אלקטריאון זכתה במכרז להקמת כביש בנורבגיה. ההכנסות: 2.8 מיליון שקל

בהמשך לזכייה במכרז, צפויה החברה לחתום במהלך השבועות הקרובים על הסכם מחייב במסגרתו תקים כביש חשמלי אלחוטי, לחישמול מקטע המיועד לרשת תחבורה ציבורית

איציק יצחקי | (3)

חברת אלקטריאון אלקטריאון -1.73%  זכתה במכרז ראשון בנורבגיה להקמת כביש חשמלי אלחוטי, לחישמול מקטע המיועד לרשת תחבורה ציבורית. החברה דיווחה לאחרונה לגבי הצעה במכרז שהתפרסם בנורבגיה להקמת פיילוט למערכת טעינה. כעת, הודיעה חברת AtB, רשות התחבורה של מחוז טרונדלג בנורבגיה על זכייתה של החברה במכרז הראשון שפורסם בנורבגיה לתכנונו והקמתו של הכביש בעיר טרונדהיים. בהמשך לזכייה במכרז, צפויה החברה לחתום במהלך השבועות הקרובים על הסכם מחייב מול חברת AtB לביצוען של העבודות, אשר אמורות להניב הכנסות של 2.8 מיליון שקל - בהתאם להצעתה במכרז.

המכרז שפרסמה AtB היה מיועד לחברות אשר ביכולתן להציע מערכת טעינה אלחוטית לאוטובוסים חשמליים, דינאמית וסטטית כאחד. AtB ראתה את פתרון הטעינה האלחוטי כפתרון הטעינה האופטימאלי עבור התחבורה הציבורית בטרונדהיים, המבוססת ברובה על אוטובוסים ארוכים הנעים על מסלולים מהירים יעודיים לתחבורה ציבורית (בדומה למטרונית).

צי האוטובוסים העירוניים והאיזוריים של AtB הוא מתקדם ורחב במיוחד, ומונה כ-320 אוטובוסים ו-170 מסלולים. בשנת 2019 בלבד הקימה AtB שלושה נתיבי תחבורה מהירים חדשים, ו-20 מסלולים חדשים כדי להיענות לצרכים הגדלים של ציבור הנוסעים. מהחברה נמסר כי "בהמשך להחלטתה של נורבגיה בחודש אוקטובר 2022 לקדם את המעבר המלא לתחבורה שאינה מזהמת כבר משנת 2025 וכחלק מכוונתה של AtB להפוך את צי האוטובוסים שלה לחשמלי, פרסמה AtB את המכרז מתוך כוונה להקים כביש חשמלי אלחוטי בו תוכל להעריך את יכולותיה של טכנולוגיית הטעינה האלחוטית, ועל בסיס הערכות אלה לתכנן את האופן בו תחושמל בהמשך רשת התחבורה הציבורית בטרונדהיים כולה. כחלק מביצוע הפרויקט מושא המכרז, צפויה הטכנולוגיה להיבחן במהלך החורף הקרוב ועד אמצע שנת 2025, בין היתר בתנאי החורף הקשים והדינמיים של טרונדהיים, במטרה להוכיח את חוסנה ועמידותה לאקלים הייחודי באזור צפוני זה". עוד נמסר כי: "AtB צפויה לבחון את יכולתה של הטכנולוגיה לשמש כמקור אנרגיה בלעדי לאוטובוסים, באופן אשר יאפשר הפעלה שגרתית של האוטובוסים לכל אורך שעות היום. בהקשר זה יצוין, כי בחודש מאי 2023 הדגימה החברה את יכולות טכנולוגיית הטעינה הדינאמית פרי פיתוחה ואת בשלות המוצר, באמצעות קיום נסיעה רצופה במשך 100 שעות ברכב חשמלי מסוג טויוטה 4RAV, ללא עצירה לטעינה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שמוצניק 24/06/2023 10:42
    הגב לתגובה זו
    מישהו בדק את השפעות הקרינה האלקטרומגנטית על הנוסעים ועל הנהגים שכל יום יטענו בעצמם תוך כדי הנסיעה?
  • 2.
    לשני אוטובוסים 20/06/2023 13:44
    הגב לתגובה זו
    מה שאלקטריאון קוראים "מכרז" זה פיילוט ל-100 מטר לחורף אחד לשני אוטובוסים. כבר חמש שנים "זוכים" ב"מכרזים" כאלה אבל עסקאות אמיתיות אין.
  • 1.
    מתי תתפרסמנה תוצאות הניסוי שנערך בבית ינאי? (ל"ת)
    יוסף 20/06/2023 13:07
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳