דוחות

אפי נכסים: NOI של 222 מיליון שקל ו-FFO של 95 מיליון שקל

החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-1.05 מיליארד שקל ואילו ה-FFO צפוי להגיע לקצב שנתי של כ-501 מיליון שקל
דור עצמון |

חברת הנדל"ן אפי נכסים אפי נכסים -1.03% רשמה ברבעון הראשון של 2024 NOI שהסתכם ב-222 מיליון שקל לעומת כ-178 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-25%. לדברי החברה, הגידול נובע בעיקר משיפור בביצועי הפרויקטים השונים והשלמת פרויקטים במהלך שנת 2023 שהשפעתם באה לידי ביטוי השנה.

החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה וטרם הניבו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה (וביניהם פרויקט לנדמארק בתל אביב) צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-1.05 מיליארד שקל. החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה-NOI השנתי להגיע ל-1.26 מיליארד שקל.

ה-FFO ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-95.5 מיליון שקל לעומת כ-79.1 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-21%. הקצב השנתי של ה-FFO עומד על כ-382 מיליון שקל. לדברי החברה, העלייה לעומת אשתקד נובעת כאמור מאכלוס פרויקטים, עליה בתפוסות ועלית שער האירו ביחס לשקל אשר קוזזה בצורה ניכרת כתוצאה מהעלייה בהוצאות המימון של החברה.

החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה, וטרם הניבו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה, צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-501 מיליון שקל. עם השלמתם של הפרויקטים שהחברה מקימה בימים אלה צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-641 מיליון שקל.

הרווח המיוחס לבעלים הסתכם ברבעון הראשון בכ- 59 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד אשר שנבע מהפחתת שווי של חלק מנכסי החברה. ההון העצמי של החברה הסתכם לכ-6.604 מיליארד שקל.

מניית אפי נכסים זינקה ב-40% בשנה האחרונה למחיר של 154.9 שקל ושווי שוק של 5.89 מיליארד שקל.

אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים: "אנו מדווחים גם ברבעון הזה על גידול משמעותי של למעלה מ-20% ב-NOI וב-FFO וזאת כתוצאה מעליה בתפוסות הנכסים הפעילים ואכלוס נכסים נוספים, ואנו צופים שמגמה זו תמשך גם ברבעונים הבאים. לאחרונה החל אכלוסו של השלב הראשון בפרויקט הדגל לנדמארק בתל אביב. הבניין, ששטחו כ-100 אלף מ"ר, שווק כמעט במלואו והשפעתו על הדוחות הכספיים של החברה תהיה מהותית. בנוסף, השלימה החברה מספר פרויקטים נוספים בבלגרד, פראג ובוורשה ותרומתם של פרויקטים אלה צפויה לבוא לידי ביטוי ברבעונים הבאים. בחודשים הקרובים צפויה השלמתם של פרויקטים נוספים בבלגרד, וורשה ובוקרשט והם ישפיעו על התוצאות בעתיד הקרוב. חרף אי הוודאות הגלובלית, אנו מציגים ביצועים טובים הודות לתיק הנכסים האיכותי והמגוון של החברה, ואנו פועלים לשמור על מגמה חיובית זו גם בעתיד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?