"אנחנו משביחים כל חברה שאנחנו קונים דרך נטוורקינג מטורף"
״אין ספק שאחד הדברים שהובילו אותנו ברכישת ניו-וויי (Neway) הוא הפעילות בארצות הברית - זה כח חץ״, כך מגדיר שי אוזון, מנכ״ל חברת מערכות המידע אברא 0.65% את העסקה הטרייה עליה דיווחו בסך 56 מיליון שקל. ״אנחנו בוחנים את הדברים במטריציה ושואלים מה קל, מה קשה, מה איטי ומה מהיר - ואני תמיד אוהב לעשות את מה שקל ומהיר״, הוא מספר בשיחה עם ביזפורטל לאחר ההודעה על הרכישה וכן פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2020, אותו סגרה עם הכנסות של 30 מיליון שקל ורווח תפעולי של 8.5 מיליון שקל. ״הכי קל זה למכור לשוק האמריקאי שירותים שאפשר למכור מרחוק גם כשאנחנו יושבים ברמת גן. לכן רכשנו את אירולו שמציעה שירותי פיתוח ווב-דיגיטל. אותו דבר לגבי יישום מערכות דיינמיקס וסיילספורס - וגם שירותי ענן, שזה מה שעושה ניו-ווי״
ניו-וויי הוקמה ב-2004, פועלת בניו יורק ובישראל ומעסיקה 40 עובדים. החברה מפתחת על פלטפורמת הענן אז׳ור של מיקרוסופט שירותי ענן בהתאמה ללקוחותיה, שהם חברות טכנולוגיה ותרשורת ומוסדות פיננסיים, ממשלתיים וביטחוניים. לאחר הרכישה תחזיק אברא ב-80% ממניות החברה הישראלית ו-70% ממניות החברה האמריקאית.
״קח ארגון עם 500 עובדים, כולם צריכים ברמת התשתית להיות מחוברים לשרת המייל של מיקרוסופט אקסצ׳יינג׳ שנמצא בענן, ומישהו צריך להגדיא את הדברים האלה״, מפרט אוזון על פעילותה של החברה הנרכשת. ״אתה רוצה להעלות אפליקציות שירוצו בענן? צריך להגדיר את הכח המחשובי שתצטרך. ניו-וויי עושה את זה עבור החברות ומנהלת את הצריכה העננית.
"למשל חנות אינטרנטית שיודעת שנכנסים אליה הרבה אנשים בסופי שבוע צריכה שהאתר שלה לא יפול, אז היא צריכה עוד שרת, אלא שבמהלך השבוע כבר אין לה צורך בו ואין סיבה שתשלם עליו. אלה הדברים שניו-וויי עוזרת לפתור והתחזוקה הזאת מול הלקוחות מתבצעת ברמה יומית. בצד זאת אנחנו נהנים מהרישוי של מיקרוסופט״.
- אברא מתקרבת ליעדים, עם הכנסות שיא ו-30% צמיחה
- אברא חזרה לרכוש - ההכנסות צמחו אורגנית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד דריסת הרגל בארצות הברית, העסקה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של אברא לקלוט באמצעות עוד ועוד מיזוגים ורכישות פעילויות משלימות שיצרו סינרגיה ויהפכו אותה למעין ״וואן סטופ שופ״. כך, אוזון מסביר כי ״אברא נוצרה כדי לתת ללקוח פתרון מקיף. כבר לא הולכים כל פעם לגוף אחר כשרוצים תשתיות ענן, יישומי דיינמיקס ו-BI. חברות פרטיות מצדן מגיעות ככה לתקרת זכוכית ומתישהו נעצרות כשהלקוחות שלהן רוצים שירותים שהן לא יודעות לספק״.
לפי אותו היגיון, באברא מתכננים להציע ללקוחות הקיימים של ניו-וויי שירותים מהחברות האחרות שקלטה. ״ניו-וויי היא רק שכבה אחת בסיסית. על זה הלקוחות יצטרכו מערכות של שיתוף מידע או ניהול לקוחות כדי לנהל את תהליכי המכירה, לשלוח הצעות מחיר ולקבל אליך הודעות מגולשים שמשאירים את הפרטים באתר שלך. אלה מערכות ארגוניות שגם אותן אנחנו מספקים - אנחנו עובדים מול סיילספורס, מול SAP ולאחרונה חתמנו גם מול אורקל".
למה האסטרטגיה הזאת של שירותים משלימים לא נכונה גם לענקיות הטכנולוגיה בעצמם - כלומר למה שמיקרוסופט, שמציעה את האחסון, לא תספק גם שירותים כמו אלה של ניו-וויי?
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
״צריך לעשות הבחנה בין חברת מוצר לחברת שירות. עבור מיקרוסופט או סיילספורס אנחנו החוליה שמקשרת בינם ללקוחות. סיילספורס מפתחת מוצר CRM אבל היא לא עוסקת בלהטמיע אותו, וזה תהליך. צריך חברת שירותים שתתמחה בכך, וגם תבין בעולם השיווק והפיננסים, זה לא רק עניין טכני. ברגע שחברות המוצר יפעלו בתחום הזה הן יאבדו את הפוקוס.
״בנוסף, תחשוב על זה שגם אם סיילספורס הייתה עושה דבר כזה, כשלקוח שלה היה מבקש ממנה שירות משלים לדוגמה של פריוריטי. אבל היא בחיים לא תמכור לו את זה, כי זו לא חברה שלה. אנחנו כן יכולים לתת לכל לקוח שירותים שונים מכאן ומכאן כי אנחנו מולטידיסציפלינריים״.
איך עובד מודל ההכנסות של ניו-וויי?
״אלה הכנסות חוזרות, אם לדייק זה לא SaaS אלא נקרא IaaS (Infrastructure as a Service - א.פ). כך או כך, הלקוחות משלמים מדי חודש בחודשו. גם קונים דרכה את האחסון והכח המחשובי בענן וגם את השירותים כך שהיא כל הזמן נהנית מהכנסות עובדות וגדלות. עם הקלוזינג של העסקה נחשוף את המספרים, בינתיים אנחנו יכולים לספר שזו חברה צומחת״.
אמרת שאתם מחפשים את הקל והמהיר, זה אומר שהחדירה לארה״ב לא נכונה לכל תחומי הפעילות שלכם. מה בעצם מתוך הפעילויות הקיימות שלכם לא תעשו שם?
״ניהול שינוי למשל זה דבר שיהיה לנו קשה למכור בחו״ל, אבל גם ככה אנחנו לא בונים על זה״.
איזה תחום פעילות משלים יכול לעניין אתכם שעוד לא קיים אצלכם?
״לחברה יש מפה אסטרטגית שכבר פרסמנו. בגדול אגיד שאנחנו רוצים להיות שחקן בעולם התשתיות. עם ניו-וויי סימנו וי, אבל עדיין תחום אבטחת המידע חסר לנו. סימנו את התחומים שבהם אנחנו רוצים להיות, לאט לאט נעבה את הפעילות ואתם תשמעו על כך״.
מבחינת המשקיעים, ה״בליעה״ של חברות עוזרת לכם להציג להם שוב ושוב צמיחה - אבל מה לגבי הצמיחה פנימה, לאחר איחוד הפעילות של כל חברה?
״ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-50% על פני רבעון קודם, האחרון של 2020 ו-20% זה גידול אורגני שלא קשור לאיחוד של פרודוור. כל חברה שאנחנו קונים אנחנו גם משביחים. היא נכנסת לארגון יותר גדול ומסודר עם תהליכי מכירה ובקרה יותר מדויקים ואנחנו מספקים להן נטוורקינג מטורף.
- 8.שי אוזון ועדי אייל קונים מכרזים (ל"ת)שניצר 24/05/2021 11:52הגב לתגובה זו
- 7.הדר מספונסי 23/05/2021 21:59הגב לתגובה זוהמניה תיתמך ותפרוץ לשמיים אמבטיית שכשוך עם החמות
- 6.אסטבן 23/05/2021 15:52הגב לתגובה זואני מושקע באברא מאז הגעתו של שי אליה, וממשיך להשקיע
- 5.אורי 23/05/2021 14:10הגב לתגובה זורעש וצילצולים...עדיין יש שם את המכשירים הפיננסים של נועם לניר...
- רר 23/05/2021 20:41הגב לתגובה זובחברה הרועשת. אני מושקע בחברה המרעישה ושמח בבחירה שלי.
- קשקוש חסר בסיס (ל"ת)אסטבן 23/05/2021 15:51הגב לתגובה זו
- 4.זו רק ההתחלה (ל"ת)אלון 23/05/2021 12:40הגב לתגובה זו
- 3.שי ונועם תותחי על! (ל"ת)דנית 23/05/2021 11:32הגב לתגובה זו
- 2.מייק1 23/05/2021 10:15הגב לתגובה זוקימת סינרגיה הממנפת את ההתרחבות והצמיחה
- 1.יוסי 23/05/2021 10:02הגב לתגובה זועושים רעש על לא כלום, מזה לא תבוא הישועה אבל יחסי ציבור מוזמנים לא חסר, עולה על אויר חם....

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.

קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
חברת קמהדע קמהדע 4.55% , שבשליטת קרן פימי ועוסקת בטיפול במחלות חמורות ונדירות מודיעה היום כי זכתה בהארכת המכרז של שירותי הדם הקנדיים (CBS) להמשך האספקה של ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלה WINRHO®,CYTOGAM®, HEPAGAM® ו-VARIZIG® לשנתיים נוספות. הזכייה במכרז, שהיקפו מוערך בין 10 ל-14 מיליון דולר, מבטיחה המשך מכירות שוטפות של מוצרים אלו בשוק הקנדי במהלך התקופה שבין הרבעון השני של שנת 2026 לרבעון הראשון של שנת 2028.
ארבעת המוצרים המסחריים מאושרים על ידי משרד הבריאות
הקנדי ועל ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). CBS מנהלת את אספקת מוצרי הדם הקנדיים לכל הפרובינציות והטריטוריות הקנדיות, למעט קוויבק.
"הארכת הסכם אספקת ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלנו, בהמשך לאספקת מוצר האימונוגלובולין נגד כלבת שלנו, KAMRAB®, המופץ בקנדה, ו-GLASSIA®, מוצר ה-AAT שלנו המופץ בקנדה על ידי חברת Takeda במסגרת הסכם רישיון, מוכיחים את מעמדנו כספקית המובילה בקנדה של מוצרי פלסמה ייחודיים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנו בטוחים בפוטנציאל המסחרי המשמעותי למוצר ה-AAT ולפורטפוליו מוצרי האימונוגלובולינים הייחודיים שלנו בשווקים הבינלאומיים, ואנו מתכוונים להמשיך לקדם הסכמי אספקה נוספים במדינות מפתח אסטרטגיות".
"כפי שפירסמנו לאחרונה, בהתבסס על הביצועים העקביים והחזקים שלנו במהלך 2025, אנו מאשררים
את תחזית ההכנסות לשנת 2025 בטווח של 178 מיליון דולר עד 182 מיליון דולר ותחזית ה-EBITDA המתואם בטווח של 40 מיליון דולר עד 44 מיליון דולר. בנוסף, אנו צופים גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחיות בשנת 2026 בהתבסס על פורטפוליו המוצרים המסחריים החזק שלנו, מוצרי הביוסימלר
הצומחים בישראל, והרחבת מכירות הפלסמה של החברה. במקביל אנו ממשיכים בקידום הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי של מוצרים בשלב מסחרי, תוך ניצול יתרת המזומנים החזקה שלנו, כדי לתמוך בצמיחה ארוכת טווח", סיכם לונדון.
- קמהדע מאשרת את התחזית לשנה כולה; דוח טוב לרבעון השלישי
- קמהדע עולה בהכנסות וברווחיות, ומעלה תחזית ל-EBITDA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרבעון האחרון של קמהדע
ברבעון השלישי
של 2025, דיווחה קמהדע על הכנסות של 47 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה
המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התחזית לכל השנה היתה ללא שינוי, עם הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר.
