בקבוק תרופות ביומד תרופה
צילום: Istock

נובולוג דיווחה על צמיחה של 8% בהכנסות הרבעון השני

ה-EBITDA המתואם עלה ב-17%. הרווח הנקי המתואם ירד ב-16% בעיקר נוכח גידול בהוצאות חשבונאיות וגידול בהוצאות האופציות לעובדים
ערן סוקול |

חברת שירותי הלוגיסטיקה והפצה התרופות ואביזרים רפואיים נובולוג 0.16% דיווחה על צמיחה של 8.3% בהכנסות ברבעון השני, וגידול של כ-17% ב-EBITDA המתואם. הרווח הנקי המתואם ירד ב-16% ביחס לרבעון המקביל, בעיקר נוכח גידול בהוצאות חשבונאיות וגידול בהוצאות האופציות לעובדים.

במסגרת תוכנית הצמיחה ארוכת הטווח של החברה מעריכים בנובולוג כי ה-EBITDA (לפני השפעת תקן IFRS16) מהפעילות בישראל צפוי להסתכם ב-100 מיליון שקל בשנת 2021.

הכנסות נובולוג ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-248 מיליון שקל, צמיחה של כ-8.3% לעומת הכנסות של כ-229 מיליון שקל ברעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס לעליה בהיקף הפעילות וכן לאיחוד התוצאות הכספיות של חברת אינפומד החל מהרבעון הראשון של 2019 וטרגט קאר החל מהרבעון השני של 2019.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-3.5 מיליון שקל, ירידה של כ-43.3% לעומת רווח נקי של כ-6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם לרבעון השני (בנטרול השפעות תקן ה-IFRS16 החדש) הסתכם בכ-5.1 מיליון שקל ירידה של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח הנקי מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות חשבונאיות שנזקפו כתוצאה משערוך אופציות לרכישת המיעוט, הפחתת עודף עלות רכישה וגידול בהוצאות האופציות לעובדים בסך של 3.6 מיליון שקל.

ה-EBITDA המתואם הסתכם ברבעון השני של 2019 בכ-15.8 מיליון שקל (20.5 מיליון ש"ח כולל השפעת החלת התקן IFRS16) לעומת כ-13.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-17.3% המיוחס בעיקר לעליה בהיקף פעילות החברה, צעדי התייעלות ואיחוד התוצאות הכספיות של אינפומד וטארגט קאר.

הרווח הגולמי של נובולוג ברבעון השני הסתכם ב-24.3 מיליון שקל (9.8% מההכנסות), לעומת כ-20.3 מיליון שקל (8.8% מההכנסות) ברבעון המקביל.

הוצאות ההנהלה וכלליות של נובולוג הסתכמו בכ-14.4 מיליון שקל, עלייה של כ-19.8% לעומת כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי הגידול בהשוואה לתקופה המקבילה נובע בעיקרו מאיחוד התוצאות הכספיות של אינפומד וטרגט כאמור, ומגידול בהוצאות הפחת בגין יישום לראשונה של תקן IFRS16.

עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג: "בסיכום הרבעון השני של 2019 ניכר כי מגמות הצמיחה והשיפור נמשכות כפי שהן באות לידי ביטוי בפעילות החברה ובתוצאות הפיננסיות . אנו מציגים גידול במחזור המנוהל הן ברבעון ובהן בחציון  וצמיחה משמעותית ברווח הגולמי וב-Adjusted EBITDA. תוצאות אלה הושגו הודות למהלכים האסטרטגיים אותם אנו מובילים בשנתיים האחרונות, בדגש על העמקת פעילותנו בתחום אספקת שרותי ה- Home Care & Last Mile".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים