דורון גרסטל פריון
צילום: יחצ
דוחות

פריון מודל 2022: הכנסות של מעל 500 מיליון דולר ו-EBITDA של מעל 60 מיליון דולר

פריון מדווחת על תוצאות טובות ברבעון השני והעלאת התחזית לשנת 2021 ו-2022; דורון גרסטל, מנכ"ל החברה:  "אנחנו חווים גידול משמעותי בממוצע תקציבי הפרסום לקמפיינים לצד הגידול במספר הלקוחות החדשים"
נתנאל אריאל | (3)

חברת פריון נטוורק -1.23%  עוקפת את התחזיות ומעלה תחזיות להמשך. הכנסות הרבעון השני גדלו ב-82% ל-109.7 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם זינק ב-479% ל-14.3 מיליון דולר. החברה מעדכנת תחזיות ל-2021, ומספקת תחזית ל-2022: הכנסות של יותר מ-500 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של יותר מ-60 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית ממוצעת של 25% בשנים 2020-2022.

    

פריון המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, נהנית מהגאות בתחום האינטרנט כשבהתאמה המניה שלה הפכה להיות בשנתיים האחרונות בין 3 המניות הבולטות בעליות בבורסה בת"א.  

 

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "תוצאות הרבעון שחלף הן שלב נוסף במימוש התוכנית האסטרטגית והשגת היעדים שהצבנו לשלוש שנים – שנה לפני המועד המתוכנן. בהתבסס על הצמיחה החזקה בפעילויותינו, הגידול המשמעותי בממוצע תקציבי הפרסום לקמפיינים לצד הגידול במספר הלקוחות החדשים – אנו מעדכנים את התחזית המשופרת ל-2021 ומספקים תחזית ל-2022. פריון צופה הכנסות של 415-430 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 50-51 מיליון דולר ב-2021. ב-2022 אנו צופים הכנסות של 490-520 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 59-62 מיליון דולר".

גרסטל הוסיף: "לפני שלוש שנים יזמנו מהלך קפדני להפחתת הוצאות וסילוק החוב שרבץ על החברה. במקביל, התמקדנו במינוף הטכנולוגיות שלנו ושימוש בכלי בינה מלאכותית ליצירת יכולות פרסום בעלות יתרון תחרותי, שאפשרו לנו להציב יעדי צמיחה אגרסיביים לשלוש השנים הבאות. כעת, אנו מתקדמים בקצב מהיר להשגת יעדי ההכנסות וה-EBITDA שנה מוקדם מהצפוי. פריון הוכיחה את יכולתה בהשגת צמיחה לצד רווחיות ועמידה ביעדים".

זינוק של 211% בהכנסות מפרסום

הכנסותיה של פריון ברבעון השני גדלו ב-82% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-109.7 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 211% (או 134% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן וברשתות חברתיות, והגידול בחוזי הפרסום בטלוויזיות החכמות. פריון נהנתה במהלך הרבעון מגידול של 58% בהוצאה הממוצעת לקמפיין לצד גידול של 67% במספר הלקוחות.  

גידול של 30% במספר החיפושים

ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-24%, בעיקר כתוצאה מגידול במספר החיפושים בבינג של מיקרוסופט ובמנועי חיפוש אחרים. במהלך הרבעון השני גדל מספר החיפושים היומי הממוצע בכ-30% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-16.9 מיליון חיפושים ביום. בנוסף, במהלך הרבעון נוספו 28 אתרי תוכן לרשימת האתרים שפריון פעילה בהם.

עלויות הטראפיק (TAC) ברבעון השני הסתכמו ב-66.2 מיליון דולר, כ-60.4% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-36.8 מיליון דולר, או 61% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. 

זינוק של 416% ברווח הנקי -  הרווח הנקי של פריון ברבעון השני גדל ב-416% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-7.1 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-536% ל-12.3 מיליון דולר, כ-11.2% מסך ההכנסות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ה-EBITDA המתואם ברבעון השני גדל ב-479% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-14.3 מיליון דולר, כ-13% מההכנסות. זאת, לעומת 4.1% מההכנסות ברבעון המקביל. בניכוי עלויות הטראפיק, הגיע ה-EBITDA המתואם ל-33% מסך ההכנסות, לעומת 10% מסך ההכנסות ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, הסתכם הרווח למניה ב-19 סנט, לעומת הפסד של 8 סנט ברבעון המקביל. ואילו הרווח למניה על בסיס Non-GAAP גדל ב-371% והסתכם ב-33 סנט. התחזית הממוצעת בוול-סטריט עומדת על רווח של 18 סנט למניה.

קופת המזומנים: 141 מיליון דולר - תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השני גדל ל-14.6 מיליון דולר, לעומת תזרים של 0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. קופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-141.2 מיליון דולר, ללא חוב.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בממבצ 03/08/2021 14:17
    הגב לתגובה זו
    לארביטראז יפה המטומטמים בתא לא מבינים מה החיים שלהם בנסדק יטיסו אותה חיזקתי ב 6250 תודה לאהבל שמכר לי
  • יוסי 03/08/2021 15:14
    הגב לתגובה זו
    קניתית סכום מאוד יפה בדצמבר בשער 3,000 ונראה לי שרווח של 120 אחוז זה מספיק מכובד. השווי הנוכחי כבר גוזר את הציפיות לעלייה בהכנסות וברווחים. לדעתי השוק ציפה אפילו ליותר מהתחזית שניתנה. אני הולך להתפנק נהנזומנים..בהצלחה עם הנייר.
  • מגמגמ 03/08/2021 15:57
    סטייקים על חשבונך היום (:
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.