למרות המשבר: גולף עברה לרווח של 11 מיליון שקל ברבעון השלישי
רשת האופנה גולף 0.34% דיווחה על ירידה קלה בלבד בהכנסות הרבעון השלישי - 2.6% לרמה של כ-230 מיליון שקל, בזכות גידול בהכנסות החברה המוחזקת עדיקה סטייל. החברה דיווחה גם על ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, אולם בדומה למתחרות, לנוכח צמצום הוצאות התפעול, הציגה תוצאות טובות יחסית לתקופה שלפני המשבר בשורה התחתונה, עם מעבר לרווח נקי של כ-11 מיליון שקל.
מכירות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-229.9 מיליון שקל, לעומת כ-236.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2.7% הנובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הפיזיות בתחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה בתקופת סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. הירידה קוזזה בחלקה מעליה במכירות בתחום פעילות עדיקה ומעלייה במכירות אתרי גולף.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-10.7 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הפדיון הממוצע למ"ר ברבעון (בנטרול תקופת הסגר) בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בכ-1,146 שקל לעומת כ-1,085 שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 5.6%.
ירידה ברווחיות הגולמית אשר קוזזה בירידה של הוצאות המכירה
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-139.8 מיליון שקל (כ-60.8% מההכנסות), לעומת כ-144.3 מיליון שקל (כ-61.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה ברווחיות של פעילות עדיקה, אשר קוזזה בחלקה מעלייה בשיעור הרווח הגולמי בתחומי אופנת הבית ואופנת ההלבשה.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- גולף מושכת מכירות בעזרת מבצעים - מה עומד מאחרי עלויות המימון הגבוהות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הירידה בהכנסות וברווחיות הגולמית כאמור, הרווח התפעולי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל (כ-6.8% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר לנוכח ירידה בהוצאות המכירה ושיווק, המיוחסת בעיקר לירידה בהוצאות תחומי פעילות אופנת הבית וההלבשה עקב סגירת החנויות בשל השפעות הקורונה וכן מפעולות התייעלות וחסכון בהוצאות שננקטו במסגרת הפעלת החנויות לאור המשבר. הירידה בהוצאות קוזזה בחלקה מעלייה בהוצאות מכירה ושיווק של תחום עדיקה. .
מגזרי פעילות
מכירות תחום אופנת ההלבשה ברבעון הסתכמו בכ-70.6 מיליון שקל לעומת כ-80.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נובעת מסגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה.
מכירות תחום אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-109.7 מיליון שקל לעומת כ-116.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מסגירת החנויות בשל השפעות הקורונה. הירידה קוזזה בחלקה בעיקר מעלייה במכירות אתרי גולף של תחום הפעילות וכן מעליה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות בתחום הפעילות.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
מכירות תחום עדיקה הסתכמו ברבעון לכ-49.6 מיליון שקל לעומת כ-39.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מצמיחה בפעילות השוטפת של התחום הן בפעילות המקומית והן בבינלאומית, אשר תורגמה בין היתר לגידול בלקוחות הפעילים באתר עדיקה.
גונן ביבר, מ"מ יו"ר גולף: "באוגוסט 2020 התקשרה כלל תעשיות, בעלת השליטה בגולף, בהסכם לפיו הוענקה אופציה לרכישת 6.5% מהון מניות גולף לקבוצת סטימצקי, במקביל למינוי אייל גרינברג לדירקטור ולמשנה ליו"ר הדירקטוריון ומסתמן כי שיתוף הפעולה בהובלת החברה עובד בצורה מיטבית."
- 2.נתן 19/11/2020 22:02הגב לתגובה זוגולף מובילה באופנה בישראל ובעולם
- 1.אם גולף הרוויחה 11 מיליון אז פוקס הרוויחה 80 מיליון (ל"ת)אלין 19/11/2020 16:34הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳