טבע: The Lancet פרסם את תוצאות המחקר שבדק את יעילות ה-AJOVY
חברת התרופות טבע -0.21% הודיעה כי פורסמו בכתב העת The Lancet - תוצאות המחקר שלב IIIb FOCUS, שבדק את תרופת ה-fremanezumab לטיפול במיגרנה (AJOVY) לעומת פלצבו בחולי מיגרנה שחוו בעבר תגובות לא מספקות לשתיים עד ארבע קבוצות של טיפולי מניעה.
תרופת ה-AJOVY של טבע הושקה בארה"ב לפני כשנה ובאירופה בחודש מאי. בישראל התרופה זמינה כעת באמצעות קבלת היתר מיוחד ותושק באופן רשמי בקרוב - התרופה אף מועמדת להיכלל בסל התרופות.
הפרסום בכתב העת צפוי לעזור בחשיפת התרופה (החדשה יחסית) בפני רופאים, לצורך קידום חדירת התרופה לשווקים.
מדובר בפרסום תוצאות המחקר אשר מצא כי AJOVY הציגה עליונות מול פלצבו בכל יעדי הקצה הראשוניים והמשניים. מדד התוצאה העיקרי של הניסוי היה שינוי במספר הממוצע החודשי של ימי מיגרנה במהלך תקופת הטיפול בת 12 שבועות שלאחר המנה הראשונה. הטיפול הביא להפחתה מובהקת סטטיסטית של ימי מיגרנה חודשיים במשתתפים שקיבלו מינון חודשי או רבעוני עם AJOVY במהלך המחקר.
"העובדה שאוכלוסייה קשה לטיפול זו חוותה שיפור משמעותי מבחינה קלינית של תסמיני מיגרנה בטיפול עם fremanezumab נותנת לנו תקווה שנוכל לעזור לחולים אלה", הסביר פרופ 'מישל ד. פרארי, MD, PhD, יו"ר מרכז ליידן למדעי העצב של המרכז הרפואי של אוניברסיטת ליידן בהולנד. "במחקר זה, לא רק שראינו תוצאות משמעותיות במשך התקופה של 12 שבועות, אלא שלמעלה משליש מהמטופלים בשתי קבוצות המינון של fremanezumab השיגו ירידה משמעותית קלינית בימי מיגרנה חודשיים תוך ארבעה שבועות בלבד מתחילת הטיפול."
- 7.אין יותר מגרנה לאנשים אין שוק (ל"ת)מירנה 15/01/2020 12:11הגב לתגובה זו
- 6.הצלחת טיפול במיגרנה תחזיר את טבע לפסגה (ל"ת)אלכס 13/01/2020 13:26הגב לתגובה זו
- 5.ארז 22/08/2019 23:52הגב לתגובה זויש 4 תרופות מתחרות על אותו שוק בתג מחיר מאוד גבוה של 2500 שח לחודש
- יגאל 27/04/2020 19:58הגב לתגובה זו.
- 4.אבי תהיה לנו פנסיה (ל"ת)דני גיא 22/08/2019 10:49הגב לתגובה זו
- לא בטוח שתהיה לכם פנסיה (ל"ת)נועם 23/08/2019 15:21הגב לתגובה זו
- 3.מיכל 22/08/2019 01:37הגב לתגובה זוטבע רק מחפשת לעשות כסף. היום הרופאים יודעים רק לרשום מרשמים של תרופות טבע ולקבל מהם אחוזים. אך אף חולה לא מתרפא מתרופות אלה. תראו לי חולה אחד שהתרפא מלחץ דם או סכרת מתרופות טבע? והכל זה לעשות כסף על חשבון הציבור....הציבור כבר לא טיפש והוא פטנה לרפואה הלא קונבציטנאלית ששם יש יותר מענה אמיתי ונכון. וזה למורת רוחה של חברת טבע והרופאים. הכל פוליטיקה....לא להאמין להם
- אמיר 29/02/2020 09:43הגב לתגובה זואבל למה את מתעקשת לחשוף את הבורות שלך לכולם?
- תגובה לא אחראית ומסכנת חולים (ל"ת)אלכס 13/01/2020 13:28הגב לתגובה זו
- 2.משתתף 21/08/2019 20:30הגב לתגובה זואולי בעתיד התרופה הזו תהיה חלק מהפתרון לכאב הראש של המשקיעים, בטבע!
- 1.טבע קנייה במחיר הנוכחי!!! (ל"ת)ישראל 21/08/2019 20:11הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
