אשטרום: הרווח הנקי לבעלי המניות זינק ב-80% - 293 מיליון שקל
חברת הבניה והנדל"ן אשטרום קבוצה -2.14% מפרסמת את תוצאות פעילות החברה לרבעון השני של שנת 2022. הכנסות הקבוצה ברבעון השני עלו ב-12.1% ל-1.24 מיליארד שקל, לעומת 1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. על פי החברה, העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בהכנסות במגזר יזמות נדל"ן למגורים בישראל באמצעות חברת הבת אשדר, גידול בהכנסות בתחום התעשייה וגידול בתחום יזמות נדל"ן למגורים בחו"ל.
הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-32.8% ל-270.5 מיליון שקל, לעומת 203.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של אשטרום ברבעון זינק ב-71% ל-443.3 מיליון שקל, לעומת 259.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה רשמה ברבעון השני עליית ערך נדל"ן להשקעה, נטו בסך של כ-203 מיליון שקל, לעומת 91.1 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד. עיקר עליית הערך נובעת משערוך פרויקטים להשכרה לטווח ארוך, וזאת בשל העלייה במחירי השכירות והמכירה של יחידות הדיור.
הרווח הנקי ברבעון השני של השנה עלה ל-293 מיליון שקל, לעומת 181 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המיוחס לבעלי המניות ברבעון טיפס ב-80% ל-293 מיליון שקל, לעומת רווח נקי לבעלי המניות בסך של 162 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- מניות התשתיות - האם זה הזמן לקנות?
- המלחמה ריסקה את הרווח של אשטרום; ההכנסות ירדו ב-11%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחלוקה למגזרי פעילות של החברה
במגזר קבלנות בניה ותשתית בישראל הסתכמו ההכנסות ברבעון בכ-661 מיליון שקל, לעומת כ-734 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של המגזר ברבעון הסתכם בכ-67 מיליון שקל (כ-10.2% מההכנסות), לעומת כ-73 מיליון שקל (כ-10% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהיקפי הביצוע נובעת בעיקר כתוצאה מסיום פרויקטים ומעיכוב בהתחלות בנייה של פרויקטים.
במגזר יזמות נדל"ן למגורים בישראל (באמצעות חברת הבת אשדר) עלו ההכנסות ברבעון בכ-50% לכ-447 מיליון שקל, לעומת כ-299 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי במגזר עלה בכ-74% ברבעון לכ-99 מיליון שקל, לעומת כ-57 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר נדל"ן להשקעה ויזמות (באמצעות חברת הבת אשטרום נכסים) ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-107.6 מיליון שקל, לעומת כ-140.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של המגזר ברבעון הסתכם בכ-72 מיליון שקל, לעומת כ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
במגזר התעשייה עלו ההכנסות ברבעון בכ-37.2% לכ-218 מיליון שקל לעומת כ-159 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי במגזר עלה ברבעון בכ-116% לכ-34 מיליון שקל לעומת כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
נכון לסוף הרבעון השני של השנה לקבוצת אשטרום, צבר עבודות בהיקף של כ-8 מיליארד שקל. בקופת הקבוצה והחברות הבנות שלה, על פי המאזן המאוחד, מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-2.17 מיליארד שקל. ההון העצמי של הקבוצה, עומד על כ-4.53 מיליארד שקל המהווה כ-26.4% מהיקף המאזן. מדובר בעלייה של כ-17.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
אנרגיה מתחדשת
במקביל לפרסום הדו"חות לרבעון השני מדווחת קבוצת אשטרום כי החברה הבת אשטרום אנרגיה, ביחד עם חברת קנלוב אנרגיה מתחדשת, רכשה פרויקט הנמצא בשלב הייזום בטקסס, בארה"ב בהיקף של כ-366 מגה וואט, אשר השלמת פיתוחו צפויה במהלך שנת 2024. זאת, בנוסף, לרכישה אשתקד של 4 פרויקטי ייזום בארה"ב (3 מהם בטקסס) בהיקף של כ-1,100 מגה וואט, כאשר הפרויקט הראשון מבין הארבעה צפוי להגיע לשלב של מוכנות להקמה וסגירה פיננסית במהלך הרבעון הראשון של 2023.
רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "ברבעון השני של שנת 2022 הרחבנו את פעילותנו בכל התחומים. בין היתר, רכשנו פרויקט יזום נוסף ביחד עם שותף בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב, המגדיל את צבר הפרויקטים בארה"ב לכ-1.5 ג'יגה וואט, ורכשנו באמצעות אשטרום תעשיות כ-50% מחברת ניצבים, המרחיבה את פעילותנו בתחום חומרי הגלם לענף הבניה. תוצאות הרבעון משקפות, בין היתר, את ההשבחת הנדל"ן באשטרום נכסים, הנמצאת בתנופת פיתוח שעשויה להכפיל את פעילותה בישראל בשנים הקרובות, את השבחת הערך שנוצרה בנכסי המגורים להשכרה שבבעלות הקבוצה, וכן את הגידול ברווחי אשדר. לצד הגידול ברווח, אנו ממשיכים לחזק את האיתנות הפיננסית, והנזילות הגבוהה שלנו תאפשר לנו לממש הזדמנויות עסקיות נוספות להשקעות ולרכישת פעילויות התואמות את האסטרטגיה של הקבוצה".
- 1.חברה עם פעילויות מגוונות מינוף יחסית נמוך 30/08/2022 12:09הגב לתגובה זוחברה עם פעילויות מגוונות מינוף יחסית נמוך

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳