אל על הוציאה דיווח לבורסה על השפעות המשבר - והמניה מגיבה

יוסי פינק | (7)
נושאים בכתבה אל על

חברת אל על שמצויה במשבר חמור סביב סכסוך העבודה מול ועד הטייסים, פרסמה אמש דיווח לבורסה ובו היא מתייחסת להשפעה האפשרית על דו"חות החברה.

בדיווח לבורסה נכתב כך: לאור הסיקור התקשורתי הנרחב במיוחד בתקופה האחרונה בדבר השיבושים בטיסותיה הסדירות של החברה, רואה החברה לנכון לעדכן כדלקמן: מזה כשנה ננקטות על ידי טייסי החברה, בהנהגת נציגות הטייסים בנציגות העובדים, פעולות המהוות, לטענת החברה, עיצומים בלתי חוקיים, המתבטאות בין השאר בחוסר נכונות לאיוש טיסות, התניית הסכמה לאיוש טיסה בדרישה לפיצול הטיסה (טיסה לכיוון אחד), ריבוי הודעות על מחלות ועוד. עקב כך נאלצה החברה לעכב מועדי המראה של טיסות, לבטל טיסות או להעביר טיסות לביצוע באמצעות מטוסים חכורים של חברות תעופה אחרות".

"בימים האחרונים מקפידה החברה לאייש טיסות בטייסים על פי הוראות ההסכם הקיבוצי וסירבה להיענות לדרישות טייסים שאינן מעוגנות בהסכם ולפיכך נגרמו ביטולי טיסות נוספים.

השלכות השיבושים מתבטאות - מעבר לפגיעה במוניטין של החברה - בגידול בהוצאות ההפעלה (בעיקר בשל חכירת מטוסים, הוצאות שכר מוגדלות ועלויות שונות בגין ביטולי טיסות), וכן בירידה בהכנסות מכרטיסי טיסה, זאת בהיקפים כספיים שאינם מהותיים לחברה, נכון למועד הדיווח. החברה ממשיכה לפעול על מנת להשיב את פעילותה לסדרה ושואפת ליחסי עבודה תקינים עם כלל עובדיה".  

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חיים 29/11/2016 06:42
    הגב לתגובה זו
    זה. הזמן לקנות. אל על. לאחר. שירדה מ-380 ל-308 אני. מאמין שהחברה. תתאושש. והחברה תרויח. כל. אלה. שמספידים. את. אל על. לפי. דעתי טועים
  • 5.
    מה הפוך מ אל על (ל"ת)
    צימר 21/11/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
  • שש בערב ישיבה 21/11/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    נגמר המשבר, הם יבקשו ויקבלו עוד קצת כסף, עכשיו החברה תמצא להם מחליפים ובפעם הבאה שהחזירים ידרשו כסף הם יצטרכו למצוא עבודה
  • 4.
    ם 21/11/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    איך הנזק נמוך במצב שאנשים לא יודעים אם יטוסו או לא? למה להם להזמין כרטיס אתכם? למה שאיי פעם יזמינו אתכם שוב?
  • 3.
    אז למה המניה עולה?! (ל"ת)
    עירית 21/11/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני לא טס אל על (ל"ת)
    אדי 21/11/2016 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יובל 21/11/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    לכל החמורים שקונים עכשיו מניית אל על שימו לב זה מלכודת של בתיי ההשקעות ראו אני מזהיר אותכם ! מניית אל על היום תרד והרבה ! לא לקנות אל על חמורים !
בצלאל מכליס
צילום: ליאת מנדל

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה

לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"

רן קידר |

בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%.  בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים  בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".

מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.

"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת. 

האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים.  ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך. 

האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.

"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.


אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלםאתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה; קרדיט: אבי מועלם
ראיון

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"

מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?' 

מנדי הניג |

אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה. 

בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.

אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.

ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.

בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.