IBI מקפיץ את ההמלצה לדיסקונט ל'קנייה' - צפו במחיר היעד
רגע לפני פרסום הדו"חות ביום חמישי הקרוב, אנליסט הבנקים של בית ההשקעות IBI העלה אתמול את ההמלצה למניית בנק דיסקונט -1.08% ל'קנייה' עם מחיר יעד של 8 שקלים למניה - אפסייד של 27% על מחיר השוק.
בדו"ח שכותרתו "דיסקונט - כסף על הרצפה?", מתייחס אנליסט הבנקים עדי סקופ לקצב ההתייעלות של דיסקונט, להגבלת שכר הבכירים וצופה להתחלת חלוקת דיבידנד עוד לפני בנק לאומי.
"לאחר ירידה של 20% במחיר מניית דיסקונט מאז אוגוסט 2015, נראה שיחס הסיכוי-סיכון הפך להיות אטרקטיבי, במיוחד לאור השיפור המתמשך (אך האיטי) בהתייעלות התפעולית. בשילוב פוטנציאל צמיחה נובע משיפור מהותי בהלימות ההון, מדובר בהשקעה עם סיכון נמוך ואפסייד מעניין במחיר אטרקטיבי".
להערכתם בסידקונט יצמצמו את הפער עם הענף בכל הנוגע ליחסי היעילות התפעולית. סקופ מעריך כי דיסקונט ימשיך להציג שעורי צמיחה מרשימים בתיק האשראילמגזר העסקי, ולהמשך התייעלות בצד ההוצאות.
- דיסקונט ונימבל משיקים פתרון דיגיטלי חדש להקדמת תשלומים לעסקים
- פייבוקס מציגה: שלושה מסלולים חדשים, עם ריבית על היתרות וארנק לילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, גורלה של ויזה כאל עדיין לוטה בערפל", כותב סקופ, וזאת ברקע להפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים. בכל אופן, לפי הערכתו מחיר המניה מגלם את רוב ההרעות הרגולטוריות.
וסקופ ממשיך: "בעוד בנקים לאומיף פועלים ומזרחי עסוקים בעמידה ביעדי הלימות הון גבוהים יותר, נראה כי דיסקונט פנוי להגדיל נפח פעילות, גורם המהווה פוטנציאל צמיחה. לפיכך, אנו מעריכים כי דיסקונט יתחיל לחלק דיבידנדים לפני לאומי".
לגבי הגבלת שכר הבכירים במערכת הבנקאית ל-2.5 מיליון שקל בשנה, כתב סקופ: "כנראה שישפיע פחות על דיסקונט לעומת בנקים אחרים במערכת".
בשורה התחתונה, "להערכתנו, למרות שהריביות שחלחלו לתוצאות המערכת הבנקאית ימשיכו להיות נמוכות עוד זמן רב והתותאות הכספיות לרבעון הראשון לא ישפיעו באופן מהותי, המחיר הנוכחי של מניית דיסקונט מהווה הזדמנות קנייה", סיכם סקופ.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
מניית דיסקונט ב-12 החודשים האחרונים:
- 6.צרכן של בנקים 19/05/2016 09:15הגב לתגובה זומזרחי הציג את הדוחות הטובים ביותר אחריו לאומי אחריו פועלים ואחרון? עם הדוחות הגרועים ביותר ...דיסקונט!
- 5.צרכן של בנקים 17/05/2016 14:27הגב לתגובה זוהכי קשה לקבל אשראי זה בבנק דיסקונט ועוד יחסית לגודל שלו זה ממש מגוחך. מתערב איתכם שבנק מזרחי יציג את הצמיחה הגבוה ברווחיות ביחס לכל שאר הבנקים . דיסקונט מסרב להפנים שברווח הגדול מגיע מחלוקת הלוואות בחוכמה. הוא פוסל 70 אחוז מבקשות לאשראי . והתוצאות בדוחות
- 4.כחלון יפיל את מניות הבנקים כמו הסלולר (ל"ת)תקנו 17/05/2016 13:37הגב לתגובה זו
- 3.המניה רק יורדת (ל"ת)שנים שהם ממליצים 17/05/2016 13:37הגב לתגובה זו
- 2.יאללה. הלכתי על זה. בד"כ זה עובד... (ל"ת)זורם אתכם 17/05/2016 13:31הגב לתגובה זו
- 1.קניתי סכום לא מבוטל (ל"ת)קניתי 17/05/2016 12:42הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
