ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

קרן פימי רוכשת מניות רימוני ב-150 מיליון שקל ובפרמיה של 19%

תרכוש ממשפחת רימוני 3.15 מיליון מניות המהוות 37.53% ממניות החברה ומחצית ממניות החברה אשר בבעלותם, במחיר של כ-47.6 שקלים למניה - ככל הנראה הפרמיה מיוחסת בעיקר ל"פרמיית שליטה"
ערן סוקול | (5)

קרן פימי נכנסת לשליטה בחברת רימוני -0.42% תעשיות - רוכשת 37.5% ממניות החברה תמורת 150 מיליון שקל - המחיר למניה גבוה בכ-19% ממחיר השוק, כאשר ככל הנראה הפרמיה מיוחסת בעיקר ל"פרמיית שליטה".

קרן פימי מדווחת הבוקר כי תרכוש מבעלי השליטה בחברה, משפחת רימוני 3,153,949 מניות רימוני תעשיות, המהוות 37.53% ממניות החברה ומחצית ממניות החברה אשר בבעלותם, במחיר של כ-47.6 שקלים למניה ובתמורה כוללת של כ-150 מיליון שקל.

על פי הדיווח, קרן פימי ומשפחת רימוני חתמו על הסכם שליטה משותפת אשר יכנס לתוקפו במועד הקלוזינג ולאחר התקיימות התנאים המתלים על פי ההסכם ולרבות אישור הממונה על התחרות.

דני רימוני, מנכ"ל רימוני תעשיות: "כניסת קרן פימי כשותפה מהווה הבעת אמון חשובה בפעילות החברה ועובדיה. אני בטוח שהניסיון העשיר והמוניטין החיובי של קרן פימי יתרמו בצורה משמעותית להאצת קצב הצמיחה ופעילותה של החברה בארץ ובעולם."

לילך אשר טופילסקי, שותפה בכירה בפימי: "אנו שמחים על השותפות עם משפחת רימוני. ההשקעה ברימוני תעשיות מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי בזיהוי חברות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה. רימוני תעשיות היא בעלת ידע ייחודי בתחום מוצרי הפלסטיק ונחשבת כמובילה בתחומה. אני משוכנעת כי יחד עם הנהלת רימוני ובשילוב הידע והניסיון שלנו בהשבחת חברות, נצמיח את החברה בשווקים המקומיים והגלובליים."

חברת רימוני תעשיות הוקמה בשנת 1954 והיא עוסקת בתכנון, עיצוב, פיתוח, ייצור והרכבת מגוון רחב של רכיבי פלסטיק מדויקים בטכניקה של הזרקה תרמו פלסטית, ובייצור תבניות להזרקת מוצרים מפלסטיק, למגוון רחב של שווקים, בארץ ובעולם, ביניהם, שוק הרכב, הרפואה, הצריכה והמזון.

הקבוצה מעניקה ללקוחותיה פתרון כולל, משלב עיצוב ואסטרטגיית מוצר, דרך שירותי פיתוח, הנדסה ותכנון מגוון של מוצרים ורכיבי פלסטיק, עובר להספקת דגמים, תבניות וייצור מוצרים מפלסטיק ועד הרכבת מכלולים משולבים כרטיסים אלקטרוניים, מתכת ורכיבים משלימים שלא בהכרח מפלסטיק. מפעלי החברה ממוקמים במודיעין ובקריית שמונה ומשרדי הפיתוח והתכנון בנשר. דני רימוני, משמש כמנכ"ל החברה המעסיקה כ-400 עובדים.

החברה דיווחה בשנת 2019 על הכנסות של 168 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-202 מיליון שקל בשנת 2018. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-30.2 מיליון שקל בשנת 2019, לעומת רווח נקי של כ-41.4 מיליון שקל בשנת 2018.

מניית החברה איבדה כ-28% ב-12 החודשים האחרונים, אולם נמצאת במגמה חיובית מתחילת השנה, עם עליה של כ-13%. החברה נסחרת כעת במכפיל 10.3 על הרווח של 12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יוסף שמעוני 03/08/2020 13:52
    הגב לתגובה זו
    פימי גאלה את רימוני מייסורי הערכת חסר ענקית בשל מסחר דליל הנובע מחוסר נזילות. אם פימי היתה רוצה להכנס לשוק הפלסטיק הרותח, בשל ביקושים ללוחות פרספקס להגנה בימי קורונה, היתה צריכה ללכת על פלרם שמוחזקת 72.3% ע"י רמת יוחנן, ולהגיע להסכמה בין עשרות ויותר חברי קיבוץ, זה הרבה יותר קשה מאשר שלשה אחים לבית רימוני. בהצלחה!
  • 4.
    מחיר בשמיים על חברה בינונית (ל"ת)
    הגאון 03/08/2020 13:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ענת 03/08/2020 12:39
    הגב לתגובה זו
    אין בעולם מנכל חברה כמו דני רימוני חברה מתוקתקת ומנוהלת בטופ בזכות האיש אחלה עסקה לקרן פימי
  • 2.
    רכישת רימוני באה להשלים את רכישת טבע מיגדה.(סימפליויה ) (ל"ת)
    ji 03/08/2020 11:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הרימוני האלה לא יודעים למה הם נכנסים.... (ל"ת)
    k 03/08/2020 10:52
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.