דוחות

פיימנט: הכפילה את הרווח ל-3.2 מיליון שקל, גם ההכנסות זינקו

ברבעון הרביעי של 2022 רשמה חברת הפינטק הקטנה הכנסות של 24 מיליון שקל, לעומת 7.8 ברבעון המקביל. בשנה כולה החברה עברה לרווח של 8.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 0.8 מיליון שקל אשתקד. המניה קופצת ב-13% אבל זה אחרי נפילה של 53% בשנה שעברה. שיעור ההפרשות להפסדי האשראי: 1%
איציק יצחקי |

חברת הפינטק הקטנה פיימנט טכנולוגיות פיימנט 1.05%  המחזיקה פלטפורמת תשלומים טכנולוגית למכירת אשראי, מדווחת על תוצאות טובות ומזנקת במסחר ב-13%. החברה רושמת זינוק בהכנסות ברבעון הרביעי ל-24 מיליון שקל, לעומת 7.8 מיליון ברבעון המקביל ובהשוואה ל-5.8 מיליון ברבעון השלישי. הרווח הנקי קפץ ל-3.2 מיליון שקל לעומת 1.4 ברבעון השלישי בשנת 2022.

בשנת 2022 כולה פיימנט רושמת הכנסות של 23.9 מיליון שקל, לעומת 7.8 מיליון שקל בשנת 2021. הרווח נקי בשנה כולה הסתכם ב-8.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 800 אלף שקל בשנת 2021.

לגבי החברה, הגידול נובע מצמיחה בהיקף הפעילות העסקית שלה במתן הלוואות בענפים בהם היא פועלת ובענפים חדשים, שיפור מרווחים, גיוון מקורות המימון ומנגנוני ההמחאה. "לאורך השנים מרבית הכנסות החברה נובעות מרווחי החברה ממכירה, לרבות ממדידה בשווי הוגן של ההלוואות המוחזקות למכירה, ובכך מציגות את חלק החברה לאחר ניכוי החלק שנותר לגופים הרוכשים את ההלוואות, כך שהפוטנציאל המלא של הכנסה בגין ההלוואות המועמדות על ידי החברה לאורך חייהן גבוה משמעותית מסכום ההכנסות המוכר על ידי החברה בתקופות הדוח. הפסדי האשראי החזויים בגין ההלוואות שהועמדו ומוחזקות למכירה כלולים במסגרת מדידת השווי ההוגן של ההלוואות", נכתב בדוח.

 

בשנת 2022 העמידה החברה הלוואות חדשות בהיקף של 356 מיליון שקל (101 מיליון שקל ברבעון הרביעי), לעומת 146 מיליון שקל בשנת 2021. היא שמרה על שיעור כשל אשראי נמוך מ- 1%. ההון העצמי של החברה גדל לכ-56.2 מיליון שקל לסוף השנה, לעומת 22.2 מיליון שקל בסוף 2021. החברה החליטה לחלק גם דיבידנד של כ-3 מיליון שקל - כ- 8.35 אג' למניה.

יניב גילאור, מייסד ומנכ"ל פיימנט, מסר על רקע הדוחות: "רשמנו תוצאות שיא בפעילות, גידול של מעל לפי 2 בתיק האשראי ומעבר לרווח נקי בשורה התחתונה. ברבעון הרביעי חזרנו לצמיחה ושיפרנו מרווחים, כולל התאמות שוטפות לשינויים בשערי הריבית והאינפלציה במשק. במהלך השנה הגדלנו את נפחי הפעילות ויותר מהכפלנו את כמות בתי העסק שהצטרפו לפלטפורמת התשלומים הדיגיטלית שלנו. אנו מעריכים כי המגמה תמשך למרות המצב במשק. 

"במבט קדימה, אנו צופים המשך צמיחה וגידול במרווחים, תוך מינוף הטכנולוגיה שלנו להתרחבות בשווקים קיימים וחדשים".

 

מניית החברה מזנקת למחיר של 330 אגורות למניה ושווי שוק של 122 מיליון שקל, אבל זה אחרי נפילה של 53% בשנה שעברה.

עוד בדוחות:

הרווח הגולמי בשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 21.3 מיליון שקל, גידול של כ- 176% בהשוואה לרווח גולמי בסך כ-7.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם ב-7 מיליון שקל, גידול של כ- 135% בהשוואה לרווח גולמי בסך כ- 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וגידול של כ- 43% בהשוואה לרווח גולמי בסך כ- 4.9 מיליון ש"ח ברבעון הקודם. הגידול ברווח הגולמי ברבעון ובתקופה נובע בעיקר מהגידול בהכנסות בהשוואה לאשתקד, בקיזוז גידול בהוצאות המימון המיוחסות לפעילות השוטפת שנבע בעיקר מהגידול בניצול מסגרות האשראי הבנקאיות, וגידול בהפרשה להפסדי אשראי בגין יתרת ההלוואות שאינן מוחזקות למימוש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳