בלנדר
צילום: הבורסה
IPO

האם כדאי להשתתף בהנפקות?

כ-60 הנפקות היו מתחילת 2020 בבורסה המקומית. יש הנפקות מוצלחות מאוד, אבל הרוב הפסדיות; הציבור מופסד יותר - הוא לא יכול לקנות בהנפקה (אלא ביום הראשון למסחר) וביחס ליום המסחר הראשון שני שליש מההנפקות הפסדיות; בין הגרועות - אקופיה, קביסר, בלנדר, קוויק, קומפיולאב ואנרג'ן
איתי פת-יה | (13)
נושאים בכתבה הנפקה

בדקנו את ההנפקות מתחילת 2020 ועד היום. יש לנו מסקנה ברורה בשבילכם – יש  אומנם הנפקות שמייצרות ערך למשקיעים, אבל הרוב לא. והכי חשוב – לרוב אתם לא יכולים להשתתף בהנפקות, אז אם אתם נכנסים להשקעה זה אחרי ההנפקה (עם תחילת המסחר), וכשמשווים את המחיר היום לעומת המחיר הראשוני מיד אחרי הנפקה, מגיעים למסקנה פשוטה – רוב ההנפקות הפסדיות למשקיעים. זה נובע מכמה סיבות ואחת מרכזית – בעלי הבית שמדללים את החזקתם בחברה לא עושים את זה כדי שאתם תרוויחו אלא כדי שהם ירוויחו. הם מרוויחים כאשר הם מוכרים במחיר גבוה. זה מאוד פשוט וזה הבסיס לכל הסיבות הנוספות.

כ-60 הנפקות היו מתחילת 2020 בבורסה המקומית. יש הנפקות מוצלחות מאוד, אבל הרוב הפסדיות; הציבור מופסד יותר - הוא לא יכול לקנות בהנפקה (אלא ביום הראשון למסחר) וביחס ליום המסחר הראשון שני שליש מההנפקות הפסדיות; בין הגרועות - אקופיה, קביסר, בלנדר, קוויק, קומפיולאב ואנרג'ן.

סיבה נוספת שקשורה כאמור לקודמת, להפסדים בהנפקות היא שיש לא מעט חברות שהנפיקו וסיפקו תוצאות פושרות-מאכזבות. כשמנפיקים חברה טכנולוגית-דיגיטלית, כך לפחות מנסים לעטוף אותה למשקיעים ואחר כך היא מספקת אפס צמיחה, די ברור שהמשקיעים יתאכזבו. בלנדר הוצגה כחברה דיגיטלית, בנק דיגיטלי, התוצאות במחצית השנייה היו פלט למחצית הראשונה. איפה הטכנולוגיה ואיפה הדיגיטל.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דניאל 28/04/2021 16:07
    הגב לתגובה זו
    שלום לכולם, אני לא מבין מדוע אין לקיחת אחריות על ידי החתמים, הרי מדוע הם נקראים חתמים אם מוצר שהם חתמו עליו ירד בחצי משוויו בתוך חודשים בודדים?? שמתי חלק מכספי על מניית אקופיה אחרי צפיה במצגת מלוטשת היטב של המנכל והיו"ר שהסבירו שהעתיד ורוד, וכעת אני מופסד
  • 12.
    חצי מהמניות בידי מוסדיים עולות ויורדות ללא קשר להו 04/04/2021 23:54
    הגב לתגובה זו
    חצי מהמניות בידי מוסדיים עולות ויורדות ללא קשר להודעות במאיה - פשוט בושה!
  • 11.
    יובל 04/04/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    למשקיעים הקטנים אלה לבעלי ההון ולקומבינות
  • 10.
    אנונימי 04/04/2021 07:53
    הגב לתגובה זו
    חבל שלא צורף נתונים
  • 9.
    כל הנשים יפות (ל"ת)
    שוקי 04/04/2021 02:56
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גונזלס 03/04/2021 20:58
    הגב לתגובה זו
    ברוב ההנפקות הלא אחידות הוצעה כמות קטנה אמנם לציבור אבל הוצעה! אמנם היה צריך להזמין כמות גדולה כדי לקבל כמה אחוזים אבל היתה הצעה. בבלנדר,קוויק ועוד כמה יכולת לקבל כמה שאתה רוצה בציבורי ולכן גם הן חטפו את המכה החזקה ביותר בפתיחה. הרווח היה בעיקר בתחילת גל ההנפקות (סבוריט למשל) וגם בהצעות לא אחידות שבנן לא היתה הקצאה לציבור.. הסקטור החיד שבו הצליחו להרוויח הוא המימון החוץ בנקאי: מלרן, מניף, ווליו ומיכמן
  • 7.
    מבקר המדינה 03/04/2021 18:51
    הגב לתגובה זו
    מדוע אי אפשר להיכנס מראש להנפקה? למה לפעמים כן אפשר? איך זה עובד? יש חברות שהציגו עליות יפות לאורך היממה או היממות הראשונות? כתבה מאוד דלה מתוכן ומעלה יותר שאלות מאשר מספקת תשובות
  • 6.
    מי שומר על הציבור 03/04/2021 18:31
    הגב לתגובה זו
    חברות הפסדיות
  • 5.
    אנונימי 03/04/2021 17:55
    הגב לתגובה זו
    אז איך יכול להיות שהמוסדיים משתתפים בהנפקות? למכור ביום הראשון?-לא נראה לי אלה פליפרים אבל המוסדיים נשארים תקועים עם הזבלוהשאלה למה? ואיפה הבקרות והרגולציה?
  • 4.
    איציק 03/04/2021 13:27
    הגב לתגובה זו
    זה שמאפשרים הנפקות בתהליך הנפקה לא אחידה לא מאפשרים לציבור לקנות אלא רק למוסדיים, בימים הראשונים תקעו לציבור במחיר גבוה וכעת רואים איך האויר יוצא מן הבלונים , פשוט בושה .
  • 3.
    וסאם 03/04/2021 12:03
    הגב לתגובה זו
    המסחר בהנפקות מצריך ניתוח מעמיק יותר של המניה , שווי השוק , חתמים , גיוס הון , סוג המניה וכו' ... אנשים שרואים מניה מונפקת במחיר גבוהה מאוד " האשליה " רוצים גם הם להרוויח וקופצים ראש לתוך המים , אבל שוכחים שהערך " שווי השוק " שלה הרבה יותר נמוך ואז אחרי זמן קצר מאוד מתחילה לצלול למחיר המתאים לשווי השוק שלה וכאן הפסיכולוגיה האנושית נכנסת לתמונה ואנשים מפסדים עוד כסף .
  • 2.
    צודק בהחלט אם כי... 03/04/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
    השאלה היא לטווח הארוך מדובר במוצר שפוטנציאל היישום שלו תלוי בהנפקה. חברות כדוגמת וויקס שירדו מיד לאחר ההנפקה אך מאז הכפילו את שוויין פי 10 ויותר, פייסבוק שירדה 30% מייד לאחר ההנפקה ולמשך חודשים קדימה, טאואר שהמשקיעים הראשונים בה הפסידו קרב ל-90% אך הכפילו את שוויין פי 10 או לפלייטיקה שנמצאת בהערכת חסר והנפקה תתרום לפיתוח עולמי במיוחד בתקופה הנוכחית. גם כאן יש צורך בהמתנה ארוכה אך משתלמת. חברות שכל תכליתן היא אקזיט להרבה משקיעים קטנים בצורת הנפקה והזרמת הון לא אמורה לשנות את הפעילות ולכן ממילא לא נדרש הון נוסף, מועדות לכשלון.
  • 1.
    צריך הוכחות 03/04/2021 10:57
    הגב לתגובה זו
    כשמעלים כזו כתבה צריך להעלות גם טבלה עם נתונים ברורים של התשואה מפתיחת המסחר עד היום בכל הנפקה
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג 1.15%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

אייל שוחט קרדיט תמיר לויאייל שוחט קרדיט תמיר לוי
פרסום ראשון

טופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר

טופ גאם חותמת על הסכם אסטרטגי בהיקף מינימלי של 25 מיליון דולר עד סוף 2026; על פי החברה, ההסכם נחתם במתכונת Take or Pay מול אחד המותגים הצומחים והמובילים בארה״ב, וכולל אופציות לחידוש אוטומטי

תמיר חכמוף |


טופ גאם טופ גאם 0%  , המפתחת ומייצרת תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, מודיעה על חתימת הסכם אסטרטגי לאספקת מוצרים ללקוח גדול בצפון אמריקה, מהחברות המובילות והמתפתחות ביותר בתחום תוספי התזונה בארה״ב. לפי ההסכם, שנחתם באמצעות חברת הבת הקנדית, הלקוח התחייב לרכוש מוצרי Tailor-made בהיקף מצטבר שלא יפחת מ-25 מיליון דולר עד סוף 2026, במתכונת Take or Pay המבטיחה לחברה הכנסות מינימום גם במקרה של אי-מימוש מלא מצד הלקוח. 

עוד לפני ההסכם, הלקוח רכש מטופ גאם מוצרים בהיקף מצטבר של כ-16 מיליון דולר, סכום שאינו כלול בהתחייבות החדשה. בחברה מציינים כי בהתבסס על קצב ההזמנות הנוכחי, ייתכן שסך הרכישות בפועל יעלה על הסכום המובטח. ההסכם כולל אופציה לחידוש אוטומטי לשנה נוספת בכל פעם, לצד אפשרות ביטול הדדית בהודעה מוקדמת של חצי שנה. כלומר, החברה צופה הכנסות של לפחות 25 מיליון דולר בכ-13 החודשים הבאים, כ-5.7 מיליון דולר ברבעון. 

הלקוח פועל במודל היישר-לצרכן (D2C) ונחשב לאחד המותגים הפופולריים ביותר ב-E-commerce האמריקאי, ובתקופה האחרונה הרחיב את פעילותו גם למדפי הקמעונאות בארה״ב. במסגרת ההסכם יספק לטופ גאם תחזיות שנתיות, לצד התחייבות לכמויות מינימום רבעוניות לאורך התקופה.

בטופ גאם מציינים כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם לקוחות נוספים, ובחלק מהמקרים התהליכים כבר הובילו לחתימה על הסכמי אספקה נוספים, כאשר לפי הערכת החברה, הסכמים נוספים עשויים להיחתם בחודשים הקרובים.


דבר החברה

אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם מסר: "חתימת ההסכם מהווה הבעת אמון משמעותית ביכולתנו מצד אחד מהלקוחות המובילים והצומחים ביותר בתחום. ההסכם במתכונת Take or Pay מבטא את מחויבותו של הלקוח לשיתוף פעולה ארוך טווח ומהווה אבן דרך חשובה באסטרטגיית הצמיחה של החברה. התוצאות המרשימות שפרסמנו השבוע, יחד עם חתימת הסכם זה, ממחישות את התנופה בה נמצאת החברה. אנו מצויים במהלכם של תהליכים דומים מול לקוחות נוספים, בחלקם אסטרטגיים, שלהערכתנו חלקם עשויים להבשיל להסכמי הספקה נוספים. האינטגרציה המוצלחת של Island Abbey יחד עם הפעלת המפעל החדש בשדרות, ממצבות אותנו היטב להמשך הצמיחה המואצת שלנו ולהפיכתנו לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום תוספי התזונה."