מבני תעשיה: ירידה של 3% בהכנסות ועליה של 22% ב-FFO ברבעון
חברת הנדל"ן המניב מבני תעשיה דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018 עם ירידה של כ-3.1% בהכנסות וירידה של כ-8.3% ברווח הנקי. בהתאם לשווי השוק הנוכחי של החברה והונה העצמי לסוף הרבעון הראשון של 2018, נסחרת החברה כעת במכפיל הון של כ-0.9.
הכנסות החברה הסתכמו בכ-152 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018, ירידה של כ-3.1% לעומת הכנסות של כ-157 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. למרות הירידה בהכנסות, הוצאות ההנהלה וכלליות של החברה הסתכמו בכ-12.6 מיליון שקל, עלייה של כ-15% ביחס להוצאות ההנהלה וכלליות ברבעון המקביל אשר הסתכמו בכ-10.9 מיליון שקל.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-83.9 מיליון שקל, ירידה של כ-8.3% לעומת הרווח הנקי של כ-91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-NOI בישראל עלה בכ-0.5 מיליון שקל והסתכם בכ-91 מיליון שקל ברבעון הראשון, עליה של כ-0.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מנגד, ה-NOI בחו"ל ירד בכ-6 מיליון שקל והסתכם בכ-13 מיליון שקל ברבעון הראשון, ירידה של כ-31.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
ה-FFO בתקופה המדווחת הסתכם בכ-56 מיליון שקל, עליה של כ-22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אשר נבעה בעיקר מירידה בהוצאות המימון בסך של כ-56.4 מיליון שקל ומנגד ירידה ב-NOI כתוצאה ממכירת נכסים. החברה מדווחת כי במהלך הרבעון הראשון של השנה מימשה החברה נכסים בישראל בהיקף של כ-160 מיליון שקל, בגינם נרשם רווח מצטבר של כ-29 מיליון שקל.
- קבוצת מבנה תמזג שתי חברות פרטיות תמורת הקצאת 3.2% ממניותיה
- בעלי המניות אישרו את המיזוג בין כלכלית ירושלים ומבני תעשיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשנת 2018 החברה צופה FFO בטווח של 204-207 מיליון שקל ו-NOI בטווח של 412-416 מיליון שקל.
- 6.בני 20/07/2022 14:20הגב לתגובה זוהגיע הזמן שדירקטוריון מבנה הציבורי ישחרר את המנכ"ל הזה ! ושיעשה לביתו ! , שיביאו תותח נדלני שיודע לשווק את הנדל"ן הקיים ויפסיק לרכוש מכל הבא ליד !
- 5.תוצאות עגומות 20/07/2022 14:18הגב לתגובה זובמקום להתעסק בקיים ולהשביח אותו , הוא מתעסק כל היום ברכש והרי התוצאות העגומות
- 4.זבידה צריך ללכת הביתה , דוח חלש מאוד ! (ל"ת)דני 20/07/2022 14:16הגב לתגובה זו
- 3.צביקה 20/07/2022 14:15הגב לתגובה זובשורה התחתונה בחיבור של ישראל וחו"ל ירידה משמעותית ! ה noi הינו המדד החשוב ביותר למדידת הפעילות של חברות נדל"ן מניב מראה שהחברה בירידה !
- 2.ורדה 20/07/2022 14:13הגב לתגובה זוהכנסות בירידה והרווח הנקי בירידה והוא אומר שהדוח מוצלח ? גם הוא אמר בזמנו "שהקורונה לא השפיעהעל מבנה" די מספיק לספר סיפורים, תתחילו להגיד את האמת !
- 1.הכשלון הוא יתום 20/07/2022 14:09הגב לתגובה זוכל רבעון אותם סיפורים שהרווח הנקי והכנסות על הפנים מדברים על ffo, ש ה ffo יהיה חלש ידברו על נתון אחר... מה יש לדבר דוח על הפנים !

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
