עדיקה
צילום: בר שריר

רבעון חזק לעדיקה - עברה לרווח של 3.9 מיליון שקל

החברה דיווחה על צמיחה של כ-54% בהכנסות הרבעון השני ל-41 מיליון שקל; מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה ישראל צמח ברבעון בכ-40%. ה-EBITDA ברבעון השני זינק ב-118% והסתכם בכ-9.8 מיליון שקל

ערן סוקול |

חברת עדיקה סטייל דיווחה על צמיחה של כ-54% בהכנסות ועל מעבר לרווח נקי של כ-3.9 מיליון שקל. מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה ישראל צמח ברבעון בכ-40%. ה-EBITDA ברבעון השני זינק ב-118% והסתכם בכ-9.8 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון השני של 2020 גדלו בכ-54% והסתכמו בכ-41 מיליון שקל לעומת כ-26.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מצמיחה בפעילות השוטפת של החברה הן בפעילות עדיקה והן במגזר הבינלאומי, אשר מתורגמת בין היתר לגידול בלקוחות הפעילים באתר. מספר העסקאות (כלל פעילות המסחר הקמעונאי של Adika) ברבעון הסתכמו בכ-199 אלף הזמנות בדומה לרבעון המקביל אשתקד. מספר הלקוחות הפעילים באתר עדיקה ישראל צמח ברבעון בכ-40% והסתכם ל-66 אלף לקוחות בהשוואה ל-47 אלף ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על מעבר לרווח נקי של כ-3.9 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של כ-0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ-9.8 מיליון שקל, גידול של כ-118% לעומת 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהעליה בהכנסות, בעיקר בפעילות הבינלאומית, ביחס לגידול בהוצאות המכירה והנהלה וכלליות.

ירידה ברווחיות הגולמית כנגד שיפור מהותי ברמה התפעולית

הרווח הגולמי מפעילות Adika הסתכם ברבעון בכ-23.1 מיליון שקל (48.7% מהמכירות), עלייה של כ-42%, לעומת כ-16.2 מיליון שקל (53.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-7 מיליון שקל, זינוק של כ-360%, לעומת כ-1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הוצאות המכירה ושיווק הסתכמו ברבעון בכ-16 מיליון שקל (כ-33.7% מהמכירות) לעומת כ-13.7 מיליון שקל (כ-48.7% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהוצאות התפעול נבעה ממשבר הקורונה - לא נפתחו החנויות לתקופה ממושכת וכן, חלק ניכר מעובדי החברה הוצאו לחל"ת.

רועי הסל, מנכ"ל החברה: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השני והחציון הראשון של שנת 2020, עם תוצאות עסקיות מצוינות, המשקפות את התמודדותה האיתנה של החברה עם משבר הקורונה והשינויים בהנהלת החברה. תוצאות חיוביות אלה הושגו בזכות השתלטות מהירה על מכלול פעילויות החברה – רכש, אופנה, קריאייטיב, שיווק, ניהול מוצר, טכנולוגיה ופיננסים. ביצענו סבב מינויים בשדרה הניהולית שכלל צוות איכותי בעל ניסיון רב שתרם להכנסות ולרווחי החברה הן בחנויות הפיזיות והן בפעילות האונליין בארץ ובחו"ל. תוצאות המהלכים העסקיים והתפעוליים ניכרו כבר ברבעון השני כגון: אופטימיזציה של פעילות השיווק, ייעול פתרונות לוגיסטיים והידוק מדיניות התמחור כתשתית להמשך הצמיחה. אנו ממשיכים להוביל את החברה כמובילה בישראל ובשוק הבינ"ל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.