וילק קיבלה אישור פטנט בארה"ב לשיטת ייצור של חלב מתורבת
חברת וילק 1.54% (לשעבר ביומילק) המפתחת חלב אם מתורבת קיבלה אישור רישום פטנט בארה"ב לשיטות ומערכות ייצור חלב מתורבת, קרי ייצור חלב פרה ללא חליבה של פרה או ייצור של חלב אם מתורבת. בעקבות ההודעה המניה מזנקת ב-9% בבורסה בת"א.
בין היתרונות שבשימוש בשיטות המתוארות בפטנט המאושר ניתן למנות: פריצת דרך שתאפשר לראשונה תהליך תעשייתי ל ייצור חלב ללא תלות ביונק או אישה, מערכת המפשטת את הפרדת תוצרי החלב מתרבית התאים באופן שימקסם את יעילות התהליך, ותהליך המפשט את הפרדת תוצרי החלב מתרבית התאים באופן שימקסם את יעילות התהליך.
הפטנט המאושר מעניק הגנה וחיזוק לאורך זמן למערך הגנות הקניין הרוחני של החברה, לצד בקשות נוספות של החברה לפטנטים. אישור הפטנט מחזק ומבסס את מעמדה של החברה כמובילה ומבודלת בתחום פעילותה.
באחרונה החברה עדכנה כי ממחקרים שערכה עלה שהצליחה ליצר שומן שהרכבו תואם את זה שבחלב אם טבעי. החברה פועלת בשני נתיבים להשגת היעד שלה: האחד הוא פיתוח חלב אם מתורבת על בסיס תרומות של חלב אם אמיתי, והשני הוא פיתוח במעבדה של מקור חלב האם, כלומר, גידול של תאים של שדי אישה אנושיים בתרבית, והם בתורם ייצרו את החלב - כמו שקורה באופן טבעי אצל נשים.
- אמצעי התקשורת ששינה את פני המסחר הגלובלי ומה קרה היום לפני 56 שנה
- מי הבאה בתור אחרי שארה"ב חתמה על הסכם סחר עם יפן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת המחקרים שביצעה החברה בשיתוף מחלקת יולדות שבמרכז הרפואי רבין והמחלקה לכירורגיה פלסטית באיכילוב נבחנה מידת היכולת של אותם תאי שד הומניים לייצר גם שומן חלב מסוג טריגליצריד, המהווה מעל 95% משומן חלב האם.
- 3.ירמי יצחקי. 11/04/2022 13:21הגב לתגובה זויש ליץ ספק לגבי המיזם הזה. להערכתי לא ניתן ליצר חלב אם חילופי מתאים המופקים משד אם יולדת מאחר ומקור הערכים התזונתיים בחלב אם שנוצר מבלוטת החלב של האם הוא החלק המינורי ולא העיקרי. באר למילים מפוצצות כל שומן או שמן הוא טריגליצרידים.
- 2.ניר 07/02/2022 09:25הגב לתגובה זואישור פטנט טוב ויפה מה שיקבע שווי לחברה זה הגיוס המתוכנן באמצעות בנק השקעות נומורה
- 1.לילי 07/02/2022 07:27הגב לתגובה זונכון להיום הרווח הוא מייצור בז , והיפ על המניה . באירופה מוכרים חלב במחיר מופחת ממחיר המים בישראל .

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳