גיל אגמון רוצה עוד נתח בדלק רכב - הצעת רכש בפרמיה של 11%
גיל אגמון בעל השליטה בחברת דלק מערכות רכב דלק רכב -2.59% ,מנסה לבצר את השליטה. הוא יקנה במסגרת הצעת רכש 5.1% מהחברה במחיר של 23 שקל למניה ובעלות כוללת של כ-115 מיליון שקל. מדובר על פרמיה של 11% על מחיר השוק. מניית דלק רכב נסחרת ב-20.7 שקל אחרי שלפני חודש נסחרה ב-16.5 שקלים ורגע לפני פתיחת המלחמה נסחרה ב-22 שקלים.
כך או אחרת, החברה המייבאת מכוניות מאזדה, פורד ו-BMW ושולטת בחברת ורידיס, הכניסה ברבעון הראשון של 2023 כ-1.387 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 1.369 מיליארד שקל ברבעון המקביל - עלייה של 1.3%.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-172.9 מיליון שקל (כ-12.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 383.2 מיליון שקל (כ-28% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-96.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 355.8 מיליון שקל - צניחה של 73%.
דלק רכב סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 67 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 256 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 75%. אבל מדובר עדיין ברווח שמבטא מכפיל 8 לחברה שנסחרת בכ-2 מיליארד שקל. וגם חשוב להדגיש - מדובר ברווח נמוך במיוחד במגזר הקרטון והנייר שנובע מרכישת אינפיניה על ידי ורידיס. תחום הרכב עצמו עדיין מאוד רווחי.
- הראשונה לדווח: סלע נדל"ן מעלה תחזיות ל-2025
- עונת הדוחות נפתחת והמשקיעים נערכים לתנודות חדות בשוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גיל אגמון. צילום תמר מצפי
הדוח הנוכחי רחוק מלהיות משוובח, וגם המלחמה תיתן את אותותיה אבל דלק רכב של גיל אגמון (43.59%) היא אחת מיצרניות המזומנים הגדולות מבין החברות הנסחרות. זה תמיד היה, אבל אחרי הקורונה זה התחזק. יבואני הרכב ניצלו את המחסור ברכבים כדי להעלות מחירים. המחירים לא ירדו בהמשך וכך נותרה רווחיות מאוד גבוהה. ברבעון הנוכחי הרווחיות נשחקה מאוד ונראה שגם ברבעון האחרון תהיה רווחיות יחסית נמוכה ועדיין החברה היא אחת מהחברות הרווחיות ביותר בבורסה.
מכירות דלק רכב

ירידה משמעותית בעקבות המלחמהבקבוצה ציינו בדוח כי "החל ממועד תחילת המלחמה מורגשת ירידה משמעותית בפעילות הקבוצה במכירת כלי רכב חדשים. כמו כן יצוין כי אולמות התצוגה של הקבוצה היו סגורים בתחילת המלחמה וכעת הם פתוחים אך מושפעים מצוות עובדים חסר לאור גיוסי מילואים. בנוסף, עקב תנודתיות גבוהה בשערי החליפין של מטבעות הייבוא בהם הקבוצה פועלת תיתכן התייקרות בעלויות כלי הרכב של הקבוצה.
- המפקח על הבנקים: “השוק השתנה מאז רפורמת בכר - נדרש עדכון רגולטורי”
- הרווחים של הבנקים - מה גרם לקפיצה הגדולה ולמה יש סיכוי שהם יעלו בהמשך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות...
ואיך ינסו להקטין את נזקי המלחמה? בעזרת סיוע ממשרד התחבורה: משרד התחבורה הודיע כי החברות יקבלו הקלה לפיה התקופה בה ניתן למכור כלי רכב כחדשים תוארך מ-12 חודשים ל-15 חודשים (הארכה של 3 חודשים) וזאת ביחס לכלי רכב שיוצרו ברבעון האחרון של שנת 2022".
בדלק מסבירים כי הם נפגעו כתוצאה מהמלחמה אך עדיין לא יודעים לדווח בכמה הם נפגעו. "נכון למועד אישור הדוחות הכספיים, הקבוצה בחנה את השפעות המלחמה על תוצאותיה בתחום מכירת כלי רכב ולהערכתה תוצאות הקבוצה בטווח הקצר מפעילות תחום מכירת כלי רכב צפויות להיפגע. אולם יצוין כי אין ביכולתה של הקבוצה להעריך באופן מהימן את היקף ההשפעה העתידית של המלחמה על היקף פעילותה בתחום מכירת כלי רכב בין היתר לאור התנודתיות החריפה בשווקים, במטבעות היבוא, בחוסר הודאות בדבר משך הלחימה ועוצמתה וכן בפגיעה העלולה להיגרם למכירות הרבעון הראשון שמסורתית מאופיין במכירות גבוהות בענף הרכב".
צניחה של 52%. מניית דלק רכב בשנה האחרונ
מניית דלק רכב ירדה ב-52% בשנה האחרונה למחיר של 20.7 שקל ושווי שוק של 2.007 מיליארד שקל.
התוצאות של דלק רכב ברבעון השלישי של 2023
- 2.שימי 26/11/2023 00:14הגב לתגובה זומעריך שעד סוף שנה תטוס עוד כמה עשרות אחוזים בראלי סוף שנה
- זה לא קרה ;) (ל"ת)דיגי 24/01/2024 10:15הגב לתגובה זו
- צודק! אנחנו בדרך לשם. בהצלחה למי שמחזיק (ל"ת)אמיר 16/12/2023 23:36הגב לתגובה זו
- 1.מר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר 24/11/2023 11:26הגב לתגובה זומר גיל היקר.להערכתי לא תהיה היענות במחיר הזה!מחיר שיתקרב ל30 שקל למנייה כבר יהיה יותר אטרקטיביבהצלחה לכולם
- מתקרבים ל30 שקל גם ללא ההצעה (ל"ת)אמיר 16/12/2023 23:36הגב לתגובה זו

הרווחים של הבנקים - מה גרם לקפיצה הגדולה ולמה יש סיכוי שהם יעלו בהמשך?
הריבית הולכת לרדת ויש את מי שממהר להספיד את הבנקים אבל אם אם מנסים למצוא את ה״אשמים״ ברווחיות של המערכת הבנקאית מגלים שזה לא הריבית וגם לא המנהלים - אלא שינוי מבני עמוק
הבנקים מעולם לא היו כל כך רווחיים. המנהלים שלהם טובים, אבל גם הם יודעים שניהול זה לא כל העניין. הריבית עלתה, אבל זה גם לא רק בזכות הריבית. הסיבה היא שונה ממה שרובנו חושבים. הנה התוצאות של בנק לאומי משנת 2010 ועד היום. עם שווי של כ-93 מיליארד שקל, לאומי הוא מועמד טוב להיות החברה הראשונה בבורסה בת"א שמגיעה לשווי של 100 מיליארד שקל.
מהדוחות למחצית הראשונה של 2025 עולה כי הרווח למניה הוא באזור 6.7 שקל למניה. המניה נסחרת ב-63.7 שקל - לכאורה מכפיל רווח של 9.5. זה מכפיל שנחשב סביר בהחלט, אפילו זול, אלא שמה שחשוב זה המכפיל העתידי. יש רוחות של שינוי. הריבית תרד, ייתכן מאוד שהרווחים של הבנקים יפגעו מכך. אבל, האם זה הגורם המכריע?
כשבוחנים את הכנסות הריבית נטו לפני העלאת הריבית ואחרי העלאת הריבית מבינים שההכנסות אומנם עלו מקצב של כ-10.4 מיליארד שקל ב-2021 לכ-16-17 מיליארד שקל כעת. חלק מהגידול הזה הוא גידול טבעי שהיה מתרחש בלי קשר לריבית. ועדיין מדובר על עלייה מרשימה. עם זאת, גם אם הריבית תרד, מסבירים לנו בבנק המרכזי שזה כבר לא יהיה ריבית אפס. המשחק השתנה שוב. אחרי המשבר הגדול של 2008, הריביות בעולם צנחו למשך תקופה ממושכת, אבל התקופה הזו היא החריגה. ריבית אפס זה ניסוי ממושך וחד פעמי כנראה. הפעם, הריבית תעצור באזור 3%-3.5%.
בריבית כזו, ההשפעה על רווחיות הבנקים לא תהיה דרמה גדולה, וכשלוקחים את הצמיחה האורגנית, מבינים שייתכן מאוד שבשורה התחתונה הם לא ייפגעו.
- יו״ר רשות ני״ע: “לא לוותר על ההפרדה המבנית - היא הלקח החשוב ביותר מרפורמת בכר”
- חברי ועדת בכר לשעבר מזהירים: “אל תחזירו את המפלצות למשק”
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק לאומי - דוחות רווח והפסד 2018-2024

המפקח על הבנקים: “השוק השתנה מאז רפורמת בכר - נדרש עדכון רגולטורי”
בכנס לציון 20 שנה לרפורמת בכר קרא המפקח על הבנקים דניאל חחיאשוילי להתאים את הרגולציה לשוק הפיננסי המשתנה, שבו הגבולות בין בנקים לגופים מוסדיים מיטשטשים, ולהמשיך לעודד תחרות תוך שמירה על יציבות מערכתית
בכנס לציון 20 שנה לרפורמת בכר אמר המפקח על הבנקים דניאל חחיאשוילי כי השוק הפיננסי כיום שונה בתכלית מזה שהיה ערב הרפורמה, וכי נדרשת התאמה של התפיסה הרגולטורית למציאות חדשה שכיום היא רוויה בשחקנים, עם טכנולוגיה מתקדמת, מודלים עסקיים חדשים וגבולות פחות ברורים בין גופים פיננסיים. לדבריו, בעוד רפורמת בכר ביקשה להתמודד עם ריכוזיות וניגודי עניינים במערכת הבנקאית, כעת האתגר הוא עיצוב רגולציה שתאפשר תחרות לצד שמירה על יציבות.
“בתקופה של רפורמת בכר הייתי כלכלן צעיר בפיקוח על הבנקים, ואני זוכר היטב את סימני השאלה שעלו אז לגבי התועלת שבה,” אמר חחיאשוילי בפתח דבריו. “מה שכן היה ברור לרגולטורים דאז הוא שהמערכת התאפיינה בריכוזיות גבוהה ובניגודי עניינים, לפחות פוטנציאליים. הרפורמה נולדה מהבנה שכאשר יש כשל שוק, על הרגולטור לפעול כדי לתקן אותו, תוך שמירה על יציבות המערכת הפיננסית שהיא בראש ובראשונה אינטרס ציבורי”.
לדבריו, לא ניתן להבין את המציאות הרגולטורית הנוכחית מבלי להשוותה לשוק הפיננסי שלפני שני עשורים: “היום, כשמדברים על
אשראי עסקי בישראל, מדברים על שוק תחרותי בהרבה. ההמלצות של ועדת בכר היוו בסיס חשוב, אבל השוק המשיך להתפתח הרבה מעבר להן, בין היתר בזכות צעדים נוספים: הקטנת החוב הממשלתי, פיתוח שוק ההון, הזרמת כספי הפנסיה, רפורמות בניהול סיכונים בגופים מוסדיים וצמיחת טכנולוגיות
חדשות.”
שינוי מבני ותחרות גוברת
חחיאשוילי ציין כי בעשורים האחרונים ננקטו צעדים משמעותיים להגברת התחרות, כגון מאגר נתוני אשראי, בנקאות פתוחה, הפרדת חברות כרטיסי האשראי, רפורמות במשכנתאות ומעבר בין בנקים בלחיצת כפתור. הוא הוסיף כי השוק עבר מתלות כמעט מוחלטת בבנקים לפעילות מגוונת הכוללת גם גופים חוץ בנקאיים, חברות ביטוח, גופים מוסדיים, חברות אשראי ופלטפורמות דיגיטליות. מגמה זו, לדבריו, מחדדת את הצורך ברגולציה דינמית שמתייחסת למארג רחב של צעדים ולא לכלל אחד בודד.
- בקרוב: מוקד הונאות טלפוני 24/7 בכל הבנקים
- בנק ישראל הכריז על מתווה לסיוע עקב עם כלביא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חחיאשוילי הדגיש כי לא ניתן לנהל שוק פיננסי מודרני באמצעות סט כללים סטטי: “בתפיסה התחרותית שלנו כרגולטורים, צריך להסתכל על מארג של צעדים רגולטוריים ומדיניות שנעשים באופן מתמשך. חלק מהשינויים בשוק נובעים מהרגולציה עצמה, מהתגובה של השחקנים, וחלקם משינויים טכנולוגיים. זו אחריות כבדה, כי כל צעד שאנחנו עושים משנה את השוק עצמו”.
