סנו אלכוגל
צילום: אתר סנו

סנו: הקורונה הזניקה את הרווח הנקי ב-49% שהסתכם ב-47.8 מיליון

הכנסות החברה ברבעון השני צמחו ב-9% ל-405.5 מיליון שקל, שיפור חד ברווחיות הגולמית והתפעולית; מניית החברה זינקה החודש בכ-25% לשיא כל הזמנים
צחי אפרתי |

קבוצת סנו -0.19%  מדווחת על שיפור בשורה העליונה והתחתונה בסיכום הרבעון השני, עם גידול של 9% בהכנסות שהסתכמו ב-405 מיליון שקל וזינוק של 49% ברווח הנקי שהסתכם ב-47.8 מיליון שקל. התפשטות וירוס הקורונה הובילה לעלייה בהיקף הפעילות של החברה. מניית החברה זינקה החודש בכ-25% לשיא כל הזמנים ולשווי שוק של כ-3.5 מיליארד שקל. 

 

הכנסות החברה ברבעון השני, הסתכמו בכ-405.5, גידול של כ-9% מיליון שקל לעומת כ-371.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת על רקע עלייה במחזור המכירות של כל מגזרי הפעילות למעט ירידה במכירות של מגזר מוצרי הנייר ברבעון השני של שנת 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, הירידה נבעה בעיקר כתוצאה מירידה בביקוש כתוצאה מביקוש גבוה ברבעון הראשון 2020 לאור התפשטות נגיף הקורונה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה עמד על כ-47.8 מיליון שקל, גידול של כ-49% בהשוואה לכ-32.1 מיליון שקל. עיקר העלייה ברווח הנקי נובעת מעלייה בהיקף הפעילות, שיפור ברווחיות הגולמית וירידה בהוצאות הפרסום.

שיפור חד ברווח הגולמי והתפעולי

הרווח הגולמי עלה בכ-19% ועמד על כ-165 מיליון שקל (40.7% מההכנסות), ביחס לכ-138.5 מיליון שקל (37.2%) ברבעון השני של 2019. העלייה ברווח הגולמי נובעת בעיקרה מעלייה בהיקף הפעילות של הקבוצה. השיפור ברווחיות נובע בעיקר מצעדי התייעלות של החברה שהקטינו את הוצאות הייצור האחרות וממגזר הנייר כתוצאה מהוזלות של מחירי חומרי הגלם.

הרווח התפעולי עמד על כ-60.9 מיליון שקל (15% מההכנסות), קפיצה של 42.9% לעומת כ-42.6 מיליון שקל (11.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השיפור מיוחס לשיפור ברווחיות הגולמית וירידה קלה בהוצאות מכירה ושיווק שהתקזזו גידול בהוצאות הנהלה וכלליות והוצאות אחרות.

השפעות חיוביות כתוצאה ממשבר וירוס הקורונה

כך התייחסו בחברה להשלכות המשבר "בשל הביקוש המוגבר למוצרי החברה בתקופה זו, נכרת מגמה של גידול במחזור המכירות של החברה אשר הוביל גם לגידול ברווח הנקי בשיעור גדול יותר מהעלייה במחזור המכירות. לצד הגידול במחזור המכירות, החברה צמצמה את שיעור הוצאות המכירה והשיווק בעיקר על ידי התייעלות בהוצאות הפרסום וכן המשך מגמת ההתייעלות שבה פועלת החברה מזה תקופה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: