בנק מזרחי טפחות רוצה להרוויח 14% על ההון
בנק מזרחי טפחות 1.84% מפרסם את היעדים של הבנק לשנים 2025-2021:
המשך הצמיחה בנתחי השוק; יחס יעילות שיירד מתחת ל-50%; תשואה להון שתגיע ב-2025 לכ-14%; הגדלת הדיבידנד בתקופת התכנית עד ל-50% מהרווח הנקי.
"אנחנו הבנק הקמעונאי הגדול בישראל, מובילים בענק, בעיקר בזכות המשכנתאות. באשראי הצרכני אנחנו צריכים לעשות עוד קפיצה" אומר משה לארי מנכ"ל הבנק, "בעסקים הבינוניים והגדולים יש לנו נתח שוק לא גבוה. נמוך ביחס למה שהבנק יכול או צריך להיות. זו הרגל שצריך לצמוח בה".
היו"ר משה וידמן אומר על רקע הצגת התוכנית: "התוכנית האסטרטגית האתגרית שאושרה בדירקטוריון תסייע לבנק להתמודד באופן מיטבי עם התמורות בענף הבנקאות ולבצע קפיצת מדרגה נוספת. לארי הוסיף: "מזרחי-טפחות מציג לאורך שנים, בממוצע, את שיעורי התשואה להון ויחסי היעילות הטובים במערכת; בשנים הבאות נפעל להפוך לגורם מרכזי בבנקאות העסקית, נבסס את המובילות שלנו בתחום הקמעונאי, נציע ללקוחותינו בנקאות אישית ואנושית הנתמכת בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת ונמנף את מיזוגו של בנק אגוד לתוך הבנק ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית".
לאחר שנדונה ואושרה בדירקטוריון הבנק, פורסמה הבוקר לציבור התוכנית האסטרטגית של מזרחי-טפחות לשנים 2025-2021. התוכנית החדשה כוללת מספר נדבכים מרכזיים, שבאמצעותם תימשך תנופת הצמיחה המאפיינת את הבנק בשנים האחרונות, תוך גידול בנתחי השוק בתחומי הפעילות השונים, תשואה דו-ספרתית על ההון שתלך ותעלה על פני שנות התוכנית ושיפור נוסף ביחס היעילות האיכותי של הבנק.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי, הציג בישיבת הדירקטוריון את אבני הדרך המרכזיות של התוכנית האסטרטגית, שתוביל את הבנק עד לסוף שנת 2025:
מיצוב הבנק כשחקן מרכזי בבנקאות העסקית; ביסוס מובילות קבוצת מזרחי-טפחות בקרב משקי הבית באמצעות צמיחה אורגנית בכל הסגמנטים; שירות אישי ואנושי הנתמך בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת; התאמת מודל ההפעלה לאתגרי העתיד ושיפור נוסף ביעילות התפעולית ומינוף מיזוגו של בנק אגוד ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית.
בנקאות עסקית
הפיכתו של מזרחי-טפחות לשחקן מרכזי בבנקאות העסקית, תיעשה באמצעות הצעדים הבאים: הקמת פעילות השקעות ריאליות – תחום שהבנק לא היה פעיל בו עד היום; מינוף מיזוג בנק אגוד כפלטפורמה לצמיחה מהירה בתחומים העסקיים; הובלת עסקאות גדולות ומורכבות; הרחבת פעילותם של סניפי הבנק בלונדון ולוס אנג'לס, תוך התמקדות בבנקאות לעסקים; ביסוס מעמדו של הבנק כמתפעל מוביל בשוק הנכסים הפיננסיים ומינוף השתתפות הבנק בקרנות בערבות מדינה, לצמיחה בנתחי השוק במגזרי העסקים הקטנים והבינוניים.
כתוצאה ממהלכים אלה צופה הבנק, כי נתח השוק שלו באשראי העסקי בישראל יעלה מ-11.8% בסוף שנת 2020 לכ-15% בסוף 2025, וחלקו בפיקדונות העסקיים בישראל יגדל מ-16.8% לכ-18%, בתום התוכנית.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
בנקאות למשקי בית
על מנת לשמור על מעמדו המוביל בקרב משקי הבית בכלל ובתחום המשכנתאות בפרט, מתעתד מזרחי-טפחות לנקוט מספר מהלכים ובהם: הטמעת חדשנות מוצרית ותהליכית בתחום המשכנתאות; הגברת הסינרגיה בין פעילות המשכנתאות לפעילות המסחרית; הרחבת הפעילות הקמעונאית למספר אוכלוסיות יעד ממוקדות; הקמת דסק מוצרי אשראי צרכניים ייחודיים ומינוף הייחודיות של בנק יהב, להגדלת נתח השוק של הקבוצה במשקי הבית.
צעדים אלה יביאו להגדלת נתח השוק של מזרחי-טפחות באשראי ללקוחות פרטיים בישראל מ-32.9% בשנת 2020 לכ-34% בסוף 2025, ולנתח שוק של כ-23% בפיקדונות הפרטיים בארץ, בהשוואה לשיעור של 20.7% בשנת 2020.
בנקאות אנושית מתקדמת
תפיסת השירות האישית והאנושית של מזרחי-טפחות, תמשיך לעמוד במרכז מערכת היחסים של הבנק עם לקוחותיו, ולהוות גורם מבדל אל מול המתחרים. באמצעות שילוב מיטבי בין שירות אנושי למעטפת טכנולוגית ודיגיטלית מתקדמת, יוכל הבנק להציע למגוון סוגי הלקוחות: תפיסה רב-ערוצית השומרת על רצף השירות ומשלבת באופן אופטימלי בין ערוצים אנושיים ודיגיטליים; חווית שירות ייחודית ונבדלת, שבמסגרתה יינתן שירות אנושי על ידי בנקאי אישי גם בדיגיטל, לפי בחירת הלקוח; הצעות ערך פרסונליות בכלל הערוצים, המותאמות לצרכי הלקוח וכן פישוט וייעול תהליכים בנקאיים באמצעות דיגיטציה של ממשק הלקוח.
שיפור היעילות התפעולית
התאמת מודל ההפעלה של הבנק לאתגרי העתיד והמשך השיפור ביעילות התפעולית, יושגו, בין השאר, באמצעות הצעדים הבאים: העתקה וריכוז של מטה הבנק בקמפוס מרכזי בלוד; התאמת מבנה הסניף לאתגרי העתיד, תוך אופטימיזציה של שטחי הנדל"ן; אוטומציה של התפעול הבנקאי וייעול סביבת העבודה; סינרגיה תפעולית על בסיס המיזוג עם בנק אגוד ומימוש יתרונות לגודל של הבנק הממוזג, ועוד.
מינוף מיזוג אגוד ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית
מהלך מיזוגו של בנק אגוד אל תוך הבנק ייצר לקבוצת מזרחי-טפחות תועלות תפעוליות ועסקיות. בצד התפעולי, ייצר מהלך המיזוג, בין השאר, אופטימיזציה של מערך הסינוף והמשאב האנושי, באמצעות מיזוג סניפים ואיחוד פונקציות מטה. בצד העסקי, תיהנה קבוצת הבנק מעלייה בתשואה להון הודות למהלכי הסינרגיה; מצמיחה בנתחי השוק וקפיצת מדרגה נוספת בפעילות הבנק בבנקאות העסקית והקמעונאית; משדרוג כושר התחרות של הקבוצה ומפיזור הסיכון העסקי באמצעות תמהיל תיק אשראי מגוון יותר.
היעדים אליהם מכוונת התוכנית
על בסיס מנועי הצמיחה ונדבכי התוכנית האסטרטגית, מכוון הבנק ליעדים הבאים: גידול בהכנסות בשיעור שנתי ממוצע (לא לינארי) של כ-8%; שליטה בגידול השנתי הממוצע של ההוצאות ברמה של כ-5% (לא לינארי); יחס יעילות איכותי במיוחד, שיילך וישתפר עד לשיעור של מתחת ל-50% בשנת 2025; עלייה בנתחי השוק באשראי לציבור לכ-24% ובפיקדונות הציבור לכ-20%, בסוף תקופת התוכנית, ותשואה להון שתלך ותעלה עד לכ-14% - גם בסביבה מקרו-כלכלית כפי שהיא היום. ככל שתהיה עלייה בריבית בנק ישראל ובאינפלציה, אפשר שהתשואה להון תגיע אף אל מעבר ל-14%.
חלוקת דיבידנד למשקיעים
לאחר עצירה בחלוקת הדיבידנד, החל מחודש אפריל אשתקד - כתוצאה ממשבר הקורונה, מתכנן הבנק לחזור לחלוקת דיבידנד כבר במהלך 2021, לאחר קבלת אישור מבנק ישראל. כמו כן, הדירקטוריון יעקוב אחר ביצוע התוכנית האסטרטגית, מתוך כוונה לבחון את האפשרות לשנות בתקופת התוכנית את מדיניות הדיבידנד הנוכחית, ולהגדיל את הדיבידנד שיחולק למחזיקי המניות, משיעור של עד 40% מהרווח הנקי כיום, לשיעור של עד 50%. זאת, בכפוף לאישור המפקח על הבנקים.
- 6.רק מחיר המניה של הבנק כבר מנופח. (ל"ת)ישראלי 27/04/2021 14:59הגב לתגובה זו
- 5.בנק לאומי נרדם בשמירה, איזה טעות עשיתי שקניתי אותם... (ל"ת)קרי 27/04/2021 13:29הגב לתגובה זו
- 4.מילים מילים שמאחוריהם לא קורה דבר חיובי ללקוחות. (ל"ת)מילים 27/04/2021 13:28הגב לתגובה זו
- 3.אביגדור חביב 27/04/2021 12:31הגב לתגובה זואני עסק שעובד אתיכם סניף 477 מבקש פגישה עם מנהל הסניף שלך כבר חודש אפילו לא מגיבים הסניף שלך מגרששששש לקוחות לידיעתך
- 2.המייעל 27/04/2021 09:44הגב לתגובה זוכמה אחוזי תשואה יהיה במצב כזה?האם הכוונה ביעילות זה צמצום בעלות שכר?אם כן, הועד חייב להתעורר ולשים קץ ליעילות ע"ח העובדים.
- 1.בהצלחה! הצלחתכם הצלחתנו (ל"ת)משקיע 27/04/2021 08:52הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"
שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.
דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.
אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?
"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."
התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.
- אלרוב מסכמת רבעון טוב, אבל עד כמה הוא בר־קיימא?
- אקירוב חושב שכלל מעניינת למרות שזינקה יותר מפי שניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."
