מגדל: ירידה של 21% ברווח לצד עלייה של 43% בהכנסות
חברת הביטוח מגדל מגדל ביטוח -2.16% רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח חיתומי (לפני מס) שהסתכם לכ-147 מיליון שקל לעומת רווח חיתומי של 103 מיליון שקל אשתקד - עלייה של 42.7%. לדברי החברה, הגידול ברווח החיתומי ברבעון התבטא במרבית קווי הפעילות של החברה והתרכז בעיקרו בביטוח כללי ובביטוח חיים.
בפוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים ששווקו עד שנת 2004 נרשמה תשואה ריאלית חיובית. עם זאת, בשל תשואה ריאלית שלילית מצטברת מתחילת שנת 2022, לא נרשמו דמי ניהול משתנים ברבעון המדווח, אלא דמי ניהול קבועים בלבד. אומדן דמי הניהול שלא יגבו בשל התשואה הריאלית השלילית עד להשגת תשואה חיובית מצטברת, הצטמצם בחצי מיליארד שקל מכ-1 מיליארד שקל בסוף שנת 2023 לכ-0.5 מיליארד שקל נכון ל-31.03.2024. לאחר תאריך המאזן חלו ירידות בשווקים הפיננסיים אשר הגדילו את "בור" דמי הניהול לכ-0.7 מיליארד שקל נכון למועד הסמוך לפרסום הדו"ח.
הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים ברבעון הסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, גידול של כ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל ברבעון הסתכם בכ-109 מיליון שקל, לעומת רווח כולל בסך כ-139 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 21.6%.
היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-435 מיליארד שקל נכון ליום 31 במרץ 2024 לעומת כ-372 מיליארד שקל נכון ליום 31 במרץ 2023, גידול של כ-17%.
מניית מגדל עלתה ב-9% מתחילת השנה למחיר של 4.4 שקל ושווי שוק של 4.7 מיליארד שקל.
מנכ"ל מגדל אחזקות, יוסי בן ברוך, ומנכ"ל מגדל ביטוח, רונן אגסי, מסרו: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון של השנה עם המשך צמיחה במכירות ובפרמיות השוטפות, בכל קווי העסקים, לצד שיפור ברווח החיתומי במרבית תחומי הפעילות של הקבוצה. בתחום הביטוח הכללי, אנו ממשיכים לקצור את פירות המהלכים שביצענו ואנו מציגים שיפור חיתומי הנובע בעיקר ממעבר לרווח חיתומי ברכב רכוש, וכן גידול בפרמיות הנובע בעיקר מעלייה בפרמיה הממוצעת בענפי הרכב.
- שלמה אליהו הרוויח פי 3 על ההשקעה במגדל - הסבלנות משתלמת
- מנכ"ל מגדל: "גם שווקים 'יקרים' עוד שנתיים ייראו כהזדמנות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.זה קצת גדול על עירקי לנהל חברה בסדר גודל של מגדל (ל"ת)Robin Hood 26/05/2024 10:36הגב לתגובה זו
- בשביל זה יש שם את רונן אגסי (ל"ת)מ 26/05/2024 14:05הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳