רמי לוי
צילום: ביזפורטל

בהמשך להודעה על הטעות - רמי לוי מדווח על גידול של 6% ברווח הנקי

"אנו מסכמים את המחצית הראשונה של שנת 2023 עם עלייה של 8% בהכנסות, הדבר מעיד במידה רבה על הרצון של לקוחותינו לרכוש מוצרים איכותיים במחירים ריאליים ונוחים יותר, בייחוד בתקופה מורכבת זו, בה הריבית נמצאת בעלייה מתמדת", אומר רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה
עדן ספיר |

רמי לוי רמי לוי 0.97% פירסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2023 וזאת לאחר שהחברה דיווחה מוקדם יותר היום על טעות ענקית שמורידה כמעט את כל הרווח ברבעון הראשון. לחברה נעלמו 60 מיליון שקל של קניות מספקים וכתוצאה מכך לא נרשמו הקניות האלו (מהספקים) בעלות המכר שבדוח רווח והפסד. בהמשך לדיווח על הטעות הענקית בדוחות הכספיים של רמי לוי, מתברר שרואה החשבון של רמי לוי הוא משרד דלויט לצד משרד רואי החשבון בן דוד שלוי קופ. 

החברה דיווחה על הכנסות בסך 3.55 מיליארד שקל במחצית הראשונה - המשקפות צמיחה של של 8%; הרווח הנקי לבעלי המניות במחצית עלה בכ-6.4% לכ-106 מיליון שקל.

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: , בנטרול הכנסות חריגות ממכירת בדיקות אנטיגן אשתקד, וכן גידול דו-ספרתי ברווחים. כמו כן, הרשת הציגה נתוני שיא ברכישת מוצרים של המותג הפרטי מתוך סך המכירות, לצד המשך גידול בפדיון בחנויות זהות, בזכות האסטרטגיה של הרשת להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח, תוך הקפדה על איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר. הדבר מעיד במידה רבה על הרצון של לקוחותינו לרכוש מוצרים איכותיים במחירים ריאליים ונוחים יותר, בייחוד בתקופה מורכבת זו, בה הריבית נמצאת בעלייה מתמדת. השימוש בתו המלא של רמי לוי בקניות ברשתות המזון של הקבוצה נותן שווי גדול יותר לקנייה לאור העובדה שהמחירים ברשתות הקבוצה הינם זולים עד כ-30% לעומת רשתות מזון אחרות . אנו מעדכנים על הצגה מחדש של תוצאות הרשת לרבעון הראשון של 2023, בשל טעות בתום לב בעיתוי רישום הוצאה של קניות מספקים שיוחסה לרבעון השני במקום לרבעון הראשון. חשוב לי להדגיש שמדובר בטעות אנוש בתום לב אשר התגלתה על ידי החברה בעצמה, וכי לא קיימת כל השפעה על התוצאות הכספיות ברמת המחצית.

אנחנו למעשה רשת הדיסקאונט היחידה במדינת ישראל ורואים את זה בכל סקר שבו אנחנו משתתפים במשך 40 השנים האחרונות באופן עקבי ללא שינוי. אנו פועלים במגוון דרכים כדי למנוע את עליות המחירים, ככל שניתן. אנו רואים חשיבות עליונה בכך שכל בית בישראל יוכל לעבור את חופשת הקיץ ואת תקופת החגים בצורה מכובדת וראויה. אני מבקש להודות בראש ובראשונה ללקוחותינו הנאמנים ולכל עובדי החברה ולמנהליה וכן למשקיעי החברה ומאחל לכולם בריאות שלמה ושנה טובה ומבורכת".

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השני של שנת 2023 צמחו ב-3.3% ל-1.79 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.74 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של 5.4%, שקוזזה חלקית עם הירידה בהכנסות מפעילות סיטונאית באמצעות חברת הבת גוד-פארם. 

ההכנסות במגזר קמעונאות מזון ברבעון השני של שנת 2023 עלו ב-5.6% ל-1.58 מיליארד שקל, לעומת 1.49 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהעלייה האמורה בפדיון בחנויות זהות. 

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2023 עלה ב-13% ל-452 מיליון שקל, בהשוואה ל-401 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מהשיפור ברווחיות הגולמית ברבעון לכ-25.2% לעומת כ-23.1% ברבעון המקביל אשתקד - כתוצאה מהתייעלות בהפצה דרך המרלו"ג, מגידול בייבוא עצמאי ומשיפור בתנאי הסחר. 

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השני של שנת 2023 עלה ב-62% ל-121 מיליון שקל, בהשוואה לכ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח התפעולי נבעה מהשיפור האמור ברווחיות הגולמית ומהכרה בהכנסות אחרות, נטו ברבעון בסך של 11 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהוצאות אחרות, נטו בסך של 1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה ל- 6.7%, בהשוואה ל- 4.3% ברבעון המקביל אשתקד.  

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי במגזר קמעונאות מזון ברבעון השני של שנת 2023 עלה ב-84% ל- 106 מיליון שקל (כ-6.7% מההכנסות), בהשוואה ל58 מיליון שקל (כ-3.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון השני של שנת 2023 עם עלייה חדה ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות לסך של 84 מיליון שקל, בהשוואה ל-34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי נבעה כאמור מהצמיחה בהיקפי הפעילות, משיפור ברווחיות הגולמית הודות לתרומת הפעולות שננקטו לייעול הפעילות העסקית, ומקיטון בהוצאות המימון, נטו כתוצאה מגידול בהכנסות ריבית מפקדונות ומקיטון בהוצאות מימון בגין שינויים בשווי ההוגן של תיק ניירות ערך. 

לחברה קופת מזומנים, והשקעות לזמן קצר של כ-983 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום של כ-13 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-870 מיליון שקל. לעליית הריבית במשק השפעה חיובית על קופת המזומנים הגדולה של החברה בשל הגידול הצפוי בהכנסות ריבית. כמו כן, החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מיליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה, והחברה בוחנת השקעות מסוג זה. 

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 71 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-162 מיליון שקל במהלך 12 החודשים האחרונים. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.45 מיליארד שקל.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: