מור גמל: נמשכים הגיוסים, ההכנסות זינקו ב-170%, הרווח עדיין מזערי
חברת מור גמל פנסיה -2.08% מקבוצת מור השקעות 0.17% עוסקת בניהול חסכונות לטווח ארוך ובינוני. החברה מנהלת קופות גמל, קופות גמל להשקעה וקרנות השתלמות. החל מאפריל שנה זו החברה מנהלת גם קרן פנסיה. החברה פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2022.
הכנסות החברה זינקו ב-170% והגיעו ל-57.4 מיליון שקל לעומת 21.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העליה נובעת מעליה בהיקף הנכסים המנוהלים, עליה שממשיכה גם בחודשים אלו. נכון לאמצע מאי היקף הנכסים המנוהלים הוא 35.6 מיליארד שקל לעומת 29.8 מיליארד בסוף שנת 2021 וכ-9.5 מיליארד בסוף שנת 2020.
הוצאות החברה היו כמעט באותו גובה של ההכנסות והסתכמו ב-55.4 מיליון שקל. מתוך כך הוצאות ההנהלה וכלליות עמדו על 28.3 מיליון שקל והוצאות השיווק ורכישה הסתכמו ב-26.8 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל אשתקד.
בעבר חשפנו את העלויות הגבוהות של מור על גיוס לקוחות חדשים עקב תשלומים גבוהים מאד לסוכנים ולמגייסים. בנוסף, חלק מההוצאות נפרשות לאורך זמן וישפיעו גם בהמשך. כך הסבירה החברה את העליה בהוצאות שיווק ורכישה: "העליה בהוצאות נובעת בעיקר מעליה בהוצאות בגין עמלות שוטפות לסוכנים עקב גיוסים גבוהים וכן מעלייה בהפחתת הוצאות רכישה נדחות בעקבות גידול במכירות החברה". הפחתת הוצאות רכישה נדחות הכוונה עלות גיוס לקוחות ברבעונים קודמים שמשפיעים ברבעון הנוכחי. באופן דומה, עלויות הגיוס ברבעון הנוכחי יבואו לידי ביטוי גם בדוחות הבאים, והחברה תתקשה לגלגל את ההכנסות הגדלות בקצב מהיר לשורת הרווח.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה החברה העברה לרווח של 1.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל אשתקד. תזרים המזומנים היה שלילי בגובה 9.5 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 28.5 מליון שקל שנה שעברה.
החברה נסחרת לפי שווי שוק של 806 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי משקף לה מכפיל רווח של כ-168.
- 2.הזויים … מכפיל יותר מטסלה … הייתי חוקר את המוסדיים 26/05/2022 13:41הגב לתגובה זוהזויים … מכפיל יותר מטסלה … הייתי חוקר את המוסדיים האפסים הנוכ ל י ם שהשתתפו בהנפקה ההזויה הזאת .. בכסף של העמיתים ומעניין איפה המפקח על שוק ההון נרדם ??? חברה מרוויחה כמו חנות פלאפל נסחרת בקרוב למיליארד שקל רק בישראל !!! ה מ ו ש ח ת ת
- 1.קיפוד 26/05/2022 13:40הגב לתגובה זו1. מור השקעות מניה: תשואת דיבידנד:1.88% מכפיל רווח:28.02 2. אטראו מניה (50% של ילין לפידות): תשואת דיבידנד:11.97% מכפיל רווח:9.91

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳