האם מינוי סגן יו"ר דירקטוריון באמנת יעבור חלק?
בנייר עמדה שהוגש לחברת אמנת בשם אמנון ואידית ברטל בעלי מניות המחזיקים כרבע מיליון מניות בה, הובעה הסתייגות ממנוי ערן אסף ליו"ר הדירקטוריון בחברת אמנת.
"תפקיד סגן יו"ר, המשמש קרש קפיצה בעתיד לתפקיד יו"ר החברה, מחייב נסיון רב ויכולות רבות, ועל כן תגמולו אמור לתאום את כישוריו ונסיונו של הגורם שמונה לו", עניינו של המכתב מתרכז בטענה לפיה "לדעת בעלי המניות, אין התאמה בין נסיונו של מר אסף לשכר אותו מבקשת החברה לאשר".
בנייר העמדה נכתב עוד כי "תנאי העסקתו של ערן אסף כוללים שכר חודשי (ברוטו) שיעמוד על סך של כ-35 אלף שקל (לא כולל גילומים שונים), צמוד למדד המחירים לצרכן. בנוסף מענק שנתי בגין שנת 2024 ואילך והמבוסס על 4% מהרווח השנתי לפני מס. עלות שכרו של אסף בתפקיד סגן יו"ר, מהווה כ-35% מהרווח שחולק לבעלי המניות. שכן, עלות שכרו השנתית הינה 624,000 שקל בתוספת 72,000 שקל בגין הוצאות רכב וכד', כאשר לבעלי המניות חולקו בשנת 2023 (בהתאם להחלטת הדירקטוריון מיום 30/3/23) רווחים בסך 2 מיליון שקל דיבידנד המגלם תשואה למשקיעים של 1.6%".
אמנת הוקמה ב-1986 על ידי אברהם אסף, שמואל בר און ואילן שחם ו-8 שנים לאחר הקמתה היא הפכה לחברה ציבורית. מניית החברה ירדה ב-6.5% מתחילת השנה למחיר של 18.4 שקל ושווי שוק של 119.9 מיליון שקל. החברה היא חברת ייעוץ בתחום ניהול פרויקטים ולוגיסטיקה, המספקת מגוון שירותים ללקוחותיה. החברה פועלת בתחום ההנדסת תעשייה וניהול, ומציעה שירותי ייעוץ וביצוע פרויקטים מורכבים.
- אמנת: ההכנסות ברבעון עלו ב-6.7% ל-88 מיליון שקל
- אמנת תספק שירותים לקמפוס IL תמורת 33 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד מתחומי התמחות הקרקע של אמנת הוא הליווי המקיף של ארגונים בשלבי התפתחות פעילותם. הם מתכננים ומבצעים פרויקטים בתחומים שונים, כולל תשתיות, תעשייה, תחום הבנייה ופרויקטים הנדסיים. החברה מספקת פתרונות מותאמים לכל לקוח, בהתאם לדרישותיו ולצרכיו.
- 2.אדם כנה 24/07/2023 10:57הגב לתגובה זוהייתה פעם חברה מפוארת, ניהול כושל ושמרני הותיר אותה הרבה הרבה מאחור חברות מהסוג שלה כמו מטריקס, טלדור או וואן, כולן צמחו לחברות בשווי מיליארדים ואמנת מדשדשת 15 שנה באותו שווי שוק מגוחך.
- 1.א 23/07/2023 21:54הגב לתגובה זוהתקשיתי למכור מניות ב 2,000₪. זו לא בדיוק חברה "ציבורית".
- אנונימי 24/07/2023 00:08הגב לתגובה זונקווה שהדווח החצי שנתי יהיה טוב.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳