דו"חות חזקים לרמי לוי: הרווח זינק ב-17%; המניה בעלייה

מערכת Bizportal | (4)
נושאים בכתבה רמי לוי רמי לי

פתיחת שנה חיובית לרמי לוי שיווק השיקמה: הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2016 עלו ב-7.4% לכ-1.01 מיליארד שקל, והרווח הנקי טיפס בכ-17.1% לכ-21.3 מיליון שקל. מניית רמי לוי 0.97% , שירדה בפתיחת המסחר עד 1.5%, עברה לעליות שערים של מעל ל-5%.

 

לפי הודעה החברה, המפעילה כיום 36 סניפים (ועוד 2 סניפים בזכיינות), מתכוונת לפתוח עוד 9 סניפים חדשים, בהם תיצור עוד כ-1,500 מקומות עבודה חדשים עד סוף שנת 2016.

נתונים חיוביים נוספים שעולים מהדו"חות הם ה-EBITDA של הרשת, שעלה ברבעון הראשון של השנה לכ-40.2 מיליון שקל, וזאת לעומת כ-31.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה, וטיפס ברבעון הראשון של 2016 לכ-110 מיליון שקל, לעומת כ-100.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015.

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה: "ברבעון הראשון של 2016 המשיכה רשת רמי לוי שיווק השקמה להגדיל את היקפי פעילותה ואת קהל לקוחותיה, הן בזכות העובדה שהמשכנו לשמור על סל המוצרים הזול ביותר לצרכן, והן הודות לסניפים החדשים שפתחנו במהלך השנה, ולסניפים שרכשנו מרשת "you".

מיכל אלשיך, אקסלנס ברוקראז': "הדו"ח מעורב - אמנם התוצאות הן מעל לצפי, אך נתוני הצמיחה עדיין חלשים, גם בהתחשב בעיתוי החג, בשל ירידת מחירים. ההפתעה לטובה בזכות נובעת בעיקר בזכות עלייה ברווחיות הגולמית שנבעה, להערכתנו, מהפעלה עצמאית של מרלו"ג הירקות והפירות, שיפור ברווחיות של פעילות זו, התחזקות המותג הפרטי וכן שיפור קל בתנאי הסחר מול הספקים. בהתאם לצפי נתוני הצמיחה היו חלשים, גם בהתחשב בעונתיות, בעיקר כתוצאה מירידת מחירים. עיתוי החגים (חג הפסח נפל השנה עמוק בתוך רבעון 2) גרם לחלק מהאטה, אך גם בהתחשב בעונתיות, מדובר על נתוני צמיחה חלשים לרשת. אלו נבעו להערכתנו מירידת מחירים ומחולשה כללית בשוק המזון (שוק מוצרי הצריכה ירד לפי סטורנקסט בינואר-אפריל 2016 בכ-2.5% ביחס לאשתקד). ירידת המחירים מגיעה על רקע התחזקות התחרות מול שחקני הדיסקאונט שנכנסו לסניפי YOU (מגמה שהולכת להתחזק) וכן פגיעה במוניטין של הרשת בעקבות הפגיעה בתדמית של רמי לוי והמצב הביטחוני".  

 

"הרווחיות הפתיעה לטובה - הרווחיות הגולמית עלתה מ-20.6% אשתקד ל-22%, מעל לצפי שלנו. כנגזרת מכך הרווחיות התפעולית עלתה מכ-2.5% אשתקד לכ-2.9%. בהסתכלות קדימה על שנת 2016, אנו צופים צמיחה גבוהה יותר ביחס לרבעון ה-1 אך רווחיות מעט יותר נמוכה. ברקע - מצב הסביבה העסקית (האטה בשוק המזון) ונתוני הצמיחה ברשת (חנויות זהות ומכירות למ"ר) עלולים להמשיך לשדר חולשה. "הדוח אמנם הפתיע לטובה ברמת הרווחיות, אך בהסתכלות קדימה על 2016 אנו צופים המשך נתוני צמיחה חלשים בחנויות הזהות ובמכירות למ"ר ורווחיות תפעולית עדיין מתחת ל-3%. בעתיד הרחוק יותר, ייתכן שיפור בתוצאות על רקע התייצבות בשוק ובמבנה התחרות, גידול בהיקפי המכירות ברשת שיחזקו את מעמדה מול הספקים והבשלה של כלל החנויות, שהליכי הפתיחה שלהן מעיבים על הרווחיות".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אין עליו חבל שהציבור המטומטם מעשיר את הוט (ל"ת)
    רק רמי לוי 31/05/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חחח. אין על רמי לוי אחד הסוחרים הקליברים (ל"ת)
    צי 30/05/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חיים 30/05/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    מכפיל 25 הזוי
  • אילו לא קונים חדשים. זה שורט סקוויז (ל"ת)
    אא 31/05/2016 09:19
    הגב לתגובה זו
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

מחר בבורסה - ירידה בשבבים, ומה צפוי עד סוף השנה?

מה קורה בדצמבר למניות "ווינריות" ולמניות "לוזריות", איך אפשר להפחית את חבות המס השנתית, ומניות השבבים בנפילה

מערכת ביזפורטל |

המלחמה על התשואות מתעצמת בשבועות האחרונים של החודש. מנהלי ההשקעות בגופים המוסדיים מנסים להאיץ לקראת קו הסיום, כל פיפס בתשואה עוזר לתיק שלהם מול המתחרים.  המיקום מאוד חשוב כחי הוא יקבע את הזרמת הכספים בהמשך. התוצאות החודשיות חשובות מאוד, התוצאות השנתיות חשובות עוד יותר. 

האמת שזה קצת משחק מכור - המניות שבהם מחזיקים המוסדיים עולות - כי הם מזרימים עוד כסף למניה, וזה משפר להם את תשואה בתיקים. מעגל של כספים שזורמים לקרנות ולקופות שורם בחזרה לאותו מקום מניע את השוק ואת התשואות. אם חשבתם שצריך להיות חכם גדול כדי להשקיע ולהרוויח, אז חלק גדול מהמשחק הוא להשקיע עוד ועוד - לקבל כספים ולהזרים למניות של הבית.

כן, יש הבנה, יש אנליזה, יש ניתוח, אבל יש גם חברות שבהם מושקעים ורוצים את הצלחתן, במיוחד בסוף השנה. ונמחיש - אם גוף מסוים מחזיק בשופרסל הרבה יותר מאשר כל מניות הקמעונאות האחרות, ומבחינתו כולן בהינתן המחיר כעת מעניינות, הוא יעדיף להשקיע בשופרסל כדי שהשינוי במניה יתרום לתשואה של סוף שנה.  אם הוא חושב שרמי לוי מעניינת אפילו יותר, אבל לא בהרבה. הוא עדיין יקנה שופרסל, ובינואר הוא יתחיל לקנות רמי לוי. אם רמי לו מעניינת בפער על פני שופרסל, רק אז הוא יעשה שינוי כבר עכשיו. זה לא שחור ולבן, זה לא כל המנהלי השקעות והגופים, אבל ככה זה עובד ברוב המקומות.    

ולכן, אם לא יהיה אירוע משמעותי, חיצוני, אם לא ינשבו רוחות נגדיות מוול סטריט, מהמצב הביטחוני ועוד, אז הסנטימנט החיובי יימשך והוא יימשך דווקא במניות המועדפות על ידי הגופים המוסדיים. במילים אחרות, סיכוי לא קטן שמה שכבר עלה ימשיך לעלות עד סוף השנה - ככה מעלים-משפצים את התשואות. 


מחר יהיה קשה לעשות שיפוץ תשואות, כי המניות הדואליות חוזרות בפער שלילי משמעותי, אבל הכל אפשרי. המניות הדואליות ספגו מכה ביום שישי על רקע הירידות בוול סטריט (ברודקום סיפקה תחזית מאכזבת והשוק ירד - טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות) כהארביטראז' הכולל עומד על מינוס 0.6%.  הנפילות יהיו במניות השבבים: