מאסיבית בתוצאות מקדמיות טובות, המניה עולה ב-2.7%
חברת ייצור ומכירת מדפסות התלת מימד מאסיבית מאסיבית -2.23% מפרסמת תוצאות מקדמיות ובהן היא מדווחת על הכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2023, לעומת 2 מיליון ברבעון השני של השנה שעברה. החברה מכרה ברבעון השני 7 מדפסות, לעומת 5 ברבעון המקביל בשנה שעברה (מתחילת השנה היא מכרה 15 מדפסות לעומת 10 בתקופה המקבילה אשתקד). מתחילת השנה החברה הכניסה 7.2 מיליון דולר לעומת 4.1 מיליון במחצית הראשונה של השנה שעברה.
עם זאת, החברה עדיין הפסדית ושורפת מזומנים בקצב גבוה. נכון לעכשיו יש לה בקופה 23 מיליון דולר. בשנה שעברה היא שרפה 14.9 מיליון דולר מפעילות שוטפת, האם המזומנים בקופה יספיקו לה? על פי קצב שריפת המזומנים, בינתיים יש לה מספיק לכשנה וחצי.
החברה פונה לשווקי הרכב, הספנות, הרכבות, הריהוט, הפרסום והתעופה. מאז שנת 2016 מאסיבית מכרה כ-200 מדפסות ב-40 מדינות ברחבי העולם. לפי דברי החברה, בכוונתה להמשיך לחשוף ולקדם את המוצרים שלה בתערוכות בעולם ובפני לקוחות אסטרטגיים.
מניית מאסיבית נסחרת במחיר של 16.8 שקל למניה ושווי שוק של 131 מיליון שקל. עם זאת, במהלך 12 החודשים האחרונים היא איבדה 48% משוויה.
במהלך הרבעון האחרון חברת CNC World הבריטית רכשה מדפסת שנייה מהחברה - מאסיבית 10000, לאחר שרכשה לפני כשנה מאסיבית 5000. ג'ייסון רואו, מנכ"ל CNC החמיא למאסיבית ואמר כי "ייצור תבניות בשיטות מסורתיות לוקח שבועות ולפעמים חודשים, הדפסה במאסיבית 10000 לוקחת ימים בודדים בלבד, תהליך חדשני זה ישנה את פני התעשייה כולה".
- מאסיבית: ההכנסות ב-2023 עלו ב-25% ל-15.1 מיליון דולר
- מאסיבית: ההכנסות עלו ב-76% ל-7.3 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארז צימרמן, מנכ"ל מאסיבית אומר על רקע התוצאות המקדמיות: "ברבעון השני של השנה המשכנו את מאמצי השיווק של מאסיבית 10000, כאשר מאמצים אלו נשאו פרי והרחבנו את בסיס ההתקנות של המדפסות. אנו רואים שימוש מוגבר בחומרי ההדפסה הייחודיים שמייצרת החברה, עדות לכך שהלקוחות מאמצים את הטכנולוגיה של החברה. אנו מאמינים כי נמשיך לצמוח גם במחצית השנייה של 2023".
- 1.ש 23/07/2023 17:03הגב לתגובה זוחברה שבעלי המניות אוספים סחורה ונותנים אופציות לעובדים לפי 20 שקל וצומחת במאה אחוז עם שוק אדיר

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳