אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן

אלקטריאון השלימה פרויקט של 10 מיליון דולר ביפן

החברה השלימה את הפריסה של כביש טעינה אלחוטי במטה של חברת DENSO במדינה. הכביש ישמש מתחם הדגמות עבור לקוחות פוטנציאליים, חברות רכב בינלאומיות ומקבלי החלטות מיפן ומחוצה לה
עוזי גרסטמן | (4)

אלקטריאון אלקטריאון 3.65% , שמקימה מערכות טעינה דינאמיות בנתיבי תחבורה ציבורית, הודיעה על השלמת פרויקט לפרישת כביש טעינה אלחוטי במטה של חברת DENSO ביפן. מניית החברה מזנקת בעקבות ההודעה בבורסה ב-5.1%.

מדובר בצעד משמעותי נוסף בהסכם שיתוף הפעולה בין החברות, ובהמשך להשקעה בהיקף של כ-10 מיליון דולר מצד DENSO באלקטריאון. הכביש עם הטעינה האלחוטית שבמטה DENSO יאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה. הפרישה בוצעה על ידי חברת תשתית מהגדולות ביפן, שעובדיה הוכשרו לפרישת כבישים נוספים בעתיד. כביש הטעינה במטה DENSO ישמש מתחם הדגמות עבור לקוחות פוטנציאליים, חברות רכב בינלאומיות ומקבלי החלטות מיפן ומחוצה לה.

מנכ"ל אלקטריאון, אורן עזר מסר לאחר ההודעה כי, "אנו מאמינים שהכביש החדש יסייע לנו לצרף שותפים נוספים למהפכת הכבישים החשמליים, ולקדם את אימוץ הטכנולוגיה בשוק הרכב היפני".

לפני יומיים דיווחה אלקטריאון על השלמת פרויקט להקמת כביש חשמלי בנורבגיה. מדובר בבמכרז הראשון במדינה הסקנדינבית להקמת כביש חשמלי, והוא מיועד לחשמול של רשות התחבורה הציבורית של מחוז טרונדלג.

כחלק מההכרזה, הצהירה AtB, חברת התחבורה שמולה בוצע הפרויקט, כי היא מעוניינת לבחון את ביצועי הכביש האלחוטי, כחלק מהכנותיה להעברת כל צי האוטובוסים שלה לאוטובוסים חשמליים. הצי של AtB מבוסס ברובו על אוטובוסים ארוכים, הנעים על מסלולים מהירים ייעודיים לתחבורה ציבורית (בדומה למטרונית בישראל, שביחס אליה נבחרה החברה כספק יחיד על ידי חוצה ישראל, לצורך חשמול אלחוטי של המסלול הייעודי לאוטובוסים). 

ההכנסות של אלקטריאון ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-9 מיליון שקל - פי שלושה לעומת הרבעון המקביל ב-2023, שבו הסתכמו ההכנסות ב-3 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל, לעומת 750 אלף שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה; וההפסד הנקי עלה ל-19 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מאיפה 10 מ׳ דולר 02/07/2024 14:19
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הכותרת המסובבת הזאת, זה לא פרוייקט של 10 מיליון דולר
  • 1.
    dw 02/07/2024 12:03
    הגב לתגובה זו
    הבעיה היא תמחור המניה לפי 2 מיליארד שקלים, עבור חברה שבשאיפה תמכור כ 100 מלשח בשנתיים, קרי כ 50 מלשח לשנה (שזה מאד יפה בשביל התחלה). חברה טכנולוגית אחרת, גילת לויינים למשל, נסחרת כיום בשווי של חצי מאלקטריאון (פחות ממיליארד), מוכרת במיליארד שקל בשנה (כלומר פי 20 מאלקטריאון), מרוויחה 80 מלשח שנתי נקי (בעוד אלקטריאון מפסידה) וגם לה יש פוטנציאל צמיחה טכנולוגי (במקרה שלה אינטרנט במטוסים). שווי של 2 מיליארד שקלים הוא שווי לא פשוט כאשר עומדות בפני המשקיע הישראלי אלטרנטיבות השקעה טכנולוגיות אחרות בשוק המקומי, בתימחורים נוחים משמעותית.
  • המן 02/07/2024 15:25
    הגב לתגובה זו
    זו חברת חלום מתפתחת עם פטנט ייחודי ולא חברת ערך (בנתיים) ולכן אין -כרגע- טעם לבחון אותה לפי מכפיל רוח או נתח שוק או מול חברה יצרנית ותיקה פרוייקט אחד טוב והיא על הסוס, או קורסת.
  • dw 03/07/2024 14:11
    גם לגילת יש חלום - למכור אינטרנט במטוסים, כאשר לפי אלפיים מטוסים לשנה וחצי מיליון ציוד פר מטוס מגיעים למיליארד דולר מכירות. לא צחוק. ועדיין המניה נסחרת בחצי מחיר מאלקטריאון. אני מוכן להקצות חלק קטן מהתיק לחלומות (הייטק/ביוטק), אבל בתמחור של 2 מיליארד? קשה לי.
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: