אלקטריאון השלימה פרויקט של 10 מיליון דולר ביפן
אלקטריאון אלקטריאון 3.17% , שמקימה מערכות טעינה דינאמיות בנתיבי תחבורה ציבורית, הודיעה על השלמת פרויקט לפרישת כביש טעינה אלחוטי במטה של חברת DENSO ביפן. מניית החברה מזנקת בעקבות ההודעה בבורסה ב-5.1%.
מדובר בצעד משמעותי נוסף בהסכם שיתוף הפעולה בין החברות, ובהמשך להשקעה בהיקף של כ-10 מיליון דולר מצד DENSO באלקטריאון. הכביש עם הטעינה האלחוטית שבמטה DENSO יאפשר טעינה של כלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה. הפרישה בוצעה על ידי חברת תשתית מהגדולות ביפן, שעובדיה הוכשרו לפרישת כבישים נוספים בעתיד. כביש הטעינה במטה DENSO ישמש מתחם הדגמות עבור לקוחות פוטנציאליים, חברות רכב בינלאומיות ומקבלי החלטות מיפן ומחוצה לה.
מנכ"ל אלקטריאון, אורן עזר מסר לאחר ההודעה כי, "אנו מאמינים שהכביש החדש יסייע לנו לצרף שותפים נוספים למהפכת הכבישים החשמליים, ולקדם את אימוץ הטכנולוגיה בשוק הרכב היפני".
לפני יומיים דיווחה אלקטריאון על השלמת פרויקט להקמת כביש חשמלי בנורבגיה. מדובר בבמכרז הראשון במדינה הסקנדינבית להקמת כביש חשמלי, והוא מיועד לחשמול של רשות התחבורה הציבורית של מחוז טרונדלג.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כחלק מההכרזה, הצהירה AtB, חברת התחבורה שמולה בוצע הפרויקט, כי היא מעוניינת לבחון את ביצועי הכביש האלחוטי, כחלק מהכנותיה להעברת כל צי האוטובוסים שלה לאוטובוסים חשמליים. הצי של AtB מבוסס ברובו על אוטובוסים ארוכים, הנעים על מסלולים מהירים ייעודיים לתחבורה ציבורית (בדומה למטרונית בישראל, שביחס אליה נבחרה החברה כספק יחיד על ידי חוצה ישראל, לצורך חשמול אלחוטי של המסלול הייעודי לאוטובוסים).
ההכנסות של אלקטריאון ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-9 מיליון שקל - פי שלושה לעומת הרבעון המקביל ב-2023, שבו הסתכמו ההכנסות ב-3 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל, לעומת 750 אלף שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה; וההפסד הנקי עלה ל-19 מיליון שקל לעומת 16 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- 2.מאיפה 10 מ׳ דולר 02/07/2024 14:19הגב לתגובה זומאיפה הכותרת המסובבת הזאת, זה לא פרוייקט של 10 מיליון דולר
- 1.dw 02/07/2024 12:03הגב לתגובה זוהבעיה היא תמחור המניה לפי 2 מיליארד שקלים, עבור חברה שבשאיפה תמכור כ 100 מלשח בשנתיים, קרי כ 50 מלשח לשנה (שזה מאד יפה בשביל התחלה). חברה טכנולוגית אחרת, גילת לויינים למשל, נסחרת כיום בשווי של חצי מאלקטריאון (פחות ממיליארד), מוכרת במיליארד שקל בשנה (כלומר פי 20 מאלקטריאון), מרוויחה 80 מלשח שנתי נקי (בעוד אלקטריאון מפסידה) וגם לה יש פוטנציאל צמיחה טכנולוגי (במקרה שלה אינטרנט במטוסים). שווי של 2 מיליארד שקלים הוא שווי לא פשוט כאשר עומדות בפני המשקיע הישראלי אלטרנטיבות השקעה טכנולוגיות אחרות בשוק המקומי, בתימחורים נוחים משמעותית.
- המן 02/07/2024 15:25הגב לתגובה זוזו חברת חלום מתפתחת עם פטנט ייחודי ולא חברת ערך (בנתיים) ולכן אין -כרגע- טעם לבחון אותה לפי מכפיל רוח או נתח שוק או מול חברה יצרנית ותיקה פרוייקט אחד טוב והיא על הסוס, או קורסת.
- dw 03/07/2024 14:11גם לגילת יש חלום - למכור אינטרנט במטוסים, כאשר לפי אלפיים מטוסים לשנה וחצי מיליון ציוד פר מטוס מגיעים למיליארד דולר מכירות. לא צחוק. ועדיין המניה נסחרת בחצי מחיר מאלקטריאון. אני מוכן להקצות חלק קטן מהתיק לחלומות (הייטק/ביוטק), אבל בתמחור של 2 מיליארד? קשה לי.

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגדלק עולה 3.8%, נובה יורדת 2.7%; ת״א 35 מוסיף 0.3%
מדד הגז עולה 1.7% בהובלת דלק בעקבות חתימת הסכם הגז עם מצרים; בעקבות הירידות בוול סטריט מניות השבבים יורדות גם אצלנו
הבורסה בת"א בעליות קלות אחרי פתיחה אדומה בהמשך לירידות בוול סטריט. מול מניות השבבים שיורדות חזק מניות הגז עולות על רקע אישור ההסכם למכירת גז למצרים.
מניית דלק דלק קבוצה עולה לצד כל השותפויות גז. מניית נובה נובה -2.61% נופלת כמו גם שאר חברות השבבים. ארבה ארבה רובוטיקס -2.31% המניה נחלשת כחלק מלחץ מתמשך על חברות רכב אוטונומי וחיישני רדאר
- אלביט זינקה 6.2%, נקסט ויז'ן קפצה 7.5% - הביטחוניות העלו את המדדים
- נקסט ויז'ן המריאה 17.5%, גילת איבדה 7.8% - ת"א 90 הוסיף 1.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
