תחילת סיקור: סקופ מקבלת המלצת קניה עם אפסייד של 20%

לידר שוקי הון מתחילים לסקר את סקופ עם מחיר יעד של 97 שקלים למניה. "עיקר הצמיחה העתידית תגיע מהתרחבות בארה"ב ודרום קוריאה"
ערן סוקול | (1)

לידר שוקי הון מתחילים סיקור למניית סקופ עם המלצת קניה ומחיר יעד של 97 שקלים למניה - אפסייד של כ-20% על שער הבסיס של המניה הבוקר. האנליסטיות סבינה לוי ודינה קורשונוב מתרשמות לחיוב מהביצועים של החברה ומתפקוד ההנהלה בשנים האחרונות ומעריכות כי "עיקר הצמיחה העתידית תגיע מהמשך ההתרחבות בארה"ב ודרום קוריאה, כאשר הקמת אתר חדש בחוף המערבי בארה"ב תוביל לקפיצת מדרגה נוספת לפעילות החברה באזור זה".

> לקריאה נוספת אודות סקופ - הזדמנות השקעה? זו החברה שמספקת סיכוי לתשואה אסטרונומית

בלידר מעריכים כי החברה תפעל להמשך שיפור הרווחיות באירופה, אך מנגד, פעילות החברה בישראל תמשיך להיות מושפעת לרעה מהסטגנציה בשוק המקומי ומסביבה תחרותית מאתגרת, וצופים המשך שחיקה בהכנסות וברווחיות הפעילות בישראל בשנים הקרובות.

בסקירתן מצויינות לוי וקורשונוב כי "סקופ נהנית מניהול איכותי אשר מהווה להערכתנו אחד מגורמי ההצלחה המרכזיים של החברה ואנו מעריכים כי ההנהלה תפעל לקידום אסטרטגיית הצמיחה וההתרחבות מחוץ לגבולות ישראל, תוך הקפדה על משמעת תפעולית ופיננסית גבוהה".

מקור: לידר שוקי הון

מנוע הצמיחה של סקופ - ארה"ב ודרום קוריאה

החברה מקימה בימים אלו אתר פעילות חדש בחוף המערבי בארה"ב, שהקמתו צפויה להסתיים עד סוף השנה, ולאחרונה, החברה רכשה מקרקעין בקוריאה. בלידר מעריכים כי מהלכים אלו, צפויים להגדיל את בסיס הלקוחות ולתמוך בתוצאות החברה בעתיד.

לדברי לוי וקורשונוב, "השוק האמריקאי נשלט על ידי מספר קונצרנים גדולים, כאשר היתרון היחסי של סקופ טמון בגמישותה העסקית וזמני האספקה המהירים. שוק המתכות בארה"ב מאופיין בשנים האחרונות בתנופת צמיחה, בין היתר כתוצאה ממדיניותו של הנשיא טראמפ לעידוד התעשייה המקומית. הפעילות מציגה בשנים האחרונות צמיחה דו ספרתית נאה תוך שיפור עקבי בשולי הרווח, ואנו מעריכים כי המגמה תמשך גם בשנים הקרובות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מקור: לידר שוקי הון

השוק הישראלי מספק כ-40% מהכנסות החברה 

בישראל פועלת החברה כ-"One Stop Shop" ומציעה ללקוחותיה מגוון רחב של כ-80 אלף מוצרים, באספקה מהירה של עד 24 שעות. בלידר שוקי הון מציינים כי השוק המקומי מתאפיין בשנים האחרונות בסטגנציה אשר נובעת מהיעדר בניה מהותית בתחום התעשייה והייצור, ועיקר השימוש במוצרי החברה הינו לטובת תחזוקת המפעלים הקיימים. 

עוד מציינים בלידר, כי השוק המקומי מתאפיין בריבוי מתחרים ותחרות מחירים מוגברת. עיקר המיקוד של החברה בפלח שוק זה הינו סביב שמירה על רמות הרווחיות, בדגש על תמהיל המכירות, התייעלות וניהול מוקפד של המלאים.

מקור: לידר שוקי הון

גם שוק שיווק המתכות באירופה בסטגנציה

פעילות החברה באירופה מתמקדת במדינות צ'כיה, פולין, אוקראינה ורומניה. "בדומה לישראל, שוק שיווק המתכות באירופה מתאפיין בסטגנציה, ועיקר המיקוד של סקופ הינו בהגדלת תמהיל המוצרים והגדלת בסיס הלקוחות. כמו כן, החברה עברה ב-2018 למחסן חדש בפולין, שהינו בבעלות החברה, מהלך שתומך ביישום האסטרטגיה של מיקוד בפעילויות רווחיות עם ערך מוסף".

בלידר מציינים כי פולין מסתמנת כאחת הכלכלות הצומחות באירופה, לרבות במגזר התעשייתי. בשנים האחרונות נרשמה שחיקה בהכנסות החברה באזור זה, ומאידך הפעילות הציגה שיפור עקבי ברווחיות, אשר נובע בין היתר משינוי תמהיל המכירות תוך מיקוד בעסקאות רווחיות, על חשבון מכירות בנפחים גבוהים ברווחיות נמוכה. במודל של לוי וקורשונוב הונח המשך שיפור ברווחיות הפעילות, לכיוון רמות הרווחיות המאפיינות את פעילותה בישראל וארה"ב.

סקופ פועלת בענף המתכות ועוסקת ביבוא, ושיווק של מוצרים וחומרי גלם כדוגמת אלומיניום, פלדה, נירוסטה וכן מוצרי פלסטיקה הנדסית לענפי תעשייה שונים בישראל ובעולם. לחברה מעל 4,500 לקוחות בארץ ומעל 10,000 לקוחות באירופה, דרום קוראיה וארה"ב.

סקופ נוסדה ב-1980 על ידי משפחת שילה. כ-45% ממניות החברה מוחזקות על ידי שמואל שילה, אשר נמצא בחברה מיום הקמתה ומכהן כיו"ר החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיקי 12/09/2019 08:02
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה אבל בשנתיים-שלוש האחרונות הביאה רק כאב לב וכאב כיס למשקיעים.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?