גיל אגמון
צילום: תמר מצפי
דוחות

גיל אגמון רוצה עוד נתח בדלק רכב - הצעת רכש בפרמיה של 11%

יגדיל את החזקתו ב-5.1%; דוחות פושרים לדלק רכב - הכנסות של 1.387 מיליארד שקל, ברבעון השלישי עלייה של 1.3% לעומת רבעון מקביל.  הרווח הנקי 67 מיליון שקל. וגם - על השלכות המלחמה על החברה 
נחמן שפירא | (5)

גיל אגמון בעל השליטה בחברת דלק מערכות רכב דלק רכב -1.02% ,מנסה לבצר את השליטה. הוא יקנה במסגרת הצעת רכש 5.1% מהחברה במחיר של 23 שקל למניה ובעלות כוללת של כ-115 מיליון שקל. מדובר על פרמיה של 11% על מחיר השוק.  מניית דלק רכב נסחרת ב-20.7 שקל אחרי שלפני חודש נסחרה ב-16.5 שקלים ורגע לפני פתיחת המלחמה נסחרה ב-22 שקלים. 

כך או אחרת, החברה המייבאת מכוניות מאזדה, פורד ו-BMW ושולטת בחברת ורידיס, הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-1.387 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.369 מיליארד שקל ברבעון המקביל - עלייה של 1.3%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-172.9 מיליון שקל (כ-12.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 383.2 מיליון שקל (כ-28% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-96.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 355.8 מיליון שקל - צניחה של 73%.

דלק רכב סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 67 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 256 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 75%. אבל מדובר עדיין ברווח שמבטא מכפיל 8 לחברה שנסחרת בכ-2 מיליארד שקל. וגם חשוב להדגיש - מדובר ברווח נמוך במיוחד במגזר הקרטון והנייר שנובע מרכישת אינפיניה על ידי ורידיס. תחום הרכב עצמו עדיין מאוד רווחי.  

גיל אגמון צילום תמר מצפי    גיל אגמון. צילום תמר מצפי

הדוח הנוכחי רחוק מלהיות משוובח, וגם  המלחמה תיתן את אותותיה אבל דלק רכב של גיל אגמון (43.59%) היא אחת מיצרניות המזומנים הגדולות מבין החברות הנסחרות. זה תמיד היה, אבל אחרי הקורונה זה התחזק. יבואני הרכב ניצלו את המחסור ברכבים כדי להעלות מחירים. המחירים לא ירדו בהמשך וכך נותרה רווחיות מאוד גבוהה. ברבעון הנוכחי הרווחיות נשחקה מאוד ונראה שגם ברבעון האחרון תהיה רווחיות יחסית נמוכה ועדיין החברה היא אחת מהחברות הרווחיות ביותר בבורסה. 

מכירות דלק רכב

מכירות דלק רכב

ירידה משמעותית בעקבות המלחמה

בקבוצה ציינו בדוח כי "החל ממועד תחילת המלחמה מורגשת ירידה משמעותית בפעילות הקבוצה במכירת כלי רכב חדשים. כמו כן יצוין כי אולמות התצוגה של הקבוצה היו סגורים בתחילת המלחמה וכעת הם פתוחים אך מושפעים מצוות עובדים חסר לאור גיוסי מילואים. בנוסף, עקב תנודתיות גבוהה בשערי החליפין של מטבעות הייבוא בהם הקבוצה פועלת תיתכן התייקרות בעלויות כלי הרכב של הקבוצה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ואיך ינסו להקטין את נזקי המלחמה? בעזרת סיוע ממשרד התחבורה: משרד התחבורה הודיע כי החברות יקבלו הקלה לפיה התקופה בה ניתן למכור כלי רכב כחדשים תוארך מ-12 חודשים ל-15 חודשים (הארכה של 3 חודשים) וזאת ביחס לכלי רכב שיוצרו ברבעון האחרון של שנת 2022".

בדלק מסבירים כי הם נפגעו כתוצאה מהמלחמה אך עדיין לא יודעים לדווח בכמה הם נפגעו. "נכון למועד אישור הדוחות הכספיים, הקבוצה בחנה את השפעות המלחמה על תוצאותיה בתחום מכירת כלי רכב ולהערכתה תוצאות הקבוצה בטווח הקצר מפעילות תחום מכירת כלי רכב צפויות להיפגע. אולם יצוין כי אין ביכולתה של הקבוצה להעריך באופן מהימן את היקף ההשפעה העתידית של המלחמה על היקף פעילותה בתחום מכירת כלי רכב בין היתר לאור התנודתיות החריפה בשווקים, במטבעות היבוא, בחוסר הודאות בדבר משך הלחימה ועוצמתה וכן בפגיעה העלולה להיגרם למכירות הרבעון הראשון שמסורתית מאופיין במכירות גבוהות בענף הרכב". 

דלק רכב ביזפורטל

צניחה של 52%. מניית דלק רכב בשנה האחרונ

מניית דלק רכב ירדה ב-52% בשנה האחרונה למחיר של 20.7 שקל ושווי שוק של 2.007 מיליארד שקל.

 

התוצאות של דלק רכב ברבעון השלישי של 2023

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שימי 26/11/2023 00:14
    הגב לתגובה זו
    מעריך שעד סוף שנה תטוס עוד כמה עשרות אחוזים בראלי סוף שנה
  • זה לא קרה ;) (ל"ת)
    דיגי 24/01/2024 10:15
    הגב לתגובה זו
  • צודק! אנחנו בדרך לשם. בהצלחה למי שמחזיק (ל"ת)
    אמיר 16/12/2023 23:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר 24/11/2023 11:26
    הגב לתגובה זו
    מר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר שיתקרב ל30 שקל למנייה כבר יהיה יותר אטרקטיביבהצלחה לכולם
  • מתקרבים ל30 שקל גם ללא ההצעה (ל"ת)
    אמיר 16/12/2023 23:36
    הגב לתגובה זו
בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד

אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"

תמיר חכמוף |

אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות -5.23%   לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".

האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.

הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.

הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.

מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.

משה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צמשה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צ
דוחות

שפיר הנדסה: עלייה של 15% בהכנסות, הרווח הנקי קפץ ל-60 מיליון שקל

חברת התשתיות מציגה שיפור ברווחיות ברוב תחומי הפעילות ומקדמת מכירת חלק ממגזר הזכיינות למוסדיים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שפיר הנדסה

שפיר הנדסה, מחברות התשתיות והתעשייה הגדולות בישראל, מסכמת את הרבעון השלישי ומציגה גידול בפעילות כמעט בכל ענפי הליבה שלה. שפיר הנדסה -2.5%   פועלת במגוון תחומים, בהם תעשייה כבדה, ביצוע פרויקטי תשתית, ייזום נדל"ן למגורים, זכיינות בתחבורה ופעילות לוגיסטית, ובמקביל ממשיכה להרחיב את פעילותה גם בשוק הדיור המוגן והתחדשות עירונית.

הכנסות החברה ברבעון עלו ל-1.57 מיליארד שקל, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל ב-2024, אז עמדו על כ-1.36 מיליארד שקל. הרווח הנקי הגיע ל-60 מיליון שקל, כאשר הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-57 מיליון שקל, זינוק ביחס ל-16 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. גם הרווח התפעולי הציג שיפור והגיע ל-154 מיליון שקל, לעומת 122 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

במגזר התעשייה נרשמו הכנסות של 672 מיליון שקל, עלייה של 5% הנובעת בעיקר מגידול בכמויות שנמכרו. רווח המגזר עלה ל-115 מיליון שקל, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה. מגזר התשתיות המשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים, עם הכנסות של 595 מיליון שקל - עלייה של 33% ברבעון, על רקע האצת ביצוע הפרויקטים, במיוחד בקו הסגול של הרכבת הקלה. הרווח במגזר זה עלה ל-46 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מגזר הנדל"ן תרם הכנסות של 120 מיליון שקל, לעומת 81 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה שמגיעה בעיקר מתחילת שיווק של פרויקטים חדשים. רווח המגזר עלה ל-36 מיליון שקל, בהשוואה ל-26 מיליון שקל אשתקד. במגזר הזכיינות נרשמה ירידה קלה בהכנסות - 77 מיליון שקל לעומת 83 מיליון שקל בשנה שעברה - בעקבות הכנסות חד פעמיות שנרשמו אז. הרווח במגזר זה הסתכם ב-20 מיליון שקל. פעילות השילוח והלוגיסטיקה הציגה הכנסות של 107 מיליון שקל לעומת 118 מיליון שקל בשנה הקודמת, והרווח עמד על 9 מיליון שקל.

לאחרונה חברת הדירוג מעלות שיפרה את אופק הדירוג של שפיר מ"שלילי" ל"יציב", בין היתר בשל הערכה לירידה עתידית במינוף. בנוסף חתמה שפיר על מזכר הבנות עם גופים מוסדיים למכירת 33.5%-38.5% מהזכויות במגזר הזכיינות לפי שווי של 9-10 מיליון שקל לכל 1%.