הכנסות או פי סי בארה"ב הוכפלו ל-131 מיליון שקל בזכות איחוד התחנות
חברת האנרגיה או.פי.סי או פי סי אנרגיה 0.81% דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה לשנת 2024. ההכנסות ברבעון השני גדלו בכ-12% לכ-673 מיליון שקל, בהשוואה לכ-601 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בישראל ההכנסות הסתכמו בכ-542 מיליון שקל, לעומת כ-534 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הגידול נובע בעיקר מהפעלתה המסחרית של תחנת צומת בתום הרבעון השני של שנת 2023.
גיורא אלמוגי מנכ"ל או פי סי; קרדיט: או פי סי
בארה"ב ההכנסות צמחו בכ-95.5% לכ-131 מיליון שקל, לעומת כ-67 מיליון שקל, כאשר החברה ציינה כי העלייה נבעה בעיקר בעקבות איחוד לראשונה והפעלה מסחרית של הפרויקטים Mountain wind, Maple Hill, ו- Stagecoach החל מהרבעון השני והרביעי של 2023, ומהרבעון השני של 2024 בהתאמה, וכן גידול מפעילות מכירת חשמל ממקורות מתחדשים (Retail) ללקוחות מסחריים.
ה-EBITDA המתואם של החברה ברבעון השני גדל בכ-49.7% לכ-238 מיליון שקל, לעומת כ-159 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מתוך סכום זה, בישראל ה-EBITDA צמח ברבעון בכ-26% לכ-116 מיליון שקל לעומת כ-92 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
- או פי סי מגייסת 810 מיליון שקל להקמת מגה-פרויקט בטקסס
- מנכ"ל או פי סי: "הצמיחה בארה"ב תמשיך, הדאטה סנטרס מייצרים גל ביקושים גדול לחשמל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בארה"ב ה-EBITDA גדל ברבעון בכ-74% לכ-127 מיליון שקל, בהשוואה לכ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כאשר גם כאן החברה ציינה כי הגידול נובע מהאיחוד לראשונה וההפעלה המסחרית של הפרויקטים Maple Hill ו- Stagecoach.
הרווח התפעולי ברבעון זינק לכ-61 מיליון שקל, לעומת כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO ברבעון הסתכם לכ-37 מיליון שקל, לעומת כ-81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מתוכו כ-9 מיליון שקל בישראל, וכ-54 מיליון שקל בארה"ב.
החברה רשמה ברבעון הפסד של כ-27 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. לדברי החברה ההפסד ברבעון נובע בעיקר בשל גידול בהוצאות מימון בגין הפעלה מסחרית של תחנת הכוח צומת וכן מהוצאות פחת. ההפסד הנקי המתואם המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני לשנת 2024 לכ-18 מיליון שקל, לעומת הפסד מתואם של כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה, נכון לסוף הרבעון השני עלה לכ-3.95 מיליארד שקל, לעומת כ-3.85 מיליארד שקל בסוף שנת 2023.
"אנו מסכמים את הרבעון השני עם גידול חד של כ-50% ב- EBITDA המתואם, תוך שאנו ממשיכים בתנופת פעילות משמעותית להרחבה והשבחה של פעילותינו בישראל ובארה"ב", מסר גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה. "הזינוק בתוצאות מגיע על רקע המשך צמיחה של החברה, שיפור משמעותי בסביבה העסקית בארה"ב וביצועי הנכסים שלנו.
בחודש יולי פורסמו תוצאות מכרז הזמינות של ה-PJM לקיץ 2025/2026 המשקפות זינוק משמעותי במחירים. זאת, בעקבות תחזית לעליה בביקוש בייחוד של Datacenters ו-AI, ומנגד לירידה בהספק הזמין כתוצאה מסגירת תחנות כוח מזהמות ולא יעילות לצד קצב כניסה נמוך של אנרגיות מתחדשות. להערכתנו, התוספת להכנסות הזמינות של תחנות הכוח שלנו בשוק ה-PJM צפויה להסתכם בכ-54 מיליון דולר לתקופה שמיולי 2025 ועד יוני 2026 לעומת התקופה מיולי 2024 ועד יוני 2025. בתוך כך, אנו מעדכנים כי נחתמה העסקה האסטרטגית להכנסת משקיע לפעילות האנרגיות המתחדשות של CPV. Harrison Street, קרן תשתיות אמריקאית, תשקיע 300 מיליון דולר תמורת 33.3% מהזכויות הרגילות בחברת הבת של CPV לפי שווי של כ-600 מיליון דולר 'לפני הכסף'. הכסף שיוזרם לחברה יתמוך בהמשך הצמיחה של הפורטפוליו שלנו. התחלנו את ההקמה של פרויקט Rogue’s Wind פרויקט רוח בהיקף 114 מגוואט במדינת פנסילבניה והפורטפוליו של הנכסים בהפעלה מסחרית ובהקמה בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב גדל לכ-755 מגוואט".
מניית או פי סי נסחרת לפי שווי של 6.9 מיליארד שקל אחרי עלייה של 12% מתחילת השנה ושל 14% ב-12 החודשים האחרונים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?