נובולוג דיווחה על צמיחה של 8% בהכנסות הרבעון השני
חברת שירותי הלוגיסטיקה והפצה התרופות ואביזרים רפואיים נובולוג -0.54% דיווחה על צמיחה של 8.3% בהכנסות ברבעון השני, וגידול של כ-17% ב-EBITDA המתואם. הרווח הנקי המתואם ירד ב-16% ביחס לרבעון המקביל, בעיקר נוכח גידול בהוצאות חשבונאיות וגידול בהוצאות האופציות לעובדים.
במסגרת תוכנית הצמיחה ארוכת הטווח של החברה מעריכים בנובולוג כי ה-EBITDA (לפני השפעת תקן IFRS16) מהפעילות בישראל צפוי להסתכם ב-100 מיליון שקל בשנת 2021.
הכנסות נובולוג ברבעון השני של 2019 הסתכמו בכ-248 מיליון שקל, צמיחה של כ-8.3% לעומת הכנסות של כ-229 מיליון שקל ברעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס לעליה בהיקף הפעילות וכן לאיחוד התוצאות הכספיות של חברת אינפומד החל מהרבעון הראשון של 2019 וטרגט קאר החל מהרבעון השני של 2019.
בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-3.5 מיליון שקל, ירידה של כ-43.3% לעומת רווח נקי של כ-6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם לרבעון השני (בנטרול השפעות תקן ה-IFRS16 החדש) הסתכם בכ-5.1 מיליון שקל ירידה של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח הנקי מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות חשבונאיות שנזקפו כתוצאה משערוך אופציות לרכישת המיעוט, הפחתת עודף עלות רכישה וגידול בהוצאות האופציות לעובדים בסך של 3.6 מיליון שקל.
- הזמנתם באינטרנט? הבוננזה שמתחבאה באריזות המשלוחים
- "לירידת מחירי הדירות יש השפעה גדולה על המערכת הבנקאית, ולכן ישמרו על היציבות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם הסתכם ברבעון השני של 2019 בכ-15.8 מיליון שקל (20.5 מיליון ש"ח כולל השפעת החלת התקן IFRS16) לעומת כ-13.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-17.3% המיוחס בעיקר לעליה בהיקף פעילות החברה, צעדי התייעלות ואיחוד התוצאות הכספיות של אינפומד וטארגט קאר.
הרווח הגולמי של נובולוג ברבעון השני הסתכם ב-24.3 מיליון שקל (9.8% מההכנסות), לעומת כ-20.3 מיליון שקל (8.8% מההכנסות) ברבעון המקביל.
הוצאות ההנהלה וכלליות של נובולוג הסתכמו בכ-14.4 מיליון שקל, עלייה של כ-19.8% לעומת כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי הגידול בהשוואה לתקופה המקבילה נובע בעיקרו מאיחוד התוצאות הכספיות של אינפומד וטרגט כאמור, ומגידול בהוצאות הפחת בגין יישום לראשונה של תקן IFRS16.
עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג: "בסיכום הרבעון השני של 2019 ניכר כי מגמות הצמיחה והשיפור נמשכות כפי שהן באות לידי ביטוי בפעילות החברה ובתוצאות הפיננסיות . אנו מציגים גידול במחזור המנוהל הן ברבעון ובהן בחציון וצמיחה משמעותית ברווח הגולמי וב-Adjusted EBITDA. תוצאות אלה הושגו הודות למהלכים האסטרטגיים אותם אנו מובילים בשנתיים האחרונות, בדגש על העמקת פעילותנו בתחום אספקת שרותי ה- Home Care & Last Mile".
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
