
פולקסווגן ID.Buzz - וואן חשמלי, עיצוב מסובב ראשים
הפולקסווגן ID.Buzz היא מוביל הנוסעים החשמלי המעוצב של פולקסווגן.
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, טעינת DC בפועל
פחות אהבנו: מתלים, צריכת חשמל בפועל, מחיר
ציון מסכם 4.1 במדד פולס
עם הצגתה של ה ID. Buzz בחודש מרץ 2022 היה ברור שפולקסווגן עלו על משהו. הנוסחה לא סודית, ויצרנים שונים כבר עשו בה שימוש. קחו עיצוב רכב אייקוני של שנות ה 60' אולי שנות ה 70', קחו פלטפורמה מודרנית שנמצאת בשימוש (במקרה של ה ID. Buss מדובר ב MEB Pletform עליה מבוססים דגמים נהדרים של הקונצרן כמו אודי Q4 ו Q5, קופרה בורן וטוואסקן, סקודה אניאק וסקודה אלרוק, וכמובן מגוון דגמים של פולקסווגן ID.3, ID4, ID5, ID6, ID7 ותתי דגמים ו-ווריאציות של רכבים אלו), הלבישו אותם יחד, עצבו מרכב סופר מגניב שכולם, אבל כולם רוצים להיראות בו, הכניסו כל מיני פיצ'רים 'מגניבים', ויש לכם הצלחה מובטחת. גם כותב שורות אלו נפל שדוד אל מול התמונות של ה ID. Buzz ורק חיכיתי לשים את היד על אחת כזו למבחן אמיתי.
תעודת חובה קטגוריה וואן. תצורת נוסעים או מסחרי סגור מימדים (מטר) דגם ארוך אורך 4.962 /רוחב 1.985 /גובה 1.907 /בסיס גלגלים 3.239 מספר מושבים שבעה הנעה חשמלית כפולה (מבחן) או חשמלית אחורית הספק ומומנט 340 כ"ס ו 57.1 קג"מ (מבחן) / 285 כ"ס ו 57. קג"מ (ארוך, הנעה אחורית) סוללה וטעינה 91.0 Kwh. טעינת AC 11Kw, טעינת DC 200Kw טווח ותקן 452 ק"מ.(מבחן) תקן יצרן. בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 452.0 אש"ח ל GTX (מבחן), 335.0 (למסחרי סגור), 385.0 אש"ח ל PRO קצר, 395.0 אש"ח ל PRO ארוך.
עיצוב, עיצוב, עיצוב - חיוצוני ופנימי
ה ID. Buzz מכה בך עם העיצוב המהמם שלה, גם אם תנסו להתעלם. גם אם היא עוברת לידכם ואתם אומרים לעצמכם "אני לא אסובב את הראש אחריה" זה לא יעזור. אנשים נוסעים לידכם, מגיבים, מחייכים, וסכימת הצביעה האדומה / כסופה בהחלט תורמת לאווירה הכללית המשמחת.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- 10 הרכבים הכי נמכרים בהיסטוריה - מה הפך אותם לסיפורי הצלחה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית המחייכת של ה ID. Buzz סמל פולקסווגן גדול, (תעיפו מבט בפולקסווגן Buss T2) יחידות תאורה ראשיות משולבות לד העוטף אותן ומחבר ביניהן לרוחב כל הרכב. גם מבט מהצד, שלרוב בכלי רכב מסחריים בגודל הזה מורכב ממשטחים ישרים ומשעממים, הצליחו בפולקסווגן לעצב משהו 'אחר'. צביעת המרכב האדומה, פס כסוף המפריד בין האדום לחלונות, והמון חלונות מושחרים, כשהקורה האחורית של הרכב כסופה עם שלושה פסים שחורים למראה דינמי, מעיין 'כונסי אוויר'. גם מאחור ה ID. Buzz אינו שגרתי. הדלת החשמלית האנכית צבועה באותה סכימת צביעה – חצי אדום, פס כסוף וחלון מושחר. יחידות תאורה צרות, משולבות לד, סמל פולקסווגן גדול, וזה נראה נהדר.
פנים הרכב לא שגרתי גם הוא. אם לרוב אני מתמקד בסביבת הנהג, ב ID. Buzz הנהג הוא 'כינור שני' לנוסעים שעימו. ובכל זאת, סביבת הנהג נעימה ושימושית. מי שעוד זוכר את ההגה האופקי של הטרנספורטרים לדורותיהם, אז ב ID. Buzz זה כבר לא ככה. ההגה כמובן מתכוונן לעומק ולגובה, ויחד עם מושב הנהג החשמלי אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. מי שרגיל לנהוג עם מושב נמוך, חצי בשכיבה, לרבות כובע מצחיה + קופצ'ון, לא כאן. ב ID. Buzz אתם יושבים זקוף וגבוה מאוד, הרבה בזכות קו חלונות נמוך המאפשר שדה ראיה נהדר לכל כיוון. צג מולטימדיה בגודל ''12.9 כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד דבר נהדר מפולקסווגן הוא שורה עליונה של קיצורי דרך במולטימדיה. קיצור דרך לשיקוף, קיצור דרך למערכות הבטיחות האקטיביות, קיצור דרך לתפריט מצבי נהיגה. קל, שימושי, פשוט. זה בדיוק מה שצריך.
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
כמו שאמרנו, הנהג הוא 'כינור שני ב ID. Buzz, הנוסעים הם הדבר החשוב. אז כמובן שתי דלתות הזזה חשמליות, מושבים גדולים ומרווחים, גם עבור אלו שמאחור, מושבים 6+7. רצפה נמוכה המאפשרת גם למבוגרים לשבת שם ללא קושי. הילדים התלוננו כי המרחב הגדול מונע מהם להציק אחד לשני, וגם הבת שניסתה להציק לאחיה שישב במושב ליד הנהג התלוננה שהוא רחוק ממנה מדי והיא לא מגיעה אליו. ככה מרווח. אבל הפינוק לא נגמר כאן. לדלתות ההזזה הגדולות גם חלונות חשמליים הנפתחים הצידה (ולא למטה כמו רכב רגיל), פיקוד אישי למיזוג, שקעי טעינה ועוד. ואחרי שהושבנו את כולם, נשאר תא מטען בנפח 306 ליטר, רחב וגבוה, שאפשר הטענת תיקים, צידנית ומזוודות לסופ"ש משפחתי שלם. (בקיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח הטענה של 1340 ליטר בדגמים הארוכים ו 1121 ליטר בקצר. בקיפול כל שורות המושבים מתקבל נפח הטענה של 2469 ליטר בארוכים ו – 2123 ליטר בקצר). לחובת תא הנוסעים ניתן לציין כי ברכב המבחן שעבר מעל 11,000 ק"מ נשמעו רעשים שונים מהפלסטיקה כתלות באיכות הסלילה, לא משהו שהייתי מצפה מייצרן כמו פולקסווגן.
מנוע, סוללה, טווח
הצד הטכני של ה ID. Buzz משתנה בין רמות הגימור השונות. דגמי ה PRO קצר או ארוך מצוידים במנוע יחיד בעל הספק של 285 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ, והנעה אחורית. לקצר סוללה בקיבולת 84Kwh ולארוך סוללה בקיבולת 91Kwh. הטווחים המוצהרים 450 ק"מ ו 464 ק"מ בהתאמה. רכב המבחן ברמת גימור GTX מצויד בשני מנועים והנעה כפולה כמובן. ההספק הכולל 340 כ"ס והמומנט 57.1 קג"מ. הסוללה בקיבולת 91Kwh והטווח המוצהר 452 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק עד 11Kw וטעינה מהירה בהספק של עד 200Kw. (PRO קצר טעינה מהירה עד 185Kw). הביצועים בהתאם. דגמי ההנעה האחורית עם תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, ודגם ההנעה הכפולה עם תאוצה מ-0 ל- 100 קמ"ש ב 6.4 שניות. מהירות מירבית בכל הדגמים 160 קמ"ש.
התנהגות כביש ומתלים
ואחרי הקדמה הארוכה הזו, צריך גם לנסוע ב ID. Buzz, זה כשאתם מבינים שכולם מסתכלים עליכם, אז נדרש להתנהג בהתאם. באופן מפתיע משהו, נראה שאחרי ההצלחה הגדולה בעיצוב המרכב הגדול, החליטו בפולקסווגן להשאיר את תכנון המתלים לצוות המעצבים, כי הפער בין הנראות לביצוע על הכביש גדול מדי. המתלים מתקשים לרסן את הנעשה על הכביש מהמרכב הגדול, בעיקר בחלק האחורי. זה לא שהרכב קשיח או חובט בנוסעים זה לא קורה. מה שכן קורה זה בולמים שלא מצליחים לרסן את המרכב הגדול, ומעבירים גלים של מהמורות לתא הנוסעים, ברמה שפוגעת בנוחות. כל עוד המהירות נמוכה, ניחא. זה עוד סביר, אבל ברגע שהמהירות עולה, והכבישים לא מושלמים, התחושה היא לא נעימה. המתלים ממש מחייבים מקצה שיפורים כדי למצות את הפוטנציאל העצום שיש ל ID. Buzz. למרות התאוצה המרשימה, ה ID. Buzz אינו מכוון לנהיגה ספורטיבית, ואל תנסו לקחת אותו למקומות האלה. הוא גדול מדי וההגה לא אתכם במשימה הספורטיבית. מילא אם אתם לבד ברכב, תוכלו לפתח מהירות נאה גם בכבישים מפותלים, אבל אם בת הזוג שלכם יושבת בשורת המושבים השלישית, והילדים השתלטו על כל המרחב הפנימי שנותר, אתם לא רוצים לבדוק את הסבלנות של היושבת מאחור.
עוד לחובת ה ID.Buzz זו דוושת הבלמים שמרגישה ספוגית מדי, לפחות כך הרגישה ברכב המבחן.
צריכת חשמל והפתעה בטעינה המהירה
צריכת החשמל הרשמית של ה ID. Buzz עומדת על בין 19.5Kw ל 21.1Kw ל – 100 ק"מ. בפועל זה לא קורה והטווח נמוך משמעותית ממה שהיצרן מצהיר עליו. בפועל הטווח ל GTX יעמוד על בין 350 ק"מ ל 380 ק"מ במקסימום. צריכת החשמל נבחנה הן במצטבר לאורך מעל ל 500 ק"מ, והן באינטרוולים קצרים יותר של כ 200 ק"מ. טעינה מלאה הביאה את הרכב להציג טווח של 365 ק"מ בפעם הראשונה ו – 381 ק"מ בפעם השניה. ההבדל בין שתי הטעינות היה סגנון הנהיגה המתון יחסית שלי, שהרכב למד וידע לחשב את הצפי. דרך של 179 ק"מ הורידה מהסוללה 201 ק"מ, וזה כשהרכב מציג טווח של 381 ק"מ מקסימלי. גם חישוב צריכת החשמל לק"מ מביא אותי לאותם הטווחים של כ- 370 ק"מ עד 380 ק"מ.
לזכות ה ID. Buzz ניתן למנות בנוסף את יכולת הטעינה המהירה, שנותרת בקצבים גבוהים גם כשהסוללה מתמלאת. הרכב הוטען שלוש פעמים בעמדות מהירות של אפקון, והגיע לטעינה מלאה מהר משמעותית ממה שציפיתי.
בטיחות, מחיר ומתחרים
בתחום הבטיחות מצויד ה ID. Buzz במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המוכרים. ציון איבזור הבטיחות של ה GTX (רכב המבחן) עומד על 7. (דגמי ה PRO – ציון 6), וכמובן חמישה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap.
ה ID. Buzz משווק כאמור בארבע רמות איבזור ותצורות. דגם הקארגו המסחרי משווק במחיר של 335 אש"ח. ה PRO הקצר עולה 385.0 אש"ח, ה PRO הארוך עולה 395.0 אש"ח ואילו ה GTX (רכב המבחן) עולה 452.0 אש"ח.
התחרות של ה ID. Buzz מגיעה לדעתי משני כיוונים. ראשית הקיה EV9 הנפלאה שמחירה בין 400.0 אש"ח ל 490.0 אש"ח. העיצוב משדר משהו אחר לחלוטין, עם זאת היא מכונית משובחת ועולה על ה ID. Buzz בהיבטי התנהגות כביש. כמובן אף אחד לא יתסכל עליכם או יצלם את הקיה. מהצד השני של ההנעה, בנזין או דיזל, יש מובילי נוסעים מצויינים דוגמת הסנטה-פה של יונדאי ( 320.0 אש"ח עד 400.0 אש"ח) או הקרניבל של קיה ( 299.0 אש"ח עד 340.0 אש"ח).
ציון מסכם:
פולקסווגן ID.Buzz GTX נוחות 4.0 דינמיות 3.5 צריכת חשמל / טווח חשמלי 4.0 אבזור 4.0 בטיחות 4.5 עיצוב 5 תמורה למחיר / VFM 4 ציון מסכם 4.1
- 1.אנונימי 14/09/2025 11:24הגב לתגובה זולמה לא בדקתם אתם המערכת האוטונומית של מובילאי
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
שביל אופניים (משרד התחבורה)30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
במסגרת הפרויקט נסללת רשת שבילי האופניים במטרופולין חיפה כאשר התוספת מיועדת לסלול שבילים חדשים בעיר, יחד עם קריית מוצקין וקריית ביאליק
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מקדמים את הרחבת פרויקט המטרופן כאשר לצורך השלמת שלבי הפרויקט, הוקצה תקציב נוסף בסך 30 מיליון שקלים, שיאפשר סלילת שבילי אופניים נוספים ברחבי מטרופולין חיפה.
העבודה על הפרויקט החלה עוד באוגוסט 2024 וכעת עם תוספת התקציב לפרויקט יסללו שבילי אופניים חדשים בערים קריית מוצקין, קריית ביאליק וחיפה, באורך כולל של 4 ק"מ. לפי הודעת משרד התחבורה, יבוצעו עבודות נרחבות לשיקום המרחב הציבורי לאורך השבילים החדשים,, שיכללו את חידוש ושדרוג תשתיות המים, הביוב והחשמל, שיקום המדרכות תוך מתן דגש על נגישות ועבודות תאורה, גינון וריצוף. כמו כן, יוקמו מתקני דרך, אזורי מנוחה מוצלים ונקודות שתייה וריענון מונגשות, תוך העתקת ושתילת עצים חדשים לאורך שבילי האופניים החדשים. מקטעים מהפרויקט שכבר קיימים נמצאים בקריית ים ובקריית חיים שבחיפה.
פרויקט המטרופן שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצועית של משרד התחבורה, כולל הקמת רשת שבילי אופניים המחברת את כלל מטרופולין חיפה, באורך של כ-25 ק"מ. המטרופן יעבור בתחומן של חמש רשויות: חיפה, קריית אתא, קריית חיים, קריית מוצקין וקריית ביאליק. המטרופן יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, קישוריות לרשת התחבורה הציבורית, מוסדות הלימוד ומרכזי פנאי ובילוי באזור, ויצור תשתית זמינה, רציפה ובטוחה לרוכבי האופניים והולכי הרגל.
שאיפת הפרויקט היא לתרום למעבר נוח בצמתים, לצד קישוריות טובה ומהירה באמצעי התחבורה השונים המטרופולין: רכבת ישראל המטרוניות, האוטובוסים, הרכבלית, ובעתיד גם הרכבת הקלה "נופית".
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- ״ההזדמנות האחרונה״, פלוטון תפטר 12% מכוח האדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "המטרופן הוא חלק מהחזון שלנו לתחבורה מתקדמת, מקושרת ונגישה לכלל האזרחים. תוספת התקציב שאישרנו מבטאת מחויבות ברורה לפיתוח פתרונות תחבורה משלימים, שמפחיתים עומסים, משפרים את איכות החיים ומחזקים את המטרופולין החיפאי. שבילי האופניים שאנו מקדמים יוצרים חיבור ישיר בין מגורים, תעסוקה, לימודים ופנאי ומשלבים את הרכיבה כחלק אינטגרלי ממערכת התחבורה הציבורית בישראל.״
