פתאל משדרת אופטימיות - אחוזי התפוסה עלו, צופה שההכנסות ברבעון השלישי יגיעו ל-1 מיליארד שקל
פתאל החזקות -1.11% התאוששה ברבעון השני, והשאלה החשובה מה יהיה בהמשך על רקע ההתעקשות של הקורונה להישאר כאן. החברה מדווחת על רווח של 81.4 מיליון שקל ברבעון השני כשההכנסות עלו ל- 645 מיליון שקל. ה- EBITDA ברבעון השני הסתכם ב-362 מיליון שקל.
על פי הערכות של הנהלת החברה, ההכנסות השנה ינועו בין 2.6 מיליארד שקל ל-3 מיליארד שקל ו-EBITDAR בין 900-1.1 מיליארד שקל.
אחוזי התפוסה עלו משמעותית ונכון למועד פרסום הדוח שיעור התפוסה במלונות העירוניים נע בין 50%-80% ומלונות הפנאי בין 95%-80%;החברה צופה שאחוז התפוסה בתום הרבעון השלישי ינוע בין 65%-70% - משמע נמוך מהתפוסה עת שהיא בעצם עונתית גבוהה.
הכנסות החברה ברבעון השלישי צפויים להסתכם בכ-1 מיליארד שקל וזאת בהסתמך על ההכנסות בחודשים יולי - אוגוסט שהסתכמו בכ-650 מיליון שקל.
שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה: "לאחר תקופה מאתגרת ביותר, הכנסות פתאל החזקות צמחו משמעותית וחזרנו להציג רווח בדוחות הרבעון השני. לראשונה מתחילת פרוץ המגיפה, אנו רואים שינוי מגמה משמעותי, שמתבטא בתוצאות הרבעון ,ההכנסות מחודשים יולי אוגוסט ולאור התפוסות החזויות נכון להיום ועד תום הרבעון השלישי שינועו בין 65%-70% - נתון שמראה את המשך המגמה של החזרה לשגרה. בהקשר זה יצויין, כי ישראל והאי הבריטי, הנחשבות אזורי פעילות משמעותיים של החברה, יצאו מהסגר ואחוזי התפוסה בשני האזורים גבוהים . על אף מספר החולים בקורונה , לא מורגשת השפעה על כמות ההזמנות והיקף הביטולים זניח. החזרה לרווח הינה תוצאה של עלייה בביקושים, אבל גם בעקבות צעדי ההתייעלות שנקטנו מתחילת המשבר וכן מהתנהלות החברה לקבלת מענקים בארצות בהן אנו פועלים. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לכל עובדי ומנהלי רשת פתאל, על המסירות שהפגינו לאורך כל הדרך ועל העבודה הקשה בחודשים האחרונים."
הרווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון השני של שנת 2021 עלה לכ-362 מיליון שקל, בהשוואה להפסד בסך של כ-60 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020.
- אלה המנכ"לים החדשים של פעילות פתאל בישראל
- פתאל מעדכנת מטה את התחזית השנתית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון ליום 30 ביוני 2021 הונה העצמי של הקבוצה הסתכם בכ- 2.4 מיליארד שקל בנטרול IFRS 16 ורכושה הקבוע של החברה הסתכם בכ- 5.4 מיליארד שקל. בקופתה מזומנים שווי מזומנים וניירות ערך בסך של כ- 1.4 מיליארד שקל.
עוד מדווחת החברה, כי להערכתה הכנסות החברה וה –EBITDA צפויים לעלות בשנת 2021 וזאת בהסתמך על שקלול בין תיירות פנים לתיירות נכנסת לכל אחת ממדינות הפעילות של הקבוצה בהתאם לנתוני החברה משנת 2019 בצירוף הערכות גופים בינלאומיים בדבר היקף הקיטון הצפוי בתיירות פנים ותיירות נכנסת באותן מדינות/אזורים בשנת 2021. יצויין, כי ישראל ובריטניה, הנחשבות אזורי פעילות משמעותיים של החברה, יצאו מהסגר וצבר ההזמנות בחודש ספטמבר נכון להיום משמעותי. על פי הערכות החברה ההכנסות בשנת 2021 צפויות להסתכם בסכום שנע כאמור בין 2.6-3 מיליארד שקל, המייצגים גידול של כ-60% מההכנסות בשנת 2020. ה- EBITDA צפוי להסתכם בסכום של כ- 1 מיליארד שקל, פי 4 לעומת 2020.
עוד עולה מהדיווח, כי פתאל קיבלה עזרה ממשלתית ממדינות בהן היא פועלת באירופה וישראל בהיקף כולל של כ-652 מיליון בגין מענקים והחזר עלויות כוח אדם. לאחר תאריך המאזן, התקרה למענקים בגרמניה הועלתה והחברה הגישה בקשה למענק נוסף בסכום כולל של כ-40 מיליון אירו. בנוסף, החל מחודש מרץ 2020 ועד למועד חתימת הדוח, החברה קיבלה ויתור או דחייה (לשנים הבאות) בקשר עם דמי שכירות בהיקף כולל של כ-608 מיליון ₪ כמו כן, החברה ממשיכה לנהל משאים ומתנים עם מלונות נוספים, על מנת לקבל ויתור או דחייה של תשלום חלק מדמי השכירות של שנת 2020 ושל הרבעונים הראשון, השני והשלישי לשנת 2021.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בחודש יולי השלימה החברה רכישת 50% מהבעלות ב-4 מלונות אותם היא שוכרת בתמורה ל-54 מיליון ליש"ט במקביל לקבלת הנחה בשכירות בסך 52 מיליון ליש"ט על פני השנים 2021 עד 2023.
- 11.א 29/08/2021 16:24הגב לתגובה זוהכנסות טובות ליולי אוגוסט באילת. הכל מהונדס
- 10.מלון גרוע, מלוכלך , שירות גרוע מיושן ואין סוף תקלות (ל"ת)מיי' 25/08/2021 08:17הגב לתגובה זו
- 9.רמה נמוכה מאד ,היכן אתחיל את הפשלות , אני חושב שכל 25/08/2021 08:14הגב לתגובה זורמה נמוכה מאד ,היכן אתחיל את הפשלות , אני חושב שכל התפוסה שם מתחילה בעבודה בעינים עם הכל כלול .נתח השוק שלהם בישראל גדול ולאנשים אין ממש אופציות
- 8.תתחיל לעלות 24/08/2021 20:20הגב לתגובה זוזו דעתי
- 7.קיי 24/08/2021 18:25הגב לתגובה זועם המחירים הגבוהים שגבו.. בסך הכל אילת ..לא חוץ לארץ ניצול רע לטובת הרשתות של בתי המלון וניצול של הלקוח הישראלי זה לא ימשך ךעולם ולא נשכח לכם את המחירים הגבוהים וניצול המצב היום הזה יגיע ואזרחי מדינת ישראל יחזרו לטוס ואילת תישאר ריקה ותתחננו לישראלים שיחזרו לנפוש אצלכם .. לא נשכח
- 6.אחד שמבין 24/08/2021 17:58הגב לתגובה זותמשיכו לעבוד על אנשים עם הרשת שלכם מלונות ירודים לא משופצים הכול מוזנח
- פתאל הכי מסודרים 24/08/2021 20:23הגב לתגובה זוישרוטל על הפנים.
- 5.לא מסתדר לי (ל"ת)24/08/2021 17:14הגב לתגובה זו
- 4.כסף על הרצפה נכנסתי ב 24 (ל"ת)ניר 24/08/2021 15:57הגב לתגובה זו
- 3.עזי 24/08/2021 12:07הגב לתגובה זויש כאן נסיון (לא חוקי לכאורה) להחזיק את שער המניה, כנראה גם לטובת בעל השליטה. אין מצב שהחברה מרוויחה, זה הרבה יותר מחשוד בעיניי.
- 2.רועה חשבון 24/08/2021 10:55הגב לתגובה זוהייתי מאוד נזהר בתקופה הנוכחית להשקיע בה
- 1.כמעט 10k חיוביים היום.אין סיכוי שזה לא יחלחל למניו 24/08/2021 10:26הגב לתגובה זוכמעט 10k חיוביים היום.אין סיכוי שזה לא יחלחל למניות תיירות.בקיצור זה סתם הרצה של נייר גמור

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?