דורון גרסטל פריון
צילום: יחצ
דוחות

פריון מודל 2022: הכנסות של מעל 500 מיליון דולר ו-EBITDA של מעל 60 מיליון דולר

פריון מדווחת על תוצאות טובות ברבעון השני והעלאת התחזית לשנת 2021 ו-2022; דורון גרסטל, מנכ"ל החברה:  "אנחנו חווים גידול משמעותי בממוצע תקציבי הפרסום לקמפיינים לצד הגידול במספר הלקוחות החדשים"
נתנאל אריאל | (3)

חברת פריון נטוורק 0.59%  עוקפת את התחזיות ומעלה תחזיות להמשך. הכנסות הרבעון השני גדלו ב-82% ל-109.7 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם זינק ב-479% ל-14.3 מיליון דולר. החברה מעדכנת תחזיות ל-2021, ומספקת תחזית ל-2022: הכנסות של יותר מ-500 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של יותר מ-60 מיליון דולר, המשקפות צמיחה שנתית ממוצעת של 25% בשנים 2020-2022.

    

פריון המספקת פתרונות פרסום דיגיטליים המסנכרנים בין פלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, נהנית מהגאות בתחום האינטרנט כשבהתאמה המניה שלה הפכה להיות בשנתיים האחרונות בין 3 המניות הבולטות בעליות בבורסה בת"א.  

 

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ"ל פריון נטוורק, דורון גרסטל: "תוצאות הרבעון שחלף הן שלב נוסף במימוש התוכנית האסטרטגית והשגת היעדים שהצבנו לשלוש שנים – שנה לפני המועד המתוכנן. בהתבסס על הצמיחה החזקה בפעילויותינו, הגידול המשמעותי בממוצע תקציבי הפרסום לקמפיינים לצד הגידול במספר הלקוחות החדשים – אנו מעדכנים את התחזית המשופרת ל-2021 ומספקים תחזית ל-2022. פריון צופה הכנסות של 415-430 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 50-51 מיליון דולר ב-2021. ב-2022 אנו צופים הכנסות של 490-520 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 59-62 מיליון דולר".

גרסטל הוסיף: "לפני שלוש שנים יזמנו מהלך קפדני להפחתת הוצאות וסילוק החוב שרבץ על החברה. במקביל, התמקדנו במינוף הטכנולוגיות שלנו ושימוש בכלי בינה מלאכותית ליצירת יכולות פרסום בעלות יתרון תחרותי, שאפשרו לנו להציב יעדי צמיחה אגרסיביים לשלוש השנים הבאות. כעת, אנו מתקדמים בקצב מהיר להשגת יעדי ההכנסות וה-EBITDA שנה מוקדם מהצפוי. פריון הוכיחה את יכולתה בהשגת צמיחה לצד רווחיות ועמידה ביעדים".

זינוק של 211% בהכנסות מפרסום

הכנסותיה של פריון ברבעון השני גדלו ב-82% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-109.7 מיליון דולר. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מזינוק של 211% (או 134% על בסיס פרופורמה) בהכנסות פעילות הפרסום באתרי תוכן וברשתות חברתיות, והגידול בחוזי הפרסום בטלוויזיות החכמות. פריון נהנתה במהלך הרבעון מגידול של 58% בהוצאה הממוצעת לקמפיין לצד גידול של 67% במספר הלקוחות.  

גידול של 30% במספר החיפושים

ההכנסות מפעילויות החיפוש גדלו ב-24%, בעיקר כתוצאה מגידול במספר החיפושים בבינג של מיקרוסופט ובמנועי חיפוש אחרים. במהלך הרבעון השני גדל מספר החיפושים היומי הממוצע בכ-30% לעומת הרבעון המקביל והגיע ל-16.9 מיליון חיפושים ביום. בנוסף, במהלך הרבעון נוספו 28 אתרי תוכן לרשימת האתרים שפריון פעילה בהם.

עלויות הטראפיק (TAC) ברבעון השני הסתכמו ב-66.2 מיליון דולר, כ-60.4% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-36.8 מיליון דולר, או 61% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל. 

זינוק של 416% ברווח הנקי -  הרווח הנקי של פריון ברבעון השני גדל ב-416% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-7.1 מיליון דולר. ואילו הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-536% ל-12.3 מיליון דולר, כ-11.2% מסך ההכנסות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ה-EBITDA המתואם ברבעון השני גדל ב-479% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-14.3 מיליון דולר, כ-13% מההכנסות. זאת, לעומת 4.1% מההכנסות ברבעון המקביל. בניכוי עלויות הטראפיק, הגיע ה-EBITDA המתואם ל-33% מסך ההכנסות, לעומת 10% מסך ההכנסות ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, הסתכם הרווח למניה ב-19 סנט, לעומת הפסד של 8 סנט ברבעון המקביל. ואילו הרווח למניה על בסיס Non-GAAP גדל ב-371% והסתכם ב-33 סנט. התחזית הממוצעת בוול-סטריט עומדת על רווח של 18 סנט למניה.

קופת המזומנים: 141 מיליון דולר - תזרים המזומנים התפעולי של פריון ברבעון השני גדל ל-14.6 מיליון דולר, לעומת תזרים של 0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. קופת המזומנים והפיקדונות לטווח קצר גדלה בסוף הרבעון ל-141.2 מיליון דולר, ללא חוב.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בממבצ 03/08/2021 14:17
    הגב לתגובה זו
    לארביטראז יפה המטומטמים בתא לא מבינים מה החיים שלהם בנסדק יטיסו אותה חיזקתי ב 6250 תודה לאהבל שמכר לי
  • יוסי 03/08/2021 15:14
    הגב לתגובה זו
    קניתית סכום מאוד יפה בדצמבר בשער 3,000 ונראה לי שרווח של 120 אחוז זה מספיק מכובד. השווי הנוכחי כבר גוזר את הציפיות לעלייה בהכנסות וברווחים. לדעתי השוק ציפה אפילו ליותר מהתחזית שניתנה. אני הולך להתפנק נהנזומנים..בהצלחה עם הנייר.
  • מגמגמ 03/08/2021 15:57
    סטייקים על חשבונך היום (:
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נאוויטס בהפסקת מסחר, פינרג'י ב-10% - הבנקים והביטוח עולים עד 0.7%

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר - נאוויטס פטרוליום בהפסקת מסחר
מערכת ביזפורטל |

  

התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.56%    מדד ת"א 90 -0.53%    מדד ת"א 125 


דולר שקל רציף 0.4%      


מחזור המסחר עומד על כ-1.7 מיליארד שקל