פורסייט: נחתם הסכם לביצוע פיילוט עם יצרן רכב סיני נוסף
חברת פורסייט -0.4% (סימול בנאסד"ק: FRSX), העוסקת בפיתוח מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS), הודיעה לפני זמן קצר (ב') על חתימת הסכם לביצוע פיילוט לבחינת מערכת 'Eyes-On' של החברה עם אחד מיצרני הרכב המובילים בסין. לטענת החברה, היצרן הסיני הינו בעל יכולת ייצור של למעלה ממיליון רכבים בשנה. הסכם זה הינו המשך לפיילוט מוצלח שביצעה פורסייט עם יצרן רכב אחר בסין, עימו היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה מסחרי. בעקבות הדיווח קופצת מניית החברה בכ-3% תוך ריכוז מחזור מסחר ער והשישי בגובהו בת"א.
בהתאם להסכם, החברה הסינית תעמיד לרשות פורסייט כלי רכב בו תותקן מערכת Eyes-On של החברה, לשם בחינת ביצועיה. למעט הוצאות יצור, הובלה, התקנה, והסרת המערכת, הפיילוט ימומן על ידי היצרן. מטרות הבחינה הינן הדגמת ביצועי מערכת למניעת תאונות דרכים של החברה, המבוססת על טכנולוגית תלת מימד, וכן קבלת הבנה מעמיקה של דרישות ממערכות הסיוע לנהג בסין, בהתחשב בתרבות הנהיגה, תשתיות ומזג האוויר המקומיים. מערכת Eyes-On תיבחן הן בסביבה המבוקרת והן בסביבה הלא מבוקרת.
בתוך כך, הצדדים הסכימו מראש על תנאים וספציפיקציות לביצוע הפיילוט, וכן על מדדים, דרישות ואמות מידה להערכת הצלחתו. מפורסייט נמסר כי בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי ביניהם.
פורסייט, שנוסדה בשנת 2015, היא חברה טכנולוגית בתחום התכנון, הפיתוח והמסחור של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) המבוססות על ניתוח וידאו בתלת מימד, אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה ובינה מלאכותית. החברה, באמצעות החברה בת, בבעלותה המלאה, מפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים, אשר נועדו לספק מידע מהיר ובזמן אמת על סביבת הרכב בעת הנסיעה. המערכות, נועדו להתריע לנהגים בפני סכנות שעלולות לגרום לתאונות, כתוצאה מעבירות תנועה, עייפות הנהג, חוסר ריכוז וכדו', ולאפשר זיהוי מדוייק ואמין של סכנות, תוך שיעור מזערי של התרעות שווא. החברה מעריכה כי מערכותיה ישנו את עולם מערכות העזר לנהיגה הודות לעלויות הנמוכות והרמה הטכנולוגית הגבוהה שהן מציעות.
- 9."שאפו" לאלופי הפימפום ! אולי בסוף עוד יצא משהו !!! (ל"ת)הנצ 11/08/2017 12:03הגב לתגובה זו
- 8.רפי 01/08/2017 10:04הגב לתגובה זוכנסו לכתבות מלפני שנתיים/שלוש ותראו את אותם חכמולוגים שמספרים למה מובילאיי לא תצליח וכמה מדובר בחברה של שרלטנים. הכלבים נובחים והשיירה עוברת
- 7.גיל 01/08/2017 00:19הגב לתגובה זוחברה מנסה לפרוץ, להצליח ולכם רק דברים רעים וקללות יש להגיד. אולי הפסדתם במניה, בעיה שלכם, קחו אחריות, אף אחד לא הכריח אתכם לקנות. אנשים קטנים
- 6.שלמה 31/07/2017 16:26הגב לתגובה זולמרות הניסוי המוצלח הקודם , אולי הוא לא היה כל כך מוצלח. ולמה לא חותמים על הסכם למערכת למניעת תקלות לקטרי רכבת אשר גם הוא היה כל כך מוצלח. משהו לא נראה לי בכל הסיפורים
- 5.שוקי 31/07/2017 14:29הגב לתגובה זומגמת ירידה ברורה הודעות על עוד פויילוט לא ממש מזיזה למניה התרגלו להודעות חסרות הכנסה ללא מכירות אמיתיות של המע' המניה לא תגיב כמו שסיבוני רצה.
- סמי ביטון 31/07/2017 14:58הגב לתגובה זוקשה לראות מישהו לא לבן ברמות הגבוהות יש פה משהו לא אמין
- 4.אלי 31/07/2017 13:14הגב לתגובה זוחייבים לציין שלסיבוני יש פרצוף מעצבן לא??? ומשדר משהוא לא אמין...
- 3.מוצר מצויין בהצלחה (ל"ת)אלעד 31/07/2017 12:59הגב לתגובה זו
- 2.מה עם הפיילוט הקודם? למה רק סינים? (ל"ת)ך 31/07/2017 11:04הגב לתגובה זו
- 1.גדי 31/07/2017 10:38הגב לתגובה זובהצלחה !! עוד מעט משאית הזבל תבוא לאסוף אתכם
- גדי ב 31/07/2017 13:12הגב לתגובה זוחחח
- אלי 31/07/2017 22:46מתי תבינו שזאת חברה שלא שווה כלום.עושה פיילוטים ושום עסקה אז כנראה המוצר שלה שווה ל... שוב יורדת בחול בגדול.לדעתי נגמר הסיפור שלה וסיבוני כבר לא יכול לסבן.
ניר דקל - מנהל ענף נדל"ן ישראל, כלל ביטוח ופיננסים. קרדיט: סיון פרגכלל ומכלול מימון משקיעות בקרן לקידום שוק הדיור להשכרה בישראל
הקרן, בהיקף של 400 מיליון שקל, תציע פתרון שיאפשר ליזמי נדל"ן להתגבר על חסמי המימון בהקמת הפרויקטים להשכרה ארוכת טווח; מדובר בקרן ראשונה מסוגה בישראל
כלל ביטוח ופיננסים כלל עסקי ביטוח 4.12% ומכלול מימון מכלול מימון 1.51% ישקיעו בקרן, ראשונה מסוגה, שתעמיד מימון משלים ליזמים ולחברות נדל"ן למימון פרויקטים של דיור להשכרה ארוכת טווח.
קרן המימון, בהיקף של 400 מיליון שקל, הינה יוזמה של מכלול ושלושה שותפים אשר גם ינהלו אותה, רואי החשבון נודרי זיזוב וגיל ציק (בכירים לשעבר בקבוצת עופר השקעות) ועו"ד אריאל שימקביץ יזם בתחום הנדל"ן ובעל משרד עורכי-דין המתמחה בעסקאות נדל"ן מורכבות.
שותפים ומנהלי הקרן, מימין לשמאל: רו"ח גיל ציק, רו"ח נודרי זיזוב, עו"ד אריאל שימקביץ. קרדיט לצלם: דורון לצטר
עם עליית הריבית בשנים האחרונות, יזמים וחברות נדל"ן חווים קושי לממן פרויקטים בשיעורי מימון להם הורגלו טרם עליית הריבית.
הפתרון שמציעה הקרן מספק את המענה הנדרש הן לצרכי היזם והן לצרכי הבנק המממן בתקופת ההקמה ובתקופת ההנבה. בהתאם, יתאפשר ליזמים להעמיד הון עצמי נמוך משמעותית מההון שנדרש כיום להעמיד לבנק המממן, לצרכי הקמת פרויקטים בייעוד להשכרה לטווח ארוך.
- אלרוב: רווח של 139 מ' שקל ברבעון, מתוכו 91 מני"ע
- יורם נוה: "סיימנו שנה מאוד חזקה - אנחנו אופטימיים לגבי העתיד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך השנים האחרונות שווקו על ידי המדינה באמצעות מכרזי "דירה להשכיר" עשרות אלפי יחידות דיור כדי לנסות ולייצר מסה קריטית של דירות להשכרה. אולם, עליית שיעור הריבית הקשתה על יזמים שזכו במכרזים לקדם את הפרויקטים, בשל אתגר התשואה מהשכירות (פחות מ - 3%) אל מול תשלומי הקרן והריבית שנדרשים על ההלוואה לאחר תקופת ההקמה.
