פיימנט הכפילה את ההכנסות והגדילה את הרווח ב-43% - המניה מזנקת ב-20%
חברת פיימנט טכנולוגיות פיננסיות פיימנט 1.05% העוסקת בפיתוח טכנולוגיה בתחום התשלומים והאשראי הצרכני הכניסה ברבעון השני של 2023 כ-11.6 מיליון שקל, כפול מהכנסות של 5.8 מיליון שקל שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לסך כ-9.6 מיליון שקל, גידול של כ-81% בהשוואה לרבעון המקביל וגידול של כ-20% בהשוואה לרבעון הקודם. ה-Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם לסך כ-5.7 מיליון שקל, גידול של כ-137% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וגידול של כ-39% לעומת הרבעון הקודם.
החברה רשמה גידול של כ-43% ברווח הנקי ברבעון שהסתכם בכ-4.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וכ-2.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023.
קצב העמדת הלוואות חדשות במונחים שנתיים נכון ליולי 2023 עומד על כ-450 מיליון שקל, בהשוואה לכ-356 מיליון שקל בשנת 2022 כולה, תוך שמירה עקבית על שיעור כשל אשראי נמוך מ-1%. ברבעון השני לשנת 2023 העמידה החברה הלוואות חדשות בסך כ-102 מיליון שקל (כ-110 מיליון שקל בנרמול השפעת חג הפסח שחל באפריל), בדומה לרבעון הקודם, לעומת כ-87 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה הגדילה החברה מסגרות אשראי מבנקים לסך כ-235 מיליון שקל, תוך שיפור אמות המידה הפיננסיות וללא שינוי במרווחים, מתוכן יתרות לא מנוצלות בסך כ-141 מיליון שקל.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההון העצמי גדל לכ-60.5 מיליון שקל נכון ל-30.6.2023 בהשוואה לכ-56.2 מיליון שקל ב-31.12.2022. דירקטוריון החברה אישר חלוקה נוספת של דיבידנד בסך של כ-3 מיליון שקל, כ-8.13 אג' למניה.
מניית פיימנט מזנקת כעת במסחר ומשלימה קפיצה של 39% מתחילת השנה למחיר של 4.2 שקל ושווי שוק של 156 מיליון שקל.
יניב גילאור, מייסד ומנכ"ל פיימנט: "אנו מסכמים רבעון שני חזק, עם הכפלה בהכנסות וגידול ברווח בשורה התחתונה, כשהקו המנחה בראש ובראשונה הוא שמירה עקבית על שיעור כשל אשראי נמוך המבוקר על ידי הגופים הפיננסיים להם אנו ממחים את ההלוואות. הצמיחה ברבעון ובמחצית הראשונה של השנה נובעת מהמשך גידול במספר בתי העסק שבוחרים בפלטפורמת התשלומים שלנו ובהיקף ההלוואות שמרביתן צמודות מדד, לצד שיפור במרווחים וניצול אופטימאלי של מקורות האשראי. הגידול בבסיס לקוחותינו העסקיים, על רקע אתגרי המאקרו שמשפיעים על ירידה בפדיונותיהם, משקף את הצורך הגובר בפתרון שלנו, שממוקד באשראי צרכני לעסקאות גדולות בנקודת המכירה ומאפשר לנו נגישות לפרופיל לקוחות איכותי".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳