מטוס בואינג אל על מטוס בואינג אל על
צילום: יחצ

אל על בוחנת גיוס הון נוסף במטרה להשלים את קבלת ההלוואה

על רקע הביקורת הציבורית בנוגע להתנהלות הסלחנית של המדינה כלפי חברת התעופה, היא נערכת לגיוס הון נוסף במטרה להשלים את קבלת ההלוואה בערבות מדינה; בעל השליטה, צפוי להשתתף בגיוס שיעשה כחלק מהצעת הרכש מיוחדת

חברת התעופה אל על 4.17% מדווחת, כי היא בוחנת אפשרות לגיוס הון, כחלק מהשלמת קבלת ההלוואה בערבות מדינה. החברה, שמצויה במצוקת מזומנים קשה, פועלת בחודשים האחרונים להוציא את ההלוואה בהיקף מוערך של 300 מיליון דולר לפועל, ללא הצלחה רבה.

בהודעת החברה נכתב, כי הגיוס נועד במטרה לחזק את הונה העצמי של החברה, כחלק מהתנאים שהציבו משרד האוצר והגופים המממנים להעמדת ההלוואה כחלק מהמהלך יידרש בעל השליטה החדש, אלי רוזנברג (42.9%) להזרים לחברה הון נוסף, כחלק מהצעת רכש מיוחדת (בעקבות דרישת רשות ני"ע).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    שמוליק 14/02/2021 23:51
    הגב לתגובה זו
    אלעל חייבים כסף לרבבות אנשים , מעל חצי שנה ויותר שאני מחכה להחזר הכסף על כרטיס,שבוטל חוצפה 0
  • 9.
    שיחזירו לי את הכסף (ל"ת)
    מאוכזב 14/02/2021 22:21
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    תחזירו את הכסף שלקחתם (ל"ת)
    גיא 14/02/2021 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משפחת פשע (ל"ת)
    הפורש 14/02/2021 14:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ירון 14/02/2021 11:33
    הגב לתגובה זו
    ראג שרות בטיסה צריכה להיות נאמנה רק לשרות!!
  • 5.
    S.k 14/02/2021 11:13
    הגב לתגובה זו
    למנכל , סמנכלים וראשי אגפים כולל מזכירותיהן ולישכותיהם מגיעים יום יום לעבודה מאז תחילת המשבר. לזה יש כסף???
  • 4.
    על קרן הצבי (ל"ת)
    דן 14/02/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    וכל הכסף לטייסים קרן הצבי יותר בטוח (ל"ת)
    ניר 14/02/2021 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אמת 14/02/2021 10:07
    הגב לתגובה זו
    לקצץ בשכר מנהלים וטייסים במיידי לא יכל להיות שחברה עם 40 מטוסים יהיו 600 טייסים
  • 1.
    חבל על הכסף .... (ל"ת)
    יוסי לוי 14/02/2021 09:22
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.