גיל אגמון
צילום: תמר מצפי
דוחות

גיל אגמון רוצה עוד נתח בדלק רכב - הצעת רכש בפרמיה של 11%

יגדיל את החזקתו ב-5.1%; דוחות פושרים לדלק רכב - הכנסות של 1.387 מיליארד שקל, ברבעון השלישי עלייה של 1.3% לעומת רבעון מקביל.  הרווח הנקי 67 מיליון שקל. וגם - על השלכות המלחמה על החברה 
נחמן שפירא | (5)

גיל אגמון בעל השליטה בחברת דלק מערכות רכב דלק רכב 0.38% ,מנסה לבצר את השליטה. הוא יקנה במסגרת הצעת רכש 5.1% מהחברה במחיר של 23 שקל למניה ובעלות כוללת של כ-115 מיליון שקל. מדובר על פרמיה של 11% על מחיר השוק.  מניית דלק רכב נסחרת ב-20.7 שקל אחרי שלפני חודש נסחרה ב-16.5 שקלים ורגע לפני פתיחת המלחמה נסחרה ב-22 שקלים. 

כך או אחרת, החברה המייבאת מכוניות מאזדה, פורד ו-BMW ושולטת בחברת ורידיס, הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-1.387 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.369 מיליארד שקל ברבעון המקביל - עלייה של 1.3%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-172.9 מיליון שקל (כ-12.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 383.2 מיליון שקל (כ-28% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-96.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 355.8 מיליון שקל - צניחה של 73%.

דלק רכב סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 67 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 256 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 75%. אבל מדובר עדיין ברווח שמבטא מכפיל 8 לחברה שנסחרת בכ-2 מיליארד שקל. וגם חשוב להדגיש - מדובר ברווח נמוך במיוחד במגזר הקרטון והנייר שנובע מרכישת אינפיניה על ידי ורידיס. תחום הרכב עצמו עדיין מאוד רווחי.  

גיל אגמון צילום תמר מצפי    גיל אגמון. צילום תמר מצפי

הדוח הנוכחי רחוק מלהיות משוובח, וגם  המלחמה תיתן את אותותיה אבל דלק רכב של גיל אגמון (43.59%) היא אחת מיצרניות המזומנים הגדולות מבין החברות הנסחרות. זה תמיד היה, אבל אחרי הקורונה זה התחזק. יבואני הרכב ניצלו את המחסור ברכבים כדי להעלות מחירים. המחירים לא ירדו בהמשך וכך נותרה רווחיות מאוד גבוהה. ברבעון הנוכחי הרווחיות נשחקה מאוד ונראה שגם ברבעון האחרון תהיה רווחיות יחסית נמוכה ועדיין החברה היא אחת מהחברות הרווחיות ביותר בבורסה. 

מכירות דלק רכב

מכירות דלק רכב

ירידה משמעותית בעקבות המלחמה

בקבוצה ציינו בדוח כי "החל ממועד תחילת המלחמה מורגשת ירידה משמעותית בפעילות הקבוצה במכירת כלי רכב חדשים. כמו כן יצוין כי אולמות התצוגה של הקבוצה היו סגורים בתחילת המלחמה וכעת הם פתוחים אך מושפעים מצוות עובדים חסר לאור גיוסי מילואים. בנוסף, עקב תנודתיות גבוהה בשערי החליפין של מטבעות הייבוא בהם הקבוצה פועלת תיתכן התייקרות בעלויות כלי הרכב של הקבוצה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ואיך ינסו להקטין את נזקי המלחמה? בעזרת סיוע ממשרד התחבורה: משרד התחבורה הודיע כי החברות יקבלו הקלה לפיה התקופה בה ניתן למכור כלי רכב כחדשים תוארך מ-12 חודשים ל-15 חודשים (הארכה של 3 חודשים) וזאת ביחס לכלי רכב שיוצרו ברבעון האחרון של שנת 2022".

בדלק מסבירים כי הם נפגעו כתוצאה מהמלחמה אך עדיין לא יודעים לדווח בכמה הם נפגעו. "נכון למועד אישור הדוחות הכספיים, הקבוצה בחנה את השפעות המלחמה על תוצאותיה בתחום מכירת כלי רכב ולהערכתה תוצאות הקבוצה בטווח הקצר מפעילות תחום מכירת כלי רכב צפויות להיפגע. אולם יצוין כי אין ביכולתה של הקבוצה להעריך באופן מהימן את היקף ההשפעה העתידית של המלחמה על היקף פעילותה בתחום מכירת כלי רכב בין היתר לאור התנודתיות החריפה בשווקים, במטבעות היבוא, בחוסר הודאות בדבר משך הלחימה ועוצמתה וכן בפגיעה העלולה להיגרם למכירות הרבעון הראשון שמסורתית מאופיין במכירות גבוהות בענף הרכב". 

דלק רכב ביזפורטל

צניחה של 52%. מניית דלק רכב בשנה האחרונ

מניית דלק רכב ירדה ב-52% בשנה האחרונה למחיר של 20.7 שקל ושווי שוק של 2.007 מיליארד שקל.

 

התוצאות של דלק רכב ברבעון השלישי של 2023

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שימי 26/11/2023 00:14
    הגב לתגובה זו
    מעריך שעד סוף שנה תטוס עוד כמה עשרות אחוזים בראלי סוף שנה
  • זה לא קרה ;) (ל"ת)
    דיגי 24/01/2024 10:15
    הגב לתגובה זו
  • צודק! אנחנו בדרך לשם. בהצלחה למי שמחזיק (ל"ת)
    אמיר 16/12/2023 23:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר 24/11/2023 11:26
    הגב לתגובה זו
    מר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר שיתקרב ל30 שקל למנייה כבר יהיה יותר אטרקטיביבהצלחה לכולם
  • מתקרבים ל30 שקל גם ללא ההצעה (ל"ת)
    אמיר 16/12/2023 23:36
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

גילת לווינים
צילום: תמר מצפי

גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת

ההנפקה מתבצעת במחיר של 11.25 דולר למניה, בדיסקאונט של כ-7.9% על המחיר הממוצע בעשרת ימי המסחר הקודמים, ומביאה דילול של כ-12.15% בדילול מלא; המניה נופלת ב-6%

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה גילת גיוס הון

מניית גילת גילת -7.79% , חברת תקשורת לוויינית שמספקת פתרונות קישוריות רחבת פס לשווקים אזרחיים וביטחוניים, נסחרת היום בירידה של 6% לאחר שהודיעה על גיוס הון פרטי בהיקף של כ-100 מיליון דולר. החברה מציינת שדירקטוריון החברה אישר קבלת התחייבויות בהקצאה פרטית למשקיעים מוסדיים וכשירים מישראל, ושמדובר בהקצאה שנרשמת בה ביקוש יתר. הכסף ישמש לרכישות. עדי צפדיה, מנכ"ל גילת אומר

לביזפורטל כי "החברה נמצאת במגמה של התרחבות כולל התרחבות לא אורגנית על ידי רכישות נוספות ולכך בעיקר אמור לשמש הכסף". 

ועדיין - את המשקיעים זה לא באמת מעניין. הם המפסידים בהנפקות כאלו - גם גופים "מקורבים" קיבלו מניות בדיסקאונט גדול וגם המניה יורדת כי יש דילול. הם רואים את ההפסד, ומילים על צמיחה עתידית לא ממש מרפאים את ההפסד. במבט קר - הנהלת גילת צודקת - מנפיקים כשאפשר לא כשצריך, ובמיוחד שהמחיר טוב. אחרי העלייה המרשימה בשנה וחצי האחרונות זה זמן טוב להנפיק. 

גיוס של 100 מיליון דולר

החברה צפויה להנפיק ולמכור 8,888,889 מניות במחיר של 11.25 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס ברוטו מגיע לכ-100 מיליון דולר. לפי החברה, ההקצאה מיועדת למשקיעים מוסדיים ולמשקיעים כשירים כהגדרתם בחוק ניירות ערך. החברה מדגישה שהמחיר נקבע בדיסקאונט של כ-7.9% ביחס למחיר הממוצע המשוקלל לפי מחזור בעשרת ימי המסחר הרצופים שקדמו ל-15 בדצמבר, כלומר מתחת למחיר שבו המניה נסחרה בממוצע בתקופה קצרה ממש לפני העסקה. בפועל, זה מנגנון די מוכר בעסקאות כאלה, לקבוע מחיר שמספיק אטרקטיבי כדי “לסגור” את ההקצאה מהר ובוודאות, אבל כזה שגם יוצר פער מול המחיר שהשוק ראה קודם.

אחרי השלמת ההקצאה, המניות החדשות צפויות להוות כ-12.15% מהון המניות של החברה בדילול מלא, וזה כבר מספר שמורגש במבנה ההון ולא תוספת שולית. מהצד של הקופה, גילת מעריכה שהתמורה נטו אחרי הוצאות הנפקה תעמוד על כ-98.8 מיליון דולר, כלומר כמעט כל סכום הגיוס נכנס פנימה אחרי העלויות. החברה מציינת שההשלמה צפויה במהלך דצמבר בכפוף לתנאי סגירה מקובלים, כך שבשלב הזה העסקה מוגדרת כעסקה בתהליך שמגובה בהתחייבויות, אבל עדיין תלויה בהשלמת השלבים הטכניים עד הסגירה.

למה המניה מגיבה בירידה

ביום שיוצאת הודעה על הנפקה פרטית, המסחר בדרך מכוון לעוגן -  כשמחיר ההנפקה נמוך מהמחיר הממוצע שלפני העסקה, נוצר פער שמושך את התמחור לכיוון המחיר החדש, כי פתאום יש “מחיר עסקה”.

לתמונה הזו נכנס גם הדילול, המשקיעים מדוללים במחיר נמוך - הם נפגעים.