בריינסוויי מדווחת על עליה של 38% בהכנסות - 5.9 מיליון דולר
חברת בריינסוויי 0.27% הדואלית (סימול: BWAY) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. במסגרתם דיווחה על עלייה של כ-38% בהכנסות לצד הפסד נקי של כ-2.6 מיליון דולר. בנוסף, דיווחה החברה על מינויו של ד"ר כריסטופר וון ג'אקו (Christopher von Jako) לתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה.
הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2019 הסתכמו בכ-5.9 מיליון דולר, עלייה של 38% בהשוואה לכ-4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-5.7 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, ההפסד הנקי של החברה ברבעון השלישי עמד על כ-2.6 מיליון דולר או 12 סנט למניה, בהשוואה לכ-1.5 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה להפסד של 12 סנט למניה.
הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-4.8 מיליון דולר, עלייה של כ-41% לעומת כ-3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד התפעולי של החברה עמד על כ-2.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 941 אלף דולר. הגידול בהפסד התפעולי נובעת מגידול בהוצאות שהסתכמו ב-7 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.3 מיליון דולר. הגידול מיוחס לחיזוק פעילויות המכירה והשיווק, גידול בהוצאות המו"פ וגידול בהוצאות הנהלה וכלליות בהמשך להנפקת החברה בוול סטריט.
- בריינסוויי: עלייה של 26% בהכנסות והעלאת תחזיות לשנה כולה
- בריינסוויי: ניסוי קליני מוצלח בקסדה - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון לסוף הרבעון השלישי, לחברה מזומן והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-23.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-27.6 מיליון דולר בסוף הרבעון השני של 2019. לבריינסוויי אין חוב, מעבר להתחייבות הנוגעות למענקי מחקר ופיתוח.
בנוסף, דיווחה החברה על מינויו של ד"ר כריסטופר וון ג'אקו (Christopher von Jako) לתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה. לדבריהם, מינויו של ד"ר וון ג'אקו מגביר את מחויבות הדירקטוריון לאסטרטגיה של הנהלה שבסיסה בארה"ב. ד"ר וון ג'אקו יתחיל לכהן בתפקידו בינואר 2020.
ד"ר דוד זכות, יו"ר ומנכ"ל זמני וממייסדי בריינסוויי: "אנו מרוצים מהביצועים שלנו ברבעון השלישי של השנה .תוצאות חיוביות אלו משקפות את העלייה המתמשכת בביקוש ובשימוש במערכת ה-Deep TMS שלנו והמומנטום הקבוע של עסקינו במהלך המעבר האסטרטגי של החברה להנהלה שבסיסה ארה"ב, אשר החל במהלך הרבעון השלישי עם הרילוקיישן של סמנכ"ל הכספים הדר לוי לניו ג'רזי. הביצועים ברבעון השלישי ראויים לציון במיוחד על רקע עונתיות המאפיינת בדרך כלל את הרבעון הזה. אנו מצפים להמשיך וליישם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו באמצעות התמקדות קפדנית המצוינות מסחרית והתקדמות מדעית".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
הצמיחה מרשימה, אבל עדיין אין רווחים
לאורך חמש השנים האחרונות הציגה בריינסוויי צמיחה נאה בהכנסות, בשיעור ממוצע שנתי (CAGR) של כ-68%, או של כ-34% בשלוש השנים האחרונות.
עם זאת, בשורה התחתונה החברה עדיין לא עברה לרווחיות ושומרת לאורך 7 השנים האחרונות על הפסד תפעולי שנתי ממוצע של כ-5 מיליון דולר, בין היתר, נוכח ירידה בשולי הרווחיות הגולמית מרמה של כ-83.2% בשנת 2013 לרמה של כ-78.1% בשנת 2018, במקביל לגידול בהוצאות התפעול מרמה של כ-5.5 מיליון דולר בשנת 2013 לכ-17.9 מיליון דולר בשנת 2018.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳