פסח ברנט שניב
צילום: יח"צ
סנו הקטנה

רבעון חזק נוסף לשניב - הרווח יותר מהוכפל - 12.6 מיליון שקל

משבר הקורונה עושה רק טוב לחברה המייצרת ומשווקת מוצרי נייר, ניקוי ומוצרים לרכב; דיווחה על זינוק של 37% בהכנסות הרבעון השלישי ל-151 מיליון שקל; נסחרת במכפיל 9.4 אולם הרווחיות ככל הנראה תקטן ביום שאחרי המשבר
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה שניב

חברת שניב -0.12%  המייצרת ומשווקת מוצרי נייר, ניקוי ומוצרים לרכב, דיווחה בתחילת השבוע על תוצאות הרבעון השלישי עם זינוק של 37% בהכנסות ל-151 מיליון שקל. הרווח יותר מהוכפל והסתכם בכ-12.6 מיליון שקל. החברה נסחרת כעת במכפיל 9.4 על הרווח של 12 החודשים האחרונים, אולם לא מדובר ברווח מייצג שכן משבר הקורונה השפיע לטובה על פעילות החברה.

הכנסות שניב ברבעון השלישי הסתכמו בכ-151 מיליון שקל, זינוק של 36.7% לעומת הכנסות של כ-110.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות נובעת בעיקר מגידול במכירות במגזר מוצרי הנייר ובמגזר מוצרי הניקיון, רכב וטיפוח אישי. בנוסף, החברה ביצעה במהלך התקופה מכירות בהיקף מהותי לייצוא במגזר מוצרי הניקיון כתוצאה מהמשבר ומשינוי בהרגלי הצריכה של הלקוחות מכירות אלו הינן מכירות נקודתיות ואינן מהווות חלק מהפעילות המתמשכת של החברה. בשלב זה, אין בידי החברה יכולת להעריך האם פעילות זו תימשך לאורך זמן ותיהפך להיות חלק מהפעילות השוטפת שלה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של כ-12.6 מיליון שקל, זינוק של כ-127% לעומת רווח של 5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

שיפור ברווחיות הגולמית כנגד גידול בהוצאות התפעול

הרווח הגולמי של שניב ברבעון השלישי הסתכם בכ-53.8 מיליון שקל (35.6% מההכנסות), זינוק של כ-71% לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-31.5 מיליון שקל (28.4% מההכנסות). העלייה ברווח הגולמי נובעת בעיקר מהעלייה במכירות ומירידה במחירי התשומות בתחום מוצרי הנייר ומשינוי בתמהיל המוצרים, בעיקר בתחום מוצרי ניקיון, רכב וטיפוח אישי, וזאת בעיקר בשל נגיף הקורונה אשר הוביל לגידול כמותי במכירות כאמור, אשר תרמו לרווח הגולמי ברבעון השלישי כ-18.2 מיליון שקל. בחברה מבהירים כי הגידול ברווח במגזר זה הינו נקודתי ואינו מהווה חלק מהפעילות המתמשכת של החברה. 

ברמה התפעולית החברה הציגה גידול יחסי בהיקף ההוצאות, עם שולי הוצאות תפעול של כ-23.7%, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-21% ברבעון המקביל, כאשר הגידול בהוצאות מיוחס לעליה של כ-11 מיליון שקל בהוצאות המכירה ושיווק לנוכח עליה בהוצאות השכר ובהוצאות הפרסום. 

עם זאת, כתוצאה מגידול בהיקף המכירות והשיפור בשולי הרווחיות הגולמית כאמור, הרווח התפעולי של שניב הוכפל, והסתכם בכ-17.2 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נתן 09/12/2020 21:04
    הגב לתגובה זו
    משום מה מסווגים את המניה כמניית קורונה ושוכחים שהחברה מציגה גידולמתמיד בהכנסות מידי רבעון...
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

פינרגי
צילום: שלומי יוסף

פינרג'י מזנקת - האם הפעם זה שונה?

פינרג'י שורפת עשרות מליונים בשנה והיא חייבת כסף - אחת לתקופה היא יוצאת בהודעות על פיילוטים נוצצים אבל לאחריהם מגיעים גם הדילולים; כן, יש סיכוי להצליח, אבל במבחן הסיכויים והסיכונים - הסיכונים לרוב מנצחים 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פינרג'י

פינרג'י מזנקת היום. פינרג'י 1.43%  רושמת עליות מרשימות בשבועיים האחרונים. שבעה ימים רצופים של טיפוס מביאים אותה לשווי של 161, אחרי שעד לא מזמן דשדשה סביב 120 מיליון שקל בלבד. זה לא מגיע במחזורים קטנים, זה קורה במחזורים גדולים, אם המחזור הממוצע שלה בשנה האחרונה עומד על כ-450 אלף שקל אז בימים האחרונים אנחנו רואים מחזורים של 1.5-2.4 מיליון שקל. המחזורים קופצים, הסקרנות מתעוררת, וזה בדיוק הזמן לשאול - משהו קורה פה? פינרג'י מעניינת?

פינרג'י הצטרפה אלינו בגל ההנפקות של 2021, היא הגיעה לבורסה עם גיוס של כ-200 מיליון שקל לפי שווי של כ-800 מיליון שקל. ביום מסחר הראשון היא זינקה דו ספרתית, נשקה ל-1.1 מיליארד שקל, אבל מאז היא צללה. 4 שנים הספיקו להפוך את החגיגה הזאת לשווי אפסי. במרץ האחרון היא כבר ירדה מתחת ל-100 מיליון שקל שווי שוק מוחקת ככה כ-90% מהשווי שלה בשיא.

אבל אל דאגה. כאן שוב חוזר הדפוס. פינרג'י מודיעה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות עם Daroga Power, חברה אמריקאית שמפתחת ומפעילה פרויקטי אנרגיה מבוזרת בארצות הברית ושלטענת פינרג'י השקיעה עד כה כ-400 מיליון דולר בעשרות אתרים. לפי המזכר, שתי החברות מקדמות שיתוף פעולה שבמסגרתו טכנולוגיית ה-AAG (אוויר-אבץ) של פינרג'י תשולב בפרויקטים של Daroga Power, בעיקר בתחומי מרכזי הנתונים והתשתיות הקריטיות. פינרג'י תספק את המוצרים והתמיכה הטכנית, ו-Daroga Power תשלב אותם בהצעות ללקוחות ותבצע התקנות והפעלה. במסגרת ההבנות נקבע צפי לביקוש מותנה למוצרי ה-AAG בשנים 2027 עד 2031 בהיקף מצטבר של עד 200MW, צפי שלדברי החברה עשוי לגלם פוטנציאל מכירות של מאות מיליוני דולרים. 

הדגש כאן הוא "צפי", "מזכר הבנות", "התחייבות מותנית" אלה מילים שמנסות לייצר לכם תחושה של פריצת דרך, אבל בפועל יש מרחק גדול מאוד בין החלום למציאות. כדי להבין אם משהו מההסכם הזה באמת יבשיל. 



מי את Daroga Power?

כדי להבין אם משהו מההסכם הזה באמת יבשיל, צריך קודם כל לשאול מי היא בכלל השותפה החדשה. פינרג'י מציירת את Daroga Power בהודעה לבורסה כ"שחקנית אמריקאית מובילה", אבל כשמתעמקים בפעילות שלה מגלים סיפור אחר, קצת פחות נוצץ. Daroga פועלת בעיקר כגוף שמבנה עסקאות ומממן פרויקטים נקודתיים בתחום האנרגיה, לא כחברת תשתיות בעלת רקורד אמיתי בפרויקטים גדולים. גם ההכרזות הקודמות שלה, כמו שיתוף הפעולה עם CarbonQuest בתחום לכידת הפחמן, נראות יותר כמו תהליך של מימון מאשר כמו מהלך תעשייתי. מדובר במודל של "שירות כלכידת פחמן", שבו Daroga בעצם מממנת את המערכות עבור לקוח אחר, בעוד ההפעלה והטכנולוגיה מתבצעות בידי גוף שלישי.