דוחות

דיפלומט: ירידה של 5% בהכנסות ל-678 מ' ש', הפרשי מט"ח קיזזו הפסדים

ההכנסות ירדו מ-714 מ' ש' בתקופה המקבילה. גם הרווח התפעולי נפגע וירד בכ-18% ביחס לתקופה המקבילה והסתכם בכ-31 מ' ש'. החברה הפנתה אצבע מאשימה כלפי הפגיעה בשרשרת האספקה וכמו כן מחסור בימי עבודה בחודש ספטמבר. 
גיא טל |
נושאים בכתבה דיפלומט אחזקות

קבוצת האחזקות דיפלומט אחזקות 0% שיצאה להנפקה ראשונית בבורסה המקומית מוקדם יותר במרץ השנה, דיווחה על תוצאותיה הרבעוניות. החברה הותיקה שעוסקת ביבוא והפצה של למעלה ממאה מוצרי צריכה ממותגים בתחום המזון והנון פוד (מוצרי ניקיון טיפוח, היגיינה אישית ועוד), פעילה בישראל (תחום הפעילות העיקרי), דרום אפריקה, גאורגיה ניו זילנד וקפריסין. 

החברה דיווחה על ירידה בהכנסות ירדו בכ-5.1% לכ-678 מיליון שקל, בהשוואה לכ-714 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרשי התרגום ירדו ברבעון בשיעור של כ-6.8% הירידה נובעת ממיעוט ימי עבודה ברבעון עקב עיתוי חגי תשרי השנה, חוסרים עקב קשיי אספקה, עדכון הסכם ההפצה עם פרוקטר אנד גמבל בדרום אפריקה וכן מצריכה מוגברת ברבעון המקביל עקב משבר הקורונה. עקב בעיות ההספקה הגדילה החברה את היקף המלאי ל-397 מיליון שקל מ-354 מיליון ברבעון המקביל על מנת להבטיח את רציפות האספקה לאורך זמן, כך נמסר מהחברה.

>>> נותנים לך מתנה - לא תיקח? המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-31 מיליון שקל (כ-4.6% מההכנסות), בהשוואה לכ-38 מיליון שקל (כ-5.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-18%. הירידה ברווח התפעולי נבעה מהקיטון האמור ברווח הגולמי, וכן מגידול בהוצאות התפעול כתוצאה מעלייה בהוצאות האחסנה, עלייה בהוצאות שכר וכן גידול בעלויות פחת ומחשוב, כך נמסר מהחברה.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-141 מיליון שקל (כ-20.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-144 מיליון שקל (כ-20.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-3 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של דיפלומט ברבעון ירד בכ-14% והסתכם בכ-21.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בפילוח למדינות 

ההכנסות בישראל ברבעון הסתכמו בכ-389 מיליון שקל, בהשוואה לכ-424 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  הרווח התפעולי מהפעילות בישראל ברבעון הסתכם בכ-20.5 מיליון שקל (כ-5.3% מההכנסות), בהשוואה לכ-24 מיליון שקל (כ-5.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.  

בדרום אפריקה ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-164 מיליון שקל, בהשוואה לכ-173 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מהפעילות בדרום אפריקה ברבעון הסתכם בכ-5.5 מיליון שקל (כ-3.4% מההכנסות), בהשוואה לכ-6.7 מיליון שקל (כ-3.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

במדינות אחרות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) ההכנסות צמחו בכ-6% לכ-125 מיליון שקל, בהשוואה לכ-117 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  הרווח התפעולי מהפעילות במדינות אחרות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) ברבעון הסתכם בכ-5 מיליון שקל (כ-4.0% מההכנסות), בהשוואה לכ-7.4 מיליון שקל (כ-6.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 

השפעות אלו קוזזו חלקית מעליה בהכנסות ביתר המדינות ומהשפעה של הפרשי מטבע. בצד ההוצאות הושפעה החברה לרעה מגידול במלאי והתייקרויות שונות. סך כל ההשפעות בא לידי ביטוי בירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-5.3% ל-4.6% בלבד. בשורה התחתונה החברה מדווחת על רווח נקי של 21.8 מיליון שקל ברבעון לעומת 253 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

נתוני המאזן מראים שנכון לסוף תקופת הדוח היו בידי החברה מזומנים ושווי מזומנים בסך של 84 מיליון שקל ושהחוב הפיננסי הצטמצם ל-157 מיליון שקל לעומת 277 מיליון שקל בשנה שעברה, בעיקר עקב ההנפקה במרץ האחרון במסגרתה גייסה החברה 290 מיליון שקל נטו. ההנפקה השפיעה גם על ההון העצמי של דיפלומט שעלה ל-606 מיליון שקל לעומת 421 מיליון בסוף השנה האחרונה, בנוסף לגידול ברווח הנקי ובניכוי חלוקת הדיבידנד בסכום של 173 מיליון שקל. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?