התגלתה הסיבה לזינוק אתמול; סייפטי רוכשת חברה ב-9.3 מיליון דולר

החברה הנרכשת רשמה הכנסות של כ-4.2 מיליון דולר בשנת 2020, סייפטי אומנם זולה אך היא שורפת מזומנים וההון החוזר שלה צפוי להספיק לבקושי שנה וחצי של פעילות
גלעד מנדל | (3)

לאחר שאתמול זינקה המניה של חברת סייפ-טי גרופ ביותר מ-6% ובמחזור מסחר חריג ללא הודעה מצד החברה, היום מדווחת החברה על כך שחתמה על הסכם לרכישת חברת סייברקיק הפרטית - דבר שמזניק את מניית החברה בכ-5% נוספים.

חברת סייפטי עוסקת בתחום אבטחת המידע והיא נמצאת בבורסה כבר מספר שנים, כאשר בהסתכלות על גרף מניית החברה מאז כניסתה לבורסה דרך המיזוג עם השלד מטרת מיזוג בשנת 2016 ניתן לראות שהמשקיעים בחברה לא רוו נחת מהשקעתם. כמה לא רוו נחת? משקיע שרכש את מניות החברה לפני כשלוש שנים ונשאר איתן עד היום הפסיד כ-99.58% מהשקעתו בחברה.

לאחרונה בוצעו חילופי הנהלה בחברה והתקווה היא שההנהלה החדשה תצעיד את החברה קדימה.

במסגרת העסקה היום צפויה החברה לרכוש את חברת סייברקיק בתמורה לכ-9.3 מיליון דולר - מתוכם 5.6 מיליון דולר במניות של סייפטי שיהיו כמובן חסומות וכ-3.7 מיליון דולר במזומן. על פי הדיווח של סייפטי לבורסה, על פי מידע שנמסר לה מחברת סייברקיק - חברת סייברקיק רשמה הכנסות של כ-4.2 מיליון דולר והיא הייתה רווחית.

כמו כן, בעלי המניות של סייברקיק צפויים לקבל 3 מיליון דולר נוספים במידה והחברה תעמוד במספר אבני דרך הנוגעות להכנסותיה בשנתיים שלאחר הרכישה. סייפטי גם התחייבה להעניק לפעילות שתהיה בבעלותה המלאה לאחר הרכישה מימון של לפחות 2.5 מיליון דולר.

צומחת אבל עדיין לא רווחית

למרות שהיא צומחת חברת סייפטי, היא לא רווחית. ולא רק שלא רווחית אלא לדוגמה ברבעון 1 השנה בעד שההכנסות שלה צמחו בכ-23.8% והסתכמו לכ-1.35 מיליון דולר ברבעון, הרווח הגולמי שלה ירד לכ-443 אלף דולר בלבד, זאת אל מול רווח גולמי של 537 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי של החברה ברבעון, בנטרול הוצאות של תגמול מבוסס מניות, הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים ועוד כמה הוצאות או הכנסות שאינן מייצגות הסתכם לכ-2 מיליון דולר, הכפלה אלא מול הפסד מייצג של מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בגלל שהחברה נסחרת בשווי של כ-125 מיליון שקל יש האומרים שהיא זולה בהשוואה לשאר חברות סקטור אבטחת המידע, במונחי מכפיל הכנסות - וגם בגלל שלחברה קופת מזומנים של 21.5 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון, שהיא חלק מהון חוזר של 18.7 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

כלומר במילים אחרות - ההון החוזר של החברה הוא חצי מהשווי שלה, זאת כאשר אין לה עוד הרבה התחייבויות בלתי שוטפות. אבל זה לא אומר שהחברה אטרקטיבית. חשוב לזכור שכפי שבחברות החזקות ציבוריות לפעמים "מתעלמים" חלקית משווי הנכסים שלהן ומבצעים היוון הוצאות הנהלה - כך גם קורה לעיתים בחברות הפסדיות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    סופיה רכטמן 20/07/2022 13:41
    הגב לתגובה זו
    שלום. אני שמחה שמניה התחילה להיסחר, רק יש בעיה שאחרי כל התהליכים שעשתה חברה בחשבון שלי משארו 8.72 מניות. בתאריך 25.09.2018 רכשתי 6979 מניות. אני מבינה שחברה עשתה שינוים פנימיים, אבל למה אני נשארתי בלי מניות. פניתי לחברה באימייל ולצערי לא קיבלתי שום תשובה. המכתב שלי נמצא בת.ד. של Hagit Gal. מצפה לתגובה
  • 2.
    שאלוהים ייקח אותם נוכלים (ל"ת)
    אלעד 14/11/2021 18:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אייל 04/07/2021 10:32
    הגב לתגובה זו
    היו שני ספליטים בסך הכל ביחס של 1:2700 נידמה לי.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳