שת"פ: נוסטרומו תתקין מערכת אגירה על גג בניין חברת החשמל בת"א
חברת הפרסום בווידאו ובאודיו סומוטו דיווחה שחברת החשמל ונוסטרומו ישתפו פעולה בהקמת מערכת אגירת אנרגיה של נוסטרומו להדגמת יכולת שליטה וניהול ביקושי חשמל. המערכת של נוסטרומו, שתותקן על גג בניין חברת החשמל בתל אביב, היא מערכת אגירת אנרגיה תרמית (קור) הנטענת אנרגיה במהלך הלילה ומאפשרת פריקה שלה עד 12 שעות לאחר מכן.
סומוטו, שחתמה על מזכר הבנות (לא סופי) לרכישת נוסטרומו, עדכנה לאחרונה כי נוסטרומו חתמה גם על מזכר עקרונות מול חברת Westfield URW להתקנת מערכת אגירת אנרגיה באתר בלוס אנג'לס. בסמוך לכך דיוחה סומוטו הליך רכישת נוסטרומו מתקדם כמתוכנן, כך שסומוטו צפויה להתפצל לשתי חברות ציבוריות: חברת נוסטרומו וחברה שתרכז את הפעילות והנכסים הקיימים. לסומוטו, נכון לסוף רבעון שלישי 2020 קופת מזומנים של כ- 25.2 מיליון דולר.
לקריאה נוספת:
> סומוטו: נוסטרומו בשת"פ עם חברת שירותי תכנון הנדסי אמריקאית
> סומוטו נכנסת לתחום החם של אגירת אנרגיה - המניה מזנקת
> סומוטו - החזר השקעה של 4-5 שנים ללקוחות נוסטרומו
> סומוטו: חברת החשמל בוחנת פיילוט משותף והשקעה בנוסטרומו
- נוסטרומו מזנקת 28% על רקע התקדמות בארה"ב; המנכ"ל אופטימי ונערך לשלבי המכירות
- נוסטרומו קיבלה אישור למימון מערכות. סכום הערבות: 189 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת החשמל בוחנת כעת במסגרת מסלול החדשנות השקעה בנוסטרומו, שקיבלה לפרויקט זה אישור מהרשות לחדשנות ותקציב של כ-2.7 מיליון שקל בשיעור השתתפות של 50%. נוסטרומו תספק כאמור אנרגיית קור לקירור בניין חח"י באמצעות מערכת אגירת האנרגיה שלה, IceBrick, לצורך הדגמת הסטת ביקושי חשמל. במבנים מסחריים, חלק מהותי מהביקושים לחשמל בשעות שיא הביקוש נובעים מדרישות מיזוג.
בנוסף, ייבחן, ייבנה וייושם מרכיב תוכנה המקשר ישירות בין מערכת הבקרה של מערכת נוסטרומו למרכז פיקוח של חח"י, שנועד לניהול מקביל של מספר מערכות רב שיאפשר לחח"י ניהול עומס ביקוש החשמל. לניהול עומסים והפחתת שיאי צריכת חשמל, בין השאר באמצעות מערכות אגירת אנרגיה, חשיבות גבוהה לשרידות, יציבות וגמישות רשת החשמל וכן לחסכון בעלויות אנרגיה.
בנוסטרומו מדברים על פוטנציאל כלכלי גדול בשימוש במערכותיה בעולם ובקליפורניה בפרט. כפי שמציינים בחברה, שימוש נרחב במערכות אגירת אנרגיה עשוי להביא להסטת ביקושי חשמל בהיקפים משמעותיים משעות שיא בצריכת חשמל לשעות שפל, לחסכון בעלויות האנרגיה לצרכנים סופיים ולתמיכה ברשת החשמל בשלב הייצור וההולכה. לשימוש במים וקרח ליצירת אנרגיית קור יתרון בכך שמים אינם מזהמים ויעילותם אינה נפגמת גם לאחר עשרות אלפי הקפאות והמסות, זאת בשונה מסוללות ליתיום-יון, שלצד היבט הזיהום קיימת בהן סכנת פיצוץ והן מאבדות מיעילותן עם השימוש בהן.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"אנחנו מביאים בשורה כלכלית-טכנולוגית, נקיה ומתחדשת להתמודדות עם הביקוש הגובר לצריכת אנרגיה", אומר ירון בן-נון, מייסד ומנכ"ל נוסטרומו על שיתוף הפעולה עם חברת החשמל, שמהווה לדבריו "הכרה מקצועית מהגוף שאמון על תהליכי השינוי של רשת ההולכה והחלוקה, באופן שיתמוך בהחדרה הולכת וגוברת של אמצעי ייצור המבוססים על אנרגיה מתחדשת בישראל בתחום ייצור והולכת האנרגיה והוא אף צפוי לסייע למאמצי השיווק שלנו בארץ ובעולם.
- 2.החוק והצדק 03/12/2020 13:47הגב לתגובה זוכל ההודעות האלה לא נשפיעות כבר - כולה "אנרגיה שאובה" אוגרים במחיר חשמל זול בלילה ומוכרים ביום אולה איה גאונים !? משפחת בו נון
- 1.סיפורי פוגי אפשר למכור (ל"ת)הנצ 03/12/2020 13:39הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳