חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

פורסייט: נחתם הסכם לביצוע פיילוט עם יצרן רכב סיני נוסף

נדב לוי | (12)
נושאים בכתבה פורסייט

חברת פורסייט -2.49% (סימול בנאסד"ק: FRSX), העוסקת בפיתוח מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS), הודיעה לפני זמן קצר (ב') על חתימת הסכם לביצוע פיילוט לבחינת מערכת 'Eyes-On' של החברה עם אחד מיצרני הרכב המובילים בסין. לטענת החברה, היצרן הסיני הינו בעל יכולת ייצור של למעלה ממיליון רכבים בשנה. הסכם זה הינו המשך לפיילוט מוצלח שביצעה פורסייט עם יצרן רכב אחר בסין, עימו היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה מסחרי. בעקבות הדיווח קופצת מניית החברה בכ-3% תוך ריכוז מחזור מסחר ער והשישי בגובהו בת"א.

 

בהתאם להסכם, החברה הסינית תעמיד לרשות פורסייט כלי רכב בו תותקן מערכת Eyes-On של החברה, לשם בחינת ביצועיה. למעט הוצאות יצור, הובלה, התקנה, והסרת המערכת, הפיילוט ימומן על ידי היצרן. מטרות הבחינה הינן הדגמת ביצועי מערכת למניעת תאונות דרכים של החברה, המבוססת על טכנולוגית תלת מימד, וכן קבלת הבנה מעמיקה של דרישות ממערכות הסיוע לנהג בסין, בהתחשב בתרבות הנהיגה, תשתיות ומזג האוויר המקומיים. מערכת Eyes-On תיבחן הן בסביבה המבוקרת והן בסביבה הלא מבוקרת.

 

בתוך כך, הצדדים הסכימו מראש על תנאים וספציפיקציות לביצוע הפיילוט, וכן על מדדים, דרישות ואמות מידה להערכת הצלחתו. מפורסייט נמסר כי בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי ביניהם.

 

פורסייט, שנוסדה בשנת 2015, היא חברה טכנולוגית בתחום התכנון, הפיתוח והמסחור של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) המבוססות על ניתוח וידאו בתלת מימד, אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה ובינה מלאכותית. החברה, באמצעות החברה בת, בבעלותה המלאה, מפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים, אשר נועדו לספק מידע מהיר ובזמן אמת על סביבת הרכב בעת הנסיעה. המערכות, נועדו להתריע לנהגים בפני סכנות שעלולות לגרום לתאונות, כתוצאה מעבירות תנועה, עייפות הנהג, חוסר ריכוז וכדו', ולאפשר זיהוי מדוייק ואמין של סכנות, תוך שיעור מזערי של התרעות שווא. החברה מעריכה כי מערכותיה ישנו את עולם מערכות העזר לנהיגה הודות לעלויות הנמוכות והרמה הטכנולוגית הגבוהה שהן מציעות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    "שאפו" לאלופי הפימפום ! אולי בסוף עוד יצא משהו !!! (ל"ת)
    הנצ 11/08/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רפי 01/08/2017 10:04
    הגב לתגובה זו
    כנסו לכתבות מלפני שנתיים/שלוש ותראו את אותם חכמולוגים שמספרים למה מובילאיי לא תצליח וכמה מדובר בחברה של שרלטנים. הכלבים נובחים והשיירה עוברת
  • 7.
    גיל 01/08/2017 00:19
    הגב לתגובה זו
    חברה מנסה לפרוץ, להצליח ולכם רק דברים רעים וקללות יש להגיד. אולי הפסדתם במניה, בעיה שלכם, קחו אחריות, אף אחד לא הכריח אתכם לקנות. אנשים קטנים
  • 6.
    שלמה 31/07/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    למרות הניסוי המוצלח הקודם , אולי הוא לא היה כל כך מוצלח. ולמה לא חותמים על הסכם למערכת למניעת תקלות לקטרי רכבת אשר גם הוא היה כל כך מוצלח. משהו לא נראה לי בכל הסיפורים
  • 5.
    שוקי 31/07/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    מגמת ירידה ברורה הודעות על עוד פויילוט לא ממש מזיזה למניה התרגלו להודעות חסרות הכנסה ללא מכירות אמיתיות של המע' המניה לא תגיב כמו שסיבוני רצה.
  • סמי ביטון 31/07/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    קשה לראות מישהו לא לבן ברמות הגבוהות יש פה משהו לא אמין
  • 4.
    אלי 31/07/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    חייבים לציין שלסיבוני יש פרצוף מעצבן לא??? ומשדר משהוא לא אמין...
  • 3.
    מוצר מצויין בהצלחה (ל"ת)
    אלעד 31/07/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה עם הפיילוט הקודם? למה רק סינים? (ל"ת)
    ך 31/07/2017 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גדי 31/07/2017 10:38
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה !! עוד מעט משאית הזבל תבוא לאסוף אתכם
  • גדי ב 31/07/2017 13:12
    הגב לתגובה זו
    חחח
  • אלי 31/07/2017 22:46
    מתי תבינו שזאת חברה שלא שווה כלום.עושה פיילוטים ושום עסקה אז כנראה המוצר שלה שווה ל... שוב יורדת בחול בגדול.לדעתי נגמר הסיפור שלה וסיבוני כבר לא יכול לסבן.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 2.15%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף

נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?

הזמנה של 76.8 מיליון דולר שמצטרפת לעסקה של כ-10 מיליון דולר מהשבוע שעבר כבר שווה לכ-86% מהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה; לידר שוקי הון: "הזמנה שמנפצת את התחזיות הכי אופטימיות שלנו; קידומת של 3 (300) בהכנסות השנתיות של השנתיים הקרובות היא לא דמיונית"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נקסט ויז'ן

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 10.01%   מדווחת על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.


איליה פיינר אנליסט בלידר שוקי הון, צילום: איה בן עזרי


נקסט ויז'ן כבר מזנקת היום דו-ספרתי. כדי להבין לעומק איך זה משנה את התמונה של החברה הבטחונית והאם אחרי כזה זינוק "יש עדיין בשר" - דיברנו עם איליה פיינר, אנליסט חברות ביטחוניות בלידר שוקי הון, שהיה מהראשונים לסקר את נקסט ויז’ן כבר ב-2022, הוא כבר בהתחלה אומר לנו שזה באמת עסקה חריגה בכל קנה מידה לחברה.

"אם מסתכלים על יעד המכירות של 160 מיליון דולר, אז ההזמנה הזו, יחד עם ההזמנה מהשבוע שעבר, מייצגות כמעט 50% מהמכירות השנתיות. זה אפילו קצת יותר, תלוי איך מסתכלים על זה. רק זה מראה עד כמה מדובר בעסקה משמעותית". לדבריו, לא מדובר רק בהיקף חריג, אלא גם בשבירת רף היסטורי. "זו הזמנה בסדר גודל אחר. ההזמנה הכי גדולה שנקסט ויז’ן דיווחה עליה עד היום הייתה סביב 30 מיליון דולר, ופה אנחנו מדברים על 76.8 מיליון דולר. זה יותר מפי שניים, וזה כבר שם את החברה בליגה אחרת".