"נייס זיהתה הזדמנות לבנות לה עתיד שגדול יותר מאשר עולמות הענן"
המנכ"ל ברק עילם מספר על הפנייה לחווית לקוח דיגיטלית: "כשאני מדבר עם אמא שלי בטלפון ואז בוואטסאפ, אנו ממשיכים מאותה נקודה - זה החלום גם לתקשורת עם ספקים. רכשנו חברות עם מוצרים מצויינים ותחתינו נמכור אותם גם ללקוחות הענן שזקוקים להם"
חברת נייס -1.85% המפתחת תוכנות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים הכתה את תחזיות האנליסטים כשהציגה זה עתה רווח על בסיס Non-GAAP בסך 1.57 דולר למניה על הכנסות של כ-459 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, בעוד בשוק ציפו לרווח של 1.51 דולר למניה על הכנסות של 450.29 מיליון דולר. "עברנו את תחזית הקונצנזוס ב-9 מיליון דולר", מתגאה המנכ"ל ברק עילם בראיון לביזפורטל. "לרוב כשאנחנו מעלים את התחזית לשנה כולה קובעים את הטווח החדש לפי הכאת הצפי ברבעון, אבל העלנו אותה הפעם ב-35 מיליון דולר, שזה הרבה מעבר לאותם 9 מיליון".
ברבעון הראשון התחזית שסיפקתם הייתה מאכזבת, והנה כמו שאמרת העליתם אותה: ההכנסות Non-GAAP יהיו בטווח 1.835-1.855 מיליארד דולר והרווח למניה Non-GAAP בטווח שבין 6.26-6.46 דולר. מה ראיתם בשלושת החודשים הללו שהפך אתכם ליותר אופטימיים?
"הסיבה אחת – מומנטום חזק לעסקים שראינו ברבעון הראשון והשני. זה נותן לנו 'ויזביליטי' משמעותי לחצי השני של השנה ומעלה את האופטימיות לגבי הביצועים בתקופה הקרובה".
ואחרי העלאת התחזית, לתחושתך בכך זה מסתכם או שיתכן ונדבר בעוד רבעון אחרי העלאה נוספת שלה?
"הכל אפשרי מרבעון לרבעון. כרגע זה מה שאנחנו רואים, ואנחנו הכי ביקרותיים כלפי עצמנו. כולי תקווה שיקרה מה שאמרת. בשביל זה אנחנו צריכים להמשיך לעבוד טוב ולדחוף קדימה".
- המניה נפלה, העובדים מתוסכלים - עובדי נייס הפסידו בממוצע מעל 40 אלף דולר
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי צמח בשיעור זהה להכנסות – 16%. יש דרך להגדיל את השוליים האלה?
יש 'לוורדג׳', כלומר גורם ממריץ במודל. ברגע שרואים האצה בהכנסות תראה שיפור בשוליים התפעוליים, וזה מסע של שנים. ב-2014 עם כניסתי לתפקיד הרווחיות התפעולית היה 19% והיום אנחנו מעל ה-28% ומכוונים לאזור ה-30%".
יש אזורים מסוימים בחברה שאתה חושב שמהם יגיע השיפור?
"כחברה צומחת אין צורך לקצץ, להיפך אנחנו בגיוס מאסיבי. אני מאמין שהצמיחה בהכנסות לאו דווקא לינארית לצמיחה בהוצאות - או הפוך. ככל שיהיו יותר לקוחות גדולים היעילות שלנו תשתפר, כמו שקרה ב-7 השנים האחרונות. כידוע אנחנו מקדמים כל הזמן טרנספורמציה לתחום הענן. לפני 5 שנים ההכנסות ממנו היו אפסיות או אולי מיליונים בודדים, ברבעון הזה אנחנו עוברים
סימנתם הזדמנות לצמיחה באמצעות מכירה לארגונים גדולים, שבשונה מעסקים קטנים מספרם מועט יותר – מתישהו יש רוויה. כמה אנחנו רחוקים ממנה וכמה הזדמנויות עוד יש לפניכם?
- סאמיט מנצלת משבר דה זראסאי בהצעה לרכישת נכסים ב-450 מיליון דולר
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?
"השוק הזה הוא שוק מטרה אדיר. CXone זו פלטפורמת הענן שלנו, ובכל השוק שלנו של Customer Engagement החדירה של הענן רק בתחילתה - 10% מתוך שוק של 20 מיליארד דולר. יש הרבה ארגונים גדולים - אלפים ברחבי העולם, ורק בארצות הברית 1,500 כאלה. היסטורית, אנחנו מאד גדולים בשווקים. תחשוב על כל חברות היוטיליטיז, הביטוח, הבנקים הגדולות, ואני יכול לעבור ורטיקל אחר ורטיקל – בכל אחד מהן יש לנו לקוחות שקונים במיליונים ועשרות מיליונים בשנה. אנחנו רק בהתחלת מיצוי הפוטנציאל בענן".
"לפני חמש שנים ההכנסות שלנו מהענן היו אפסיות או במיליונים בודדים, והרבעון הזה אנחנו עם כחצי מיליארד דולר לאחר צמיחה של 30% לערך וקצב של מיליארד דולר בשנה. אנחנו במסע של כמה שנים לשפר את הרווחיות הגולמית. בנקודת הפתיחה שלו היא הייתה באזור ה-60% הנמוך ועכשיו היא באזור ה-70%. אם בעבר היינו חברה שצומחת מדי שנה בשיעור חד ספרתי של 6-7% עכשיו זה אמור להיות 11%. אנחנו מרוצים מהאיזון בין הצמיחה בשורה העליונה לזו התחתונה".
בנוסף דיברתם על הזדמנות נוספת בשוק הבינלאומי, באיזה מדינות תציגו חדירה גדולה יותר?
"כבר כמה רבעונים אנחנו מדברים על צמיחה מאד גבוהה. ברבעון השני שעליו דיווחנו ההזמנות מחוץ לארצות הברית הוכפלו – אנחנו מדברים על אנגליה, אוסטרליה, יפן, הודו, ברזיל. אנחנו פעילים במעל ל-100 מדינות עם משרדים ב-46 מהן. יש לנו את הפרישה ואת האקו סיסטם והפרטנרים להגיע לכל השווקים האלה".
הזכרתם תחום נוסף שתקדמו והוא חווית הלקוח הדיגיטלית (Digital CX) – תסביר במה מדובר, מה לדמיין?
"כשחושבים על שירות ללקוחות חושבים ישר על קול סנטר או קונטקט סנטר, שנייס היא מה'גורילות' של השוק הזה. היום גם אתה וגם אני, רוצים לתקשר עם ארגונים כמו שאנחנו מדברים עם המשפחה או החברים – בטלפון, בוואטסאפ ובכל ערוץ שהוא ועם יכולת לחבר בין הערוצים.
כשאני מדבר עם אמא שלי בטלפון ואז בוואטסאפ, אנחנו ממשיכים מאותה נקודה ולא צריכים לעבור זיהוי. זה גם החלום שלנו לאופי התקשורת עם ספקי שירות וארגונים. האתגר של הלקוחות שלנו שהם השקיעו בעבר בפתרונות מהדור הראשון – יכולת בסיסית לצ'אט, וואטסאפ ואימיילים. החוויה של Digital CX היא היכולת לעבוד מולך בכל ערוץ שתבחר - עם אדם או בוט בצד השני אבל בצורה סופר חכמה וקוהרנטית".
ציינתם שרכשתם כמה חברות מהתחום בשנה וחצי האחרונות. לכמה מתוך הצמיחה שלכם ברבעון הן אחראיות?
"לכלום בינתיים. השנה וחצי האחרונות הציבו בפנינו הזדמנות לעוד מדרגה משמעותית בצמיחה, והיא כאמור הכניסה לתחום הזה של Digital CX. גם השקענו פנימית הרבה מאד בפיתוחים שלנו בתחום, וגם לשאלתך עשינו רכישות – אבל של חברות שיש להן מוצרים טכנולוגיים טובים מאד אבל רובן לא השכילו לפתח יכולות מכירה ולכן אין להן הכנסות. לנייס יש אלפי אנשי מכירות ואלפי פרטנרים כך שבידיים שלנו אנחנו מאמינים שאפשר לפתח שוק מטרה גדול מאד לחברה".
וכשהחברות האלה כעת תחתיכם, להערתך ברבעון הנוכחי, השלישי, כבר תתחילו למכור את המוצרים שהן פיתחו?
"בהחלט זאת הכוונה, לא רק ברבעון השלישי אלא גם קדימה. זה שוק שעבר אקסלרציה כתוצאה מהקורונה וזאת הזדמנות בשבילנו לבנות עתיד שיותר גדול מאשר רק בעולם הענן".
ובעוד שנתיים איזה נתח יהווה תחום ה-Digital CX מההכנסות? או שייקח עוד יותר זמן לפתח אותו?
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?
למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?
מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.
זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.
זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת.
ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה".
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים. כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמחר בבורסה - האם המימושים ימשכו?
למה מניות הביטוח נפלו בחמישי, על מניות הארביטראז' והאם להאמין לארביטראז' חיובי של מעל 13% בפורמולה?
מניות הביטוח נסחרת בתמחור גבוה. אנחנו כותבים את זה כאן די הרבה, אך מציינים כי המגמה חיובית וזרימת הכספים של החוסכים לגופים המנהלים (ביניהם כמובן חברות הביטוח) מייצרת זרם ביקושים למניות. במילים אחרות - אולי זה יקר לפי מבחנים פונדמנטליים, אבל יש יותר קונים ממוכרים. כמעט כל הבורסה יקרה באופן יחסי לעבר. לפני שנתיים מכפיל סביר ומייצג של ענפים רבים היה סביב 10-12, היום זה 15-18.
זרימת הכספים שלנו לבורסה לא תרד. מדי חודש זורמים מיליארדים. הגופים המוסדיים בבעיה - אין להם במה להשקיע, אז הם משקיעים באותו הדבר. ככל שהם משקיעים באותו דבר הם בעצם מנפחים את התיק שלהם - כי הם קונים את מה שיש להם ביקר יותר והערך של התיק עולה. תניחו שגוף מסוים החזיק ב-3% ממניית לאומי ב-42 שקלים לפני כשנה והוא הגדיל ל-4.5% ממניות הבנק רק שכעת המחיר הוא 69 שקלים. ההחזקה המקורית - ה-3%, זינקה בזכות הרכישות שלו ושל הגופים האחרים. אם נסתכל רחב יותר - מניות הבנקים מוחזקות בעיקר על ידי מוסדיים שקנו עוד והעלו את המניות. האם יש עם זה בעיה? כן, זה סוג של וויסות, אבל יש בזה רציונל כלכלי - מכפילי הרווח והשווים הכלכליים לא מנופחים מדי וגם - יש תחרות בין הגופים המוסדיים, זה לא עדר שמחזיק ב-65% ממניות הבנקים ופועל כראש אחד.
זה לו ויסות קלאסי, אבל עצם זרימת הכספים הגדולה היא ויסות טבעי, סוג של כרית ביטחון לשוק. הבעיה הגדולה של הזרמות כספים לא מרוסנות היא שבשלב מסוים זה מתנתק מערכים כלכליים, ובסוף - הכלכלה מנצחת.
ביום חמישי מניות הביטוח קרסו. בדקו מה זה יכול להיות. הבנו שזו בעיקר פניקה נקודתית, ממש לא היסטריה כוללת. השחקנים הגדולים בשוק יודעים ומבינים שמניות הביטוח במחיר גבוה מדי. הם מחזיקים בהם בכל זאת בכמות מאוד גדולה, כי זאת הסחורה שיש, וזאת סחורה "חמה". הם לא רוצים ללכת נגד המגמה כי ברגע שהם "ימצמצו" גם הקולגות בגופים אחרים ימצמצו וימכרו. אבל ברגע שיש ירידות הם אומרים את הדבר הבא - "אנחנו פחות מאמינים בערך של המניות האלו, אנחנו מאמינים במגמה החיובית. השוק כרגע מתהפך, אם המגמה משתנה, המשחק הופך להיות אולי משחק של 'ערכים' ולא מגמה, במשחק הזה אנחנו צריכים למכור, כי הערך עדיין גבוה".
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במילים פשוטות - כל עוד הם רואים מסחר בסנטימנט חיובי ה בפנים. אם זה משתנה - הם חוזרים לבייסיק, מעריכים על אמת ואז התוצאה היא מכירה. אגב, הם לא חושבים שתהיה היסטריה מחר. אין דבר כזה בטוח, אף אחד לא יודע מה יהיה, אבל הם מזכירים שמניות הביטוח מאוד תנודתיות, בחמישי זה היה בעוצמה גדולה. הם לא שוללים שזה משחקי תשואות - גופים שמורידים ומעלים מניות כדי להתברג טוב יותר בביצועים השנתיים - זה לא רק לשפר את התשואות של עצמך, זה גם לפגוע בתשואות של אחרים. כן, כלפי חוץ כולם הוגנים והגונים, אבל בפנים, במיוחד בסוף שנה יש מלחמה ענקית על התשואות.
