אלקטריאון השלימה פרויקט של 10 מיליון דולר ביפן
אלקטריאון אלקטריאון -3.36% , שמקימה מערכות טעינה דינאמיות בנתיבי תחבורה ציבורית, הודיעה על השלמת פרויקט לפרישת כביש טעינה אלחוטי במטה של חברת DENSO ביפן. מניית החברה מזנקת בעקבות ההודעה בבורסה ב-5.1%.
מדובר בצעד משמעותי נוסף בהסכם שיתוף הפעולה בין החברות, ובהמשך להשקעה בהיקף של כ-10 מיליון דולר מצד DENSO באלקטריאון. הכביש עם הטעינה האלחוטית שבמטה DENSO יאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה. הפרישה בוצעה על ידי חברת תשתית מהגדולות ביפן, שעובדיה הוכשרו לפרישת כבישים נוספים בעתיד. כביש הטעינה במטה DENSO ישמש מתחם הדגמות עבור לקוחות פוטנציאליים, חברות רכב בינלאומיות ומקבלי החלטות מיפן ומחוצה לה.
מנכ"ל אלקטריאון, אורן עזר מסר לאחר ההודעה כי, "אנו מאמינים שהכביש החדש יסייע לנו לצרף שותפים נוספים למהפכת הכבישים החשמליים, ולקדם את אימוץ הטכנולוגיה בשוק הרכב היפני".
לפני יומיים דיווחה אלקטריאון על השלמת פרויקט להקמת כביש חשמלי בנורבגיה. מדובר בבמכרז הראשון במדינה הסקנדינבית להקמת כביש חשמלי, והוא מיועד לחשמול של רשות התחבורה הציבורית של מחוז טרונדלג.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כחלק מההכרזה, הצהירה AtB, חברת התחבורה שמולה בוצע הפרויקט, כי היא מעוניינת לבחון את ביצועי הכביש האלחוטי, כחלק מהכנותיה להעברת כל צי האוטובוסים שלה לאוטובוסים חשמליים. הצי של AtB מבוסס ברובו על אוטובוסים ארוכים, הנעים על מסלולים מהירים ייעודיים לתחבורה ציבורית (בדומה למטרונית בישראל, שביחס אליה נבחרה החברה כספק יחיד על ידי חוצה ישראל, לצורך חשמול אלחוטי של המסלול הייעודי לאוטובוסים).
ההכנסות של אלקטריאון ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-9 מיליון שקל - פי שלושה לעומת הרבעון המקביל ב-2023, שבו הסתכמו ההכנסות ב-3 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל, לעומת 750 אלף שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה; וההפסד הנקי עלה ל-19 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- 2.מאיפה 10 מ׳ דולר 02/07/2024 14:19הגב לתגובה זומאיפה הכותרת המסובבת הזאת, זה לא פרוייקט של 10 מיליון דולר
- 1.dw 02/07/2024 12:03הגב לתגובה זוהבעיה היא תמחור המניה לפי 2 מיליארד שקלים, עבור חברה שבשאיפה תמכור כ 100 מלשח בשנתיים, קרי כ 50 מלשח לשנה (שזה מאד יפה בשביל התחלה). חברה טכנולוגית אחרת, גילת לויינים למשל, נסחרת כיום בשווי של חצי מאלקטריאון (פחות ממיליארד), מוכרת במיליארד שקל בשנה (כלומר פי 20 מאלקטריאון), מרוויחה 80 מלשח שנתי נקי (בעוד אלקטריאון מפסידה) וגם לה יש פוטנציאל צמיחה טכנולוגי (במקרה שלה אינטרנט במטוסים). שווי של 2 מיליארד שקלים הוא שווי לא פשוט כאשר עומדות בפני המשקיע הישראלי אלטרנטיבות השקעה טכנולוגיות אחרות בשוק המקומי, בתימחורים נוחים משמעותית.
- המן 02/07/2024 15:25הגב לתגובה זוזו חברת חלום מתפתחת עם פטנט ייחודי ולא חברת ערך (בנתיים) ולכן אין -כרגע- טעם לבחון אותה לפי מכפיל רוח או נתח שוק או מול חברה יצרנית ותיקה פרוייקט אחד טוב והיא על הסוס, או קורסת.
- dw 03/07/2024 14:11גם לגילת יש חלום - למכור אינטרנט במטוסים, כאשר לפי אלפיים מטוסים לשנה וחצי מיליון ציוד פר מטוס מגיעים למיליארד דולר מכירות. לא צחוק. ועדיין המניה נסחרת בחצי מחיר מאלקטריאון. אני מוכן להקצות חלק קטן מהתיק לחלומות (הייטק/ביוטק), אבל בתמחור של 2 מיליארד? קשה לי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
