ארקו עומדת בתחזיות, ומודיעה על השקעה של עד 100 מ' דולר מקרן MSD

EBITDA מתואם של כ-52 מיליון דולר ל-GPM - בהתאם לתחזיות שסיפקה החברה לפני כחודש; לקראת המיזוג הצפוי עם Haymaker שאושר באסיפת בעלי המניות, דווח כי יונפקו מניות בכורה של החברה הממוזגת לקרנות מקבוצת MSD
ערן סוקול | (5)

חברת ארקו החזקות  דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, עם EBITDA מתואם של כ-52 מיליון דולר ל-GPM - בהתאם לתחזיות שסיפקה החברה לפני כחודש. במקביל דיווחה ארקו כי לקראת המיזוג הצפוי עם Haymaker שאושר באסיפת בעלי המניות, קרנות מקבוצת MSD Partners של מייקל דל ישקיעו עד 100 מיליון דולר במניות בכורה של החברה הממוזגת ARKO Corp, במטרה לקדם את יעדי הצמיחה העתידיים של החברה. המניות יישאו דיבידנד מצטבר של 5.75% לשנה. את מניות הבכורה ניתן יהיה להמיר למניות רגילות במחיר של 12 דולר למניה (2 דולר מעל המחיר למניה בעסקת המיזוג).

הכנסות GPM ברבעון השלישי של שנת 2020 הסתכמו לכ-828 מיליון דולר, לעומת סך של  כ-970 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. היקף הגאלונים שנמכר ברבעון השלישי הסתכם בכ-260 מיליון גאלונים, בהשוואה לכ-291 מיליון גאלונים ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת דלקים ברבעון הסתכמו בכ-408 מיליון דולר, בהשוואה לכ-587 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברבעון נובע מירידה של כ-15.1% בהיקף הגאלונים שנמכרו על בסיס same store בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד שנבעה מהירידה בתנועת הלקוחות כפועל יוצא ממגפת הקורונה וכן ירידה של כ-17% במחיר הממוצע לגאלון ברבעון אל מול הרבעון המקביל אשתקד.

 

ההכנסות מחנויות הנוחות עלו ברבעון השלישי בכ-9% לכ-404 מיליון דולר, לעומת כ-370 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעסקאות שהושלמו במהלך 2019, וכן מעלייה של כ-5% בהיקף המכירות על בסיס same store. העלייה האמורה נבעה מגידול במכירות מוצרי המכולת, סיגריות, מוצרי טבק אחרים (OTP) ומשקאות בעיקר כפועל יוצא מיישום תוכניות שיווקיות של GPM ביניהן מועדון הלקוחות ושימוש בתוכנת JDA (פלנוגרמה), מהמשך הגידול בהכנסות ממוצרים שהביקוש להם גדול בתקופה (כגון מסכות וחומרי חיטוי לידיים), ומהגדלת סל המוצרים הנרכש המיוחסת למגפת הקורונה והסטת ביקושים מערוצי קמעונאות אחרים לחנויות הנוחות. הגידול קוזז על ידי השפעת מכירה, סגירה או העברה למפעילים חיצוניים של אתרים שרווחיותם לא הצדיקה את המשך הפעלתם על ידי GPM.

בשורה התחתונה, GPM רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של כ-13.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-6.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ה-Store level Ebitda של GPM, ברבעון השלישי עלה בכ-58% לכ-76.7 מיליון דולר, לעומת כ-48.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווחיות הגולמית ממכירת דלקים וממכירת סחורות, כאמור.

 

ה-Adjusted Ebitda של GPM ברבעון השלישי גדל בכ-61% לכ-52.1 מיליון דולר, לעומת כ-32.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-Adjusted Ebitda של GPM בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עלה בכ-104% לכ-138.8 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות שסיפקה החברה לפני כחודש.

אריק קוטלר, מנכ"ל ארקו החזקות: "אנחנו מסכמים רבעון נוסף עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים ורווחיות משמעותית בחברת הבת GPM. בין היתר, אנחנו ממשיכים להציג רווחיות גבוהה ממכירת דלקים ולצד זאת מציגים המשך גידול במכירות בחנויות הנוחות על בסיס Same Store לאור שינויים בהרגלי הצריכה בארה"ב ברקע למגפת הקורונה ופעולות בהן נקטנו להגברת המכירות. החברה ממשיכה ליהנות מגמישות ונזילות פיננסית המתבטאת בין היתר ביתרות מזומנים של כ-365 מיליון שקל בקופת ארקו, יתרות מזומנים של למעלה מ-100 מיליון דולר בקופת GPM, קו אשראי ל-GPM בהיקף של כ-140 מיליון דולר שאינו מנוצל וכן קו אשראי מ-Capital One מתוכו כ-100 מיליון דולר לא מנוצלים ואפשרות להגדלה ב-200 מיליון דולר נוספים".

מ-MSD Partners נמסר: "יש לנו היסטוריה ארוכה של זיהוי והשקעה בעסקים אטרקטיביים עם פוטנציאל צמיחה חזק, המובלים על ידי צוותי ניהול יוצאי דופן. GPM ממוצבת היטב על מנת להנות מהזדמנויות הצמיחה המשמעותיות העומדות בפניה, בעיקר מתוכנית שידרוג החנויות שלה ואסטרטגיית הרכישות שלה. אריק וצוות ההנהלה עשו עבודה יוצאת דופן בהצמחת העסק ואינטגרציה מוצלחת של רכישות לאורך זמן, ואנחנו מתלהבים להשקיע לצידם בעסקה זו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אנדרו הייר, נשיא Haymaker: "ל-MSD Partners הבנה עמוקה של תעשיית חנויות הנוחות ושל פוטנציאל הצמיחה האטרקטיבי במספר אפיקים של החברה הממוזגת. הם מכירים בפוטנציאל הרווחיות ארוכת הטווח הטמונה בתכנית שידרוג החנויות. ככל שאנחנו מתקדמים לקראת השלמת עסקת המיזוג השקעה זו ממצבת אותנו בעמדה טובה להמשיך ולהתמקד בקידום מנועי הצמיחה שהצבנו לעצמנו ליצירת ערך".

לקריאה נוספת: 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דודו 19/11/2020 16:48
    הגב לתגובה זו
    או כרגע זה המקס?
  • 4.
    מעולה, יופי של ביצועים, ומה עם הדיוידנד שהבטחתם? בהצלחה (ל"ת)
    BOSOF 19/11/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבשלום 19/11/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
    כנראה ימים מספר שבועות עד ביצוע החלפת מניות מברוק למחזיקים
  • 2.
    השקעתי 19/11/2020 11:25
    הגב לתגובה זו
    ועכשיו מחכה לאישור על מחיקה ולסגור את הפוזיציה שם...יש לי סבלנות
  • 1.
    יצחק 19/11/2020 10:10
    הגב לתגובה זו
    ימים יפים מאוד לפני החברה שינויי ענק . ובקרב הצפת ערך , לא ממליץ בהצלחה!
רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)רמי ועדינה לוי (תמר מצפי)
ראיון

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?

הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח

מנדי הניג |

רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.  


רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות -  בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך. 

הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל. 


הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל,   אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא  יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.

הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.