מוטי גוטמן מטריקס
צילום: עידן גרוס
דוחות

מטריקס: צמיחה של 11% בהכנסות - 1.16 מיליארד שקל

חברת התוכנה הישראלית הציגה גידול בהכנסות הרבעון הרביעי של 2021 לאור צמיחה בכל המגזרים, אך שחיקה ברווח הגולמי העיבה במעט על השורה התחתונה שהגיעה לכ-54 מיליון שקל; ה-EBITDA טיפס ב-29% ועמד על כ-149.5 מיליון שקל
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת התוכנה מטריקס -1.52%  מדווחת על צמיחה של 11% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2021, לצד עלייה קלה של 2% ברווח הנקי. ה-EBITDA טיפס ברבעון ב-29% ועמד על כ-149.5 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה לשנת 2022 נאמד בכ-4.5 מיליארד שקל.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-1.16 מיליארד שקל, גידול של כ-11% ביחס להכנסות של כ-1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח רבעוני של כ-54.1 מיליון שקל, עלייה קלה של כ-2% בהשוואה לרווח של כ-52.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA עמד על כ-149.5 מיליון שקל, גידול של כ-29% לעומת כ-116 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020.

נכון לסוף הרבעון הרביעי, לחברה צברה הזמנות לשנת 2022 הנאמד בכ-4.5 מיליארד שקל.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "אנו מסכמים בגאווה את שנת 2021, השנה בה מטריקס חגגה שני עשורי פעילות, עם תוצאות שיא כל הזמנים בכל המדדים הכספיים: מחזור מכירות, רווח גולמי, רווח תפעולי, EBITDA וחלוקת דיבידנדים, הן ברמה השנתית והן ברמה הרבעונית. אנו צופים המשך ההתאוששות של המשק ממשבר הקורונה ובעקבותיו המשך צורך הולך וגובר למגוון שירותים ופתרונות בתחומים הטכנולוגיים החמים ביותר כיום: דיגיטל, ענן, סייבר, דאטה ומערכות ליבה תפעוליות, תחומים אשר מטריקס מובילה בהם את השוק הטכנולוגי בישראל ותמשיך להוביל.

אנו חווים חזרה לשגרה במגזר ההדרכה וההטמעה, עם ביקוש שיא להכשרות בשל המחסור האדיר בכוח אדם טכנולוגי בשוק. במקביל, חלה במחצית השנייה של 2021 התאוששות גם בפעילות בארה"ב, עם זכייה בפרויקטים חדשים גדולים במגזרים הפיננסי, הבריאות והתחבורה. אנו ממשיכים לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו וממשיכים לגדול בהכנסות, ברווח התפעולי ובעיקר בשורה התחתונה – הרווח הנקי וכפועל יוצא בתרומת הדיבידנדים להם זוכים בעלי מניות החברה".

שחיקה ברווחיות הגולמית

הרווח הגולמי, הסתכם בכ-173.1 מיליון שקל (14.9% מההכנסות), גידול של כ-7%, לעומת כ-162.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (15.5% מההכנסות). השחיקה ברווח הגולמי נעוצה בעליית שכר של אנשי תוכנה בישראל ובארה"ב.

 

הרווח התפעולי, הסתכם בכ-90.1 מיליון שקל (7.8% מההכנסות) עלייה של כ-10% לעומת כ-82 מיליון שקל (7.8% מההכנסות).

חלוקת דיבידנד

לצד פרסום הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד נוספת של כ-40.8 מיליון שקל (65 אג' למניה). כך שבחמש השנים האחרונות (2017-2021) חילקה החברה סך מצטבר של כ- 577.7 מיליון שקל דיבידנדים לבעלי מניותיה.

מכירת אינפינטי לאב

בסוף השבוע, לאחר נעילת המסחר, דיווחה החברה על מכירת מרבית אחזקותיה בחברת הבת אינפיניטי לאבס (50.1%), העוסקת בהכשרת אקדמאיים למקצועות ההיי-טק, לפי שווי כולל של כ-375 מיליון שקל. כתוצאה מהעסקה, צפויה החברה לדווח על רווח הון של כ-160 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים.

על פי הודעת החברה, היא תמכור את מרבית אחזקותיה (45.2%) בחברת הבת לחברת לינקס פרט הולדק, תמורת 169.5 מיליון שקל, כך שלאחר העסקה תחזיק ב-4.9% בלבד. לאחר העסקה צפויה החברה להכיר ברווח של כ-160 מיליון שקל, אותם בכוונתה לחלק כדיבידנד. סכום זה, כולל בין היתר נוסף על הרווח מהעסקה את שערוך האחזקה שנותרה לה בחברה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    י. 13/03/2022 08:54
    הגב לתגובה זו
    מעסיקים כמות אנשים כמו בנק אבל רווחים של 2-3% יחסית לבנק עם אותו סדר גודל של כוח אדם. גם יחסית לגודל ההכנסות הרווחים זעומים.
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.