פולקסווגן ID.Buzz. צילום יואב פולספולקסווגן ID.Buzz - וואן חשמלי, עיצוב מסובב ראשים
הפולקסווגן ID.Buzz היא מוביל הנוסעים החשמלי המעוצב של פולקסווגן.
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, טעינת DC בפועל
פחות אהבנו: מתלים, צריכת חשמל בפועל, מחיר
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
עם הצגתה של ה ID. Buzz בחודש מרץ 2022 היה ברור שפולקסווגן עלו על משהו. הנוסחה לא סודית, ויצרנים שונים כבר עשו בה שימוש. קחו עיצוב רכב אייקוני של שנות ה 60' אולי שנות ה 70', קחו פלטפורמה מודרנית שנמצאת בשימוש (במקרה של ה ID. Buss מדובר ב MEB Pletform עליה מבוססים דגמים נהדרים של הקונצרן כמו אודי Q4 ו Q5, קופרה בורן וטוואסקן, סקודה אניאק וסקודה אלרוק, וכמובן מגוון דגמים של פולקסווגן ID.3, ID4, ID5, ID6, ID7 ותתי דגמים ו-ווריאציות של רכבים אלו), הלבישו אותם יחד, עצבו מרכב סופר מגניב שכולם, אבל כולם רוצים להיראות בו, הכניסו כל מיני פיצ'רים 'מגניבים', ויש לכם הצלחה מובטחת. גם כותב שורות אלו נפל שדוד אל מול התמונות של ה ID. Buzz ורק חיכיתי לשים את היד על אחת כזו למבחן אמיתי.
תעודת חובה קטגוריה וואן. תצורת נוסעים או מסחרי סגור מימדים (מטר) דגם ארוך אורך 4.962 /רוחב 1.985 /גובה 1.907 /בסיס גלגלים 3.239 מספר מושבים שבעה הנעה חשמלית כפולה (מבחן) או חשמלית אחורית הספק ומומנט 340 כ"ס ו 57.1 קג"מ (מבחן) / 285 כ"ס ו 57. קג"מ (ארוך, הנעה אחורית) סוללה וטעינה 91.0 Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 200Kw טווח ותקן 452 ק"מ.(מבחן) תקן יצרן. בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 452.0 אש"ח ל GTX (מבחן), 335.0 (למסחרי סגור), 385.0 אש"ח ל PRO קצר, 395.0 אש"ח ל PRO ארוך.
עיצוב, עיצוב, עיצוב - חיוצוני ופנימי
ה ID. Buzz מכה בך עם העיצוב המהמם שלה, גם אם תנסו להתעלם. גם אם היא עוברת לידכם ואתם אומרים לעצמכם "אני לא אסובב את הראש אחריה" זה לא יעזור. אנשים נוסעים לידכם, מגיבים, מחייכים, וסכימת הצביעה האדומה / כסופה בהחלט תורמת לאווירה הכללית המשמחת.
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית המחייכת של ה ID. Buzz סמל פולקסווגן גדול, (תעיפו מבט בפולקסווגן Buss T2) יחידות תאורה ראשיות משולבות לד העוטף אותן ומחבר ביניהן לרוחב כל הרכב. גם מבט מהצד, שלרוב בכלי רכב מסחריים בגודל הזה מורכב ממשטחים ישרים ומשעממים, הצליחו בפולקסווגן לעצב משהו 'אחר'. צביעת המרכב האדומה, פס כסוף המפריד בין האדום לחלונות, והמון חלונות מושחרים, כשהקורה האחורית של הרכב כסופה עם שלושה פסים שחורים למראה דינמי, מעיין 'כונסי אוויר'. גם מאחור ה ID. Buzz אינו שגרתי. הדלת החשמלית האנכית צבועה באותה סכימת צביעה – חצי אדום, פס כסוף וחלון מושחר. יחידות תאורה צרות, משולבות לד, סמל פולקסווגן גדול, וזה נראה נהדר.
פנים הרכב לא שגרתי גם הוא. אם לרוב אני מתמקד בסביבת הנהג, ב ID. Buzz הנהג הוא 'כינור שני' לנוסעים שעימו. ובכל זאת, סביבת הנהג נעימה ושימושית. מי שעוד זוכר את ההגה האופקי של הטרנספורטרים לדורותיהם, אז ב ID. Buzz זה כבר לא ככה. ההגה כמובן מתכוונן לעומק ולגובה, ויחד עם מושב הנהג החשמלי אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מי שרגיל לנהוג עם מושב נמוך, חצי בשכיבה, לרבות כובע מצחיה + קופצ'ון, לא כאן. ב ID. Buzz אתם יושבים זקוף וגבוה מאוד, הרבה בזכות קו חלונות נמוך המאפשר שדה ראיה נהדר לכל כיוון. צג מולטימדיה בגודל ''12.9 כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד דבר נהדר מפולקסווגן הוא שורה עליונה של קיצורי דרך במולטימדיה. קיצור דרך לשיקוף, קיצור דרך למערכות הבטיחות האקטיביות, קיצור דרך לתפריט מצבי נהיגה. קל, שימושי, פשוט. זה בדיוק מה שצריך.
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
כמו שאמרנו, הנהג הוא 'כינור שני ב ID. Buzz, הנוסעים הם הדבר החשוב. אז כמובן שתי דלתות הזזה חשמליות, מושבים גדולים ומרווחים, גם עבור אלו שמאחור, מושבים 6+7. רצפה נמוכה המאפשרת גם למבוגרים לשבת שם ללא קושי. הילדים התלוננו כי המרחב הגדול מונע מהם להציק אחד לשני, וגם הבת שניסתה להציק לאחיה שישב במושב ליד הנהג התלוננה שהוא רחוק ממנה מדי והיא לא מגיעה אליו. ככה מרווח. אבל הפינוק לא נגמר כאן. לדלתות ההזזה הגדולות גם חלונות חשמליים הנפתחים הצידה (ולא למטה כמו רכב רגיל), פיקוד אישי למיזוג, שקעי טעינה ועוד. ואחרי שהושבנו את כולם, נשאר תא מטען בנפח 306 ליטר, רחב וגבוה, שאפשר הטענת תיקים, צידנית ומזוודות לסופ"ש משפחתי שלם. (בקיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח הטענה של 1340 ליטר בדגמים הארוכים ו 1121 ליטר בקצר. בקיפול כל שורות המושבים מתקבל נפח הטענה של 2469 ליטר בארוכים ו – 2123 ליטר בקצר). לחובת תא הנוסעים ניתן לציין כי ברכב המבחן שעבר מעל 11,000 ק"מ נשמעו רעשים שונים מהפלסטיקה כתלות באיכות הסלילה, לא משהו שהייתי מצפה מייצרן כמו פולקסווגן.
מנוע, סוללה, טווח
הצד הטכני של ה ID. Buzz משתנה בין רמות הגימור השונות. דגמי ה PRO קצר או ארוך מצוידים במנוע יחיד בעל הספק של 285 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ, והנעה אחורית. לקצר סוללה בקיבולת 84Kwh ולארוך סוללה בקיבולת 91Kwh. הטווחים המוצהרים 450 ק"מ ו 464 ק"מ בהתאמה. רכב המבחן ברמת גימור GTX מצויד בשני מנועים והנעה כפולה כמובן. ההספק הכולל 340 כ"ס והמומנט 57.1 קג"מ. הסוללה בקיבולת 91Kwh והטווח המוצהר 452 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק עד 11Kw וטעינה מהירה בהספק של עד 200Kw. (PRO קצר טעינה מהירה עד 185Kw). הביצועים בהתאם. דגמי ההנעה האחורית עם תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, ודגם ההנעה הכפולה עם תאוצה מ-0 ל- 100 קמ"ש ב 6.4 שניות. מהירות מירבית בכל הדגמים 160 קמ"ש.
התנהגות כביש ומתלים
ואחרי הקדמה הארוכה הזו, צריך גם לנסוע ב ID. Buzz, זה כשאתם מבינים שכולם מסתכלים עליכם, אז נדרש להתנהג בהתאם. באופן מפתיע משהו, נראה שאחרי ההצלחה הגדולה בעיצוב המרכב הגדול, החליטו בפולקסווגן להשאיר את תכנון המתלים לצוות המעצבים, כי הפער בין הנראות לביצוע על הכביש גדול מדי. המתלים מתקשים לרסן את הנעשה על הכביש מהמרכב הגדול, בעיקר בחלק האחורי. זה לא שהרכב קשיח או חובט בנוסעים זה לא קורה. מה שכן קורה זה בולמים שלא מצליחים לרסן את המרכב הגדול, ומעבירים גלים של מהמורות לתא הנוסעים, ברמה שפוגעת בנוחות. כל עוד המהירות נמוכה, ניחא. זה עוד סביר, אבל ברגע שהמהירות עולה, והכבישים לא מושלמים, התחושה היא לא נעימה. המתלים ממש מחייבים מקצה שיפורים כדי למצות את הפוטנציאל העצום שיש ל ID. Buzz. למרות התאוצה המרשימה, ה ID. Buzz אינו מכוון לנהיגה ספורטיבית, ואל תנסו לקחת אותו למקומות האלה. הוא גדול מדי וההגה לא אתכם במשימה הספורטיבית. מילא אם אתם לבד ברכב, תוכלו לפתח מהירות נאה גם בכבישים מפותלים, אבל אם בת הזוג שלכם יושבת בשורת המושבים השלישית, והילדים השתלטו על כל המרחב הפנימי שנותר, אתם לא רוצים לבדוק את הסבלנות של היושבת מאחור.
עוד לחובת ה ID.Buzz זו דוושת הבלמים שמרגישה ספוגית מדי, לפחות כך הרגישה ברכב המבחן.
צריכת חשמל והפתעה בטעינה המהירה
צריכת החשמל הרשמית של ה ID. Buzz עומדת על בין 19.5Kw ל 21.1Kw ל – 100 ק"מ. בפועל זה לא קורה והטווח נמוך משמעותית ממה שהיצרן מצהיר עליו. בפועל הטווח ל GTX יעמוד על בין 350 ק"מ ל 380 ק"מ במקסימום. צריכת החשמל נבחנה הן במצטבר לאורך מעל ל 500 ק"מ, והן באינטרוולים קצרים יותר של כ 200 ק"מ. טעינה מלאה הביאה את הרכב להציג טווח של 365 ק"מ בפעם הראשונה ו – 381 ק"מ בפעם השניה. ההבדל בין שתי הטעינות היה סגנון הנהיגה המתון יחסית שלי, שהרכב למד וידע לחשב את הצפי. דרך של 179 ק"מ הורידה מהסוללה 201 ק"מ, וזה כשהרכב מציג טווח של 381 ק"מ מקסימלי. גם חישוב צריכת החשמל לק"מ מביא אותי לאותם הטווחים של כ- 370 ק"מ עד 380 ק"מ.
לזכות ה ID. Buzz ניתן למנות בנוסף את יכולת הטעינה המהירה, שנותרת בקצבים גבוהים גם כשהסוללה מתמלאת. הרכב הוטען שלוש פעמים בעמדות מהירות של אפקון, והגיע לטעינה מלאה מהר משמעותית ממה שציפיתי.
בטיחות, מחיר ומתחרים
בתחום הבטיחות מצויד ה ID. Buzz במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המוכרים. ציון איבזור הבטיחות של ה GTX (רכב המבחן) עומד על 7. (דגמי ה PRO – ציון 6), וכמובן חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap.
ה ID. Buzz משווק כאמור בארבע רמות איבזור ותצורות. דגם הקארגו המסחרי משווק במחיר של 335 אש"ח. ה PRO הקצר עולה 385.0 אש"ח, ה PRO הארוך עולה 395.0 אש"ח ואילו ה GTX (רכב המבחן) עולה 452.0 אש"ח.
התחרות של ה ID. Buzz מגיעה לדעתי משני כיוונים. ראשית הקיה EV9 הנפלאה שמחירה בין 400.0 אש"ח ל 490.0 אש"ח. העיצוב משדר משהו אחר לחלוטין, עם זאת היא מכונית משובחת ועולה על ה ID. Buzz בהיבטי התנהגות כביש. כמובן אף אחד לא יתסכל עליכם או יצלם את הקיה. מהצד השני של ההנעה, בנזין או דיזל, יש מובילי נוסעים מצויינים דוגמת הסנטה-פה של יונדאי ( 320.0 אש"ח עד 400.0 אש"ח) או הקרניבל של קיה ( 299.0 אש"ח עד 340.0 אש"ח).
ציון מסכם:
פולקסווגן ID.Buzz GTX נוחות 4.0 דינמיות 3.5 צריכת חשמל / טווח חשמלי 4.0 אבזור 4.0 בטיחות 4.5 עיצוב 5 תמורה למחיר / VFM 4 ציון מסכם 4.1
- 1.אנונימי 14/09/2025 11:24הגב לתגובה זולמה לא בדקתם אתם המערכת האוטונומית של מובילאי
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובשיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ.
אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.
בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.
נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר".
- ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.
רכבת קלה ירושלים, כפיר (כפיר רכבת ירושלים)צפי לעומסים כבדים - היערכות תחבורתית חסרת תקדים בירושלים
לקראת "עצרת המיליון" נגד גיוס חרדים צפויים חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה; הנה הכבישים שצפויים להיחסם
בעקבות עצרת המחאה הגדולה שמתוכננת להיערך בירושלים נגד גיוס חרדים, משרד התחבורה, עיריית ירושלים והמשטרה מזהירים את הציבור מהשלכות תחבורתיות חמורות - חסימות, עומסים ושינויים בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר ובכניסות אליה.
משרד התחבורה הודיע כי החל מהשעה 12:00, ועד סיום העצרת, ייחסם כביש מספר 1 לתנועת רכבים פרטיים בין מחלף לטרון לגבעת שאול. הכניסה לירושלים תתאפשר רק לאוטובוסים מאורגנים שיכוונו ע"י המשטרה לאזורי הורדת נוסעים. כביש 443 יישאר פתוח לתנועת רכבים.
החסימות בתוך העיר כוללות את רחובות גבעת שאול, יפו, בן צבי, שדרות שז"ר והרצל, צומת מלכי ישראל - שרי ישראל ורחוב ירמיהו. גם מחלף גבעת שאול - רמות ייחסם לכל הכיוונים.
הרכבת הקלה תפעל עד השעה 12:00 כרגיל, אך לאחר מכן תעבור לפעולה חלקית בלבד - בצפון בין נווה יעקב לתחנת הדוידקה, ובדרום בין הדסה עין כרם לכיכר דניה. תחנות מרכזיות כמו התחנה המרכזית, מחנה יהודה וקריית משה לא יופעלו.
- השתלטו על 110 מ"ר מהשטח המשותף - וכעת יישאו במחיר
- 480 דירות חדשות: אושרה הרחבה לשכונת גילה בירושלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכבת ישראל הודיעה כי תחנת ירושלים יצחק נבון תיסגר מהשעה 12:30 ועד סיום העצרת בשל קרבתה למוקד האירוע.
מערך האוטובוסים העירוני והבין-עירוני ישתנה לחלוטין. קווים יוסטו, קווים יופעלו בשירות מקוצר וחלקם יבוטלו (כמו קווים 54 ו-89).
בין השינויים המרכזיים:
קווי בנימין ומעלה אדומים יגיעו רק עד גבעת התחמושת.
קווי מבשרת יוסטו לכביש 16 ויסיימו באזור הסינמה סיטי.
קווי גוש עציון, צור הדסה וקרית ארבע יגיעו עד מלחה.
קווים מביתר ומודיעין עילית יופנו למסוף הרטום.
תחבורה מכיוון בית שמש תגיע עד הר הרצל.
במשרד התחבורה ממליצים להימנע מלהגיע לעיר ברכב פרטי ולהיערך לנסיעות ממושכות במיוחד, לרבות יציאה מוקדמת מירושלים למי שנמצא בעיר. בעירייה מזהירים גם מהעומסים בצירים הראשיים בתוך העיר.
