קסטרו בעוד דוח חלש - הפסד של 31 מיליון שקל ברבעון השלישי
חברת קסטרו 0.69% מדווחת על קיפאון בהכנסות הרבעון השלישי - 434 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, למרות השינויים, הארגון מחדש והמיקוד של החברה, היא לא מצליחה להרוויח. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-17 מיליון שקל (אלמלא שינוי בתקינה החשבונאית הוא היה 26 מיליון שקל), כפול מהפסד ברבעון המקביל. ההפסד בשורה התחתונה - 31 מיליון שקל.
במסגרת תוצאותיה הכספיות נכללו תוצאות קבוצת חברות הודיס, אשר רכישת מלוא האחזקות בה הושלמה באוגוסט אשתקד. על כן, החברה הציגה דוחות פרופורמה הכוללים השוואה לרבעון המקביל אשתקד כולל איחוד תוצאות קבוצת הודיס.
כפי שניתן לראות בטבלה לעיל, גם בהשוואה לתוצאות הפרופורמה, הציגה החברה הרעה במרבית הפרמטרים.
על רקע התוצאות אמר גבי רוטר מנכ"ל משותף של קבוצת קסטרו-הודיס - "קבוצת קסטרו-הודיס נמצאת במרכזו של תהליך רחב של שינויים בכל מותגי הקבוצה במטרה לחזור לצמיחה, לשפר את היעילות התפעולית של מותגי הקבוצה, ולהמשיך לבסס את מעמדה של הקבוצה המחזיקה במותגי האופנה המובילים – קסטרו, הודיס, איב רושה, קרולינה למקה, אורבניקה ועוד - תוך חידוש והצערת בית האופנה קסטרו".
התוצאות ברבעון השני לימדו על העתיד לבוא>>
מילים גבוהות, בשטח קסטרו לא מספקת את הסחורה. רוטר מסביר שהתוצאות יהיו כבר בשנה הקרובה - "תהליך זה מחייב השקעות ואנו מאמינים כי במהלך השנה הבאה נראה את תוצאותיו החיוביות ופירות השינויים וההשקעות במותגי הקבוצה.
- קסטרו-הודיס מפגינה עוצמה למרות רבעון בסימן "עם כלביא"
- ב-5 מיליון ד': קסטרו-הודיס שוקלת למכור את אחזקותיה ברדיקסיס לבנו של בעל השליטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בין המהלכים המרכזיים של קבוצת קסטרו הודיס, המשך הרחבה ופריסת מותג האיפור האיטלקי והמצליח קיקו מילאנו. מותג האיפור החדש בישראל הביא לתוצאות מאד טובות במהלך תקופה קצרה, ואנו מתכננים לפתוח חנויות נוספות להרחבת הפריסה במהלך השנה הקרובה.
"כמו כן, אנו ממשיכים בהרחבת פעילות קרולינה למקה בתחום האופטיקה בישראל ובמדינות ספרד, אנגליה, תאילנד, אוסטרליה, פנמה ומקסיקו אשר רושמות הצלחה. בארה"ב נפעל בשנה הבאה להבטיח צמיחה רווחית לאחר ההשקעה הכבדה בה נשאנו השנה"
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-235 מיליון שקל (54.3% מהמכירות) לעומת כ-240 מיליון שקל (55.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
- 13.אנונימי 29/12/2019 13:24הגב לתגובה זוולא עם מקלות.
- 12.דינה 26/12/2019 09:57הגב לתגובה זוהרמה נמוכה. בכביסה יוצא כמו סמרטוט
- 11.אליה 03/12/2019 09:03הגב לתגובה זוכל פעם שמזמינים מחו"ל זה אף פעם לא תואם את האקלים ותמיד יוצא בסוף שקונים בגדים חמים מדי ואי אפשר ללבוש אותם.. אז מה עשינו בזה?? עכשיו אנשים מתלהבים ומזמינים, אבל מה זה שווה אם בסופו של דבר הכל יישאר מקופל בארון בדיוק כמו שהוא הגיע כי אי אפשר ללבוש אותו בכלל??.... אז זה אולי גליצ' זמני, אבל מאמינה שהם יתאוששו...
- הלוואי שלא. (ל"ת)ה 06/12/2019 09:31הגב לתגובה זו
- 10.ניגמרו ימי העושק ,עברנו לאינטרנט בחו"ל . (ל"ת)יגאל 01/12/2019 11:50הגב לתגובה זו
- 9.דניאל 30/11/2019 12:03הגב לתגובה זוענף הקמעונאות ובמיוחד תחום האופנה בישראל במצב חמור ביותר והמגמה ברורה ותוך חמש שנים כולם יסגרו יפשטו רגל ויחכו הביתה הקניונים יהפכו למחסנים נטושים.
- בגלל הידע שלך אתה עני והם עשירים. תפסיק לבלבל בשכל. (ל"ת)עמית 30/11/2019 22:13הגב לתגובה זו
- 8.מי שיקנה ביום ראשון קסטרו ירוויח הרבה כי תצא מהמשבר. (ל"ת)אלין 29/11/2019 16:56הגב לתגובה זו
- 7.בן 29/11/2019 13:30הגב לתגובה זוזו הנוסחה. פעם קניתי הרבנ בקסטרו. שנים שלא נכנס. מחיר גבוה על איכות נמוכה וטעם לא רלוונטי. חבל.
- 6.גבי ויוסי כבר לא זוג יונים (ל"ת)מקורב 29/11/2019 12:51הגב לתגובה זו
- 5.משרד פרסום 29/11/2019 09:36הגב לתגובה זואם היא גברת קסטרו או גברת טורנדו וגם אסי לא עוזר פה.
- 4.גרוע מאוד אני לא רואה עתיד באופק (ל"ת)ארקד 28/11/2019 18:30הגב לתגובה זו
- 3.לולי 28/11/2019 15:09הגב לתגובה זויום אחד בקסטרו יבינו שבלי מותגים חזקים על המדף ובלי אונליין אין עתיד.
- 2.שלומי 28/11/2019 14:31הגב לתגובה זולצערי בעידן הקניות המטורפות במרשתת חברות הביגוד יתקשו לשרוד .המחירים מאד מאד נמוכים ואטרקטיבית לעומת החנויות ואם פריימרק שוקלת לפתוח אתר אז תם עידן חברות הביגוד
- 1.רן 28/11/2019 13:45הגב לתגובה זומה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?