פורסייט: נחתם הסכם לביצוע פיילוט עם יצרן רכב סיני נוסף
חברת פורסייט -3.23% (סימול בנאסד"ק: FRSX), העוסקת בפיתוח מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS), הודיעה לפני זמן קצר (ב') על חתימת הסכם לביצוע פיילוט לבחינת מערכת 'Eyes-On' של החברה עם אחד מיצרני הרכב המובילים בסין. לטענת החברה, היצרן הסיני הינו בעל יכולת ייצור של למעלה ממיליון רכבים בשנה. הסכם זה הינו המשך לפיילוט מוצלח שביצעה פורסייט עם יצרן רכב אחר בסין, עימו היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה מסחרי. בעקבות הדיווח קופצת מניית החברה בכ-3% תוך ריכוז מחזור מסחר ער והשישי בגובהו בת"א.
בהתאם להסכם, החברה הסינית תעמיד לרשות פורסייט כלי רכב בו תותקן מערכת Eyes-On של החברה, לשם בחינת ביצועיה. למעט הוצאות יצור, הובלה, התקנה, והסרת המערכת, הפיילוט ימומן על ידי היצרן. מטרות הבחינה הינן הדגמת ביצועי מערכת למניעת תאונות דרכים של החברה, המבוססת על טכנולוגית תלת מימד, וכן קבלת הבנה מעמיקה של דרישות ממערכות הסיוע לנהג בסין, בהתחשב בתרבות הנהיגה, תשתיות ומזג האוויר המקומיים. מערכת Eyes-On תיבחן הן בסביבה המבוקרת והן בסביבה הלא מבוקרת.
בתוך כך, הצדדים הסכימו מראש על תנאים וספציפיקציות לביצוע הפיילוט, וכן על מדדים, דרישות ואמות מידה להערכת הצלחתו. מפורסייט נמסר כי בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי ביניהם.
פורסייט, שנוסדה בשנת 2015, היא חברה טכנולוגית בתחום התכנון, הפיתוח והמסחור של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) המבוססות על ניתוח וידאו בתלת מימד, אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה ובינה מלאכותית. החברה, באמצעות החברה בת, בבעלותה המלאה, מפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים, אשר נועדו לספק מידע מהיר ובזמן אמת על סביבת הרכב בעת הנסיעה. המערכות, נועדו להתריע לנהגים בפני סכנות שעלולות לגרום לתאונות, כתוצאה מעבירות תנועה, עייפות הנהג, חוסר ריכוז וכדו', ולאפשר זיהוי מדוייק ואמין של סכנות, תוך שיעור מזערי של התרעות שווא. החברה מעריכה כי מערכותיה ישנו את עולם מערכות העזר לנהיגה הודות לעלויות הנמוכות והרמה הטכנולוגית הגבוהה שהן מציעות.
- 9."שאפו" לאלופי הפימפום ! אולי בסוף עוד יצא משהו !!! (ל"ת)הנצ 11/08/2017 12:03הגב לתגובה זו
- 8.רפי 01/08/2017 10:04הגב לתגובה זוכנסו לכתבות מלפני שנתיים/שלוש ותראו את אותם חכמולוגים שמספרים למה מובילאיי לא תצליח וכמה מדובר בחברה של שרלטנים. הכלבים נובחים והשיירה עוברת
- 7.גיל 01/08/2017 00:19הגב לתגובה זוחברה מנסה לפרוץ, להצליח ולכם רק דברים רעים וקללות יש להגיד. אולי הפסדתם במניה, בעיה שלכם, קחו אחריות, אף אחד לא הכריח אתכם לקנות. אנשים קטנים
- 6.שלמה 31/07/2017 16:26הגב לתגובה זולמרות הניסוי המוצלח הקודם , אולי הוא לא היה כל כך מוצלח. ולמה לא חותמים על הסכם למערכת למניעת תקלות לקטרי רכבת אשר גם הוא היה כל כך מוצלח. משהו לא נראה לי בכל הסיפורים
- 5.שוקי 31/07/2017 14:29הגב לתגובה זומגמת ירידה ברורה הודעות על עוד פויילוט לא ממש מזיזה למניה התרגלו להודעות חסרות הכנסה ללא מכירות אמיתיות של המע' המניה לא תגיב כמו שסיבוני רצה.
- סמי ביטון 31/07/2017 14:58הגב לתגובה זוקשה לראות מישהו לא לבן ברמות הגבוהות יש פה משהו לא אמין
- 4.אלי 31/07/2017 13:14הגב לתגובה זוחייבים לציין שלסיבוני יש פרצוף מעצבן לא??? ומשדר משהוא לא אמין...
- 3.מוצר מצויין בהצלחה (ל"ת)אלעד 31/07/2017 12:59הגב לתגובה זו
- 2.מה עם הפיילוט הקודם? למה רק סינים? (ל"ת)ך 31/07/2017 11:04הגב לתגובה זו
- 1.גדי 31/07/2017 10:38הגב לתגובה זובהצלחה !! עוד מעט משאית הזבל תבוא לאסוף אתכם
- גדי ב 31/07/2017 13:12הגב לתגובה זוחחח
- אלי 31/07/2017 22:46מתי תבינו שזאת חברה שלא שווה כלום.עושה פיילוטים ושום עסקה אז כנראה המוצר שלה שווה ל... שוב יורדת בחול בגדול.לדעתי נגמר הסיפור שלה וסיבוני כבר לא יכול לסבן.

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
אלעד אהרונסון מנכל איי סי אל; קרדיט: נטלי כהן קדוש90 מיליון דולר בשלב הראשון: איי.סי.אל נכנסת עמוק יותר לרכיבי מזון עם ברטק
העסקה דו שלבית, עם אופציה להמשך לפי אבני דרך ב-2026, ומשקפת לברטק שווי של כ-180 מיליון דולר אחרי הכסף
איי.סי.אל איי.סי.אל 2.15% , חברה גלובלית הפועלת בתחום המינרלים המיוחדים ונסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב, מדווחים שחתמה על הסכם מחייב לרכישת ברטק אינגרידיאנטס מקנדה. בשלב הראשון איי.סי.אל צפויה להשקיע כ-90 מיליון דולר במזומן ולקבל כ-50% מהחברה, כאשר השלמת הרכישה תלויה בהמשך בעמידה ביעדים. לפי הערכות בשוק, העסקה משקפת לברטק שווי של כ-180 מיליון דולר אחרי הכסף. איי.סי.אל נשלטת בידי עידן עופר.
ברטק מייצרת רכיבי מזון פונקציונליים המבוססים על חומצה מאלית וחומצה פומארית בדרגת מזון, המשמשים חברות מזון ומשקאות לשיפור הטעם, הארכת חיי המדף ושיפור איכות המוצר. לתוספים אלה יש שימושים גם בתחומי הטיפוח והקוסמטיקה, שם הם תורמים לאיכות, בטיחות ויעילות של מוצרים.
מה ברטק מביאה לשולחן: ייצור בצפון אמריקה והרחבת כושר ב-2026
המטה של ברטק נמצא באונטריו, קנדה, והחברה מפיצה את מוצריה ליותר מ-40 מדינות. לפי הדיווח, ברטק היא היצרנית היחידה בצפון אמריקה שמחזיקה מתקני ייצור לחומצות מאלית ופומארית בדרגת מזון, כולל גישה לחומרי הגלם לאורך כל שרשרת הערך, מה שמעניק לה שליטה רחבה יותר על תהליכי הייצור והאספקה.
הפעילות של ברטק מניבה כיום הכנסות שנתיות של כ-65 מיליון דולר. במקביל, החברה מקימה מתקן ייצור חדש שבנייתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2026. לפי הדיווח, עם השלמתו המתקן צפוי להרחיב משמעותית את כושר הייצור והתפוקה, ולתמוך בהגדלה משמעותית של המכירות בשוק רכיבי המזון הפונקציונליים העולמי, שמדווחים שצפוי להגיע להיקף של יותר מ-45 מיליארד דולר עד שנת 2030.
- איי.סי.אל: יציבות בהכנסות, ירידה קלה ברווח המתואם
- האם הירידות באיי.סי.אל מוצדקות או שמדובר בתגובת יתר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה: סגירה בשני שלבים ובכפוף לאישורים
השלמת העסקה כפופה לתנאי סגירה מקובלים ולאישורים רגולטוריים, ותתבצע בשני שלבים. השלב הראשון, שצפוי להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2026, כולל השקעה במזומן של כ-90 מיליון דולר עבור רכישת כ-50% מברטק. העיתוי והיקף ההשקעה בשלב השני, שיביא לרכישת יתרת המניות, כפופים לעמידה באבני דרך עסקיות ותפעוליות מסוימות. איי.סי.אל מעסיקה מעל 12,000 עובדים ברחבי העולם, והכנסותיה לשנת 2024 הסתכמו בכ-7 מיליארד דולר.
