גיל אגמון
צילום: תמר מצפי
דוחות

גיל אגמון רוצה עוד נתח בדלק רכב - הצעת רכש בפרמיה של 11%

יגדיל את החזקתו ב-5.1%; דוחות פושרים לדלק רכב - הכנסות של 1.387 מיליארד שקל, ברבעון השלישי עלייה של 1.3% לעומת רבעון מקביל.  הרווח הנקי 67 מיליון שקל. וגם - על השלכות המלחמה על החברה 
נחמן שפירא | (5)

גיל אגמון בעל השליטה בחברת דלק מערכות רכב דלק רכב -4.62% ,מנסה לבצר את השליטה. הוא יקנה במסגרת הצעת רכש 5.1% מהחברה במחיר של 23 שקל למניה ובעלות כוללת של כ-115 מיליון שקל. מדובר על פרמיה של 11% על מחיר השוק.  מניית דלק רכב נסחרת ב-20.7 שקל אחרי שלפני חודש נסחרה ב-16.5 שקלים ורגע לפני פתיחת המלחמה נסחרה ב-22 שקלים. 

כך או אחרת, החברה המייבאת מכוניות מאזדה, פורד ו-BMW ושולטת בחברת ורידיס, הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-1.387 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.369 מיליארד שקל ברבעון המקביל - עלייה של 1.3%.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-172.9 מיליון שקל (כ-12.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 383.2 מיליון שקל (כ-28% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-96.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 355.8 מיליון שקל - צניחה של 73%.

דלק רכב סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 67 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 256 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 75%. אבל מדובר עדיין ברווח שמבטא מכפיל 8 לחברה שנסחרת בכ-2 מיליארד שקל. וגם חשוב להדגיש - מדובר ברווח נמוך במיוחד במגזר הקרטון והנייר שנובע מרכישת אינפיניה על ידי ורידיס. תחום הרכב עצמו עדיין מאוד רווחי.  

גיל אגמון צילום תמר מצפי    גיל אגמון. צילום תמר מצפי

הדוח הנוכחי רחוק מלהיות משוובח, וגם  המלחמה תיתן את אותותיה אבל דלק רכב של גיל אגמון (43.59%) היא אחת מיצרניות המזומנים הגדולות מבין החברות הנסחרות. זה תמיד היה, אבל אחרי הקורונה זה התחזק. יבואני הרכב ניצלו את המחסור ברכבים כדי להעלות מחירים. המחירים לא ירדו בהמשך וכך נותרה רווחיות מאוד גבוהה. ברבעון הנוכחי הרווחיות נשחקה מאוד ונראה שגם ברבעון האחרון תהיה רווחיות יחסית נמוכה ועדיין החברה היא אחת מהחברות הרווחיות ביותר בבורסה. 

מכירות דלק רכב

מכירות דלק רכב

ירידה משמעותית בעקבות המלחמה

בקבוצה ציינו בדוח כי "החל ממועד תחילת המלחמה מורגשת ירידה משמעותית בפעילות הקבוצה במכירת כלי רכב חדשים. כמו כן יצוין כי אולמות התצוגה של הקבוצה היו סגורים בתחילת המלחמה וכעת הם פתוחים אך מושפעים מצוות עובדים חסר לאור גיוסי מילואים. בנוסף, עקב תנודתיות גבוהה בשערי החליפין של מטבעות הייבוא בהם הקבוצה פועלת תיתכן התייקרות בעלויות כלי הרכב של הקבוצה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ואיך ינסו להקטין את נזקי המלחמה? בעזרת סיוע ממשרד התחבורה: משרד התחבורה הודיע כי החברות יקבלו הקלה לפיה התקופה בה ניתן למכור כלי רכב כחדשים תוארך מ-12 חודשים ל-15 חודשים (הארכה של 3 חודשים) וזאת ביחס לכלי רכב שיוצרו ברבעון האחרון של שנת 2022".

בדלק מסבירים כי הם נפגעו כתוצאה מהמלחמה אך עדיין לא יודעים לדווח בכמה הם נפגעו. "נכון למועד אישור הדוחות הכספיים, הקבוצה בחנה את השפעות המלחמה על תוצאותיה בתחום מכירת כלי רכב ולהערכתה תוצאות הקבוצה בטווח הקצר מפעילות תחום מכירת כלי רכב צפויות להיפגע. אולם יצוין כי אין ביכולתה של הקבוצה להעריך באופן מהימן את היקף ההשפעה העתידית של המלחמה על היקף פעילותה בתחום מכירת כלי רכב בין היתר לאור התנודתיות החריפה בשווקים, במטבעות היבוא, בחוסר הודאות בדבר משך הלחימה ועוצמתה וכן בפגיעה העלולה להיגרם למכירות הרבעון הראשון שמסורתית מאופיין במכירות גבוהות בענף הרכב". 

דלק רכב ביזפורטל

צניחה של 52%. מניית דלק רכב בשנה האחרונ

מניית דלק רכב ירדה ב-52% בשנה האחרונה למחיר של 20.7 שקל ושווי שוק של 2.007 מיליארד שקל.

 

התוצאות של דלק רכב ברבעון השלישי של 2023

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שימי 26/11/2023 00:14
    הגב לתגובה זו
    מעריך שעד סוף שנה תטוס עוד כמה עשרות אחוזים בראלי סוף שנה
  • זה לא קרה ;) (ל"ת)
    דיגי 24/01/2024 10:15
    הגב לתגובה זו
  • צודק! אנחנו בדרך לשם. בהצלחה למי שמחזיק (ל"ת)
    אמיר 16/12/2023 23:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר 24/11/2023 11:26
    הגב לתגובה זו
    מר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר שיתקרב ל30 שקל למנייה כבר יהיה יותר אטרקטיביבהצלחה לכולם
  • מתקרבים ל30 שקל גם ללא ההצעה (ל"ת)
    אמיר 16/12/2023 23:36
    הגב לתגובה זו
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.

חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור

המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח

אדיר בן עמי |

אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".   

במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה  יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים

זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה,  בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.

הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית. 

וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?