בנק מזרחי טפחות רוצה להרוויח 14% על ההון
בנק מזרחי טפחות 0.5% מפרסם את היעדים של הבנק לשנים 2025-2021:
המשך הצמיחה בנתחי השוק; יחס יעילות שיירד מתחת ל-50%; תשואה להון שתגיע ב-2025 לכ-14%; הגדלת הדיבידנד בתקופת התכנית עד ל-50% מהרווח הנקי.
"אנחנו הבנק הקמעונאי הגדול בישראל, מובילים בענק, בעיקר בזכות המשכנתאות. באשראי הצרכני אנחנו צריכים לעשות עוד קפיצה" אומר משה לארי מנכ"ל הבנק, "בעסקים הבינוניים והגדולים יש לנו נתח שוק לא גבוה. נמוך ביחס למה שהבנק יכול או צריך להיות. זו הרגל שצריך לצמוח בה".
היו"ר משה וידמן אומר על רקע הצגת התוכנית: "התוכנית האסטרטגית האתגרית שאושרה בדירקטוריון תסייע לבנק להתמודד באופן מיטבי עם התמורות בענף הבנקאות ולבצע קפיצת מדרגה נוספת. לארי הוסיף: "מזרחי-טפחות מציג לאורך שנים, בממוצע, את שיעורי התשואה להון ויחסי היעילות הטובים במערכת; בשנים הבאות נפעל להפוך לגורם מרכזי בבנקאות העסקית, נבסס את המובילות שלנו בתחום הקמעונאי, נציע ללקוחותינו בנקאות אישית ואנושית הנתמכת בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת ונמנף את מיזוגו של בנק אגוד לתוך הבנק ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית".
לאחר שנדונה ואושרה בדירקטוריון הבנק, פורסמה הבוקר לציבור התוכנית האסטרטגית של מזרחי-טפחות לשנים 2025-2021. התוכנית החדשה כוללת מספר נדבכים מרכזיים, שבאמצעותם תימשך תנופת הצמיחה המאפיינת את הבנק בשנים האחרונות, תוך גידול בנתחי השוק בתחומי הפעילות השונים, תשואה דו-ספרתית על ההון שתלך ותעלה על פני שנות התוכנית ושיפור נוסף ביחס היעילות האיכותי של הבנק.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי, הציג בישיבת הדירקטוריון את אבני הדרך המרכזיות של התוכנית האסטרטגית, שתוביל את הבנק עד לסוף שנת 2025:
מיצוב הבנק כשחקן מרכזי בבנקאות העסקית; ביסוס מובילות קבוצת מזרחי-טפחות בקרב משקי הבית באמצעות צמיחה אורגנית בכל הסגמנטים; שירות אישי ואנושי הנתמך בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת; התאמת מודל ההפעלה לאתגרי העתיד ושיפור נוסף ביעילות התפעולית ומינוף מיזוגו של בנק אגוד ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית.
בנקאות עסקית
הפיכתו של מזרחי-טפחות לשחקן מרכזי בבנקאות העסקית, תיעשה באמצעות הצעדים הבאים: הקמת פעילות השקעות ריאליות – תחום שהבנק לא היה פעיל בו עד היום; מינוף מיזוג בנק אגוד כפלטפורמה לצמיחה מהירה בתחומים העסקיים; הובלת עסקאות גדולות ומורכבות; הרחבת פעילותם של סניפי הבנק בלונדון ולוס אנג'לס, תוך התמקדות בבנקאות לעסקים; ביסוס מעמדו של הבנק כמתפעל מוביל בשוק הנכסים הפיננסיים ומינוף השתתפות הבנק בקרנות בערבות מדינה, לצמיחה בנתחי השוק במגזרי העסקים הקטנים והבינוניים.
כתוצאה ממהלכים אלה צופה הבנק, כי נתח השוק שלו באשראי העסקי בישראל יעלה מ-11.8% בסוף שנת 2020 לכ-15% בסוף 2025, וחלקו בפיקדונות העסקיים בישראל יגדל מ-16.8% לכ-18%, בתום התוכנית.
- חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
- מבטח שמיר תקים את תחנת הכח קסם במימון של כ-5 מיליארד שקל בהובלת הפועלים כ-5 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
בנקאות למשקי בית
על מנת לשמור על מעמדו המוביל בקרב משקי הבית בכלל ובתחום המשכנתאות בפרט, מתעתד מזרחי-טפחות לנקוט מספר מהלכים ובהם: הטמעת חדשנות מוצרית ותהליכית בתחום המשכנתאות; הגברת הסינרגיה בין פעילות המשכנתאות לפעילות המסחרית; הרחבת הפעילות הקמעונאית למספר אוכלוסיות יעד ממוקדות; הקמת דסק מוצרי אשראי צרכניים ייחודיים ומינוף הייחודיות של בנק יהב, להגדלת נתח השוק של הקבוצה במשקי הבית.
צעדים אלה יביאו להגדלת נתח השוק של מזרחי-טפחות באשראי ללקוחות פרטיים בישראל מ-32.9% בשנת 2020 לכ-34% בסוף 2025, ולנתח שוק של כ-23% בפיקדונות הפרטיים בארץ, בהשוואה לשיעור של 20.7% בשנת 2020.
בנקאות אנושית מתקדמת
תפיסת השירות האישית והאנושית של מזרחי-טפחות, תמשיך לעמוד במרכז מערכת היחסים של הבנק עם לקוחותיו, ולהוות גורם מבדל אל מול המתחרים. באמצעות שילוב מיטבי בין שירות אנושי למעטפת טכנולוגית ודיגיטלית מתקדמת, יוכל הבנק להציע למגוון סוגי הלקוחות: תפיסה רב-ערוצית השומרת על רצף השירות ומשלבת באופן אופטימלי בין ערוצים אנושיים ודיגיטליים; חווית שירות ייחודית ונבדלת, שבמסגרתה יינתן שירות אנושי על ידי בנקאי אישי גם בדיגיטל, לפי בחירת הלקוח; הצעות ערך פרסונליות בכלל הערוצים, המותאמות לצרכי הלקוח וכן פישוט וייעול תהליכים בנקאיים באמצעות דיגיטציה של ממשק הלקוח.
שיפור היעילות התפעולית
התאמת מודל ההפעלה של הבנק לאתגרי העתיד והמשך השיפור ביעילות התפעולית, יושגו, בין השאר, באמצעות הצעדים הבאים: העתקה וריכוז של מטה הבנק בקמפוס מרכזי בלוד; התאמת מבנה הסניף לאתגרי העתיד, תוך אופטימיזציה של שטחי הנדל"ן; אוטומציה של התפעול הבנקאי וייעול סביבת העבודה; סינרגיה תפעולית על בסיס המיזוג עם בנק אגוד ומימוש יתרונות לגודל של הבנק הממוזג, ועוד.
מינוף מיזוג אגוד ליצירת סינרגיה תפעולית ועסקית
מהלך מיזוגו של בנק אגוד אל תוך הבנק ייצר לקבוצת מזרחי-טפחות תועלות תפעוליות ועסקיות. בצד התפעולי, ייצר מהלך המיזוג, בין השאר, אופטימיזציה של מערך הסינוף והמשאב האנושי, באמצעות מיזוג סניפים ואיחוד פונקציות מטה. בצד העסקי, תיהנה קבוצת הבנק מעלייה בתשואה להון הודות למהלכי הסינרגיה; מצמיחה בנתחי השוק וקפיצת מדרגה נוספת בפעילות הבנק בבנקאות העסקית והקמעונאית; משדרוג כושר התחרות של הקבוצה ומפיזור הסיכון העסקי באמצעות תמהיל תיק אשראי מגוון יותר.
היעדים אליהם מכוונת התוכנית
על בסיס מנועי הצמיחה ונדבכי התוכנית האסטרטגית, מכוון הבנק ליעדים הבאים: גידול בהכנסות בשיעור שנתי ממוצע (לא לינארי) של כ-8%; שליטה בגידול השנתי הממוצע של ההוצאות ברמה של כ-5% (לא לינארי); יחס יעילות איכותי במיוחד, שיילך וישתפר עד לשיעור של מתחת ל-50% בשנת 2025; עלייה בנתחי השוק באשראי לציבור לכ-24% ובפיקדונות הציבור לכ-20%, בסוף תקופת התוכנית, ותשואה להון שתלך ותעלה עד לכ-14% - גם בסביבה מקרו-כלכלית כפי שהיא היום. ככל שתהיה עלייה בריבית בנק ישראל ובאינפלציה, אפשר שהתשואה להון תגיע אף אל מעבר ל-14%.
חלוקת דיבידנד למשקיעים
לאחר עצירה בחלוקת הדיבידנד, החל מחודש אפריל אשתקד - כתוצאה ממשבר הקורונה, מתכנן הבנק לחזור לחלוקת דיבידנד כבר במהלך 2021, לאחר קבלת אישור מבנק ישראל. כמו כן, הדירקטוריון יעקוב אחר ביצוע התוכנית האסטרטגית, מתוך כוונה לבחון את האפשרות לשנות בתקופת התוכנית את מדיניות הדיבידנד הנוכחית, ולהגדיל את הדיבידנד שיחולק למחזיקי המניות, משיעור של עד 40% מהרווח הנקי כיום, לשיעור של עד 50%. זאת, בכפוף לאישור המפקח על הבנקים.
- 6.רק מחיר המניה של הבנק כבר מנופח. (ל"ת)ישראלי 27/04/2021 14:59הגב לתגובה זו
- 5.בנק לאומי נרדם בשמירה, איזה טעות עשיתי שקניתי אותם... (ל"ת)קרי 27/04/2021 13:29הגב לתגובה זו
- 4.מילים מילים שמאחוריהם לא קורה דבר חיובי ללקוחות. (ל"ת)מילים 27/04/2021 13:28הגב לתגובה זו
- 3.אביגדור חביב 27/04/2021 12:31הגב לתגובה זואני עסק שעובד אתיכם סניף 477 מבקש פגישה עם מנהל הסניף שלך כבר חודש אפילו לא מגיבים הסניף שלך מגרששששש לקוחות לידיעתך
- 2.המייעל 27/04/2021 09:44הגב לתגובה זוכמה אחוזי תשואה יהיה במצב כזה?האם הכוונה ביעילות זה צמצום בעלות שכר?אם כן, הועד חייב להתעורר ולשים קץ ליעילות ע"ח העובדים.
- 1.בהצלחה! הצלחתכם הצלחתנו (ל"ת)משקיע 27/04/2021 08:52הגב לתגובה זו

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
