גבי רוטר מנכ"ל משותף קסטרו
צילום: דודי חסון

קסטרו בעוד דוח חלש - הפסד של 31 מיליון שקל ברבעון השלישי

קסטרו לא מצליחה להתרומם - גבי רוטר, מנכ"ל: "החברה בתהליך של שינוי והצערת המותג. אנו מאמינים כי במהלך השנה הבאה נראה את תוצאותיו החיוביות של התהליך"
ארז ליבנה | (15)
נושאים בכתבה קסטרו

חברת קסטרו -1.23%  מדווחת על קיפאון בהכנסות הרבעון השלישי - 434 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, למרות השינויים, הארגון מחדש והמיקוד של החברה, היא לא מצליחה להרוויח. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-17 מיליון שקל (אלמלא שינוי בתקינה החשבונאית הוא היה 26 מיליון שקל), כפול מהפסד ברבעון המקביל. ההפסד בשורה התחתונה - 31 מיליון שקל.

 

במסגרת תוצאותיה הכספיות נכללו תוצאות קבוצת חברות הודיס, אשר רכישת מלוא האחזקות בה הושלמה באוגוסט אשתקד. על כן, החברה הציגה דוחות פרופורמה הכוללים השוואה לרבעון המקביל אשתקד כולל איחוד תוצאות קבוצת הודיס.

כפי שניתן לראות בטבלה לעיל, גם בהשוואה לתוצאות הפרופורמה, הציגה החברה הרעה במרבית הפרמטרים.

על רקע התוצאות אמר גבי רוטר מנכ"ל משותף של קבוצת קסטרו-הודיס - "קבוצת קסטרו-הודיס נמצאת במרכזו של תהליך רחב של שינויים בכל מותגי הקבוצה במטרה לחזור לצמיחה, לשפר את היעילות התפעולית של מותגי הקבוצה, ולהמשיך לבסס את מעמדה של הקבוצה המחזיקה במותגי האופנה המובילים  – קסטרו, הודיס, איב רושה, קרולינה למקה, אורבניקה ועוד - תוך חידוש והצערת בית האופנה קסטרו".

התוצאות ברבעון השני לימדו על העתיד לבוא>>

מילים גבוהות, בשטח קסטרו לא מספקת את הסחורה. רוטר מסביר שהתוצאות יהיו כבר בשנה הקרובה - "תהליך זה מחייב השקעות ואנו מאמינים כי במהלך השנה הבאה נראה את תוצאותיו החיוביות ופירות השינויים וההשקעות במותגי הקבוצה. 

 

"בין המהלכים המרכזיים של קבוצת קסטרו הודיס, המשך הרחבה ופריסת מותג האיפור האיטלקי והמצליח קיקו מילאנו. מותג האיפור החדש בישראל הביא לתוצאות מאד טובות במהלך תקופה קצרה, ואנו מתכננים לפתוח חנויות נוספות להרחבת הפריסה במהלך השנה הקרובה.  

 

"כמו כן, אנו ממשיכים בהרחבת פעילות קרולינה למקה בתחום האופטיקה בישראל ובמדינות ספרד, אנגליה, תאילנד, אוסטרליה, פנמה ומקסיקו אשר רושמות הצלחה. בארה"ב נפעל בשנה הבאה להבטיח צמיחה רווחית לאחר ההשקעה הכבדה בה נשאנו השנה"

 

מניית קסטרו תעלה ב-40% > >

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-235 מיליון שקל (54.3% מהמכירות) לעומת כ-240  מיליון שקל  (55.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אנונימי 29/12/2019 13:24
    הגב לתגובה זו
    ולא עם מקלות.
  • 12.
    דינה 26/12/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
    הרמה נמוכה. בכביסה יוצא כמו סמרטוט
  • 11.
    אליה 03/12/2019 09:03
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שמזמינים מחו"ל זה אף פעם לא תואם את האקלים ותמיד יוצא בסוף שקונים בגדים חמים מדי ואי אפשר ללבוש אותם.. אז מה עשינו בזה?? עכשיו אנשים מתלהבים ומזמינים, אבל מה זה שווה אם בסופו של דבר הכל יישאר מקופל בארון בדיוק כמו שהוא הגיע כי אי אפשר ללבוש אותו בכלל??.... אז זה אולי גליצ' זמני, אבל מאמינה שהם יתאוששו...
  • הלוואי שלא. (ל"ת)
    ה 06/12/2019 09:31
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ניגמרו ימי העושק ,עברנו לאינטרנט בחו"ל . (ל"ת)
    יגאל 01/12/2019 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דניאל 30/11/2019 12:03
    הגב לתגובה זו
    ענף הקמעונאות ובמיוחד תחום האופנה בישראל במצב חמור ביותר והמגמה ברורה ותוך חמש שנים כולם יסגרו יפשטו רגל ויחכו הביתה הקניונים יהפכו למחסנים נטושים.
  • בגלל הידע שלך אתה עני והם עשירים. תפסיק לבלבל בשכל. (ל"ת)
    עמית 30/11/2019 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מי שיקנה ביום ראשון קסטרו ירוויח הרבה כי תצא מהמשבר. (ל"ת)
    אלין 29/11/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בן 29/11/2019 13:30
    הגב לתגובה זו
    זו הנוסחה. פעם קניתי הרבנ בקסטרו. שנים שלא נכנס. מחיר גבוה על איכות נמוכה וטעם לא רלוונטי. חבל.
  • 6.
    גבי ויוסי כבר לא זוג יונים (ל"ת)
    מקורב 29/11/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משרד פרסום 29/11/2019 09:36
    הגב לתגובה זו
    אם היא גברת קסטרו או גברת טורנדו וגם אסי לא עוזר פה.
  • 4.
    גרוע מאוד אני לא רואה עתיד באופק (ל"ת)
    ארקד 28/11/2019 18:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לולי 28/11/2019 15:09
    הגב לתגובה זו
    יום אחד בקסטרו יבינו שבלי מותגים חזקים על המדף ובלי אונליין אין עתיד.
  • 2.
    שלומי 28/11/2019 14:31
    הגב לתגובה זו
    לצערי בעידן הקניות המטורפות במרשתת חברות הביגוד יתקשו לשרוד .המחירים מאד מאד נמוכים ואטרקטיבית לעומת החנויות ואם פריימרק שוקלת לפתוח אתר אז תם עידן חברות הביגוד
  • 1.
    רן 28/11/2019 13:45
    הגב לתגובה זו
    מה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ורידיס מזנקת 6%, פינרג'י ב-23% - המדדים במגמה מעורבת

עליות בחוזים על מדדי המניות בוול סטריט מחלישות את הדולר ומחזקות את השקל, כשהמטבע האמריקאי נופל בכ-1% ונסחר סביב 3.26 שקלים; ההתקדמות בהסדרה בעזה והציפיות להורדת ריבית הפד׳ תומכות במגמה; במקביל המדדים אצלינו במגמה מעורבת, הבנקים מטפסים בעוד חברות הביטוח מאבדות גובה - ומה היה בכנס המשקיעים של אלקטריאון?
מערכת ביזפורטל |

החוזים על מדדי וול סטריט בעליות, החוזים על הנאסד"ק מזנקים ב-1.2%, ה-S&P עולה ב-0.8% - זה משפיע גם על השוק המקומי שמלכתחילה היה בירוק.  בולטת היום, בלי קשר לשוק האמריקאי - ורידיס ורידיס 7.68%   שדיווחה על רווח-שערוך נדל"ן גדול - ורידיס תרשום רווח של כ-170 מיליון שקל משיערוך נכסי אינפיניה. גם לדלק רכב דלק רכב 4.24%  צפויה להינות מהרווח הזה.  


בעוד יומיים (רביעי ב-20:00) יפרסם הבנק הפדרלי את החלטת הריבית כשהציפיות בשוק הן להורדת ריבית של 25 נ״ב. ההסתברות הנגזרת מהחוזים על ריבית הפד׳ משקפת כעת כי המשקיעים צופים הסתברות של 96% להורדה של רבע אחוז מה שיעמיד את ריבית הפד׳ בטווח של 3.75-4%. הורדת ריבית מורידה מהאטרקטיביות של הדולר ומחלישה את כוחו, מדד הדולר אינדקס שמודד את כוחו של הדולר מול סל מטבעות מאבד הבוקר קרוב ל-0.1% בעוד אצלינו זה מתבטא בהתחזקות משמעותית יותר של השקל שנתמך בגורמי מאקרו מקומיים כמו ההסדרה הביטחונית בעזה וגם עליות במדדי וול סטריט שדוחפות את המוסדיים לאזן את התיקים עם רכישה של השקל. 


שוק ההנפקות בתל אביב מתעורר: במחצית הראשונה של 2025 הצטרפו לבורסה תשע חברות מניות חדשות שגייסו למעלה מ-1.4 מיליארד שקלים, רובן בתחום הנדל״ן, והמגמה נמשכת גם בחודשים האחרונים. אחת החברות שמבקשות לנצל את הגאות היא סוגת, שמתקרבת להנפקה ראשונה בבורסה בתל אביב. חברת המזון הוותיקה, שבשליטת קרן פורטיסימו, צפויה לצאת להנפקה עד לסוף השנה, בשווי גבוה מהערכת השוק ב-2021. סוגת, מוכרת למשקיעים ממכירת אורז, סוכר, קטניות ופסטה, ונמצאת באור הזרקורים גם מהצד הציבורי לאחר שספגה ביקורת על העלאת מחירים למרות ירידה במחירי האורז בעולם. 

עם זאת, בשוק כבר נשמעות אזהרות כי גל ההנפקות הנוכחי מתפתח במהירות לשוק חם מדי. הערכות השווי של חלק מהחברות מזנקות לרמות שלא תמיד משקפות את הביצועים בפועל, וחלק מהמשקיעים מזהירים מפני אופוריה שמזכירה את תקופת 2020-2021.


אחד הסקטורים שהיו חלשים בשנים האחרונות היה הקלינטק, והמדד עלה בחצי מהעליות שרשמו המדדים המובילים כמו ת"א 35. עכשיו שהריבית בדרך לרדת עולה השאלה האם זה הזמן של המניות לסגור את הפער? הנה כמה תרחישים שיכולים לקרות ואיך הם ישפיעו על החברות במדד שנתיים של תשואת חסר: האם המדד הזה בדרך לסגור פערים?