זרקור

מניה קטנה - פוטנציאל גדול; האם רדקום תצליח להמריא?

אייל הררי, מנכ"ל רדקום: "הראינו לשוק שאנחנו יודעים לתרגם צמיחה של הכנסות, לשורה תחתונה משמעותית"; רדקום בדוחות טובים - נסחרת ב-150 מיליון דולר, 78 מילין דולר בקופה, ומרוויחה בקצב העולה על 8 מיליון; צופה צמיחה של 12.5% בהכנסות

נחמן שפירא |

רדקום היא אחת מהחברות הוותיקות מבין הישראליות בוול סטריט. היא הגיעה לשם עוד בשנות ה-90' וידעה מאז טלטלות למעלה ולמטה. בשנתיים האחרונות היא במסלול צמיחה מעניין כשהמוצר שלה - תוכנה לבדיקת מערכות תקשורת מייצר כבר מסה קריטית של מכירות שתחת הפלטפורמה הנוכחית של הוצאות, מחלחל כבר לרווח נאה.  

היופי במכירת תוכנה הוא שעל אותו מבנה הוצאות אפשר למכור הרבה יותר וכך להגדיל דרמטית את הרווח, גידול של 10% במכירות יתבטא בגידול של פי כמה בשורה התחתונה. קוראים לזה מכפיל תפעולי והמכפיל של רדקום גבוה. זה אומר שאם היא אכן תצליח להמשיך בקצב הצמיחה שלה, היא תהיה מאוד רווחית. האם זה יקרה? אייל הררי, מנכ"ל החברה סבור שכן, אבל לא מוכן להתחייב על צמיחה בשנים הבאות בקצב הנוכחי (12.5%).

רגע לפני השאלות על מה שיהיה, נחזור למה שהיה.  החברה הציגה אתמול דוחות טובים . ההכנסות הרבעוניות הגיעו ל-12.4 מיליון דולר, נתון שיא של החברה. כאשר הרווח ברבעון השני עמד על 2.1 מיליון דולר, 13 סנט למניה, מעל ציפיות האנליסטים. החברה השאירה את התחזית השנתית על הכנסות של 50-53 מיליון דולר (ממוצע הטווח - 51.5 מיליון דולר) גבוה מעט מצפי האנליסטים להכנסות של  51.15 מיליון דולר

אייל הררי מנכ"ל רדקום מסביר בראיון לביזפורטל כי מה שהוביל להצלחה היא החלטה אסטרטגית שקיבלה רדקום לפני שנים. "החברה החליטה החלטה אסטרטגית לפני לא מעט שנים, להתמקד בתחום הווירטואליזציה של הרשתות. אנחנו עובדים עם חברות הסלולר, הטלקום, כאשר בעבר החברה התעסקה בחומרה. היום אנחנו 100% תוכנה. אחת ההחלטות שלי הייתה להעביר את רדקום לתוכנה בהתמחות בטכנולוגית ענן. זו הייתה החלטה אסטרטגית נכונה ולאורך שנים רואים שהשוק הולך לשם, זו המגמה".

הררי מציין גם כי "היינו הראשונים בשוק שלנו להשקיע באזורים האלה וזה יצר לנו יתרון טכנולוגי משמעותי". 

רדקום מתנהלת כיום ללא בעל שליטה, זוהר זיספאל ז"ל היה בעל השליטה בחברה, ודולל לאחר מספר הנפקות שנעשו. יו"ר דירקטוריון החברה משנת 2015 היא חלי בן נון שהייתה בת זוגו. 

מה הטכנולוגיה שלכם כיום עושה לרשתות?

"אנחנו נמצאים בתחום של נטוורק אנליטקיס, תוכנה שמנתחת את המצב של הרשת, את הביצועים שלה ומבינה מה קורה בכל רגע נתון. זה מוצר לאנשי הניהול והפיקוח של הרשת שרוצים לוודא שהכל עובד ושחווית המשתמש איכותית. אלו מערכות קריטיות לחברות תקשורת. 

"זו תוכנה שעוזרת להם להבין אם הרשת עובדת כמו שצריך אם אני כמשתמש מקבל חוויית שימוש מספקת. אם חווית השימוש שלי טובה. זה קריטי כדי לשמר לקוחות.

הטכנולוגיה של קונטיניואל שרכשתם עוזרת לכם?

"היא הייתה חברה קטנה, אבל עם כמה לקוחות שאחד מהם זה וודפון שהיה לקוח משמעותי שלה, שלא עבדנו איתו וזה מגדיל לנו חדירה ל-TIER1. מעבר לכך, הם גם עשו אנליטיקס באזור מסוים - איך תזוזה ממקום למקום משנה את חווית הלקוח, אם יש ניתוקים ועוד. זו יכולת שמשלימה את היכולות שלנו".  

קיראו עוד ב"שוק ההון"

קונטיניואל מכרה בקצב של 1.5 מיליון דולר וצפוי שתחת רדקום עם הסינרגיות במכירה זה יהיה משמעותית יותר מכך - "הם עובדים עם חברות ומתחרים של רדקום לקבל ידע על הרשת, אנחנו יודעים המון על הרשת. היכולת המשותפת הזו יחד עם ההשקעות שלנו, יעזרו לנו לייצר אנליטקיס דרך בינה מלאכותית AI בכדי לעזור למפעילים לנהל את הרשת בצורה חכמה ומתקדמת יותר.  התהליך יהיה אוטומטי. זו הטכנולוגיה שהם עשו, וזה מאפשר לנו לבוא ללקוחות הקיימים שלנו ולמכור גם את זה. זו יכולת ייחודית שאין למתחרות שלנו". 

אייל הררי צילום דוברות

אייל הררי, מנכ"ל רדקום. צילום דוברות​

הרכישה שלהם מניבה לכם תרומה להכנסות של 10 אחוז או יותר?

"זה יכול להיות בין 10 ל-20 אחוזים עם מפעיל שאנחנו עובדים איתו זה פתרון נישתי. אבל הרבה פעמים מדובר בדובדבן שבקצפת, שזה ההבדל בין לזכות או להפסיד במכרז. זה נותן אפשרות להרחיב לקוחות קיימים, מספיק שנזכה בעוד לקוח אחד בזכות היכולת הזו".

אתה יכול להעריך שזה נותן לכם זינוק של עוד 10 אחוז למכירות 

"קשה להעריך את זה". 

בכמה הסתכמו המכירות שלה?

"הם עשו בשנתיים שלוש האחרונות מכירות של מיליון וחצי דולר. יש הרבה ציפיות התגובות של השוק מאוד טובות, הסינרגיה טובה ונהיה יותר חכמים כשנתקדם".

המוצר שלהם מוטמע במערכות שלכם באופן מוחלט?

"הוא מוטמע באופן חלקי, עשינו אינטגרציות ראשונות, אנחנו רק חודשיים לאחר רכישה, יש לנו יכולת לעבוד עם המוצר, אבל זה שני קווי מוצרים ואנחנו רוצים לשמור אותם עצמאיים. היתרון בדבר הוא שזה מאפשר לנו להציע רק את המוצר הזה שהוא זול יותר משלנו והוא בעצם מהווה לנו מוצר חדירה, רגל בדלת, ומאפשר לנו לעבוד עם מפעילים בצורה יותר קלה".

כמה עובדים קלטתם לאחר הרכישה?

"בערך 20 עובדים. היום עובדים ברדקום 300 עובדים והיינו לפני הרכישה 280 עובדים".

תוצאות התחזית הכוללת לא השתנתה, בעוד שהתוצאות ברבעון היו טובות מהתחזית, למה לא העליתם את התחזית השנתית?

"ההכנסות היו טובות במעט מהתחזית בשוק. ההפתעה הגדולה היתה ברווח. אנחנו לא נותנים תחזית רווח, זה יותר מודלים של האנליסטים אני מניח שהם יעלו את התחזיות.

"אנחנו נותנים רק תחזית הכנסות שנתית צופים שהשנה צפויה להיות באזור 12 אחוז. כאשר צמיחה דו ספרתית בעולם הטלקום זה חריג ומרשים. 

"אחד הדברים שרואים זה הפירות של ההשקעה, זו שנה רביעית שאנחנו צומחים. הגענו למאסה קריטית, אנחנו נעבור בהכנסות את ה-50 מיליון דולר השנה ומתחילים לייצר רווחיות יותר משמעותית. בשנה שעברה היה רווח קטן, לפני שנתיים היינו הפסדיים, הראינו לשוק שאנחנו יודעים לתרגם צמיחה של הכנסות, לשורה תחתונה משמעותית זה הדבר הכי משמעותי שמתאים למודל שלנו. אנחנו מצפים להמשיך לצמוח, להאיץ צמיחה עם אימוץ טכנולוגיה דור 5 אנחנו תלויים בקצב השוק, והיום המצב מאתגר".

אם לא הייתה סביבה מאתגרת כיום, הייתם מעלים את התחזית בעקבות הרכישה? 

"יכול להיות, אבל השנה סיימנו את הרכישה באמצע השנה, יותר חשוב לנו להמשיך לצמוח בשנים הבאות, ואנחנו כמובן תלויים גם בסביבה החיצונית, יכול להיות שהינו מעלים יותר. המסע שאנחנו עושים נמשך והולך לכיוון הנכון. זה הכי חשוב לנו, לא מה יקרה ברבעון מסוים". 

יש לכם קופת מזומנים של 78 מיליון דולר. למה אתם מייעדים אותה, מה התכנון?

"הסיבה שחשוב לנו שתהיה לנו קופת מזומנים משמעותית היא כי אנחנו עובדים עם חברות הטלקום הגדולות בעולם, חברות עם פוטנציאל של עסקאות של עשרות מיליוני דולרים, והם רוצים לראות חברות גדולות וחזקות ואנחנו מראים שאנחנו חזקים".

אתה יכול לעשות את זה גם עם עשר מיליון דולר בקופה

"אני לא יכול עם עשר מיליון דולר בקופה, אבל זה נכון שאני לא חייב 80 מיליון דולר בקופה בשביל זה". 

אתם תקנו חברות נוספות?

"כמו שקנינו את קונטיניואל, וקנינו אותה במזומן. בסביבה של היום יש הרבה הגיון לראות איך לגדול גם בצורה לא אורגנית, אנחנו חברה ציבורית שמייצרת מזומנים, כאשר זה חלק מהדברים שאנחנו מסתכלים עליהם. הרכישה הזו הייתה הראשונה שלנו וזה בהחלט חלק מהאסטרטגיה של החברה, לראות איך אנחנו מוסיפים דברים סינרגטיים לדברים שאנחנו עושים שיכולים להאיץ את הצמיחה שלנו בדור 5, גם להגיע לעוד לקוחות גם לחזק את הטכנולוגיה וזה חלק ממה שמאפשר לנו את זה שאנחנו עם קופת מזומנים חזקה".

אתם חברה עם שווי של כמעט 150 מיליון דולר עם 80 מיליון בקופה עם שווי תפעולי של 70 ומרוויחים בקצב של יותר מ-8 מיליון דולר

"בגדול זה הקצב בחצי השנה האחרונה, המסר שאני מקבל הוא שהרבה משקיעים עדיין לא מבינים את הפוטנציאל שלנו, במושגי נאסד"ק אנחנו עדיין חברה קטנה. הגדילה שלנו והמעבר לרווחיות ולגודל מסוים טומן בחובו פוטנציאל שהחברה יכולה להעלות משמעותית את שווי השוק שלה. חברה תוכנה שצומחת רבעון 16 ברציפות ומייצרת מזומנים ורווחיות זה פוטנציאל לעליית שווי משמעותית". 

הצמיחה של 12.5% תתחזק או תישאר כמו שהיא?

"זו שאלה שקשה לענות עליה. אם נעשה את הדברים כמו שצריך יש פוטנציאל לגדול ביותר מזה כי השוק של דור 5 עדיין בהתחלה שלו, ומצטרפים שחקנים נוספים. יש פוטנציאל להמשיך להאיץ צמיחה ולהעלות ל-30-20% אבל  זה דורש המשך שמירה על מובילות טכנולוגית. אנחנו עובדים מול חברות גדולות בעולם, כל זכייה זה במיליוני דולרים, אם נעשה דברים נכון יש לנו פוטנציאל להגדיל את הצמיחה".

מה היקף הפייפליין?

"יש לנו פייפליין מאוד חזק ואנחנו צומחים בו. השוק עצמו הפוטנציאל שלו זה מיליארד דולר לפי האנליסטים, ואנחנו 6-5% ממנו ובהחלט יש פוטנציאל להמשך צמיחה בו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?