. בטורקיה, שבה תעשיית הרכב תורמת כ-5% מהתמ"ג, ומהווה 15% מהיצוא, מעסיקה כ-800 אלף עובדים (כ-11% מכוח העבודה התעשייתי) ומגלגלת כ-7% מהכנסות המסים, Togg מייצגת מעבר אסטרטגי מאסטרטגיית ייצוא חלקים למותגים כמו פורד, רנו ופיאט, למשהו גדול יותר: מותג לאומי שמפחית תלות זרה ומחזק את הכלכלה.
מ-0 ל-20%: כיצד כבשה Togg את השוק הטורקי בשנתיים
השוק הטורקי עצמו חווה צמיחה דרמטית בשוק הרכב החשמלי, עם נתח של 18% ממכירות הרכבים החדשים נכון למאי 2025. דומה לנתונים בגרמניה ועולה על ספרד, איטליה ויוון. מכירות EV כוללות בטורקיה עלו ב-130% במהלך השנה, עם למעלה מ-104 אלף יחידות עד אוגוסט, ו-Togg מובילה את השוק עם כ-20% מנתח ה-EV, כולל מכירות של כ-21 אלף יחידות מדגם הדגל T10X (SUV חשמלי) מינואר עד אוגוסט - עלייה של 42% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. בשנה המלאה של 2024 נמכרו כ-30,000 יחידות.
- רעידת אדמה בתקשורת הטורקית: ארדואן משתלט על ענקית המדיה האברטורק
- ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתערוכת IAA Mobility 2025 במינכן, Togg הציגה שני דגמים מרכזיים שמסמנים את הכניסה הרשמית שלה לאירופה. הדגם הראשון הוא ה-T10X, SUV חשמלי קומפקטי שכבר נמכר בהצלחה בטורקיה. הוא מצויד בשתי אופציות סוללה: 52.4 קוט"ש לטווח של כ-312 ק"מ, או 88.5 קוט"ש לטווח של עד 520 ק"מ (לפי תקן WLTP). עם הספק מנוע של 160-320 קילוואט (210-430 כ"ס), מערכת הנעה אחורית או כפולה, ותמיכה בטעינה מהירה עד 180 קילוואט (28 דקות מ-20% ל-80%), ה-T10X מציע תכונות מתקדמות כמו תצוגות פנים מרובות, עדכונים אלחוטיים (OTA) ומערכות בטיחות שקיבלו 5 כוכבים ב-Euro NCAP.