דוחות

פרטנר: מעבר לרווח של 24 מיליון שקל ברבעון. ההכנסות: 837 מיליון ש'

ההכנסה החודשית ממנויי סלולר ממשיכה לעמוד על 48 שקל - ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל, אך ללא שינוי ביחס לקודם
נתנאל אריאל |

על רקע נטישת אבי גבאי את סלקום כדי להשתלט על המתחרה פרטנר, חברת פרטנר 0.21%  מדווחת ברבעון השלישי של 2021 על הכנסות של 837 מיליון שקל, עלייה של 5% בהשוואה ל-800 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך קיפאון ביחס לרבעון הקודם, אז עמדו ההכנסות על 840 מיליון שקל.

ה-EBITDA המתואם עמד על 250 מיליון שקל, עלייה של 23% בהשוואה ל-204 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי הסתכם ב-24 מיליון שקל ברבעון השלישי, זאת לעומת הפסד של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי מתחילת השנה עדיין נמוך ועומד על 38 מיליון שקל, בוודאי ביחס לשווי שוש של 3.67 מיליארד שקל לפיו החברה נסחרת. החוב נטו של פרטנר עמד בסוף הרבעון על 662 מיליון שקל.

רוצים לדעת איך להשקיע את הכסף? למה מניות עולות ויורדות, איך משפיעים דוחות כספיים על שוקי המניות? הירשמו לקורס של ביזפורטל - אנחנו נלמד אתכם (ללא עלות) - להרשמה לקורס

ההכנסות משירותים הסתכמו ב-672 מיליון שקל, עלייה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל, כתוצאה מעלייה בהכנסות משירותים במגזר הקווי (עלייה של 7%) ובמגזר הסלולר (עלייה של 5%).

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ברבעון השלישי ב-48 שקל, ללא שינוי מהרבעון הראשון ומהרבעון השני של 2021, וירידה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל. שיעור הנטישה בסלולר ירד ועמד על 6.4% ברבעון השלישי של 2021.

בחלוקה למגזרים:

מספר מנויי הסלולאר עמד על כ-3.02 מיליון מנויים, כ-28% משוק הסלולר בישראל. תוספת של 49 אלף מנויים נטו ברבעון השלישי של 2021 ו-257 אלף מנויים נטו בשנה - ומדובר למעשה לראשונה מזה עשור.

בסיס מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר גדל ב-19 ברבעון הנוכחי, והגיע ל-192 אלף מנויים, ועלייה של 72 אלף מנויים בשנה ותוספת של 19 אלף מנויים נטו ברבעון. בסך הכל יש לחברה יותר מ-200 אלף מנויי סיבים אופטיים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

משקי בית בבניינים מחוברים (כלומר כאלה שיכולים תיאורטית להתחבר) לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב-624 אלף נכון לסוף הרבעון, עלייה 53 אלף משקי בית ברבעון ושל 192 אלף משקי בית בשנה. 

בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב-365 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון (192 אלף מנויי סיבים ו-173 אלף מנויי שוק"ס), עלייה של 54 אלף מנויים בשנה ועלייה של 11 אלף מנויים ברבעון.

בסיס מנויי טלוויזיה: 226 אלף מנויים בסוף הרבעון, עלייה של 3 אלפי מנויים נטו ברבעון השלישי ושל 2 אלפי מנויים נטו בשנה (הצמיחה השנתית כוללת מחיקה של 21 אלף מנויים מתקופות שונות, שעודכנה ברבעון השני של 2021) 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳