אדוארדו אלשטיין
צילום: דרור עינב

מסתמן: אי.די.בי בדרך להסדר (שוב) - מנהלת שיחות עם מחזיקי האג"ח

הסדר החוב בקבוצה קרוב מתמיד, החברה מנהלת שיחות במטרה להגיע למתווה מוסכם עם נושיה; תשואות האג"ח כבר מתמחרות הסדר חוב
איתן גרסטנפלד | (3)

חברת האחזקות אי.די.בי, מדווחת כי היא פועלת מול מחזיקי אגרות החוב ובעל השליטה אדורדו אלשטיין, במטרה לגבש מתווה פעולה מוסכם. פירוש הדבר הוא כי החברה נערכת לקראת הסדר ופועלת אל מול הנושים בכדי להגיע להסכמות בנושא. בהודעה שהוציאה החברה היום נכתב כי נכון למועד זה טרם גובש מתווה פעולה בין החברה ובעלת השליטה בה, ובין החברה ומחזיקי אגרות החוב. לצורך קידום מתווה, החברה ובעלת השליטה בה, יפנו למחזיקי אגרות חוב של החברה במטרה לקבל מהם אינדיקציות בדבר עמדתם ביחס לדרכי פעולה אפשריות. תשואות האג"ח של IDB - השוק מתמחר הסדר חוב זאת, לאחר שבדוחותיה השנתיים שפרסמו בשבוע שעבר נכתב כי, החברה גיבשה מתווה יחד עם בעל השליטה בחברה, בהסכמה עם ועדת הביקורת. לפיו, בין היתר, החברה תפעל יחד עם בעלת השליטה לגיבוש תוכנית ומתווה פעולה בקשר עם מצבה הכספי של החברה ולצורך המשך שירות התחייבויותיה. אי.די.בי - הסדר חוב בדרך קבוצת אידיבי בשליטת אדוארדו אלשטיין נמצאת בצרות כבר הרבה זמן. כבר בהסדר חוב הקודם ורכישתה לאחר שנוחי דנקנר בעל השליטה בה נפל, היה ברור שמדובר בקבוצה ממונפת ומסוכנת, כבר אז נזרעו שורשי המשבר הנוכחי. בחודש שעבר אידיבי ביקשה, לדחות תשלום ריבית למחזיקי האג"ח שלה. אמנם, מדובר בתשלום יחסית קטן, אך החברה לא רצתה לשלמו, מחשש שהתשלום הזה יוגדר בהמשך כהעדפת נושים. המהלך הזה חולל התכנסות לעבר הסדר חוב. מחזיקי החוב יצטרכו לקבל החלטה אם להיענות לבקשה. סיכויים לא גבוהים מאחר שהסיכויים שהחברה תחלץ מהסדר חוב נמוכים. נכון לסוף חודש מרץ, הערך הנכסי הנקי של הקבוצה (NAV) היה שלילי ועמד על כ-1.2 מיליארד שקל.   הערך הגדול של הקבוצה מתרכז בחברת ההחזקות דיסקונט השקעות שמניותיה משועבדות לחלק מסדרות האג"ח. דסק"ש מחזיקה במניות שופרסל 0.65%סלקום 2.04%נכסים ובנין -1.01%  ובמניית אלרון -0.67% .

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אודי 07/04/2020 13:31
    הגב לתגובה זו
    מנייקים בעליי האגחים כל זמן שמרביחים הכל בסדר , ברגע שמצב בחברה יורד ,ישר קופצים ורוצים הכסף, עושים לאלשטיין נוחי דנקנרמהדורה שניה.
  • 2.
    מיקי 06/04/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
    שיא הטמטום והפשע נגד עם ישראל. הכל קומבינה נסתרת.
  • 1.
    ה NAV של דסקש כבר עלה למעל 500 מיליון שח (ל"ת)
    סוחר 06/04/2020 14:12
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים