חיים סיבוני פורסייט
צילום: יח"צ

פורסייט: נחתם הסכם לביצוע פיילוט עם יצרן רכב סיני נוסף

נדב לוי | (12)
נושאים בכתבה פורסייט

חברת פורסייט -16.05% (סימול בנאסד"ק: FRSX), העוסקת בפיתוח מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS), הודיעה לפני זמן קצר (ב') על חתימת הסכם לביצוע פיילוט לבחינת מערכת 'Eyes-On' של החברה עם אחד מיצרני הרכב המובילים בסין. לטענת החברה, היצרן הסיני הינו בעל יכולת ייצור של למעלה ממיליון רכבים בשנה. הסכם זה הינו המשך לפיילוט מוצלח שביצעה פורסייט עם יצרן רכב אחר בסין, עימו היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה מסחרי. בעקבות הדיווח קופצת מניית החברה בכ-3% תוך ריכוז מחזור מסחר ער והשישי בגובהו בת"א.

 

בהתאם להסכם, החברה הסינית תעמיד לרשות פורסייט כלי רכב בו תותקן מערכת Eyes-On של החברה, לשם בחינת ביצועיה. למעט הוצאות יצור, הובלה, התקנה, והסרת המערכת, הפיילוט ימומן על ידי היצרן. מטרות הבחינה הינן הדגמת ביצועי מערכת למניעת תאונות דרכים של החברה, המבוססת על טכנולוגית תלת מימד, וכן קבלת הבנה מעמיקה של דרישות ממערכות הסיוע לנהג בסין, בהתחשב בתרבות הנהיגה, תשתיות ומזג האוויר המקומיים. מערכת Eyes-On תיבחן הן בסביבה המבוקרת והן בסביבה הלא מבוקרת.

 

בתוך כך, הצדדים הסכימו מראש על תנאים וספציפיקציות לביצוע הפיילוט, וכן על מדדים, דרישות ואמות מידה להערכת הצלחתו. מפורסייט נמסר כי בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי ביניהם.

 

פורסייט, שנוסדה בשנת 2015, היא חברה טכנולוגית בתחום התכנון, הפיתוח והמסחור של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) המבוססות על ניתוח וידאו בתלת מימד, אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה ובינה מלאכותית. החברה, באמצעות החברה בת, בבעלותה המלאה, מפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים, אשר נועדו לספק מידע מהיר ובזמן אמת על סביבת הרכב בעת הנסיעה. המערכות, נועדו להתריע לנהגים בפני סכנות שעלולות לגרום לתאונות, כתוצאה מעבירות תנועה, עייפות הנהג, חוסר ריכוז וכדו', ולאפשר זיהוי מדוייק ואמין של סכנות, תוך שיעור מזערי של התרעות שווא. החברה מעריכה כי מערכותיה ישנו את עולם מערכות העזר לנהיגה הודות לעלויות הנמוכות והרמה הטכנולוגית הגבוהה שהן מציעות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    "שאפו" לאלופי הפימפום ! אולי בסוף עוד יצא משהו !!! (ל"ת)
    הנצ 11/08/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רפי 01/08/2017 10:04
    הגב לתגובה זו
    כנסו לכתבות מלפני שנתיים/שלוש ותראו את אותם חכמולוגים שמספרים למה מובילאיי לא תצליח וכמה מדובר בחברה של שרלטנים. הכלבים נובחים והשיירה עוברת
  • 7.
    גיל 01/08/2017 00:19
    הגב לתגובה זו
    חברה מנסה לפרוץ, להצליח ולכם רק דברים רעים וקללות יש להגיד. אולי הפסדתם במניה, בעיה שלכם, קחו אחריות, אף אחד לא הכריח אתכם לקנות. אנשים קטנים
  • 6.
    שלמה 31/07/2017 16:26
    הגב לתגובה זו
    למרות הניסוי המוצלח הקודם , אולי הוא לא היה כל כך מוצלח. ולמה לא חותמים על הסכם למערכת למניעת תקלות לקטרי רכבת אשר גם הוא היה כל כך מוצלח. משהו לא נראה לי בכל הסיפורים
  • 5.
    שוקי 31/07/2017 14:29
    הגב לתגובה זו
    מגמת ירידה ברורה הודעות על עוד פויילוט לא ממש מזיזה למניה התרגלו להודעות חסרות הכנסה ללא מכירות אמיתיות של המע' המניה לא תגיב כמו שסיבוני רצה.
  • סמי ביטון 31/07/2017 14:58
    הגב לתגובה זו
    קשה לראות מישהו לא לבן ברמות הגבוהות יש פה משהו לא אמין
  • 4.
    אלי 31/07/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
    חייבים לציין שלסיבוני יש פרצוף מעצבן לא??? ומשדר משהוא לא אמין...
  • 3.
    מוצר מצויין בהצלחה (ל"ת)
    אלעד 31/07/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה עם הפיילוט הקודם? למה רק סינים? (ל"ת)
    ך 31/07/2017 11:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גדי 31/07/2017 10:38
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה !! עוד מעט משאית הזבל תבוא לאסוף אתכם
  • גדי ב 31/07/2017 13:12
    הגב לתגובה זו
    חחח
  • אלי 31/07/2017 22:46
    מתי תבינו שזאת חברה שלא שווה כלום.עושה פיילוטים ושום עסקה אז כנראה המוצר שלה שווה ל... שוב יורדת בחול בגדול.לדעתי נגמר הסיפור שלה וסיבוני כבר לא יכול לסבן.
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור

המוסדיים יקנו, אבל האם הם היו קונים אם זה היה הכסף האישי שלהם? ארית בתקופה נהדרת ואחרי שהיתה על סף פשיטת רגל והמדינה הצילה אותה, היא מרוויחה מהמדינה מאות מיליונים ברווחיות של חברת אנבידיה - גאות בשוק הביטחוני היא סיבה נהדרת לצבי לוי למכור-להנפיק לפי 5 מיליארד שקל, אבל האם הרווחים האלו יימשכו? ממש לא בטוח

אדיר בן עמי |

אם המוכר רוצה למכור במחיר מסוים, אז ברור שהמחיר מתאים לו, המחיר טוב מבחינתו. אם הקונה רוצה לקנות במחיר הזה - אז יש עסקה. האם יכול להיות שהמחיר טוב לשני הצדדים. כן, אם שניהם "מקריבים" בדרך ומתכנסים לעסקה. בהנפקות זה לא קורה, כי לרוב יש א-סימטריה של מידע. המוכר יודע יותר מהקונה, וגם כי הקונים הם לא באמת שמים את הכסף שלהם, אלא "כסף של אחרים".   

במצב המתואר, האם זו עסקה במחיר ראוי-נכון? האם כשגופים מוסדיים יקפצו עכשיו על ההנפקה של ארית-רשף זו עסקה ראויה? אי אפשר לדעת מה  יהיה והמניה בהחלט יכולה להמשיך לעלות, אבל אפשר לדעת דבר אחד ברור - ארית שהיתה חברה של 100-150 מיליון שקל, קפצה לשווי של 5 מיליארד שקל בזכות המלחמה. ההצטיידות היתה גדולה, המחירים היו בשמיים - משרד הביטחון קנה כנראה בלי לחשוב יותר מדי - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים

זה לא יכול להימשך. נכון שיש שינוי תפיסתי עולמי ונכון שההצטיידות הצבאית עלתה, אבל זה גם יביא תחרות ויוביל לשחיקה ברווחיות. כמו כמעט כל דבר שעולה מהר, יש גם ירידות, טלטלות וגלים בדרך. ארית לא מפתחת שבבי AI שהיא יכולה להרוויח עליהם 75% , היא לא אינבידיה, היא חברה של לואו טק שעושה עבודה טובה, מייצרת מערכות וכלים טובים מאוד, אבל יש גאות בעסקיה,  בשל ניצול הזדמנות של ההנהלה והבעלים. אגב, כשהחברה קרסה והגיעה לפשיטת רגל, המדינה הצילה אותה מספר פעמים. עכשיו כשצריך אותה, היא - ואין לנו טענות על כך, זו המטרה של עסק - ממקסמת רווחים ומוכרת במחירים גבוהים.

הטענות שלנו הן כלפי המוסדיים שאם יעשו שיעורי בית יפנימו שהתוצאות של ארית ימשיכו להיות טובות עוד שנה, אולי שנתיים, אבל מה אחר כך? לקנות חברה במכפיל רווח של 8 זה לא תמיד נכון, השאלה אם זה יימשך לאורך זמן. וכל זה כשהטכנולוגיה משתנה - התותחים החדשים שייכנסו לצבא מתוצרת אלביט לא יעבדו כנראה רק עם סוגי המרעומים של ארית. 

וכמובן שדגל האזהרה הגדול הוא המכירה - ארית מנפיקה את רשף שהיא כאמור כל הפעילות של ארית, היא בעצם מוכרת את עצמה. אם המצב כל כך טוב, והצמיחה ברורה והרווחים הגדולים ימשיכו, אז למה להנפיק? מה יודע המוכר, צבי לוי, הבעלים ויו"ר החברה שהקונים לא יודעים? ולמה הוא כנראה יצליח לסדר אותם?   

 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים

הכוונה להנפיק את רשף, הבת של ארית גרמה להתרסקות של מניית ארית; הבנקים עלו כ-2%, הביטוח ירד 

מערכת ביזפורטל |

המדדים המובילים בבורסה שברו שיאים, מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ל-3,506 נקודות. מול העליות המרשימות, הנה רשימת הגדולות, בלט ארית בקריסה של 20% ובמחזור של 175 מיליון שקל.  



מול המדדים שזינקו, לרבות הבנקים, בלטו מניות הביטוח במימושים. אבל המימוש הגדול ביותר היה כמובן של ארית. אתמול בערב הודיעה ארית ארית תעשיות -19.74%    על הנפקה בחברה הבת רשף. ארית זה הסיפור הגדול של השנתיים האחרונות - חברה שהתרוממה משווי של 100-150 מיליון שקל ל-5 מיליארד שקל. העלייה הזו נובעת ממכירות מוגברות של מרעומים אלקטרוניים לצה"ל וגם להודו וצפון אמריקה. האם ההתרוממות ברווח יכולה להחזיק, האם רווחיות של 70% לחברה הגיונית לאורך זמן או שהחברה נהנית מגל ענק של ביקושים שמתישהו יסתיים. במלחמה קונים מכל הבא ליד ולא דואגים למחירים סבירים.  אבל ביום שאחרי האם משהב"ט  לא יסתכל בדוחות של ארית יראה את הרווחיות ויגיד - "הגזמתם"? גם המחירים יכולים לרדת וגם הכמויות עשויות לרדת. זה לא יקרה ברבעון, גם לא בשנה. יש צבר גדול ואת זה בדיוק מנצלת החברה, אבל עוד שנה-שנתיים יכולים להגיע חריקות, אולי אפילו מוקדם יותר - מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור

המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים