עסקת גולן טלקום בסכנה? אקספון הגישה צו מניעה לבית המשפט כנגד סלקום
חברת אקספון, שבשליטת חזי בצלאל, הגישה הבוקר (א') בקשה לבית המשפט כנגד חברת סלקום להוצאת צו מניעה, לאחר שזו הפרה לכאורה את הסכם שיתוף הרשתות הקיים ביניהן, כאשר חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף רשתות עם 'אלקטרה מוצרי צריכה' בד בבד עם רכישת השליטה בגולן טלקום. נזכיר כי מדובר בעסקה שהובילה למהלך עליות גדול במניות הסלולר בבורסה בת"א, מתוך ההערכה שהתחרותיות תפחת ביום שאחרי מכירת גולן טלקום.
כאמור, הסכם השיתוף בין סלקום לאקספון נחתם כבר לפני למעלה מחצי שנה שעל פיו התחייבו החברות להקים במשותף רשת 'דור 4', אשר תנוהל באמצעות חברה בבעלות ובשליטה משותפת בחלקים שווים. ההסכם קיבל את אישור הממונה על ההגבלים, אך ממתין כבר מעל חצי שנה לאישורו של משרד התקשורת.
אקספון מצידה טוענת כי הסכם השיתוף בין שתי החברות הינו קריטי ומהווה את הדרך היחידה שבה יכולה אקספון להתחיל בפעילותה כמפעיל סלולר (השישי במספר) בישראל.
באקספון הדגישו כי "החברה אינה מתנגדת לצירופו של שותף לרשת 'דור 4' המשותפת נושא ההתקשרות בינה לבין סלקום, אלא שהיא עומדת על כך כי צירוף כאמור ייעשה על בסיס ההסדרים הקבועים בהסכם שיתוף סלקום-אקספון ותוך שמירה על זכויות אקספון מכוחו. אלא שכפי שעולה מהדיווחים המיידים של אלקטרה וסלקום מיום 3.1.2017, הסכם השיתוף אשר סלקום חתמה עם אלקטרה, נוגד את הסכם שיתוף סלקום-אקספון ומרוקן אותו מתוכן. כמו כן ציינה אקספון כי עשתה את מירב המאמצים כדי להגיע עם סלקום להבנה אשר תמנע את הצורך בנקיטת הליכים משפטיים. לאחר שסלקום דחתה את מאמציה של אקספון והמשיכה בהתנהלותה הכוחנית, אקספון נקטה בהליכים משפטיים נגדה, לרבות בקשה למתן צו מניעה זמני נגד ההשלמה והביצוע של הסכם סלקום-גולן."
- אלקטרה צריכה: השיפור בקרפור ממשיך להוביל את החברה
- קרפור נערכת להנפקה בתחילת שנה הבאה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באקספון הסבירו בבקשה לצו המניעה כי "סלקום וגולן טלקום מקיימות מזה זמן רב מערכת יחסים מורכבת במהלכה נעשה נסיון למזג את גולן לתוך סלקום, נסיון אשר נדחה פה אחד גם על ידי הממונה על ההגבלים וגם על ידי משרד התקשורת ונסיון לשיתוף רשת אשר אף הוא לא הושלם. בהמשך, לקראת סוף 2016 סלקום הגישה בקשת פירוק כנגד גולן בגין חובה של גולן לסלקום בסך של כ-600 מליון ש"ח. מערכת היחסים הגיעה לשיאה כאשר, כחודש בלבד לאחר שהוגשה בקשת הפירוק, סלקום הסכימה להלוות לגולן לטובת רכישת השליטה בגולן, סכום של 130 מליון ש"ח, מתוך הסכום הכולל של העסקה בסך של 350 מליון ש"ח, ובכך אפשרה את ביצוע העסקה".
- 2.הידעוני 29/01/2017 19:23הגב לתגובה זומה עוד נדרש כדי שהגברת הנכבדה תתחיל לפעול ותעצור את העסקה המבאישה הזו .
- 1.התעוררת? קלטת שסלקום ניצלה אותך רק להלחיץ את גולן? (ל"ת)בוקר טוב חזי 29/01/2017 17:57הגב לתגובה זו

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%
המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש
אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.
את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.
עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- נעילה שלילית בת"א: איידיאי צנחה 7.7%, הראל ומנורה 5.6%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו
אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי,
אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".