קומפיוג'ן: תוצאות טובות לשלב 1 בניסוי הקליני לטיפול במונותרפיה
חברת קומפיוגן 6.1% הדואלית המפתחת תרופות אימונותרפיות לסרטן הציגה נתונים מעודכנים מהניסוי הקליני שלב 1 הכולל את שלב העלאת המינונים ושלב הניסוי המורחב של קבוצות הטיפול ב-COM701 כמונותרפיה - הנתונים מעידים על מספר מדדים חיוביים. הנתונים הוצגו בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית (ASCO). COM701 הוא נוגדן ראשון מסוגו כנגד PVRIG, חלבון בקרה של מערכת החיסון שהתגלה האופן חישובי על ידי קומפיוג'ן.
הנתונים מעידים על תגובות ממושכות מעבר לשנה בעקבות טיפול במונותרפיה ובשילוב Opdivo® בחולים שעברו טיפולים רבים קודמים, כולל חולה אחד שמחלתו התקדמה טרם הטיפול המשולב עם Opdivo®. נתונים ראשוניים של סמנים ביולוגיים מראים הפעלה של מערכת החיסון, המאופיינת במגמה של התרבות תאי זיכרון חיסוני מסוג CD8+ ותאי NK-T ועלייה ברמת אינטרפרון גמא בדם. פעילות אנטי-סרטנית נצפתה גם בחולים עם ביטוי נמוך של PD-L1 וביטוי חיובי-של PVRL2 והיא מצביעה על האפשרות ש-COM701 מעורר פעילות חיסונית אנטי-סרטנית גם בגידולים שאינם דלקתיים.
דר' ענת כהן-דייג, נשיאת ומנכ"לית קומפיוג'ן: "נתונים חדשים אלו מתוכנית הפיתוח הקליני של COM701 הם בעלי חשיבות משתי סיבות עקריות. ראשית, תגובות ארוכות טווח אצל מספר מטופלים המגיבים לטיפול מעל שנה מחזקים את ביטחוננו שחסימת PVRIG על ידי COM701 עשויה לספק תועלת קלינית משמעותית עבור סוגי גידולים שאינם מגיבים כיום לטיפולים אימונותרפים, כולל חולים שמחלתם החמירה בעבר עם טיפולים כאלו. ראוי במיוחד לציין חולה מזרוע הטיפול המשולב של COM701 עם Opdivo® שהגיב באופן מלא לטיפול וממשיך להגיב כרצוי לשלב איסוף הנתונים. מדובר בחולה עם סרטן אנאלי מסוג SCC הנמצא בטיפול במסגרת הניסוי כבר 22 חודשים לאחר שמחלתו התקדמה בעבר בזמן שטופל עם Opdivo® בלבד. אנו סבורים שתוצאות אלו תומכות בהשערה שלנו שחסימה משולבת של PVRIG ו-PD-1 עשויה להיות חיונית כדי לעורר את מערכת החיסון באוכלוסיות חולים מסוימות".
"שנית, נתונים ראשוניים לגבי סמנים ביולוגיים מספקים תובנות חשובות לגבי מנגנון הפעלת מערכת החיסון על ידי COM701. נצפתה מגמת התרבות של תאי זיכרון חיסוני מסוג CD8+ ושל תאי NK-T הן בזרוע המונותרפיה והן בזרוע הטיפול המשולב. בנוסף, במקביל להעלאת המינון של COM701 נצפתה עלייה ברמה של אינטרפרון גמא בדם, ציטוקין אנטי-סרטני מרכזי. ממצא זה עשוי להעיד כי הפעילות החיסונית האנטי-סרטנית נובעת מהטיפול המשולב ואינה תוצאה של טיפול ב Opdivo® בלבד. יתר על כן, נתוני הסמנים הביולוגיים שלנו מרמזים ש-COM701 כמונותרפיה או בשילוב Opdivo® עשוי לגרום לתגובות קליניות ממושכות בחולים עם גידולים שיש להם רמות נמוכות של PD-L1 אך הם חיוביים ל-PVRL2. בפרט, נתונים שהתקבלו מביופסיה ישנה של חולה עם סרטן פריטונאלי ראשוני תומכים במסקנה זו, משום שהם מראים שמונותרפיה של COM701 עשויה לגרום להתכווצות הגידול, התרבות של תאים מסוימים של מערכת החיסון והפרשה של אינטרפרון גמא בחולה עם גידול שאינו דלקתי כלל. מכלול הנתונים הקליניים והנתונים הראשוניים לגבי סמנים ביולוגיים מספקים בסיס חשוב שתומך בהשערת ציר DNAM שלנו, אותה אנו בוחנים באופן נרחב בעזרת ניסויים קליניים של מונותרפיה ושילובים כפולים ומשולשים".
- האבחון האונקולוגי נכנס לוול סטריט עם הנפקה של כחצי מיליארד דולר
- יורוג'ן רוכשת תרופה אונקולוגית בפיתוח תמורת 4 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דר' דניאל ויאנה, מנהל התוכנית לתרופות ניסיוניות במרכז ווסט לסרטן ומכון המחקר בממפיס טנסי: "למרות שהתוצאות האלו מאוד ראשוניות, הן מרמזות שהתמקדות ב-PVRIG עשויה להרחיב את התועלת של אימונותרפיה גם לאוכלוסיות חולים ולסוגי גידולים שכיום אינם מגיבים לטיפול מסוג זה. מעודד לראות שיש תגובות ממושכות בחולים שמחלתם התקדמה עם מעכבים של חלבוני בקרת מערכת החיסון ויש בכך להעיד על הפוטנציאל של חלבון בקרה חדש זה של מערכת החיסון לשפר את התוצאה הקלינית עבור חולים עם צרכים רפואיים משמעותיים שאין להם כיום מענה".

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
בעקבות החלטת סבון לסגור את המפעל והמטה בארץ, גולף תקלוט את החנויות והעובדים ותוכל להאריך את ההסכם ל-10 שנים
רשת הקוסמטיקה סבון, שהחלה את דרכה כחנות קטנה ברחוב שנקין בתל אביב בשנת 1997, עברה בשנים האחרונות טלטלות משמעותיות. אחרי שהפכה למותג בינלאומי ונרכשה בידי תאגיד הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה, מצאה עצמה הרשת מתמודדת עם שחיקה מתמשכת במעמדה בשוק הישראלי.
לפני כחודשיים הודיעה סבון כי היא סוגרת את מפעל הייצור בקריית גת ואת המטה הלוגיסטי והגלובלי בישראל עד יוני 2026, במהלך שהוביל לסכסוך עבודה חריף מול כ-270 העובדים המועסקים בארץ. סבון הסבירה כי בכוונתה לרכז את כל פעילות הייצור בצרפת בשל כפילויות תפעוליות, מהלך שהוביל לפיטורי עובדים במפעל ובמרכז הלוגיסטי ולחוסר ודאות לגבי עתיד עובדי החנויות. למעשה, מספר הסניפים בישראל ירד בשנים האחרונות מ-43 ל-22 בלבד, בעוד המתחרה ללין, בבעלות קבוצת פוקס, ביססה את מעמדה כמובילה בקטגוריה.
על רקע מציאות זו, קבוצת גולף גולף -5.03% הודיעה היום כי חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת סבון גלובל להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של הרשת בישראל. ההסכם כולל גם את הפעילות הסיטונאית (B2B) ורכישת נכסים המשמשים את הרשת. בתמורה תשלם גולף כ-6.5 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, בהתאם למנגנוני ההתאמות שנקבעו בין הצדדים.
ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להארכה בחמש נוספות, והוא כולל סעיפים מקובלים כגון מנגנוני תשלום, מצגים והתחייבויות, וכן הוראות הנוגעות לעובדים. גולף התחייבה להציע לכלל עובדי רשת החנויות להיקלט אצלה, תוך שמירה על שכר הבסיס ערב העסקה. ההתחייבויות בנוגע למועדון הלקוחות ותביעות עבר נותרות באחריות המוכרת.
מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי, אייל גרינברג, ציין כי המהלך נועד להרחיב את פורטפוליו המותגים של הקבוצה."החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של רשת סבון, לרבות הנכסים המשמשים את הרשת בישראל. אנו מאמינים כי הרחבת פרוטפוליו המותגים של הקבוצה, לצד השילוב בין מוצרי האיכות של סבון למומחיות הקמעונאית של קבוצת גולף, יתרמו לפיתוח והרחבה של פעילות הקבוצה״.
גולף, שמפעילה כיום 321 חנויות בפריסה ארצית מהן 182 באופנת הלבשה ו-139 באופנת בית רואה בהסכם צעד אסטרטגי להתרחבות לתחום הקוסמטיקה והטיפוח.